Marek K Napisano 12 Listopada 2024 Autor Share Napisano 12 Listopada 2024 Wypada pokazać dalsze postępy z V od spita. Miała być jedna szt. ale przez moje gapiostwo wychodzi całe stado. 2 zawodnik gotowy do kalek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 12 Listopada 2024 Autor Share Napisano 12 Listopada 2024 Jeszcze 1 , jak ktoś będzie robił V z tego pudełka powinien przejrzeć instrukcję. Eduadr przy wznowieniu zrobił poprawkę . Kadłuby i malowanie -) . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 13 Listopada 2024 Autor Share Napisano 13 Listopada 2024 Jeszcze 1 pytanie do znawcow tematu , czy na samolotach z Afryki były jakieś napisy eksploatacyjne . Eduard nie pokazał nic w tym temacie, jest tylko ogolny opis co i gdzie. Proszę o szybką odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 13 Listopada 2024 Share Napisano 13 Listopada 2024 Były. Albo nie były. W zasadzie, jeśli kamuflaż był fabryczny, to napisy były. Jeśli samolot przemalowywano, to napisy mogły być pominięte i mogły być naniesione, zależnie od okoliczności. Ogólnie zdjęcia pokazują obie wersje. Na zdjęciach EP 689 widać, że napisy są, ale większość z nich nominalnie znajduje się w miejscach niewidocznych na tych, znanych mi fotkach. Zatem czy wszystkie? Ja bym postawił na opcję, że skoro są, to są. Ale nie wiem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 13 Listopada 2024 Autor Share Napisano 13 Listopada 2024 (edytowane) No to kalkujemy te napisy , i znowu zonk. N prawej stronie kadłuba ( tam gdzie nie ma drzwi) , jest napis FUEL 87 OKTANE lub FUEL 100 OKTANE ktory wklejać. ??? Czy jest gdzieś zdjęcie tego samolotu z tej strony , układ liter UF-X też w eduardzie dziwnie wygląda . Edytowane 13 Listopada 2024 przez Marek K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 13 Listopada 2024 Autor Share Napisano 13 Listopada 2024 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 13 Listopada 2024 Share Napisano 13 Listopada 2024 (edytowane) Zdjęcia sterburty nie znam. Ale układ liter był raczej stały dla dywizjonu w okresie, więc można spróbować się posiłkować fotkami innych samolotów. Mogli jeszcze dodać 130 i 150 :). To jednak bardzo późna historia, a dla odmiany, 87 to bardzo wczesna. Tutaj 100 octane only. Mam nadzieję, że na kalkomanii jest przez 'c'. Ale napis umieszczano przy wlewie paliwa przed wiatrochronem, prostopadle do osi podłużnej samolotu. Edytowane 13 Listopada 2024 przez greatgonzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 14 Listopada 2024 Autor Share Napisano 14 Listopada 2024 ` 22 godziny temu, greatgonzo napisał: Zdjęcia sterburty nie znam. Ale układ liter był raczej stały dla dywizjonu w okresie, więc można spróbować się posiłkować fotkami innych samolotów. Mogli jeszcze dodać 130 i 150 :). To jednak bardzo późna historia, a dla odmiany, 87 to bardzo wczesna. Tutaj 100 octane only. Mam nadzieję, że na kalkomanii jest przez 'c'. Ale napis umieszczano przy wlewie paliwa przed wiatrochronem, prostopadle do osi podłużnej samolotu. Dzięki za pomoc, naoglądałem się zdjęć i chyba eduard miał rację z tą literowką. Jeszcze 1 pytanie jak przebiegała linka anteny w tym samolocie , o ile była . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 14 Listopada 2024 Share Napisano 14 Listopada 2024 38 minut temu, Marek K napisał: Dzięki za pomoc, naoglądałem się zdjęć i chyba eduard miał rację z tą literowką. Jeszcze 1 pytanie jak przebiegała linka anteny w tym samolocie , o ile była . Nie było linki anteny. Patrząc na okapotowanie silnika od dołu i oświetlony słońcem fragment osłony podwozia, wydaje się że spód miał jednak ciemniejszy odcień niż u ciebie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 14 Listopada 2024 Autor Share Napisano 14 Listopada 2024 Z czarno białych zdjęć ciężko jest dojść prawdy. Zrobiłem według edkowej rozpiski i malunek farbami AK z seria RC . Obecnie to chyba najlepiej oddające kolory farby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 14 Listopada 2024 Share Napisano 14 Listopada 2024 22 minuty temu, Marek K napisał: Z czarno białych zdjęć ciężko jest dojść prawdy. Zrobiłem według edkowej rozpiski i malunek farbami AK z seria RC . Obecnie to chyba najlepiej oddające kolory farby. Ja nie przeczę odnośnie jakości farb AK, tylko że samoloty działające na MTO malowano od spodu nie tylko kolorem Azure Blue jak podaje instrukcja. Generalnie instrukcja to ostatnia rzecz w kwestii malowania której należy ufać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 14 Listopada 2024 Autor Share Napisano 14 Listopada 2024 W kwestii instrukcji zgadzam się w 100 % , angolskie samoloty to nie moja bajka ale Gonzo zmobilizował mnie do zagłębienia tematu. Trochę zdjęć z 601 squadron , warsztatow i dyskusji przejrzałem . Przemalowanie spodu to żaden problem ( kalki jeszcze nie położone ) i pokrywa silnika do przyklejenia . Wymyśliłem sobie kręcące się śmigiełko , a spasowanie tej części takie sobie . Problem jest w tym że myślę że azurek jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 20 Listopada 2024 Autor Share Napisano 20 Listopada 2024 Ciągle uczę się tych nowych kalek eduarda , są strasznie upierdliwe. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 22 Listopada 2024 Autor Share Napisano 22 Listopada 2024 Stan obecny , i pytanie czy nie przesadziłem z kopciem z rur wydechowych. Wszystko może zostać starte bez uszczerbku dla modelu. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 22 Listopada 2024 Share Napisano 22 Listopada 2024 Można znaleźć podobne: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 23 Listopada 2024 Autor Share Napisano 23 Listopada 2024 Dzięki za zdjęcie, też szukałem. Rozbieżność jest duża , zdjęcie samolotu Skalskiego prawie bez kopcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 23 Listopada 2024 Share Napisano 23 Listopada 2024 No ale rozbieżność intensywności okopceń z wydechów jest przecież oczywista. Przynajmniej do punktu, gdzie zaczyna się awaria silnika. Zasadniczym problemem do rozwiązania jest realistyczna forma ich przedstawienia. Fakt, że im bardziej intensywny efekt, tym problem większy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 24 Listopada 2024 Autor Share Napisano 24 Listopada 2024 Chcesz powiedzieć że jak nie było awarii silnika to w spitach nie powinno być kopcia ? W modelu skrzydła dostają coraz więcej mazania. Nowy pomysł na kopeć, poprzednie jakieś za tłuste były. Ciekawostką jest to że używałem do tego specyfiku z AK w obu przypadkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 24 Listopada 2024 Share Napisano 24 Listopada 2024 (edytowane) Nie, dlaczego? edyta: Za to mogę powiedzieć, że walk away lines masz dla Spitfire z silnikami serii 60 (Mk VIII, IX...). I jeszcze w zasadzie kokardy malowano na tych liniach, bez przerw linia/kokarda. Edytowane 24 Listopada 2024 przez greatgonzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 24 Listopada 2024 Autor Share Napisano 24 Listopada 2024 Czy taki kopciuch daje radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 26 Listopada 2024 Autor Share Napisano 26 Listopada 2024 Spit Skalskiego skończony. Następny się pudruje. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 21 Grudnia 2024 Share Napisano 21 Grudnia 2024 W dniu 14.05.2024 o 20:19, Marek K napisał: liczę na pomoc w postaci wrednych komentarzy . Jak coś będę robił nie tak walcie śmiało,. Gonzo coś marudził, Barszczo wrzucał fotki, za to galerii na forum nie jesteśmy godni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 23 Grudnia 2024 Autor Share Napisano 23 Grudnia 2024 (edytowane) Marku galeria będzie i to tylko tu , ale dopiero jak powstaną pozostałe modele. Może na warsztat coś wrzucę , ale to prawie takie same jest . same V . Poza tym samolot Skalskiego się nie spodobał i jest mi wstyd że przegrał z taką sobie konkurencją. Edytowane 23 Grudnia 2024 przez Marek K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 31 Grudnia 2024 Autor Share Napisano 31 Grudnia 2024 Żeby nie było że się obijam . Stan na koniec roku. 3 z 4 szt . dostał kolorki . Niestety zdjęcia jak zwykle kiepskie , mało tego jakoś na nich zniknęło całe pudrowanie gory modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 31 Grudnia 2024 Autor Share Napisano 31 Grudnia 2024 Teraz 4 zawodnik , jest na etapie skrobania, szlifowania i rownania zapadlisk. Tak zapadlisk , i nie kupiłem jakiegoś overtasa lub weekenda a 2 paki i na wszystkich był ten sam problem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.