Skocz do zawartości

Spitfire MK V eduard 1/48


Marek K

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze 1 pytanie do znawcow tematu , czy na samolotach z Afryki były jakieś napisy eksploatacyjne  . Eduard nie pokazał nic w tym temacie, jest tylko ogolny opis co i gdzie.  Proszę o szybką odpowiedź. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były. Albo nie były. W zasadzie, jeśli kamuflaż był fabryczny, to napisy były. Jeśli samolot przemalowywano, to napisy mogły być pominięte i mogły być naniesione, zależnie od okoliczności. Ogólnie zdjęcia pokazują obie wersje.

Na zdjęciach EP 689 widać, że napisy są, ale większość z nich nominalnie znajduje się w miejscach niewidocznych na tych, znanych mi fotkach. Zatem czy wszystkie? Ja bym postawił na opcję, że skoro są, to są. Ale nie wiem.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

No to kalkujemy te napisy , i znowu zonk. N prawej stronie kadłuba ( tam gdzie nie ma drzwi) , jest napis FUEL 87 OKTANE lub FUEL 100 OKTANE ktory wklejać. ???

Czy jest gdzieś zdjęcie tego samolotu z tej strony , układ liter UF-X też w eduardzie dziwnie wygląda .

Edytowane przez Marek K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia sterburty nie znam. Ale układ liter był raczej stały dla dywizjonu w okresie, więc można spróbować się posiłkować fotkami innych samolotów.

 

Mogli jeszcze dodać 130 i 150 :). To jednak bardzo późna historia, a dla odmiany, 87 to bardzo wczesna. Tutaj 100 octane only.

 

Mam nadzieję, że na kalkomanii jest przez 'c'.

Ale napis umieszczano przy wlewie paliwa przed wiatrochronem, prostopadle do osi podłużnej  samolotu.

Edytowane przez greatgonzo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

`

22 godziny temu, greatgonzo napisał:

Zdjęcia sterburty nie znam. Ale układ liter był raczej stały dla dywizjonu w okresie, więc można spróbować się posiłkować fotkami innych samolotów.

 

Mogli jeszcze dodać 130 i 150 :). To jednak bardzo późna historia, a dla odmiany, 87 to bardzo wczesna. Tutaj 100 octane only.

 

Mam nadzieję, że na kalkomanii jest przez 'c'.

Ale napis umieszczano przy wlewie paliwa przed wiatrochronem, prostopadle do osi podłużnej  samolotu.

Dzięki za pomoc, naoglądałem się zdjęć i chyba eduard miał rację z tą literowką.  Jeszcze 1 pytanie jak przebiegała linka anteny w tym samolocie , o ile była . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Marek K napisał:

Dzięki za pomoc, naoglądałem się zdjęć i chyba eduard miał rację z tą literowką.  Jeszcze 1 pytanie jak przebiegała linka anteny w tym samolocie , o ile była . 

Nie było linki anteny. Patrząc na okapotowanie silnika od dołu i oświetlony słońcem fragment osłony podwozia, wydaje się że spód miał jednak ciemniejszy odcień niż u ciebie:

002.jpg.99db657fc05c224e3887ca98f093fcbf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Marek K napisał:

Z czarno białych zdjęć  ciężko jest dojść prawdy.  Zrobiłem według edkowej rozpiski i malunek farbami AK z seria RC .

 Obecnie to chyba najlepiej oddające kolory farby. 

Ja nie przeczę odnośnie jakości farb AK, tylko że samoloty działające na MTO malowano od spodu nie tylko kolorem Azure Blue jak podaje instrukcja. Generalnie instrukcja to ostatnia rzecz w kwestii malowania której należy ufać wink4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii instrukcji zgadzam się w 100 % ,  angolskie samoloty to nie moja bajka ale Gonzo zmobilizował mnie do zagłębienia tematu. 

 Trochę zdjęć z 601 squadron  , warsztatow i dyskusji przejrzałem .  Przemalowanie spodu to żaden problem ( kalki jeszcze nie położone ) i pokrywa silnika do przyklejenia .  Wymyśliłem sobie kręcące się śmigiełko  , a spasowanie tej części takie sobie .

 Problem jest w tym że myślę że azurek jest ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale rozbieżność intensywności okopceń z wydechów jest przecież oczywista. Przynajmniej do punktu, gdzie zaczyna się awaria silnika. Zasadniczym problemem do rozwiązania jest realistyczna forma ich przedstawienia. Fakt, że im bardziej intensywny efekt, tym problem większy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz powiedzieć że jak nie było awarii silnika to w spitach nie powinno być kopcia ? 

 W modelu skrzydła dostają coraz więcej  mazania.  Nowy pomysł na kopeć,  poprzednie jakieś za tłuste były.  Ciekawostką jest to że używałem do tego  specyfiku z AK w obu przypadkach. 

image.jpeg.76862ee92a1f8884c494eb49f2bc48f7.jpegimage.jpeg.12e8b1d9384e678fd3052b98d3c3e4a3.jpeg

137.jpg

140.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, dlaczego?

 

edyta:

Za to mogę powiedzieć, że walk away lines masz dla Spitfire z silnikami serii 60 (Mk VIII, IX...). I jeszcze w zasadzie kokardy malowano na tych liniach, bez przerw linia/kokarda.

 

Edytowane przez greatgonzo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.