Muśtax Napisano 7 Listopada 2023 Share Napisano 7 Listopada 2023 Dla zainteresowanych , schemat klap chłodnic w F-kach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RogerM Napisano 7 Listopada 2023 Share Napisano 7 Listopada 2023 1 godzinę temu, Muśtax napisał: Ten ma pod slotami kolory kamuflażu Jeśli ten ma to i ten na 100%: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muśtax Napisano 7 Listopada 2023 Share Napisano 7 Listopada 2023 Tu odwrotnie, i to jest "F" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rzeznik Napisano 8 Listopada 2023 Autor Share Napisano 8 Listopada 2023 Dzień dobry, Cieszę się bardzo, że watek ten tak fajnie żyje. W dniu 3.11.2023 o 23:31, RogerM napisał: Nie upieram się, pewnie masz rację Natomiast jeśli będziesz robił otwarte klapy chłodnic skrzydłowych to zwróć uwagę, że w wersji F górna miała podwójną blachę: Właśnie jestem w trakcje klejenia tych chłodnic, ale nic straconego A wiesz te klapy wyglądały od wewnątrz? Bo Edek wstawił takie takie swego rodzaju prowadnice strug powietrza. 16 godzin temu, Muśtax napisał: Dla zainteresowanych , schemat klap chłodnic w F-kach Dzięki za to Co do malowaniem pod slotami, to podzielam zdanie @kozborn i maluje RLM02 i tak nikt tego nie sprawdza! Zanim pokaże postępy w pracach poruszę kwestię oszkleniową. W instrukcji widnieje coś takiego: Jak wg Was Drodzy koledzy to interpretować. Dla malowania "A" odcinamy czerwona cześć czy wręcz odwrotnie? I drugie pytanie o system ograniczenie otwarcia owiewki. Producent proponuje coś takiego: Przeglądając zdjęcia nie znalazłem czegoś podobnego. widziałem natomiast zwykłą linkę stalową zamontowana tak jak na rysunku powyżej. To po prostu uproszczenie wprowadzone przez Eduarda? No a teraz do meritum. Zamontowałem płat (jeden ) a z nim klapy, sloty, lotki czy tam jak to się wszystko nazywa oraz stateczniki, osłony wydechu, przerobiłem wlot do sprężarki tak jak zasugerował @jachud3. A ponadto, przykleiłem taką śmieszna korbę (co to jest?) z prawej strony, dodałem taki mały pasek zamykający schowek za glową pilota i wykonałem full metal rurkę pitoka z igieł lekarskich. a i zapomniałbym o wlocie do chłodnicy oleju. Tam musze jeszcze dodać takie ciężkie żeberko. Dorobiłem także imitację takich tekstylnych "fartuchów" wewnątrz wnęk podwozia: No to tyle na ten czas. Dzięki za uwagę i poświęcony czas. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozborn Napisano 8 Listopada 2023 Share Napisano 8 Listopada 2023 Dla wariantu A odcinamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RogerM Napisano 8 Listopada 2023 Share Napisano 8 Listopada 2023 3 godziny temu, Rzeznik napisał: Przeglądając zdjęcia nie znalazłem czegoś podobnego. widziałem natomiast zwykłą linkę stalową zamontowana tak jak na rysunku powyżej. To po prostu uproszczenie wprowadzone przez Eduarda? Tak, to jest eduardowa wersja linki ze sprężyną, no cóż, z blaszki trudno oddać to prawidłowo... 3 godziny temu, Rzeznik napisał: A ponadto, przykleiłem taką śmieszna korbę (co to jest?) z prawej strony To jest korba rozruchowa, w pewnym sensie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 8 Listopada 2023 Share Napisano 8 Listopada 2023 5 godzin temu, Rzeznik napisał: przerobiłem wlot do sprężarki tak jak zasugerował @jachud3 znacznie lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rzeznik Napisano 16 Listopada 2023 Autor Share Napisano 16 Listopada 2023 Dzień dobry. Nastał czas malowanek. Ale zanim to nastąpiło to postanowiłem zrobić podwójną blachę w wylotach chłodnicy na co zwrócił uwagę @RogerM. Chciałem upewnić się jak wygląda wnętrze tego wylotu i udało mi się znaleźć fotkę. Zamieszczam ją, może się komuś przyda: A tak wyszło u mnie: Podkład: Następnie pomalowałem żółte powierzchnie oraz jakiś preshading: I tutaj niestety wychodzi mój brak umiejętności precyzyjnego malowania aerografem. No cóż, może się kiedyś nauczę. Kolejnym etapem było zróżnicowanie niektórych paneli na spodzie: No i camo: Spód mi się podoba, góra już mniej. Maskowane było patafixem. I duże krzywe i łuki fajnie się układa, ale gdy chciałem zamaskować jakieś pole o mniejszych i bardziej subtelnych kształtach to był problem przez co nie udało mi się odtworzyć kształtów plam zaproponowanych przez producenta. Dodatkowo Patafix zostawiał po sobie białe obwódki tak jakby wchodził w reakcję z rozcieńczalnikiem . Obecnie jestem na etapie kalkowania i w związku z tym chciałbym się doradzić (poniżej wrzucam jeszcze raz stronę z instrukcji). Czy ominąć kalki, które mają być na skrzydłach, w przypadku gdy producent ich nie uwzględnił przy wybranym przeze mnie kamuflażu (inne warianty posiadają "stencile")? Oraz drugie pytanie: Po prawej stronie kadłuba za kabiną czarny krzyż (nr 3) i "13" (nr. 48) pokrywają dwa otwory inspekcyjne (?) które powinny być oznakowane kalkami S80 oraz S75. I teraz czy S75 i S80 mają być pod znakami identyfikacji czy na nich? Co myślicie? Pozdrawiam! 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RogerM Napisano 16 Listopada 2023 Share Napisano 16 Listopada 2023 (edytowane) 36 minut temu, Rzeznik napisał: Czy ominąć kalki, które mają być na skrzydłach, w przypadku gdy producent ich nie uwzględnił przy wybranym przeze mnie kamuflażu (inne warianty posiadają "stencile")? Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale jeśli samolot miał polowy kamuflaż to mogło się zdarzyć, że nie zasłonięto napisów eksploat. i zniknęły pod nową farbą lub zamalowano i nie namalowano (nie naklejono) nowych. W takim przypadku trzeba mieć dobre zdjęcia konkretnej maszyny. 36 minut temu, Rzeznik napisał: Oraz drugie pytanie: Po prawej stronie kadłuba za kabiną czarny krzyż (nr 3) i "13" (nr. 48) pokrywają dwa otwory inspekcyjne (?) które powinny być oznakowane kalkami S80 oraz S75. I teraz czy S75 i S80 mają być pod znakami identyfikacji czy na nich? Na logikę - na znakach bo pod nie byłoby ich widać Też warto mieć zdjęcie konkretnego samolotu ale raczej napisy eksploat. były malowane (naklejane) na inne oznaczenia. Edytowane 16 Listopada 2023 przez RogerM zmiana wyrazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipa Napisano 16 Listopada 2023 Share Napisano 16 Listopada 2023 (edytowane) W dniu 8.11.2023 o 17:31, jachud3 napisał: Fajna fotka. Ciekawe czym go tak porysowali. Metalowe guziki bluzy przy grzebaniu w antenie? Edytowane 16 Listopada 2023 przez Lipa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozborn Napisano 16 Listopada 2023 Share Napisano 16 Listopada 2023 Moim zdaniem siadło całkiem przyzwoicie. Ładnie widać preshading. Może popracowałbym jeszcze nad zróżnicowaniem odcieni koloru bazowego. Jest może nieco zbyt jednolity i przez to ciut płaski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 16 Listopada 2023 Share Napisano 16 Listopada 2023 Coś mi te kolory nie bardzo przypominają RLM 74 i 75 . A tak poza tym to całkiem, całkiem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rzeznik Napisano 17 Listopada 2023 Autor Share Napisano 17 Listopada 2023 23 godziny temu, RogerM napisał: Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale jeśli samolot miał polowy kamuflaż to mogło się zdarzyć, że nie zasłonięto napisów eksploat. i zniknęły pod nową farbą lub zamalowano i nie namalowano (nie naklejono) nowych. W takim przypadku trzeba mieć dobre zdjęcia konkretnej maszyny. Dobrze zrozumiałeś niestety nie udało mi się donates fotek tej maszyny, choć mogłem nie szukać niedostatecznie dobrze. 23 godziny temu, RogerM napisał: Na logikę - na znakach bo pod nie byłoby ich widać Też warto mieć zdjęcie konkretnego samolotu ale raczej napisy eksploat. były malowane (naklejane) na inne oznaczenia. Logika logiką, ale nie wiedziałem jak to wyglądało. Czy w fabryce nanosili napisy eksploatacyjne a po dotarciu do jednostek było na to malowane znaki identyfikacyjne olewając napisy eksploatacyjne. Dzięki za rozjaśnienie tematu. 17 godzin temu, kozborn napisał: Moim zdaniem siadło całkiem przyzwoicie. Ładnie widać preshading. Może popracowałbym jeszcze nad zróżnicowaniem odcieni koloru bazowego. Jest może nieco zbyt jednolity i przez to ciut płaski. Dzięki za opinie. Tak, zielony mógłby być trochę bardzie zróżnicowany ale w rzeczywistości jest troche lepiej niż na fotkach. 16 godzin temu, barszczo napisał: Coś mi te kolory nie bardzo przypominają RLM 74 i 75 . A tak poza tym to całkiem, całkiem . Oj tam oj tam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caughtinthemiddle Napisano 17 Listopada 2023 Share Napisano 17 Listopada 2023 (edytowane) 45 minut temu, Rzeznik napisał: Dobrze zrozumiałeś niestety nie udało mi się donates fotek tej maszyny, choć mogłem nie szukać niedostatecznie dobrze. Tu są, całe 6: https://ak-interactive.com/product/special-luftwaffe-gallery-4/ Edytowane 17 Listopada 2023 przez caughtinthemiddle 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rzeznik Napisano 24 Listopada 2023 Autor Share Napisano 24 Listopada 2023 Dzień dobry. Blisko, coraz bliżej... W przerwach między kalkami zrobiłem golenie podwozia głównego: Oraz wyobklejałem samolot tak jak umaiłem: Wleciało także tylne kółeczko oraz lampka: Pomalowałem światła pozycyjne oraz śmigło: Czy powyższe śmigło a raczej jego rzeczywisty odpowiednik miał łopaty metalowe? Na koniec pomalowałem koła podwozia głównego: No to tyle. Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu koniec. W dniu 17.11.2023 o 14:53, caughtinthemiddle napisał: Tu są, całe 6: https://ak-interactive.com/product/special-luftwaffe-gallery-4/ Dzięki! Pozdrawiam! 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RogerM Napisano 24 Listopada 2023 Share Napisano 24 Listopada 2023 Godzinę temu, Rzeznik napisał: Czy powyższe śmigło a raczej jego rzeczywisty odpowiednik miał łopaty metalowe? Jak najbardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 24 Listopada 2023 Share Napisano 24 Listopada 2023 Bardzo ładnie . Przewód hamulcowy na goleni był zawinięty w pętelkę na wysokości amortyzatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozborn Napisano 25 Listopada 2023 Share Napisano 25 Listopada 2023 Jak robiłeś te lekkie punktowe przebarwienia na żółci? Podoba mi się to! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rzeznik Napisano 28 Listopada 2023 Autor Share Napisano 28 Listopada 2023 W dniu 24.11.2023 o 20:03, barszczo napisał: Bardzo ładnie . Przewód hamulcowy na goleni był zawinięty w pętelkę na wysokości amortyzatora. Dzięki. no właśnie tak proponował producent, jednak zasugerowałem się tym: Zresztą po przyklejeniu koła amortyzator będzie praktycznie nie widoczny od przodu. W dniu 24.11.2023 o 15:05, RogerM napisał: Jak najbardziej. Dzięki za info! W dniu 25.11.2023 o 11:37, kozborn napisał: Jak robiłeś te lekkie punktowe przebarwienia na żółci? Podoba mi się to! Dzięki, cienkim pędzelkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozborn Napisano 28 Listopada 2023 Share Napisano 28 Listopada 2023 1 godzinę temu, Rzeznik napisał: Dzięki, cienkim pędzelkiem Chcesz powiedzieć powiedzieć, że przygotowałeś po prostu minimalnie inny odcień? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rzeznik Napisano 19 Stycznia Autor Share Napisano 19 Stycznia Zapraszam do galerii: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.