Lachotek Posted January 1, 2009 Share Posted January 1, 2009 Witam! Jako, że to jest mój drugi ciągnik proszę o wyrozumiałość. Czytałem już relacje innych z budowy tego modelu i mam nadzieje, że mi to pomoże. Dodatkowo chcę dorzucić kilka szczegółów. Zdjęcia z okablowaniem silnika i skrzyni biegów już mam, ale dość ciężko jest z pneumatyką zawieszenia i hamulców. Jeśli ktoś mógłby pomóc byłbym wdzięczny. Plany odnośnie malowania częściowo już są. Rama i zawieszenie w czerwieni, silnik żółty (podobno to Cummins seria N14), skrzynia biegów czarna. Co do kabiny to jeszcze nic pewnego, ale chyba nie będzie to czarny. Ale przyjdzie na to jeszcze czas. Na dniach zacznę prace i wtedy dorzucę jakieś fotki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voseba Posted January 1, 2009 Share Posted January 1, 2009 ruszaj z klejeniem i powodzenia w budowie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eKrystian Posted January 1, 2009 Share Posted January 1, 2009 Nic innego mi nie pozostało życzyć jak powodzenia w budowie ! Czekam na pierwsze zdjęcia. Pozdr. Krystian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bodzio Posted January 1, 2009 Share Posted January 1, 2009 Powodzenia i do przodu Zapodawaj tymi fotkami Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł216 Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 No powodzenia w budowie czekam na fotki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojtek Tul Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Ja również Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckerek93 Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 I ja. Siadam w pierwszym rzędzie biorę popcorn i pepsi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lachotek Posted January 4, 2009 Author Share Posted January 4, 2009 No i są pierwsze postępy przy pracy. Pierwsza warstwa na silniku i skrzyni. Wymaga jeszcze kilku poprawek i dodania okablowania. Potem może małe brudzenie. Przednia belka zawieszenia i kawałek ramy po pierwszym malowaniu w kolor. No i tylne mosty (jeszcze niekompletne). Podłużnice ramy idą do szpachlowania, bo od środka nie wyglądają najlepiej, to samo z zawieszeniem z przodu. P.S. Czy zdjęcia tego rozmiaru mogą być, czy lepiej wstawiać miniaturki do powiększenia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckerek93 Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 Jak dla mnie za małe fotki. A co do brudzenia silnika, kiedyś był taki temat czy Petku Przemka tym z drewnem. Za bardzo pobrudził silnik, bo podobno U.S Trucks mają dobrze osłonięty silnik i nie brudzi się szybko. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Banshee777 Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Hmm, czas chyba wyrecytować wierszyk, a właściwie - biorąc pod uwagę potrzebę powtarzalności w prawie każdej relacji amerykańców - zaśpiewać mój stały refren: Silnik to nie abstrakcja sialalala Nie maluj więc go czym się tylko da Jest to stary Cummins NTC On PIASKOWEGO koloru bardzo chce Słabe me rymy, więc nie będę przedłużał. Ten sam kolor obowiązuje również dla pokryw zaworów i aftercoolera (obecnie czerwone). Skrzynie i filtry można zostawić. N14 (która notabene jest czarna!) to połowa lat '90, więc K100 nie mógł nawet o nim marzyć. Mam nadzieję, że to tylko trudne dobrego początki i będę Ci dalej kibicował Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Wojtku w takim razie co siedzi w tym keniu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miqs Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Ten K100 to nowszy model, więc może coś innego w nim siedzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonnym Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Z tego co wiem to sa i piaskowe i żołte, to byla kwestia roku produkcji. I jeden i drugi jest prawidłowy. A twoja żółta to jakiej firmy jest? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miqs Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandi Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 NO to powodzenia w budowie...Cóż więcej dodać..Piękny model.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lachotek Posted January 6, 2009 Author Share Posted January 6, 2009 Co do kolorystyki silnika to zasugerowałem się relacją Serka z budowy. tornado ta fotka też jest w tej relacji i jest to faktycznie mlodszy model. To mam wrzucić silnik do DOTa i dać mu orginalny piaskowy? Tylko jaki to numer farby? Co do brudzenia to już czytałem o tym, ze komory są dość szczelne i mało brudu jest na silnikach. Ale salonówki nie bardzo chcę robić. To ma być coś używanego. Przeglądając sieć w poszukiwaniu inspiracji trafiłem na takie coś: Kenworth K100 z zabudową od Scanii Wrecker. Co o tym myślicie?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.