Skocz do zawartości

Problem z malowaniem


Kubamac9

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ja jako niezbyt doświadczony w takich sytuacjach po prostu się was poradzę. Robię teraz aoshima lb works aventador i mam teraz problem na poziomie malowania karoserii, problem wygląda następująco: podczas malowania aerograf trochę mi się przytykał i pozostawił trochę kleksów(załącznik). Po wielu próbach wygładzenia tych ,,kleksów'' np. ściągnięciem farby i przytarcia drobnym pilnikiem możliwe, że jest jeszcze gorrzej hehe. Co powinienem zrobić aby to ładnie wyglądało bo model był drogi dosyć a chcę teraz ładnie się tego pozbyć. Zdjęcia w załącznikach (jedno zdj. przed lakierem a dwa po warstwie lakieru) no i niestety na zdjeciach uchwycilem to i tak najlepiej jak sie da a prawie nic nie widac 🙂

1742568826483 (1).jpg

1742568826475.jpg

1742568826479.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 21.03.2025 o 14:56, Kubamac9 napisał:

.....chcę teraz ładnie się tego pozbyć......

Expand  
  W dniu 21.03.2025 o 18:20, Juffre napisał:

Musisz zmyć całą farbę

Expand  

dokładnie ---->  innej drogi nie ma 

 

@Kubamac9 - ile warstw kładłeś ??  

bo mi to trochę wygląda na słabe rozcieńczenie + grubokładzione  :hmmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak:
Aerograf gruntownie wyczyść przed kolejnym malowaniem

A model do Kreta/DOT/Wamodowskiego zmywacza do akryli albo Top Levellinga.  I lecisz od nowa dobrze rozrzedzoną farbą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 21.03.2025 o 18:20, Juffre napisał:

Musisz zmyć całą farbę. 

Jaka farba malowales?

Expand  

mr.hobby sky blue z level thinerem 400, dzięki wszystkim za odpowiedzi prześlę rezultaty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 21.03.2025 o 21:15, M.A.V. napisał:

dokładnie ---->  innej drogi nie ma 

 

@Kubamac9 - ile warstw kładłeś ??  

bo mi to trochę wygląda na słabe rozcieńczenie + grubokładzione  :hmmm:

Expand  

najpierw podkład no i 1 warstwa, która wyszła źle. Później próba poprawienia lakierem aby on może trochę wygładził i 2 warstwa niebieskiego ale fakt, że to trochę poprawiło lecz nadal jest źle. Masz rację że malowanie wyszło grubo, nie ma szans zamiast usuwania farby na papier ścierny - najpier 600 później np. 1000?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usuń farbę chemicznie. Skoro farba to mr hobby to użyj zmywacza wamodu albo ich high level thinner. 

Do malowania mocno rozcieńcz farbę co najmniej 1:2 na korzyść rozcieńczalnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Użyj raczej zmywacza wamodowskiego do akryli. To powinien być czysty metoksypropanol który nie rusza tworzywa. High Level Thinner zawiera MIBK który niezbyt mocno ale jednak reaguje z plastikiem. Normalnie nie powinien zaszkodzić, ale jeśli będziesz go używał do zmywania w większej ilości i długo, to lepiej dmuchać na zimne. Wamodowski zmywacz nie powinien być problemem, ale w przeszłości zdarzały się wadliwe partie które zawierały jakieś agresywne dodatki. Więc lepiej najpierw sprawdzić na jakimś czystym kawałku tworzywa. 

I zapomnij o tym, że jakiekolwiek nierówności pokrycia ukryjesz lub zniwelujesz kolejnymi warstwami. Szczególnie przy błyszczącej powierzchni. Do likwidowania  nierówności służą surfacery, ale tylko przy niewielkich rysach i zmatowieniach. Z kolei szlifowanie powierzchni "na gładko" przy wyraźnych nierównościach to ostateczność. Wymaga naprawdę dużo pracy i cierpliwości. Takk jak koledzy powiedzieli - jeśli nierówności są spowodowane farbą, to na tym etapie lepiej zmywać zamiast szlifować. 

Edytowane przez HKK
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 23.03.2025 o 18:01, krn78 napisał:

Rzekłbym nawet, że 1:3 (farba:rozcieńczalnik). Będziesz miał lepszą kontrolę nad procesem malowania.

Expand  

no ale to wtedy trochę ciśnienie trzeba by było zmniejszyć chyba nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
  W dniu 23.03.2025 o 19:37, Kubamac9 napisał:
  W dniu 23.03.2025 o 18:01, krn78 napisał:

Rzekłbym nawet, że 1:3 (farba:rozcieńczalnik). Będziesz miał lepszą kontrolę nad procesem malowania.

Expand  

no ale to wtedy trochę ciśnienie trzeba by było zmniejszyć chyba nie?

Expand  

Ćiśnienie zawsze dobierasz odpowiednio do farby i warunków malowania. Poleganie na jakimś magicznym, stałym ciśnieniu to proszenie się o kłopoty. A szczególnie używanie jakiś konkretnych liczb mija się z celem. Ciśnienie podawane przez manometr na wyjściu z kompresora to nie jest to samo ciśnienie które mamy na końcówce aero po otwarciu powietrza. Aerograf i wężyk działają jak dławiki. Więc każda kombinacja aerograf + długość wężyka może wymagać innej wartości nastawionego ciśnienia. Różnice mogą być niewielkie i nie mieć znaczenia, ale może być wręcz przeciwnie.

Poza tym inne ciśnienie jest przydatne przy malowaniu z bliska a inne z większej odległości. Nie tylko rozcieńczenie farby ale też jej rodzaj może wymagać dobrania ciśnienia. Tak że, ten dobór powinien odbywać się eksperymentalnie za każdym razem. Po prostu, w efekcie ma się dobrze i wygodnie malować. Po nabraniu doświadczenia, robi się to szybko i intuicyjnie. Dlatego obecność zaworka na aerografie lub szybkozłączce to rzecz kluczowa dla wygodnego malowanias. Wtedy na kompresorze ustawia się jakieś  maksymalne do praktycznego użycia (u mnie np 2 bar) a resztę reguluje się zaworkiem. No chyba, że ktoś ma kompresor pod ręką i lubi kręcenie zaworem reduktora.

Edytowane przez HKK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.