Endrju Napisano Czwartek o 11:21 Share Napisano Czwartek o 11:21 (edytowane) Kolejny pojazd w polskich barwach. Tym razem jest to włoski zdobyczny samochód pancerny Autoblinda 41. Pojazd ten używał dowódca szwadronu rotmistrz Jan Bilewicz z Pułku Ułanów Karpackich. Model wykonany z zestawu Italeri, który skleił się dość poprawnie. Zrobiłem dwie zmiany upodobniające go do karpackiej Autoblindy takie jak przeniesienie anteny na prawą stronę ale zostawiłem antenę z zestawu zmieniając jej kształt w miejscu mocowania. Po prawej stronie przykleiłem toporek wystrugany z jakiegoś złomu. Dorobiłem metalowe cienkie uchwyty, zrobiłem szkiełka w reflektorkach no i przewierciłem lufę i tłumik wydechu. Nie wymieniłem opon na takie jak były zastosowane na karpackiej Autoblindzie. Uznałem, że i tak je niewiele widać więc odpuściłem sobie. Kalkomanie z firmy Toro Models. Edytowane Czwartek o 20:01 przez Endrju 16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R_Mazzi Napisano Czwartek o 12:07 Share Napisano Czwartek o 12:07 Fajny! Teraz będę miał grubą rozkminę czemu na swoim nie przykleiłem tego białego A222. A może nie było go w kalkach, ja miałem chyba z Armo o ile dobrze pamiętam. Czerwona "8" była symetrycznie do lewej również na prawej burcie. To ile jeszcze rozgrzebanych zostało? 13? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulik58 Napisano Czwartek o 14:05 Share Napisano Czwartek o 14:05 Andrzeju fajny ten makaroniarz , podoba mi się., Taką historię o tym pojeździe znalazłem w sieci - Włoski samochód pancerny AB40, używany przez Polizia Africa Italiana. ( wg.informacji z książki Armour PhotoGallery No.8 Autoblindo AB41 & 43. ) Został zdobyty przez Brytyjczyków. Następnie został przekazany Pułkowi Ułanów Karpackich i był używany razem z samochodami pancernymi Marmon-Herrigton. Włoski samochód SPA trafił do PUK , 15 maja 1942 r. Później samochód pancerny został zdany Brytyjczykom i został wysłany do Anglii, do School of Tank Technology 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endrju Napisano Czwartek o 17:42 Autor Share Napisano Czwartek o 17:42 5 godzin temu, R_Mazzi napisał: Fajny! Teraz będę miał grubą rozkminę czemu na swoim nie przykleiłem tego białego A222. A może nie było go w kalkach, ja miałem chyba z Armo o ile dobrze pamiętam. Czerwona "8" była symetrycznie do lewej również na prawej burcie. To ile jeszcze rozgrzebanych zostało? 13? A222 na kalkach ARMO też był. Dlaczego go nie przykleiłeś? Nie wiem. Tak a propos to kalki ARMO i TORO są tego samego projektanta. Zmienili się tylko wydawcy. Wielka czerwona "8" była ale się zmyła. Dokładnie mówiąc to podczas nieumiejętnego ściągania kalki zwinęła mi się w rogalik i za żadnego rogalika nie dała się już wyprostować. Będzie uzupełniona później. Pewien kolega obiecał mi komplet kalek do AB więc jak by coś to będę miał zapasową A222 na zbyciu. Rozgrzebanych jeszcze 14. 3 godziny temu, bulik58 napisał: Andrzeju fajny ten makaroniarz , podoba mi się., Taką historię o tym pojeździe znalazłem w sieci - Włoski samochód pancerny AB40, używany przez Polizia Africa Italiana. ( wg.informacji z książki Armour PhotoGallery No.8 Autoblindo AB41 & 43. ) Został zdobyty przez Brytyjczyków. Następnie został przekazany Pułkowi Ułanów Karpackich i był używany razem z samochodami pancernymi Marmon-Herrigton. Włoski samochód SPA trafił do PUK , 15 maja 1942 r. Później samochód pancerny został zdany Brytyjczykom i został wysłany do Anglii, do School of Tank Technology Dokładnie tak. Pojazdy zdobyte przez Brytyjczyków trafiały do składnic sprzętu zdobycznego skąd Polacy wybierali sobie sprzęt, który by się nadał do szkolenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TAW Napisano 23 godziny temu Share Napisano 23 godziny temu Małe a dobre i nasze. Dobra robota 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endrju Napisano 22 godziny temu Autor Share Napisano 22 godziny temu 57 minut temu, TAW napisał: Małe a dobre i nasze. Dobra robota Małe ma tę zaletę, że się robi szybciej niż duże. Przynajmniej teoretycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej_LK Napisano 11 godzin temu Share Napisano 11 godzin temu Ładny, zgrabny modelik, o oznaczeniach już było. Jak się chce być ortodoksem to pułapka polskiej Autoblindy tkwi w bieżnikach opon. A czy małe robi się szybciej? U mnie nie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endrju Napisano 8 godzin temu Autor Share Napisano 8 godzin temu Dziękuję Andrzeju za uznanie. Oznakowanie będzie uzupełnione jak dostanę kalkomanie. O oponach też pisałem, że z wyrachowania zrezygnowałem z wymiany opon na te z właściwym bieżnikiem. A z tym robieniem szybciej to oczywiście bardziej żart. Wszystko zależy od tego co chce się zrobić i jaki efekt końcowy chce się uzyskać. Ja akurat nie mam bardzo wysokich aspiracji modelarskich więc mi klejenie idzie relatywnie szybko. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.