wujo Napisano 24 Października 2008 Autor Share Napisano 24 Października 2008 29+02 nie mial okolicznosciowego malowania. Tu mnie zastrzeliłeś . Wujo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BRh_positive Napisano 26 Października 2008 Share Napisano 26 Października 2008 Czy 29+02 był jakiś szczególny jeśli chodzi o malowanie Ze zwykłej ciekawości pytam Ten samolot jest mi bardzo bliski. I nie odbiegajmy wiecej od tematu budowy MiGa przez kolege wujo. Tak czy owak - co jest nie tak z końcówką skrzydła? koncowka skrzydla w MiG-29 kat pochylenia glownej goleni podwozia o czym pisalem wczesniej tu w MiG-29 z podwyzszonym garbem czyli SMT 9-17 Jak Ci sie nie spieszy to mam gdzies plyte CD i jest tam zbiornik ze wszystkimi detalami, lacznie z "fartuchem" ktory jest pomiedzy kadlubem a zbiornikiem. Ma on na celu skierowanie gazow wylotowych z TS'a przez otwor w zbiorniku, widac tam tez to, ze otwor nie jest na srodku zbiornika tylko lekko z boku. Adres do wyslania podasz mi na pw. Pozdrawiam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujo Napisano 26 Października 2008 Autor Share Napisano 26 Października 2008 koncowka skrzydla w MiG-29 Już rozumiem - te wypustki po bokach są ciut za niskie. Mój biedak wygląda na razie tak: Pytanie: czy ktoś ma dobre zdjęcie pokazujące połączenie skrzydła z kadłubem od spodu? Tu np: http://www.airliners.net/search/photo.search?id=1117380 wygląda jakby coś tam było lekko "namotane". A tu mój zbiornik: Jak Ci sie nie spieszy to mam gdzies plyte CD i jest tam zbiornik ze wszystkimi detalami, lacznie z "fartuchem" ktory jest pomiedzy kadlubem a zbiornikiem. Za zdjęcia zbiornika będę wdzięczny - odezwę się na priv. Wujo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pezetel Napisano 26 Października 2008 Share Napisano 26 Października 2008 Witam. Pod tym adresem znajdziesz kilka zdjęć, które mogą być przydatne przy budowie - m.in. połączenia skrzydła z kadłubem. http://www.cybermodeler.com/aircraft/mig-29/mig-29_walk.shtml Z góry uprzedzam, że nie znam się na współczesnych odrzutowcach, więc nie wiem, czy to jest ta wersja Miga 29, którą budujesz. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nexus Napisano 26 Października 2008 Share Napisano 26 Października 2008 A sprawdzałeś nasze walkaroundy? MiG-29UB @ modelwork Jeszcze jeden czeka w kolejce do publikacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujo Napisano 27 Października 2008 Autor Share Napisano 27 Października 2008 Pod tym adresem znajdziesz kilka zdjęć, które mogą być przydatne przy budowie - m.in. połączenia skrzydła z kadłubem. Dzięki! Zdjęcia zaszumione, ale widać o co chodzi . A sprawdzałeś nasze walkaroundy? Sprawdzałem, nie ma. Wujo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujo Napisano 28 Października 2008 Autor Share Napisano 28 Października 2008 Skróciłem trochę golenie, wyszło tak: Nie jestem pewien czy trochę nie przedobrzyłem, ale chyba niewiele. Wujo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 1 Listopada 2008 Share Napisano 1 Listopada 2008 Mam pytanko. Czy jak skończysz już APU-73 to mógłbyś pożyczyć mi ją do żywicznego skopiowania? Bo po co mam robić drugą taką samą... Chyba że sam robisz jedną i kopiujesz, to jakbyś mógł mi za opłatą skopiować też? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek Ciuba Napisano 1 Listopada 2008 Share Napisano 1 Listopada 2008 Lukas HS, czy ja też mogę ustawić się w kolejce? Bardzo chętnie odkupię od Ciebie 4 szt. Czy pozostałe pylony są prawidłwe, nie trzeba ich poprawiać? Pozdrawiam Leszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujo Napisano 2 Listopada 2008 Autor Share Napisano 2 Listopada 2008 Co do klonowania to nie wiem, zresztą nie ma co dzielić skóry na niedźwiedziu. APU-470 w zestawie są wyraźnie za długie i tylny węzeł jest za krótki, ale jeśli ktoś nie jest super wybredny, to może je spokojnie poprawić. Kazan ma lepiej wyprofilowane węzły i jakieś detale, ale jak mówię: na mój gust to jest terytorium dla wyczynowców; jakbym nie miał Kazana to bym się nie bawił w robienie tych prowadnic od nowa. Jak będę się zbliżał do uzbrojenia, to zrobię zdjęcie porównawcze. APU-60 są moim zdaniem całkiem znośne, przynajmniej z profilu. Nie przyglądałem się im przez lupę, więc może czegoś nie wiem. Natomiast coraz mniej mi się podoba moje skrócone podwozie. Im dłużej się patrzę na zdjęcia, tym bardziej wydaje mi się, ze nos w modelu (po skróceniu goleni) jest "zbyt rownoległy" do podłoża (jeśli to ma sens ). Chodzi mi o to, że na zdjęciach często widać że odbiornik ciśnień jest wyraźnie nachylony w dół, a u mnie jest prawie równoległy do ziemi. Czyli albo za bardzo skróciłem podwozie, albo źle wkleiłem nos albo geometria kadłuba jest trochę "za płaska". Czy ktoś zna średnicę opon w Migu? W 4 Plus nie widzę. Porównam model z planami z 4 Plus. Jakby ktoś miał zdjęcie robione z większej odległości "bardzo z boku", byłbym wdzięczny za podzielenie się. Czy to jak samolot "siedzi" na ziemi bardzo się zmienia w zależności od ilości paliwa i podwieszonego uzbrojenia? Wujo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P@wel Napisano 2 Listopada 2008 Share Napisano 2 Listopada 2008 (edytowane) Czy ktoś zna średnicę opon w Migu? W 4 Plus nie widzę. Tylne koła KT-150 - 84x29cm z przodu KT-100 - 57x14cm Edytowane 2 Listopada 2008 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 2 Listopada 2008 Share Napisano 2 Listopada 2008 Czy to jak samolot "siedzi" na ziemi bardzo się zmienia w zależności od ilości paliwa i podwieszonego uzbrojenia? Co do nacisku na podwozie główne to nic nie umiem powiedzieć, ale wiem, że podczas kołowania samolot buja się trochę - przednie podwozie się ugina, zwłaszcza podczas hamowania. Widać to pod koniec tego filmiku:http://pl.youtube.com/watch?v=KJI07j86h48&feature=related Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek Mroczkowski Napisano 2 Listopada 2008 Share Napisano 2 Listopada 2008 Ale ten MIG-29 kopci!!! Jak jakiś T-55 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek Ciuba Napisano 2 Listopada 2008 Share Napisano 2 Listopada 2008 Wujo ! Przepraszam, pytanie o 4 szt. pylonów i o różnice, było oczywiście do Ciebie a nie do Lucas HS. Jak za szybko coś się robi, lub za dużo na głowie to właśnie tak wychodzi . Generalnie mam zamiar ten model popełnić, ale właśnie takie "kwiatki" mnie powstrzymują. Z dużą uwagą będę śledził dalsze twoje poczynania. Pozdrawiam i życzę wytrwałości ! Leszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P@wel Napisano 2 Listopada 2008 Share Napisano 2 Listopada 2008 Jakby ktoś miał zdjęcie robione z większej odległości "bardzo z boku", byłbym wdzięczny za podzielenie się. Hmm...może się przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujo Napisano 2 Listopada 2008 Autor Share Napisano 2 Listopada 2008 Tylne koła KT-100 - 84x29cmz przodu KT-150 - 57x14cm Dzięki! Czyli to co daje Academy jest bardzo dobre wymiarowo. Największa różnica to średnica głównych kół - w modelu 17.8mm zamiast 17.5, ale to dla mnie pomijalne. Wujo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujo Napisano 2 Listopada 2008 Autor Share Napisano 2 Listopada 2008 Pokombinowałem i chyba za bardzo skróciłem podwozie. Zrobiłem zdjęcia modelu na oryginalnych i skróconych goleniach i nałożyłem na nie rzut boczny z 4 Plus. Tu są dwie kopie tego samego zdjęcia, gdzie plan z 4 Plus jest mniej i bardziej widoczny na tle modelu. Strzałki wskazują problematyczne regiony. 1 - nos modelu jest wyżej niż na planach 2 - garb za kabiną jest niżej niż na planach 3 - dalej garb jest wyżej niz na planach 4 - golenie podwozia są bardziej z tyłu niż na planach Model stoi tu na skróconych goleniach, ale pod koła podłożyłem linijkę, o grubości prawie 1mm. Wychodzi mi, że golenie wypada skrócić o jakieś 2.5mm, a ja skróciłem o ponad 3mm. Wujo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toyo Napisano 2 Listopada 2008 Share Napisano 2 Listopada 2008 Nie przejmuj się tym bardzo, gdyż "nosy" są na różnej wysokości zależy od egzemplarza. Różnice są około 15 cm (mierząc OCP: odbiornik ciśnień powietrza). Bierze się to ze stopnia zużycia przedniej golenia, a w zasadzie ciśnienia w amortyzatorze. Zazwyczaj jest ono od... do... , jeżeli jest mało nos "wisi" i odwrotnie. Te 0,5mm goleni to też nie problem: zatankuj podwieszany zbiornik, jako żywo w realu ugięło by się około 2...3 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujo Napisano 3 Listopada 2008 Autor Share Napisano 3 Listopada 2008 Nie przejmuj się tym bardzo, gdyż "nosy" są na różnej wysokości zależy od egzemplarza. Dziękuję za wyjaśnienie i pocieszenie . Nie zamierzam się przejmować odchyłkami kształtu, bo ich poprawianie byłoby zbyt czasochłonne. Przedłużę natomiast główne golenie, żeby OCP był choć trochę pochylony do dołu, bo to mi się rzuca w oczy . Wujo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BRh_positive Napisano 3 Listopada 2008 Share Napisano 3 Listopada 2008 Na ugiecie amortyzatora przedniej goleni ma wplyw wiele czynnikow, jednym z nich jest np: temperatura powietrza. W amortyzatorze poza olejem jest rowniez azot, jak wiadomo gazy zmieniaja swoja objetosc pod wplywem temperatur. Ladowanie azotu tez ma swoje "widelki" przedzial od do taki +/- jak napisal kolega TOYO, byle miescil sie w normach z instrukcji. Pozdrawiam M. Takie male pytanko czy dostepna jest kalkomania do MiG-29 chodzi mi o n/b 77? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javorek_7411 Napisano 22 Grudnia 2008 Share Napisano 22 Grudnia 2008 Jak tam prace nad migiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujo Napisano 24 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 24 Grudnia 2008 Jak tam prace nad migiem Dziękuję za zainteresowanie, na razie utknęły - życie nie dawało mi ostatnio odpocząć. Może w przyszłym roku coś się ruszy . Wujo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javorek_7411 Napisano 24 Grudnia 2008 Share Napisano 24 Grudnia 2008 Jasna sprawa, trzeba czasem wrzucić na luz, czekam na wznowienie prac ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujo Napisano 23 Lutego 2009 Autor Share Napisano 23 Lutego 2009 Witam po dłuższej przerwie - zupełnie nie miałem czasu na modelarstwo. Dokleliłem stateczniki pionowe, co prawda nie jestem przekonany czy całkiem prosto. Jak przymierzałem to wydawało mi się, że pasuja "bez wątpliwości", a jak zacząłem kleić to mnie to przekonanie zaczęło opuszczać. Jak wszystko wyschnie to zmierzę i zobaczymy czy będę płakał . Na zdjęciach dobrze tego nie widać (zbliżenia mi nie wyszły - poprawię się niebawem!), ale zakryłem wyrzutniki flar. Na zdjęciach które mam są one prawie zawsze zasłonięte, a zresztą są w modelu trochę za szerokie. Zacząłem też dorabiać detale do zbiornika paliwa - na podstawie materiałów od kolegi BRh_positive (jeszcze raz dziękuję). Coraz bliżej malowania . Wujo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujo Napisano 7 Października 2009 Autor Share Napisano 7 Października 2009 Znowu miałem przerwę w zyciorysie, ale teraz przynajmniej zrobiłem kawałek prowadnicy. Najpierw wyrzeźbiłem jedną w plastiku, a potem z ciekawości sprobowałem innej drogi. Jak widać nie skończona i trochę krzywa . Wujo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.