Skocz do zawartości

Kenworth K100 by Lachotek


Lachotek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jako, że to jest mój drugi ciągnik proszę o wyrozumiałość. Czytałem już relacje innych z budowy tego modelu i mam nadzieje, że mi to pomoże. Dodatkowo chcę dorzucić kilka szczegółów. Zdjęcia z okablowaniem silnika i skrzyni biegów już mam, ale dość ciężko jest z pneumatyką zawieszenia i hamulców. Jeśli ktoś mógłby pomóc byłbym wdzięczny. Plany odnośnie malowania częściowo już są. Rama i zawieszenie w czerwieni, silnik żółty (podobno to Cummins seria N14), skrzynia biegów czarna. Co do kabiny to jeszcze nic pewnego, ale chyba nie będzie to czarny. Ale przyjdzie na to jeszcze czas. Na dniach zacznę prace i wtedy dorzucę jakieś fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i są pierwsze postępy przy pracy.

Pierwsza warstwa na silniku i skrzyni. Wymaga jeszcze kilku poprawek i dodania okablowania. Potem może małe brudzenie.

9e9daa58aa08d1b5med.jpg

cd39a4d241f6ec9bmed.jpg

Przednia belka zawieszenia i kawałek ramy po pierwszym malowaniu w kolor.

66a7bfd8bcfd1b3dmed.jpg

No i tylne mosty (jeszcze niekompletne).

b1ec837185b4c594med.jpg

Podłużnice ramy idą do szpachlowania, bo od środka nie wyglądają najlepiej, to samo z zawieszeniem z przodu.

P.S. Czy zdjęcia tego rozmiaru mogą być, czy lepiej wstawiać miniaturki do powiększenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie za małe fotki.

 

A co do brudzenia silnika, kiedyś był taki temat czy Petku Przemka tym z drewnem. Za bardzo pobrudził silnik, bo podobno U.S Trucks mają dobrze osłonięty silnik i nie brudzi się szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, czas chyba wyrecytować wierszyk, a właściwie - biorąc pod uwagę potrzebę powtarzalności w prawie każdej relacji amerykańców - zaśpiewać mój stały refren:

 

Silnik to nie abstrakcja sialalala

Nie maluj więc go czym się tylko da

Jest to stary Cummins NTC

On PIASKOWEGO koloru bardzo chce

 

Słabe me rymy, więc nie będę przedłużał. Ten sam kolor obowiązuje również dla pokryw zaworów i aftercoolera (obecnie czerwone). Skrzynie i filtry można zostawić.

 

N14 (która notabene jest czarna!) to połowa lat '90, więc K100 nie mógł nawet o nim marzyć.

 

Mam nadzieję, że to tylko trudne dobrego początki i będę Ci dalej kibicował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kolorystyki silnika to zasugerowałem się relacją Serka z budowy. tornado ta fotka też jest w tej relacji i jest to faktycznie mlodszy model. To mam wrzucić silnik do DOTa i dać mu orginalny piaskowy? Tylko jaki to numer farby?

 

Co do brudzenia to już czytałem o tym, ze komory są dość szczelne i mało brudu jest na silnikach. Ale salonówki nie bardzo chcę robić. To ma być coś używanego.

 

Przeglądając sieć w poszukiwaniu inspiracji trafiłem na takie coś:

d131ebe846739cf9m.jpg

Kenworth K100 z zabudową od Scanii Wrecker. Co o tym myślicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.