Jump to content

TAW

Members
  • Content Count

    52
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

TAW last won the day on February 12

TAW had the most liked content!

Community Reputation

6 Neutral

Recent Profile Visitors

135 profile views
  1. Pewnie burty ma na jakimś patafixie przyklejone. Powiem tak: nie mój klimat i nie moja epoka więc merytorycznie się nie wypowiem. Natomiast pojazd mi się jak na tą chwilę podoba. Rzuć jeszcze jakieś desert zacieki na pionowe powierzchnie takie jak burty i tył pojazdu. Nazwy pigmentów są dosyć umowne więc wszystko co ma pustynie (i nie tylko) w nazwie powinno się nadać. Pamiętaj, że po pokryciu go pigmentem to już raczej więcej na nim nie zrobisz więc pigment to absolutny koniec pracy i nawet przy chwytaniu to delikatnie z paluchami. I nie dewastuj go za bardzo bo jest ok 😉 Wash już zrobiony więc nie ma sensu płacić za to co już masz. Zamiast zestawu możesz wziąć każdy z tych produktów osobno i praktycznie w tej samej cenie więc w miejsce washa jeszcze jeden pigment. Miałbyś wtedy mieszankę dwóch pigmentów np desert dust i sand i głębia kolorystyczna by wtedy zyskała. Szczególnie żeby wyróżniała się odcień pigmentów na gąsienicach gdzie powinien znajdować się piach a na pojeździe pył. Najlepszy efekt daje zmieszanie pigmentów o różnym nasyceniu w zależności od pigmentowanej powierzchni.
  2. Dokładnie tak. Mało widoczne ale spróbuj to zgubić. White spirit jak penicylina - dobry na wszystko i warto przetestować wszystkie efekty, które można z nim uzyskać. Możesz zrobić jak zechcesz. Ty jesteś stwórcą a to jest Twoje dzieło. Pamiętaj tylko, że każdy detal i to jak się do niego przyłożysz wpływa na końcowy efekt wizualny. Koloru pojazdu. A co do koloru pojazdu to panzergrey jest o tyle niewdzięcznym kolorem, że nie zmodulowany nie wygląda zbyt ciekawie. Jest poprostu za ciemny i ciężko wydobyć z niego detal. Malujesz pędzlami więc sprawa wydaje się ciężka a pan Jimenez w jednym z tutoriali robi coś a'la modulacja pędzlem za pomocą olei. Możesz wziąć pod uwagę.
  3. Staram się nie wydawać na swoje hobby zbyt wiele żeby żona też miała na swoje lakiery a i dziecku też się coś z racji dzieciństwa należy więc miałem do tej pory dwa aerografy. Pierwszy to Tg 130 i w sumie nie ma o czym gadać bo w końcu "ukręciłem mu łeb". Obecnie mam FA 180X i jestem zadowolony bo dość precyzyjny jak na swoją cenę i konstrukcja taka, że można go rozkładać 5 razy dziennie i bez własnej intencji nic mu nie jestem w stanie zepsuć. Zestawowo sprzedawany z dyszą 0.2 więc dokupiłem mu konwersję na 0.5 i mam jedną dysze do malunków i druga większą do lakierowania. Mogę go śmiało polecić dla skąpców lub dla kogoś kto zaczyna przygodę z modelarstwem. Koszt całej tej imprezy to o ile dobrze pamiętam około 165 zł. Wiem, wstyd w porównaniu z tym o czym tutaj piszecie...
  4. Masz nie zeszlifowane bandaże kół i widać szwy. Nie zapomnij tego zamaskować. Żółta farba słabo imituje błoto i lepiej to robić pigmentami i/lub rozmazanymi specyfikami olejnymi. Nie wiwdziałem jeszcze nigdy jak wychodzą odpryski spod maskola więc obawiam się że może to wyjść słabo. Chyba, że coś źle zrozumiałem ale może jakoś to wyjdzie. Po krawędziach można go jeszcze przejechać miękkim ołówkiem lub metalicznym pigmentem. Pamiętaj, że można zrobić jeszcze zacieki z pigmentów (coś a'la rainsy) zawsze możesz poćwiczyć na spodzie wanny. Pod zacieki to tak, ale wydaje mi się, że samego washa szczególnie punktowego łatwiej kontrolować na błysku.
  5. Fajnie, że wpadłeś i dzięki za dobre słowo Zostało jeszcze całkiem sporo do zrobienia. Zamierzam położyć jeszcze zacieki w innym kolorze na lakier matowy żeby uzyskać bardziej zróżnicowaną "strukturę" tych zacieków. Potem na lakier błyszczący powpuszczać trochę light dust i north africa dust z serii nature effects tak żeby się lekko na siebie nałożyły w niektóre zakamarki. Te żebrowania aż się o to proszą. Potem jakaś wariacja z kursk soil i paru pigmentów ziemnych i strzelanie z pędzla jako błoto a na koniec metalicznym pigmentem po krawędziach i trochę plam oleju. Po drodze oczywiście pomalować i założyć parę elementów, których jeszcze nie zakładałem żeby nie utrudniać sobie dostępności w niektóre miejsca. W każdym razie postaram się go już do końca traktować wszystkim dość delikatnie.
  6. Czołg wypłowiony olejami, obicia bardzo oszczędnie bo wcześniej miałem skłonności do przesady. Zrobiony wash brązowy we wszystkie zagłębienia i w niektóre zakamarki light rust wash. Dodane zielonawe zacieki na lakier błyszczący i następnie zmatowiony. Na matowym planuję jeszcze troszkę rozmytych zacieków brązowych i rdzawych.
  7. Niewielki postęp w pracach. Założone gąsienice, układ jezdny przedwstępnie ufajdany, błysk i kalki. W następnej sesji postaram się rozjaśnić wystające powierzchnie o czym zapomniałem wcześniej, dodać jakieś wypłowienia-odbarwienia dla złamania zieleni i jeżeli okoliczności będą sprzyjać to porozdają parę zdrapek tu i ówdzie.
  8. TAW

    ISU-152 Tamiya 1:35

    Model wykonany rzeczywiście poprawnie a nawet bardzo poprawnie. Mam natomiast mieszane odczucia bo wydaje mi się, że zdecydowanie zbyt szybko zakończyłeś zabawę z tym pojazdem. Lecz jeszcze nic straconego bo to jest dobra baza pod dalszą robotę i z modelu bardzo poprawnego można by wyciągnąć model bardzo dobry. Trochę siuwaksów i dawaj więcej zdjęć bo tak jak napisałem tu jest potencjał pod coś lepszego. To błotko to chyba efekt arylowy od vallejo? Świetnie się prezentuje jak wetrzeć w niego jakiś pigment ziemisty.
  9. Śledziłem warsztat i już od początku było wiadomo jak to wyjdzie, a wyszło tak, że nie trzeba nic dodawać. Podziwiam za dążenie do jak najwierniejszego odtworzenia robionych przez Ciebie modeli oraz za podjęcie rzadkiego bałkańskiego tematu. Pomimo, że kompletnie nie orientuję się w sprzęcie z tego teatru działań to pooglądać bardzo miło, szczególnie, że model tak drobiazgowo przygotowany. Zdjęcie 2 i 5 od dołu to jak dla mnie mocny faworyt na zdjęcie tygodnia. Ten Gromownik ma moc! 👍 Edit. Minutę po wystawieniu tego komentarza wybrano zdjęcie tygodnia. Postawiłem na dobrego konia tylko gonitwa mi się nie zgodziła 🙂. Gratulacje!
  10. TAW

    Su-76M 1/72

    Ale gęsi to były chyba niedawno wymieniane na letnie I na dodatek na wysoki połysk. Czemu taki efekt skoro wszystko dookoła ubłocone? Czyżby trzepaczki po powrocie z poligonu do jednostki? I jeszcze brak mi błotka na wewnętrznej stronie kół. Popieram też uwagę kolegi OLO, żeby zróżnicować kolory zabrudzeń. Bardzo ożywiłoby to model.
  11. Bardzo ładny. Brudzenie z umiarem i nieprzekombinowane.
  12. Wziąłem go jeszcze raz do ręki i zdjęcia może tego nie oddają ale kontrasty są bardzo widoczne. Mam wręcz nadzieję, że to się odpowiednio zleje ze sobą bo raczej zrobię wash punktowy i nie chcę go zasypywać pigmentem na koniec. Zamierzam też na nim wypróbować biedronkę i w niej pokładam całą nadzieję ale jak nie da rady to będą inne metody. Pierwszy raz robię modulację, więc muszę to sobie wyczuć na co sobie pozwolić przy malowaniu a potem przy brudzeniu i liczyć, że coś spod spodu będzie widać tego światłocienia. Nie mam teraz ani jednej lampki w domu żeby go dobrze podświetlić i zdjęcia robione w świetle dziennym lub/i od żyrandola 😑. Zestaw olei mam dosyć jasny więc bardzo nie powinien ściemnieć. Dobrze, że namówiłeś mnie na przemalowanie bo poprzednia wersja rzeczywiście była zbyt mdła. 👍
  13. Jest pięknie. Cóż można więcej powiedzieć. Nie wiedziałem, że z aerografu może lecieć światło ale Ty poprostu to światło malujesz.
  14. Malowanie raz jeszcze. Nie wiem czy lepiej ale na pewno wszystko bardziej widoczne. Zobaczymy jak się to wytłumi pod olejami. Palec sztywny a warstw farby tyle, że nie wiem czy wash siądzie w zagłębienia 🤔
  15. Uchwyty na wieży to akurat ostatnia rzecz którą bym robił. Raz, że są tak malutkie, że prawie niewidoczne a dwa, że widziałem parę modeli gdzie ktoś się o to pokusił i widoczne były, ale zwracały uwagę na spapraną robotę. Trzy, że nie mam takiego cienkiego drutu. I taki zapewne byłby efekt mojego dłubania. Już mocno obawiałem się o daszki na peryskopach ale na szczęście nie zwracają na siebie uwagi. Teraz zaglądnę na te warsztaty. Dzięki.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.