Skocz do zawartości

SLT-56 "Franziska" , Trumpeter, 1/35


rObO87

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko że trafić z 88ki w samolot jest dość trudno, nie sądzisz?

 

Przecież 88 pierwotnie służyła jako działo przeciwlotnicze, dopiero potem zorientowano się, że świetnie nadaje się jako broń przeciwpancerna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 193
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Tylko że trafić z 88ki w samolot jest dość trudno, nie sądzisz?

 

Przecież 88 pierwotnie służyła jako działo przeciwlotnicze, dopiero potem zorientowano się, że świetnie nadaje się jako broń przeciwpancerna...

 

Jasiek? Nie wiedziałeś o tym???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okrętowe działo pierwotnie, przeciwlotnicze oczywiście A w jakiejś książce z serii tych za 3 zł co "Pancerna pięść" była, było napisane o przypadku zestrzelenia podajże Jak-3 przez Tygrysa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to przez jakiś czas do niego strzelali aż bodajże urwali mu skrzydło, takie w stylu Discovery ale kto wie...

EDIT: Czyżby kolega Barthass oskazał mnie o kłamstwo

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, czemu ludzie patrzycie zawsze z tej jasnej strony, ja słyszałem tylko i wyłącznie wersję i doczytałem, że panterki miały problem z silnikiem, teraz w pośpiechu odkryłem coś takiego, no i proszę, jest info o tym, że jarały się??

Byłem pewny od początku, że swoją wiedzę bazujesz tylko na kwestii dotyczącej Panther D spod Kurska, czyli z ich debiutu, który faktycznie pokazał choroby wieku dziecięcego. Defekty te były niemniej szybko naprawione. Wersje Ausfuehrung A i Ausfuehrung G, nie miały już takich kłopotów. Były pojazdami w pełni udanymi, rzekłbym nawet, że najlepszymi niemieckimi czołgami II wojny światowej.

było napisane o przypadku zestrzelenia podajże Jak-3 przez Tygrysa

O Jaku nie słyszałem, ale o zestrzeleniu Iła-2 jak najbardziej tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem pracę nad kabiną... Dosyć precyzyjna i ciężka robota to jest. Na razie zrobiłem fotele:

 

img0417dt9.jpg

 

img0418vh3.jpg

 

Zagłówki oczywiście musiałem dorobić:

 

bild005zo0.jpg

 

A tutaj powód kupienia blaszek do wnętrza kabiny:

 

Bild_011.jpg

 

i goła kabina...

 

img0416kv3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto mnie tu Panthere szkaluje!!!

 

Panthera była jednym z najlepszych czołgów II wojny światowej. Można ją śmiało porównać do dzisiejszego Leoparda który jest królem europejskich działań bojowych.

 

Panthera miała świetnie wywarzone paramery. Moc silnika wzgledem masy i mobliności oraz siły ognia jaką dysponowała.

 

Jedynym praktycznie mankamentem jest fakt, że była dosyć skomplikowana w produkcji jak na warunki ciągle bombardowanego przemysłu.

 

Porażka Panther na Łuku Kurskim wynikła z winy pośpiechu. Pojazd nie przeszedł koniecznych testów poligonowych. Operacja i tak była przekładana w celu uzbrojenia jednostek w nowe wozy. Układ elektryczny był wadliwe zaprojektowany co doprowadzało do licznych pożarów w komorze silnika. Nie trzeba wersji A. Już ausf. D średniej produkcji było pozbawione usterek. Dalszy rozwój konstrukcji i kolejne modyfikacje to jedynie upraszczanie procesu produkcyjnego i modyfikacje wynikające z doświadczeń bojowych.

 

Tak więc ręce przecz a kysz, a kysz.

 

A propos zestrzelenia czołgiem samolotu. To na DWS był kiedyś wątek o potwierdzonych dziwnych śmiertelnych trafieniach.. Moim faworytem było zestrzelenie samolotu pojedynczym strzałem z mausera 98k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Można ją śmiało porównać do dzisiejszego Leoparda który jest królem europejskich działań bojowych.

 

A były jakieś "europejskie działania bojowe"?!

 

Pozdrawiam

 

A KFOR?

 

A co do pantery, to tak, ponownie oglądałem program "Warsztaty czołgowe" i wersja A pantery miała za słaby silnik, który był przeznaczony do samolotów, silniki te często pękały i same zapalały...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do pantery, to tak, ponownie oglądałem program "Warsztaty czołgowe" i wersja A pantery miała za słaby silnik, który był przeznaczony do samolotów, silniki te często pękały i same zapalały...

To oglądaj dalej takie bajki i bazuj na nich wiedzę... :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A co do pantery, to tak, ponownie oglądałem program "Warsztaty czołgowe" i wersja A pantery miała za słaby silnik,

 

Łoł pierwsze słyszę, zeby Ausf. A miał za słaby silnik. Zwłaszcza, że w tej wersji montowano już seryjnie wzmocniony silnik Maybach HL 230 zamiast HL 210.

 

który był przeznaczony do samolotów,

 

Nie znam sie na samolotach, ale pierwsze słyszę, ażeby montowano w Pantherach samolotowe silniki, chyba z Shermanem Ci się pomyliło. Maybach HL 250 to chyba typowo czołgowy silnik.

 

 

silniki te często pękały i same zapalały

 

Silnik pekał? A zapalała to się instalacja elektryczna w pierwszej serii Panther Ausf. D.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik który miał, był przeznaczony dla maszyn o masie ok 30 ton, a pantera była cięższa... A silniki paliły się bo to były benzyniaki która w zamkniętych przestrzeniach była bardzo wybuchowa, tylko nie wiem czy to akurat była mowa o Ausf. A ale koniec OT, jak coś to założymy oddzielny temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.