Lipstein Napisano 15 Grudnia 2024 Autor Share Napisano 15 Grudnia 2024 Bigmodel, wielkie dzięki, będę działał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 18 Grudnia 2024 Autor Share Napisano 18 Grudnia 2024 (edytowane) M4 - osłonę działa pomalowałem szpachlówką akrylową, aby nieco złagodzić fałdy materiału: M4A3 (105) - doklejanie, szpachlowanie, szlifowanie: Edytowane 18 Grudnia 2024 przez Lipstein 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 18 Grudnia 2024 Autor Share Napisano 18 Grudnia 2024 Sam nie wiem, co z tym dopancerzeniem zrobić, czy jego krawędź nie jest za wysoko w modelu w stosunku do rzeczywistego pojazdu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bigmodel Napisano 18 Grudnia 2024 Share Napisano 18 Grudnia 2024 Jak dla mnie, to jest chyba trochę za niskie, powinna być wydłużona ku dołowi. Parę zdjęć wieży do Firefly V.c, do pancerzenie policzka, jest takie samo jak w 105-tce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 18 Grudnia 2024 Autor Share Napisano 18 Grudnia 2024 (edytowane) Na przedostatnim zdjęciu widać jakby "dospawkę" - taką zrobię, nie chce mi się tego odrywac i naklejać jeszcze raz. Zauważyłem też jeszcze dwa drobiazgi, otwór - odwodnienie pod osłoną wentylatora i dospawaną płytkę osłaniającą dwa otwory odwodnienia kołnierza przeciwrykoszetowego w tylnej części. Dzięki, Kolego! Edytowane 18 Grudnia 2024 przez Lipstein Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 18 Grudnia 2024 Autor Share Napisano 18 Grudnia 2024 mam zamiar wymienić też wózki zawieszenia, z modelu Academy zostały mi takie, na których są oznaczenia produkcyjne z odlewni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 18 Grudnia 2024 Autor Share Napisano 18 Grudnia 2024 M4A3 (105). Tyle na dzisiaj: trzeba było zalać Surfacerem delikatną szparę po wklejeniu hipsu; jak wyschnie pomaluje wieże na kolor bazowy i zobaczymy, jak to wygląda. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 19 Grudnia 2024 Autor Share Napisano 19 Grudnia 2024 (edytowane) Przeszczepiłem jeszcze boczne koła napędowe: Edytowane 19 Grudnia 2024 przez Lipstein 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 31 Grudnia 2024 Autor Share Napisano 31 Grudnia 2024 Dopancerzenie wygląda finalnie tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rhinoceros Napisano 31 Grudnia 2024 Share Napisano 31 Grudnia 2024 Godzinę temu, Lipstein napisał: Dopancerzenie wygląda finalnie tak: No i ładnie. Nadgarstek w dobrej formie! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 2 Stycznia Autor Share Napisano 2 Stycznia (edytowane) Porównanie kolorów wszystkich 3 wież: XF 62 Olive Drab mieszane w różnych proporcjach z Buff, żóltym i dark yellow A pokrowiec na armatę wygląda tak: Edytowane 2 Stycznia przez Lipstein Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Albatros Napisano 2 Stycznia Share Napisano 2 Stycznia (edytowane) 1 godzinę temu, Lipstein napisał: Porównanie kolorów wszystkich 3 wież: XF 62 Olive Drab mieszane w różnych proporcjach z Buff, żóltym i dark yellow A pokrowiec na armatę wygląda tak: Z dopancerzeniem wieży dobra robota. Edytowane 2 Stycznia przez Albatros Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 3 Stycznia Autor Share Napisano 3 Stycznia (edytowane) Dzięki za doping. M4A3 (105) Sherman Minutia głosi, że "Chrysler Corporation był jedynym producentem Shermanów z armatą 105 mm. Wyprodukował 800 Shermanów M4(105) z VVSS (...). Produkcja rozpoczęła się w lutym 1944 r. i zakończyła w marcu 1945 r. Zamówienie produkcyjne T-9368/1 : 300 sztuk M4A3(105) z VVSS wyprodukowano : Numer seryjny 56621/USA 30103303 do S/N 56920/USA 30103602...". Wypada zatem zmienić koła napędowe na te fantazyjne, Chrysler-owskie, a ze złomu akurat para mi została, więc przeszczepiam też osłonę przekładni i kółka. Na razie chyba stop z resztą prac: czekam na zamówione osłony reflektorów i klaksonu, muszę znaleźć kalki z pasującymi numerami seryjnymi; muszę też ustalić, która jednostka/dywizja US Army miała od grudnia 1944 roku na stanie te czołgi i używała ich wtedy przeciwko Niemcom w czasie bitwy w Ardenach, wtedy uda mi się ustalić bumper code Edytowane 3 Stycznia przez Lipstein 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witek Cisłak Napisano 16 Stycznia Share Napisano 16 Stycznia Z tym uszczelnieniem lufy trochę przesadziłeś. To były 2 oddzielne części : na wylot lufy i mantlet. Kilka zdjęć do Deep water fording kit i jedno z Normandii: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witek Cisłak Napisano 18 Stycznia Share Napisano 18 Stycznia Jeszcze o uszczelnieniu lufy i jarzma armaty. Na zdjęciu widać oddzielne uszczelnienie wylotu lufy i jarzma tak przewidywał manual i chyba dość restrykcyjnie się tego trzymano (utrata ub uszkodzenie sprzętu w wyniku przecieków w wyniku niewłaściwie przeprowadzonego uszczelnienia dawała o kieszeni). Generalnie uszczelniano wszystko mniejsze elementy uszczelniaczem Bostik 1262 większe taśmami i Bostikiem, a największe wodoodporną tkaniną klejoną oczywiście Bostikiem, a podstawę wieży uszczelniano uszczelką wchodzącą w skład zestawu do głębokiego brodzenia. To tak w uproszczeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 18 Stycznia Autor Share Napisano 18 Stycznia Pojazd o nazwie własnej Hurricane na drugiej stronie wątku ma osłonę jednoczęściową , chyba że źle interpretuje zdjęcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witek Cisłak Napisano 18 Stycznia Share Napisano 18 Stycznia (edytowane) Nie, ma oddzielnie zabezpieczony wylot lufy i oddzielnie jarzmo. Dokładnie tak jak mówi instrukcja ( drugie zdjęcie z mojego postu z czwartku - są tam zaznaczone miejsca uszczelnienia. Czasami dodatkowo zakładano na wylot standardową osłonę przeciwpyłową. Tutaj 3 fotki przed załadunkiem na barki do Normandii. Edytowane 18 Stycznia przez Witek Cisłak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witek Cisłak Napisano 19 Stycznia Share Napisano 19 Stycznia (edytowane) Jeszcze Cannon Ball z resztkami taśm mocujących osłony na końcu lufy i od strony jarzma. I trochę innych fotek z czołgami przygotowanymi do głębokiego brodzenia brodzenia przed i podczas d-day. Edytowane 19 Stycznia przez Witek Cisłak 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 15 Lutego Autor Share Napisano 15 Lutego (edytowane) Witek, nie chcę malkontencić, ale na tym zdjęciu osłona wygląda mi na 1 częściową.... Ta moja wersja i tak mi się nie podoba, a że kompletnie nie umiem rzeźbić to chyba kupię żywiczną z Panzerart'a A tak BTW, 0,50cal nie ma uchwytu do sciągania lufy... Edytowane 15 Lutego przez Lipstein Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 15 Lutego Autor Share Napisano 15 Lutego Koła napinające i napędowe potraktowałem ołówkiem 8B, najbardziej miękkim, jaki był w sklepie dla plastyków, może cos widać 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 16 Lutego Autor Share Napisano 16 Lutego Pozbyłem się tego kondoma na mantlecie, teraz poszpachlowane szpary pomiędzy wieżą a osłoną jarzma i dopasowana lufa schną do trzeciego podejścia na zrobienie tej cholernej osłony. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Evildead Napisano 16 Lutego Share Napisano 16 Lutego Słuszna decyzja, jakoś musi się udać 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 17 Lutego Autor Share Napisano 17 Lutego (edytowane) Kur.... zapiał, zabierałem się do tego jak pies do jeża, ale cieszę się, że to zrobiłem: jeszcze mokre... Na wyżej zamieszczonych zdjęciach widać, że te osłony były sztywne i grube, a fałdy na nich takie trochę "jak ze sklepu", nienaturalne. Jak wyschnie, prysnę to podkładem i zobaczymy, co poprawić. "Czapeczkę" na wylot lufy wyrzeźbię, jak to wyschnie. Edytowane 17 Lutego przez Lipstein Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 17 Lutego Autor Share Napisano 17 Lutego W dniu 18.01.2025 o 19:22, Witek Cisłak napisał: Generalnie uszczelniano wszystko mniejsze elementy uszczelniaczem Bostik 1262 Aż mi się nie chce wierzyć, że jak wpiszę w google frazę "Bostik 1262", to wyskakują wyniki odnoszące się do nowszych czasów. Jaki kolor mogła mieć ta pasta w latach 40-tych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrkur Napisano 17 Lutego Share Napisano 17 Lutego Czarny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.