Skocz do zawartości

Sd.Kfz 250/1 Alt, 1:35, Takom


Kalor

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, AchtungCancer napisał:

A wiadomo, co w tym australijskim jest oryginalne a co to swobodna twórczość Buszmakowa?

Skrzynię biegów ma z Neu, patrząc po korozji na niektórych płytach, to to co jest gładkie i nie ma wżerów to raczej dorabiane.

 

Linkuje całkiem dobre oryginalne książki serwisowe i instrukcje: https://bushmakow.com/project/sd-kfz-250-3-ausf-a/ ale nie opisuje zmian i stanu początkowego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Kalor napisał:

Wrażenie detalu, oko widzi tam równe kropki: okay oko widzi tam nierówno docięte kropki: coś jest nie tak. A to się rzuca w oczy.

To docinasz i przyklejasz te kropki i potem wszystkie na raz szlifujesz papierem ściernym przyklejonym na kawałku czegoś długiego lub iglakiem. Od lat robię śruby w ten sposób, nawet w sekcjach gdzie jest ich kilka czy kilkanaście obok siebie. Wszystkie mają jednakową wysokość, kwestia wprawy :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, PiterATS napisał:

To docinasz i przyklejasz te kropki i potem wszystkie na raz szlifujesz papierem ściernym przyklejonym na kawałku czegoś długiego lub iglakiem. Od lat robię śruby w ten sposób, nawet w sekcjach gdzie jest ich kilka czy kilkanaście obok siebie. Wszystkie mają jednakową wysokość, kwestia wprawy :)

 

Otóż to 👍

 

...ale jak już autor napisał 🙂:

 

16 godzin temu, Kalor napisał:

Nieistotny detal nie wart zachodu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6min vs 1h którą mogę poświęcić na coś ciekawszego, na przykład na dopasowanie mechanizmu napinającego gąski.

DSC02205.thumb.JPG.f93c8903fc4b2fe42886df86928bdc8d.JPG

Tak to wygląda na egzemplarzu z Pilicy, blokadę obrotu trzeba opuścić i ewidentnie oś obrotu wahacza jest do przesunięcia inaczej mechanizm się nie zmieści. I jeszcze mechanizm musi pozostać w miarę ustawialny żeby gąski naciągnąć.

531883126_zestawnapinajcy.thumb.jpg.31f88cc162516209c469ee6990052913.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Wymieniłem fragmenty dachu na 0.25mm hips żeby były bardziej w skali  i przygotowałem część gąsienicową zawieszenia:

YhI81ub.jpeg

 

Ogarnąłem wizjery i ich brakujące elementy, radio przykleiłem odwrotnie

2ggo5Q1.jpeg

 

Mechanizm napinający gąski; przesunąłem oś obrotu wahacza ale wciąż coś mi nie pasuje w ułożeniu całości ale nie będę wnikał, szkoda nerwów. Opuściłem blokadę obrotu i przewierciłem to co powinno być przewiercone

KLnksTp.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.