Skocz do zawartości

Volvo FH12 by P.B. Italeri+scratch building


Archi

Rekomendowane odpowiedzi

Ok. Postaram się coś zamieścić wieczorem. Dodam, że za bardzo też nie mogę wszystkiego pokazywać, ponieważ ogranicza mnie wyłączność dla gazety. Z resztą nie bez powodu jest tam relacja z budowy tego modelu.

Wprawdzie w gazecie jest tylko część informacji, ponieważ na 3, 4 stronach nie ma siły wszystkiego zmieścić, to jednak relację na forum mogę jedynie poszerzyć o niektóre zdjęcia oraz odpowiedzi na pytania, które nasuwają się Wam w związku z publikowanymi artykułami .

 

 

Edit...Mod...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 80
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ukłony

 

Świetna robota ! Już z niecierpliwością czekam na 3 część budowy ,w wiadomym magazynie

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

W marcowym numerze TRAILER Magazine ukaże się kolejna część z cyklu Scratch building.

Tym razem będziemy pisali o kwestii, związanej z budową silnika w modelach pojazdów ciężarowych.

Bazą jest model Volvo FH12 i silnik D12D, który postanowiłem zbudować od podstaw.

Póki co, przedstawiam Wam parę zdjęć z budowy silnika, jako formę zajawki do tego artykułu.

 

IMG_1120-1.jpg

 

IMG_1129-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będą pokazane i opisane problemy, które zazwyczaj towarzyszą budowie silnika. Szczególnie te, związane z budową od podstaw.

Z uwagi na charakter czasopisma, nie ma możliwości pokazywania każdego z etapów krok po kroku. Dlatego też wszelkie nieścisłości, szczegóły i zagadnienia wyjaśnię na forum oraz odpowiem @-owo na zadane pytania.

Artykuł w czasopiśmie ma za zadanie zwrócić uwagę na istotne problemy oraz pokazać drogi, którymi można je rozwiązać - to jedno.

Druga kwestia wiąże się z ideą, jaką niesie publikowany cykl. Chodzi o to, aby dany tekst docierał i był zrozumiały dla każdego czytelnika (nie tylko modelarza). Po to, aby budować pogląd, świadomość oraz prestiż tej dziedziny modelarskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warsztat Mistrza

 

Raczej Miszcza

 

Jak miskę robiłeś? I szczególnie te wgłębne przetłoczenia.

 

Rozumiem, że chodzi Ci o przetłoczenia od spodniej strony miski.

Powstały w bardzo prosty sposób. Jedna płytka PVC została zrobiona wraz z tymi wycięciami i naklejona na drugą płytkę, ale już bez wycięć i następnie obrobiona. To cała filozofia

 

Natomiast jeśli chodzi o głowicę, to niebawem zaprezentuję ją kompletną, wraz ze skrzynią biegów. Również zrobioną od podstaw.

A miska w oryginale prezentuje się tak:

315890196.jpg

 

Moja nie jest aż tak idealna, ale na pewno wiele lepsza i bliższa rzeczywistości niż ta, którą daje nam Italeri.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurcze, "miszczuniu"!!!! Jak zobaczyłem to zieloną miskę, to pierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy to, że to Twoja, tylko już pomalowana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety to jeszcze nie moja Mam nadzieję jednak, że po pomalowaniu będzie chodź w połowie tak wyglądać;)

Póki co, pokazuję Wam część osprzętu lewej strony bloku silnika.

2-2.jpg

 

Oryginał:

G211304.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Kolego mógłbyś mi podać źródło z których masz plany budowy Volva te z pierwszego postu tego tematu??

 

Z góry dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Witam Was drodzy koledzy i przyjaciele:)

 

Korzystam ze swojego wątku, aby zachęcić Was do ciekawej lektury, która ukazała się w aktualnym, majowym wydaniu TRAILER Magazine.

Artykuł pt."Wszystko jest dla ludzi" cz.I traktuje o społecznym charakterze modelarstwa redukcyjnego.

W czerwcowym wydaniu ukaże się jego druga część.

 

Jednocześnie chciałbym Was przeprosić za moją małą aktywność tutaj (chociaż forum czytuję regularnie). W moim życiu od ponad roku nastąpiły poważne zmiany... Ale nie myślcie, że projekt budowy mini repliki Volvo poszedł w las:). Model ma się dobrze i staram się pracować nad nim, kiedy mi tylko czas pozwala. Aktualnie trwają zaawansowane prace nad wnętrzem kabiny: odtworzeniem podłogi z przetłoczeniami, tunelu silnika, mocować foteli, części sypialnej, etc. Pierwsze zdjęcia pokażę za około 3 tygodnie.

 

Tymczasem pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co robisz z tym Volvem inspiruje mnie do budowania od podstaw.

A co do Trailera - czy mozna ten artykul przeczytac na internecie, poniewaz nie mam dostepu do magazynu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że niektóre artykuły można ale raczej nie wszystkie. Tomku jeśli chcesz to mogę ci zeskanować i wysłać artykuł, bo raczej kupię gazete.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu niestety nie mogę nic poradzić. Współpracując z redakcją, obowiązują mnie pewne reguły i umowa. Mimo wszystko zachęcam do nabycia w formie wysyłkowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam po przerwie...

 

jak pisałem ostatnio, niebawem przedstawię pierwsze zdjęcia z etapu odtworzenia wnętrza kabiny Volvo FH... Muszę Was przeprosić z góry za jakość zdjęcia... Dziś, kiedy zacząłem robić zdjęcia, mój stary Canon zaczął szwankować... Udało mi się jednak zrobić zdjęcie:)

W każdym razie będę próbował temu jakoś zaradzić.

 

Przedstawiam Wam w sumie najważniejszą partię wnętrza kabiny, nad którą pracowałem. Zmiany wymagała typografia podłogi. W szczególności tunel silnika, zrobieniu fragmentów po stronie siedzącej, etc.

Teraz na warsztacie mam deskę rozdzielczą, fotele oraz masę drobnych elementów, tj. lampek do czytania, wieszaków na ubrania, pilot sterowania zawieszeniem tylnej osi, gaśnicy z mocowaniem, stelaż montowania górnego łóżka... Całość zaprezentuję w TRAILER Magazine, w kolejnym odcinku Scratch - zrób to sam.

Wcześniej oczywiście postaram się pokazać również zdjęcia na łamach tego wątku.

Stan, który widzicie na zdjęciu to efekt około 30 godzin pracy oraz blisko 50 części, które należało wykonać, aby ten etap partii wnętrza zakończyć.

Większość elementów stanowią zużyte karty telefoniczne oraz różnej grubości płytki polistyrenowe, pozyskane z opakowań po lodach, kubkach jednorazowych. Inną sprawą są ściany wnętrza, w postaci imitacji pikowanej skóry, które są elementami żywicznymi. Ta partia wymagać będzie jednak zmiany. Otóż niedokładnie przeanalizowałem dokumentację pierwowzoru i okazało się, że wewnętrzne ściany nie były wyściełane w ten rodzaj materiału. Tzn. oczywiście takie wersje są spotykane. Jednak mój pierwowzór posiada, fabryczny wygląd ścian, którą jest welurowa tapicerka i taką strukturę będę musiał odtworzyć...

 

Pozdrawiam serdecznie i jestem do dyspozycji:)

 

Obraz003-3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rewelacja!

 

Mam rozumieć iż ten model był w Trailerze?

Jeśli tak, to oczywiście mam ten numer trailera, bo zbieram od 5 lat.;)

 

A ja straciłem póki co chęci do mojego nieszczęsnego Iveco, ale na pewno do niego powrócę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...

 

co do tunelu silnika, to jego wysokość można podzielić na dwa poziomy - mieszkalny, bezpośrednio znajdujący się przy łóżku.

Jego wysokość wynosi 5,5 mm oraz drugi poziom - znajdujący się pod deską rozdzielczą. Jego wysokość to 12 mm licząc od najniższego poziomu podłogi wnętrza kabiny.

 

Cykl budowy tego modelu przedstawiam na łamach TRAILER Magazine.

Pierwszy odcinek ukazał się w numerze grudniowym 2008 pod nazwą "Scratch building-zrób to sam". Do tej pory opublikowane zostały trzy odcinki. W przygotowaniu jest czwarty. Także na pewno poinformuję Was, w którym wydaniu czasopisma się ukaże.

 

Z modelarskim pozdrowieniem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Jeszcze nie pisałem w tym wątku, ale usprawiedliwia mnie to, że to pierwszy update od czasu kiedy dołączyłem do forum

Chciałem złożyć wyrazy szacunku za ambitny projekt i życzyć powodzenia. Wygląda na to, że to rzeczywiście budowa na lata. Mój projekt nie jest aż tak ambitny, wiec mam nadzieję, że skończę go przed Tobą. Jeszcze raz powodzenia i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.