Skocz do zawartości

M4A3 Sherman 75mm late, M4 Sherman (Tamiya), M4 Sherman US Marines (Italeri) 1:35, warsztat zbiorczy


Lipstein

Rekomendowane odpowiedzi

M4 - osłonę działa pomalowałem szpachlówką akrylową, aby nieco złagodzić fałdy materiału:

IMG_8558.JPG

IMG_8559.JPG

IMG_8560.JPG

 

M4A3 (105) - doklejanie, szpachlowanie, szlifowanie:

IMG_8556.JPG

IMG_8557.JPG

Edytowane przez Lipstein
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie wiem, co z tym dopancerzeniem zrobić, czy jego krawędź nie jest za wysoko w modelu w stosunku do rzeczywistego pojazdu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przedostatnim zdjęciu widać jakby "dospawkę" - taką zrobię, nie chce mi się tego odrywac i naklejać jeszcze raz.

Zauważyłem też jeszcze dwa drobiazgi, otwór - odwodnienie pod osłoną wentylatora i dospawaną płytkę osłaniającą dwa otwory odwodnienia kołnierza przeciwrykoszetowego w tylnej części.

Dzięki, Kolego!

Edytowane przez Lipstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam zamiar wymienić też wózki zawieszenia, z modelu Academy zostały mi takie, na których są oznaczenia produkcyjne z odlewni

IMG_8561.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M4A3 (105). Tyle na dzisiaj: trzeba było zalać Surfacerem delikatną szparę po wklejeniu hipsu; jak wyschnie pomaluje wieże na kolor bazowy i zobaczymy, jak to wygląda.

IMG_8564.JPG

IMG_8565.JPG

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Napisano (edytowane)

Porównanie kolorów wszystkich 3 wież: XF 62 Olive Drab mieszane w różnych proporcjach z Buff, żóltym i dark yellow

IMG_8587.JPG

IMG_8588.JPG

 

A pokrowiec na armatę wygląda tak:

IMG_8591.JPG

Edytowane przez Lipstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lipstein napisał:

Porównanie kolorów wszystkich 3 wież: XF 62 Olive Drab mieszane w różnych proporcjach z Buff, żóltym i dark yellow

IMG_8587.JPG

IMG_8588.JPG

 

A pokrowiec na armatę wygląda tak:

IMG_8591.JPG

Z dopancerzeniem wieży dobra robota. 

Edytowane przez Albatros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dzięki za doping.

M4A3 (105)

Sherman Minutia głosi, że "Chrysler Corporation był jedynym producentem Shermanów z armatą 105 mm. Wyprodukował 800 Shermanów M4(105) z VVSS (...). Produkcja rozpoczęła się w lutym 1944 r. i zakończyła w marcu 1945 r.  Zamówienie produkcyjne T-9368/1 : 300 sztuk M4A3(105) z VVSS wyprodukowano : Numer seryjny 56621/USA 30103303 do S/N 56920/USA 30103602...".

Wypada zatem zmienić koła napędowe na te fantazyjne, Chrysler-owskie, a ze złomu akurat para mi została, więc przeszczepiam też osłonę przekładni i kółka.

 

Na razie chyba stop z resztą prac: czekam na zamówione osłony reflektorów i klaksonu, muszę znaleźć kalki z pasującymi numerami seryjnymi; muszę też ustalić, która jednostka/dywizja US Army miała od grudnia 1944 roku na stanie te czołgi i używała ich wtedy przeciwko Niemcom w czasie bitwy w Ardenach, wtedy uda mi się ustalić bumper code

IMG_8592.JPG

Edytowane przez Lipstein
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Jeszcze o uszczelnieniu lufy i jarzma armaty. Na zdjęciu widać oddzielne uszczelnienie wylotu lufy i jarzma tak przewidywał manual i chyba dość restrykcyjnie się tego trzymano (utrata ub uszkodzenie sprzętu w wyniku przecieków w wyniku niewłaściwie przeprowadzonego uszczelnienia dawała o kieszeni). Generalnie uszczelniano wszystko mniejsze elementy uszczelniaczem Bostik 1262 większe taśmami i Bostikiem, a największe wodoodporną tkaniną klejoną oczywiście Bostikiem, a podstawę wieży uszczelniano uszczelką wchodzącą w skład zestawu do głębokiego brodzenia. To tak w uproszczeniu.

uszczelnienie M4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd o nazwie własnej Hurricane na drugiej stronie wątku ma osłonę jednoczęściową , chyba że źle interpretuje zdjęcie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, ma oddzielnie zabezpieczony wylot lufy i oddzielnie jarzmo. Dokładnie tak jak mówi instrukcja ( drugie zdjęcie z mojego postu z czwartku - są tam zaznaczone miejsca uszczelnienia.  Czasami dodatkowo zakładano na wylot standardową osłonę przeciwpyłową.

Tutaj 3 fotki przed załadunkiem na barki do Normandii.

 

 

dday1.jpg

dday2.jpg

dday3.jpg

Edytowane przez Witek Cisłak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze Cannon Ball z resztkami taśm mocujących osłony na końcu lufy i od strony jarzma. I trochę innych fotek z czołgami przygotowanymi do głębokiego brodzenia brodzenia przed i podczas d-day.

mired-m4-sherman-tank-on-a-normandy-invasion-beach-12-june-1944.-name-cannon-ball-is-fitted-with-raised-air-intakes-for-amphibious-use-80-g-252802.jpeg

dozer d day.jpg

A-Sherman-BARV-and-Sherman-tanks-of-13th-18th-Royal-Hussars-during-the-regiments-move-from-Petworth-to-Gosport.-2-June-1944.jpg

4-june-1944-this-photo-shows-the-70th-tank-battalion-embarking-its-vehicles-onto-a-lct-landing-craft-tank-in-southern-england..jpg

Edytowane przez Witek Cisłak
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
Napisano (edytowane)

Witek, nie chcę malkontencić, ale na tym zdjęciu osłona wygląda mi na 1 częściową....

Ta moja wersja i tak mi się nie podoba, a że kompletnie nie umiem rzeźbić  to chyba kupię żywiczną z Panzerart'a

 

A tak BTW, 0,50cal nie ma uchwytu do sciągania lufy...

dday3.thumb.jpg.5e35485d9736c33920db273203fe8236.jpg

Edytowane przez Lipstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła napinające i napędowe potraktowałem ołówkiem 8B, najbardziej miękkim, jaki był w sklepie dla plastyków, może cos widać

IMG_8666.JPG

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozbyłem się tego kondoma na mantlecie, teraz poszpachlowane szpary pomiędzy wieżą a osłoną jarzma i dopasowana lufa schną do trzeciego podejścia na zrobienie tej cholernej osłony.

IMG_8667.JPG

IMG_8669.JPG

IMG_8670.JPG

IMG_8672.JPG

IMG_8673.JPG

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Kur.... zapiał, zabierałem się do tego jak pies do jeża, ale cieszę się, że to zrobiłem: jeszcze mokre...

IMG_8674.JPG

IMG_8675.JPG

 

Na wyżej zamieszczonych zdjęciach widać, że te osłony były sztywne i grube, a fałdy na nich takie trochę "jak ze sklepu", nienaturalne. Jak wyschnie, prysnę to podkładem i zobaczymy, co poprawić. "Czapeczkę" na wylot lufy wyrzeźbię, jak to  wyschnie.

 

Edytowane przez Lipstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.01.2025 o 19:22, Witek Cisłak napisał:

Generalnie uszczelniano wszystko mniejsze elementy uszczelniaczem Bostik 1262

 

Aż mi się nie chce wierzyć, że jak wpiszę w google frazę "Bostik 1262", to wyskakują wyniki odnoszące się do nowszych czasów. Jaki kolor mogła mieć ta pasta w latach 40-tych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Lipstein changed the title to M4A3 Sherman 75mm late, M4 Sherman (Tamiya), M4 Sherman US Marines (Italeri) 1:35, warsztat zbiorczy

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.