Moses Napisano 16 Lipca Share Napisano 16 Lipca Skyraider już w zasadzie na półce, więc zajawka tego co wyląduje na warsztacie. Znowu zestaw od Sworda, jednakże wydany pierwotnie prawie dekadę temu, więc już może nie być tak sympatycznie jak w przypadku Skyraidera. Będę musiał myśleć dwa kroki na przód, dokładnie pasować i sprawdzać części. Z aftermarketów, maski dwustronne od KV Models, fototrawione pasy do foteli Phantoma, oraz czekam na żywiczne koła od F9F Airesa. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rudy0007 Napisano 16 Lipca Share Napisano 16 Lipca Bardzo dobry wybór Zapowiada się ciekawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 16 Lipca Autor Share Napisano 16 Lipca (edytowane) Odmiennie pracę rozpocząłem nie od kokpitu, ale od kadłuba. Model cierpi na bardzo dużą ilość śladów po wypychaczach, bardzo dużych. Także w ruch poszedł dremel. Następnie ogradowałem i oszlifowałem połówki kadłuba. Nawierciłem otwory imitujące perforacje w hamulcach aerodynamicznych, oraz wyloty działek. Następnie zająłem się skrzydłami, schemat podobny. Dodatkowo należało pocienić krawędzie spływu skrzydeł, a to jeszcze nie koniec. No te ślady po wypychaczach na zewnętrznej stronie skrzydeł mnie rozbroiły Nie jest jednak źle. Po złożeniu na sucho jest jak Cię mogę. Edytowane 16 Lipca przez Moses 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 1 Sierpnia Autor Share Napisano 1 Sierpnia Dobra, jedziemy dalej. Trochę perturbacji nie związanych z modelem było, ale już mogę kontynuować Ogarniam komponenty które znajdują się wewnątrz kadłuba. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 2 Sierpnia Autor Share Napisano 2 Sierpnia Dziś dzień malowania. Najpierw wszystko zapodkładowałem Surfacerem 1500 Black. Następnie pomalowałem białym MRP wnęki podwozia oraz wloty powietrza. Następnie pomalowałem kokpit na szaro, a korpus foteli Night Black Hataki. Po czym przeszedłem do malowania wydechu. Wręgę z imitacją turbiny, pomalowałem Chromem Alclada, natomiast dysze metalizerem Dark Iron Mr.Hobby. Gdy bazowe kolory przeschły, pomalowałem detale akrylowymi farbami Vallejo oraz AK 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 3 Sierpnia Autor Share Napisano 3 Sierpnia Postanowiłem przeprowadzić eksperyment na żywym organizmie, zainspirowany jednym z warsztatów na YT. Mianowicie postanowiłem położyć Panel Linery bezpośrednio na farby bazowe, i działa to. Wanna kokpitu dostała najpierw Ciemno Szary od Tamiya, korpus foteli natomiast czarny zrobiony z oilbrushera. Po usunięciu nadmiaru pędzelkiem, pokryłem całość tamiyowskim XF-86 jako baze pod dalsze prace. W zakamarkach kokpitu dodałem trochę brudu, wykorzystując pudry Tamiya Weathering Set A, następnie wykorzystując paletę E i kolor szary, pędzelkiem zaznaczyłem krawędzie na czarnych elementach (korpus foteli MB A5A), tablice przyrządów i panele boczne, kolorem białym z zestawu B wyciagnąlem krawędzie w szarym kolorze. Kredkami AK wykonałem ślady przed pedałami. Gazy Agentem AK zaznaczyłem szkło w tablicach przyrządów wróciłem do fotelów. Brązowym oilbrusherem, zrobiłem brud/cień w tylnej części poduszek, natomiast ich krawędzie zaznaczyłem zielonym z zestowu Tamiya dla maszyn USN z 2wś. Na koniec z 0,3mm drutu, zrobiłem uchwyty do odpalania foteli po czym pomalowałem je na żółto i czarno W przypadku wnęk podwozia podobny schemat. Najpierw jasno Szarny Panel Liner od Ammo, po wytarciu naddatku pędzlem, pokryłem białym matem, i nakropiłem Landing GEar Wash od AK. Po przeschnięciu pedzlem moczonym w white spirit, usuwałem nadmiar. Wloty powietrza natomiast, po traktowałem tylko nakropinym Streaking Grime for winter vehicle, którego nadmiar także usuwałem pędzlem moczonym w white spirit. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 4 Sierpnia Autor Share Napisano 4 Sierpnia Szybko poszło. kadłub sklejony, szpary usunięte, linie odtworzone. A to dzięki rewolucyjnej dla mnie metodzie sklejania i szpachlowania klejem CA Nie lubiłem tej metody, te kropelki czy superglue się bardzo słabo szlifowało, teraz postanowiłem zaszaleć i kupić wolnego VMSa Flexy 5K, i to jest to. Naprawdę warto, jezeli ktoś jeszcze nie korzysta. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 5 Sierpnia Autor Share Napisano 5 Sierpnia I tak przechodzę do prac nad skrzydłami. Na klapach, w oryginale są trzy otwory, w modelu zalane plastikiem, postanowiłem je odtworzyć. Najpierw postanowiłem wywiercić je dremelkiem naddatek usunąć nożykiem, wyszlifować pilnikiem, co kogo pójść nie tak? Wszystko... Ogólnie wyglądało to mega słabo. Otwory wyszły koślawe nie równe, różnej grubości. Zdjalem więc więcej materiału, wkleiłem płytkę 0.2mm. po zrobieniu ramki, wkleiłem przegrody, przyciąłem po przyschnięciu. Zaszpachlowalem, oszlifowałem, wytrasowalem na nowo linie. Jestem zadowolony. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 5 Sierpnia Share Napisano 5 Sierpnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 6 Sierpnia Autor Share Napisano 6 Sierpnia (edytowane) Do modelu doszły wloty powietrza wraz z kanałami. Model nie jest popularny, czytając w internecie nieliczne artykuły czy relacje z budowy tego zestawu, ludzie strasznie narzekali na niedopasowanie wlotów do skrzydeł, co skutkowało dużymi szparami. Pamiętać należy że nie mamy do czynienia z zestawem Tamiya gdzie wszystko siedzi w zasadzie bez kleju. Złotą zasadą przy zestawach Sworda jest trzy razy przymierz raz klej. Aby wloty spasowały się trzeba było skrócić kanały wlotów powietrza o 1-2 mam, aby nie kolidowały z wklejonymi w dolną część skrzydeł, wnęką podwozia głównego. Ot cała filozofia. Edytowane 6 Sierpnia przez Moses 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 6 Sierpnia Autor Share Napisano 6 Sierpnia Doszła dolna część skrzydeł. Tutaj do usunięcia delikatnych szpar użyte został cienkie pręciki tworzywa, z rozciągniętej ramki wtryskowej od modelu. W tylnej części, odrobina szpachli aby wyrównać poziomu. Ogólnie jest git. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 8 Sierpnia Autor Share Napisano 8 Sierpnia Płatowiec skończony, pozostały detale. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 10 Sierpnia Autor Share Napisano 10 Sierpnia Zrobiłem światełka. Następne będą lepsze, wiem co poprawić, przede wszystkim wypolerować tez "tył" świateł. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 10 Sierpnia Share Napisano 10 Sierpnia Szkiełka zestawowe, czy dziergałeś z ramki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 10 Sierpnia Autor Share Napisano 10 Sierpnia (edytowane) Dziergalem z ręki. Przez to że musiałem w jednych połówkach skrzydeł wycinać miejsce na otwory nie wpasował bym tych z ramki, natomiast reflektor do lądowania miał nieprawidłowy kształt Edytowane 10 Sierpnia przez Moses 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 12 Sierpnia Autor Share Napisano 12 Sierpnia Wywczas się skonczyl, także prace zwalniają. Wczoraj zająłem się szybkami. Po polerce pastą Tamiya, wykąpałem oszklenie w Gazu Agencie AK. Teraz fajnie błyszczy Wzbogaciłem też fotele w pasy od Eduarda, dedykowane do Phantoma 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 12 Sierpnia Autor Share Napisano 12 Sierpnia (edytowane) Przykleiłem maski KV, od wewnątrz i od zewnątrz, poczym psiknąłem od wewnątrz czarna Hataki. Po wyschnięciu farby, przykleiłem wiatrochron nowym Tamiya for clear parts, bo ostatnio mam coś pecha i mi się Extra Thin rozlewa tak że gdzies jakaś skaza zostanie. Owiewkę wkleiłem na wikol, zabezpieczyłem otwory, przemyłem IPA. Teraz model już tylko w rękawiczkach Aha, zapomniałem. Model będzie z otwartą kabinką, wymagało to drobnego szlifowania kadłuba za owiewką, aby ta dobrze siadła. Edytowane 12 Sierpnia przez Moses 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano Środa o 10:22 Autor Share Napisano Środa o 10:22 (edytowane) Wziąłem się za uzbrojenie, a dokładnie z wyrzutnie LAU-10/A. Element Sworda miał niedolaną tylną zaslepkę wyrzutni, postanowiłem więc wziąć wyrzutnie na element z OV-10 Bronco, zresztą bardziej zdetalowana, oraz prostsza w malowaniu. Po bliższym spojrzeniu na te części okazało się że diametralnie różnią się wielkością. Wg powyższego średnica w calach wyrzutni to 13.9 (35,3 cm), po podzieleniu przez 72 wychodzi 0.19 cala (4,9mm) co jest zgodne z tym co dał ICM, przy 0.24 cala (6,1mm) wg SWORDa. W przypadku długości na rysunku podana jest długość z osłonami, udało mi się ustalić że wyrzutnia bez osłony powinna mieć 241cm , czyli w skali 1/72 33,5mm. ICMowa wyrzutnia ma 31,7mm (bez zaślepek) przy 36,5mm ze SWORda. Edytowane Środa o 10:23 przez Moses Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano Sobota o 14:21 Autor Share Napisano Sobota o 14:21 Model dostał czarnego Surfacera 1200, wyszło trochę niedoskonałości które trzeba było dotrzeć, najpierw papierkiem 1000, później 2500 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano wczoraj o 08:40 Autor Share Napisano wczoraj o 08:40 Uzupełniłem Surfacerem miejsca gdzie robiłem korektę powierzchnię, i zacząłem nakładać preshading pod biały kolor. Przy pomocy szablonów, nałożyłem Off White, następnie Desert Yellow, zróżnicowałem powierzchnię, w szczególności te powierzchnię kadłuba, które były blisko podłoża. Na koniec przy pomocy Hull Red zaakceptowałem linie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano wczoraj o 11:48 Share Napisano wczoraj o 11:48 Hull Red to bardzo mocny kolor, nie wiem czy nie zgubisz całej reszty próbując przytłumić ten odcień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano wczoraj o 14:39 Autor Share Napisano wczoraj o 14:39 Wyszło tak. Nie maluje całości, tylko panelami. Wyszło całkiem ok, wydaje się że gdzieś jeszcze przydało by się podmalowac, ale na żywo, w świetle dziennym, jest ok. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rudy0007 Napisano wczoraj o 18:45 Share Napisano wczoraj o 18:45 Delikatnie jeszcze same linie podziału bym przygasił. No ale to ja bym tak zrobił, Ty nie musisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 9 godzin temu Autor Share Napisano 9 godzin temu @rudy0007weź pod uwagę że jeszcze są one podbitem światłem, ustawieniami aparatu. Preszejdingowalem górę. Biały + JA Gray XF-14, na do akcent linii z Field Blue XF-50. I powinienem chyba zmienić kolejność nakładania kolorów, czyli najpierw ciemniejszy, później biały, aby był większy kontrast. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 8 godzin temu Share Napisano 8 godzin temu Godzinę temu, Moses napisał: I powinienem chyba zmienić kolejność nakładania kolorów, czyli najpierw ciemniejszy, później biały, aby był większy kontrast. Zdecydowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.