Skocz do zawartości

P-51D MUSTANG - airfix 1:24


tornado

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Nigdy nie nakładałem kalkomani na metalizery, dlatego mam do Was pytanie - przed i po naklejeniu kalkomani pryskacie metalizer sido lub clearem

 

H 11 będzie się zawsze ścierał i reagował z innymi farbami. Ja pokrywam go akrylowym błyskiem MM, nie ma obawy że się pogryzą.

Mały przykład;

th_P1050773-1.jpg

Preshading pod metal zbyteczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 114
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

 

 

Nigdy nie nakładałem kalkomani na metalizery, dlatego mam do Was pytanie - przed i po naklejeniu kalkomani pryskacie metalizer sido lub clearem

 

H 11 będzie się zawsze ścierał i reagował z innymi farbami. Ja pokrywam go akrylowym błyskiem MM, nie ma obawy że się pogryzą.

 

Na Burnt Metal MM nałożyłem sidolux i nic się nie stało.Nie zszarzał i błyszczy się nadal...tak więc nie ma obawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za cenne rady i uwagi

 

Tylko, że H11 to nie metalizer, a srebrna farba.

Sorki - mój błąd, myślałem o metaliku a napisałem metalizer

Tak czy owak metalikiem MM chcę pomalować poziome stateczniki, dlatego pytałem się o sido i clear.

 

Tymczasem dzisiaj psiknąłem zewnętrzne klapy kół i pokrywy silnika.

0b09a1f1939015c2.jpg

 

Także pomalowałem statecznik pionowy i końcówki tylnych skrzydeł. Niestety przy ściaganiu taśmy maskującej (tamiya) zerwałem trochę farby na grzbiecie

c902186b848841a7.jpg

 

Poprawiłem krawędź natarcia przy karabinach, w rtealu wyglada ok, ale jeszcze nad tym popracuję:

97351b10a7cee49a.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C.d. relacji - samolocik stoi już na przednich kółeczkach:

 

3f2de734e4f5c7b7.jpg

 

Dorobiłem przeody hamulcowe:

a912a79d3265d73b.jpg

 

Dokończyłem malowanie pionowego statecznika:

f3731fa385adc00e.jpg

 

Także pomalowałem podszybie, górne pokrywy silnika i ramę owiewki, a nastepnie całość psiknąłem clearem:

000b5231ad299c4b.jpg

0f97f6f12a112bbf.jpg

049dba869d105e33.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co te czarne linie na całym modelu i ile kosztował ten model

Chyba chodzi ci o czarne pasy na tylnych skrzydłach i pionowym stateczniku bo innych nie ma Namalowałem je bo tak ma oryginał.

Za model dałem 130 zł.

 

Narobiłem sobie trochę bigosu - otóż podczas schniecia clearu naczepiało sie dosć sporo pyłków. Wczoraj postanowiłem (clear był już suchy)przelecieć całość na mokro papierem 2000, po tym zabiegu powierzchnia poczerniała. Prysnąłem cały samolot jeszcze raz H11 i z kolei miejscami powłoka zrobiła się chropowata Wkurzyłem się i dzisiaj rano całość ponownie przeszlifowałem i od nowa prysnąłem H11. Tym razem wszystko jest ok. i spokojnie sobie schnie

Zabrałem sie za stery, prysnąłem je podkładem i po wyschnięciu przeszlifowałem, nastepnie psiknąłem błyszczącym Alcladem 305 i ponownie przeszlifowałem, na koniec pomalowałem je stalowym Alcladem 115. Z praktyki wiem, że Alclady lubią się ścierać i wówczas powstają czarne plamy, wobec tego stateczniki zabezpieczyłem clearem Zero Paints. Aha, jedna lotka poszła do poprawy.

 

89179b38a7e5ab39.jpg

1e01e8da2ab1961c.jpg

 

Przykleiłem owiewkę do ramy i nakleiłem kalkomanie na nią i na pokrywy silnika, a po wyschnięciu prysnąłem clearem Z.P.

 

b1e78160d112aac6.jpg

 

Nie chciało mi się oklejać szyby do lakierowania, więc kalkę pod nią machnąłem pędzelkiem. No i się narobiło - wystarczyło, że raz delikatnie przeleciałem kalkę i zmyłem z niej trochę farby

 

1b68a438b70fd87b.jpg

 

Pokrywy wnęk karabinów są prawie gotowe ale od spodu muszę je poprawić, gdyż podzczas malowania H11 lekko je zapyliłem.

 

f640db4b8b526323.jpg

2fbcd1661eb92dfe.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szachownice to są kalki tak?

Zgadza się, to są kalki - gdzieniegdzie musiałem domalować szachownicę bo były szpary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiorniki paliwa przygotowane do malowania Wykonałem na nich instalację, tylko nie wiem czy tylne przewody powinne być gdzieś podłączone do skrzydła Na żadnym ze zdjęć nie znalazłem ich podłączonych więc zostawiam je tak jak są obecnie:

 

51d63626e0d8ccca.jpg

2c89596f9d024382.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylne przewody
Jak rozumiem, chodzi o te krótkie "pipki", tak?Do czego w zasadzie one służyły? Sorki, ale techniczne aspekty P51 to dla mię magija czarna.

Tornado, wygląda na to, że stworzysz kolejny śliczny model, chociaż są pewne uciążliwości.

Jeszcze jedno - stosowane przez ciebie przy Mustangu Zero Paints , czy to farby akrylowe, czy też emalia jakowaś? Dobrych clearów nigdy za wiele, to pytam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylne przewody
Jak rozumiem, chodzi o te krótkie "pipki", tak?Do czego w zasadzie one służyły? Sorki, ale techniczne aspekty P51 to dla mię magija czarna.

Tak, chodzi o te pipki skierowane do tyłu. Możliwe że są to odpowietrzniki, ale nie jestem tego pewien

 

d3fac6729024ddf3.jpg

 

 

Jeszcze jedno - stosowane przez ciebie przy Mustangu Zero Paints , czy to farby akrylowe, czy też emalia jakowaś? Dobrych clearów nigdy za wiele, to pytam

Clear ten jest akrylem, puszka 275ml kosztuje około 52 zł. - dostępny Tu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewertowałem materiały jakie posiadam ale zbliżenia zbiorników znalazłem tylko na zdjęciach prezentujących egzemplarze muzealne. Niestety na tych samolotach większość przewodów jest po rozłączana nie wiem czy tak ma być czy w muzeum nie chciało im się bawić z tymi wężykami. Jedyne co znalazłem to rysunek w publikacji "squadron/signal"

59779dbecaf18ef4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki tofik Po powiekszeniu rysunku wyglada na to, że tylny "pipek" skierowany jest do przodu i podłączony jest do niego przewód, który kończy się w przedniej części skrzydła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się okazało sprawa "pipków" trochę za późno wyjaśniła się W tym czasie zbiorniki były już pomalowane, a pipki są zbyt mocno sklejone aby można było je obrócić w przeciwną stronę - groziło oderwaniem farby. Postanowiłem zostawić je w tej pozycji jak były przyklejone i ponaklejałem kalkomanie:

 

12b80016ba22422c.jpg

 

Zamontowałem tylne koło, podłączyłem zbiorniki i trochę pobawiłem się olejami artystycznymi:

b05e7cd9562dbf8b.jpg

3aadb79dac1aca4f.jpg

313d0534f44636ce.jpg

d35f8ee2c5c50b3b.jpg

239141ae8b98d587.jpg

fc365bfd84b5d611.jpg

ad529c34a1e2f1dd.jpg

b0d174dd1ae8d877.jpg

d839ddec12ec74c4.jpg

98e7610512514c33.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś piknego

Dzięki

 

Mam do Was jeszcze jedno pytanko - jakiej szerokości powinien być czarny pas na skrzydle (foto)

 

e65e0c4796f2b48c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.