bigmodel Napisano 23 Marca 2009 Share Napisano 23 Marca 2009 Witam. Już od dłuższego czasu jakoś za mną chodziła idea wydłubania sobie naszego samochodu pancernego Forda TFc. Dzięki uprzejmości dobrego frienda dostałem model samochodu Ford T z Lindberga który będzie dawcą narządów. Dokumentacja, hmm więcej niż skromna ale damy rade. Zrobiłem to i owo. Detale do zdjęć poskładane na sucho. Tylnie zawieszenie Rama I ogólnie całokształt mojej dłubaniny. Chłodnica, tylnie i przednie zawieszenia pochodzą z zestawu Lindberga. Projekt raczej zapowiada się jako długo dystansowy i raczej szybkiego zakończenia nie przewiduje. Między innymi dlatego że model może trafi w silikon i żywice, zobaczymy. To na razie na tyle. Cdn ... Pozdrawiam Jacek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter Napisano 23 Marca 2009 Share Napisano 23 Marca 2009 Ho Ho ! Dokładnie tego samego fordzika mam rozgrzebanego od podstaw ale w skali 1:25 Powodzenia w budowie P.S. Dokumentacja faktycznie dosyć skromna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Marca 2009 Share Napisano 23 Marca 2009 Super. Kibicujemy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Godlewski Napisano 23 Marca 2009 Share Napisano 23 Marca 2009 Bigmodel przykro mi to mówić ale masz błędy w opancerzeniu. Po pierwsze nie ma żadnych otworów które umożliwiają dostęp do silnika z boku, druga sprawa to, iż pancerz od drzwi idzie jedną płytą i nie jest dzielony aż do płyty bocznej silnika, górny właz otwiera się do tyłu wieży a nie do przodu, wieża jest nieco mniejsza i posadowiona na obrotowej podstawie. To może na tyle bo jeśli wzorowałeś się na tym z RPM to raczej nie odpowiada on oryginałowi. Zdjęcia Forda dałem do tematu o organizacjach odbudowujących pojazdy wojskowe, zobacz jak to powinno prawidłowo wyglądać. Przy budowie repliki 1:1 wzorowaliśmy się na oryginalnym rysunku Tańskiego i zdjęciach które w książce są kiepskiej jakości. Jeśli chcesz zrobić model poprawnie chętnie w tym pomogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bigmodel Napisano 23 Marca 2009 Autor Share Napisano 23 Marca 2009 Witam Bigmodel przykro mi to mówić ale masz błędy w opancerzeniu.Po pierwsze nie ma żadnych otworów które umożliwiają dostęp do silnika z boku,druga sprawa to, iż pancerz od drzwi idzie jedną płytą i nie jest dzielony aż do płyty bocznej silnika, Wiem, dopatrzyłem się na zdjęciach w książce Pojazdy Wojska Polskiego 1918-39. Odnośnie dzielenia płyt pancerza to kwestia zaszpachlowania jednej lini. górny właz otwiera się do tyłu wieży a nie do przodu, wieża jest nieco mniejsza i posadowiona na obrotowej podstawie. Swoją wieże będę jeszcze zniżał. I oczywiście wieża będzie zrobiona jako obrotowa. Dolną część wieży (podstawę wieży) widać na płycie która będzie dachem. Do włazów to jeszcze daleka droga, nawet jeszcze o nich nie myślałem. Na razie muszę rozgryźć do końca bryłę kadłuba. Odnośnie modelu RPM u, nie mam go. Wzoruje się na wycinance Modelik Nr. 8/04. Jeśli chcesz zrobić model poprawnie chętnie w tym pomogę. Będę bardzo wdzięczny za pomoc i wszelkie uwagi. Pozdrawiam Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bigmodel Napisano 24 Marca 2009 Autor Share Napisano 24 Marca 2009 Witam. Wydłubałem dzisiaj drugi bok kadłuba, podkleiłem oba boki plastikiem od środka. Wyciąłem otwór pod włazy kierowcy. Pierwsza przymiarka na sucho. Górna płyta będzie zwężona. Pozdrawiam Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Godlewski Napisano 24 Marca 2009 Share Napisano 24 Marca 2009 Witaj widze, że robota idzie no to super ale trochę Ci pomarudze. Pancerz w fordzie jest wykonany z 4 równych wymiarowo pancernych płyt okopowych, trzeci płyta w rzadnym przypadku nie może być cięta i ustawiana pod katem, ponieważ w orginalnym układzie kierowca nie mógłby obsłużyć dzwigni, która steruje biegami. Reasumując trzecia płyta licząc od tyłu idzie prosto, a dopiero czwarta zchodzi pod kątem do przodu pojazdu. Wprostuj ją zaszpachluj ryse którą zrobiłeś i będzie dobrze. Jeśli chcesz to wstawie Ci do tematu zdjęcie mojego Forda celem objaśnienia szczegółów konstrukcyjnych Acha jeszcze jedna ciekawostka płyty mają takie same wymiary, trzy są ustawione pionowo a czwarta taka sama poziomo to ta kóra zasłania silnik, prawda ,Tański to wymślił wręcz genialnie, tył zaś to takie same płyty z tym że, ustawione poziomo i złączone razem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bigmodel Napisano 24 Marca 2009 Autor Share Napisano 24 Marca 2009 Witam. Czyli trzecią płyte wyprostować a czwartą (pierwszą od przodu) wygiąć. Będę musiał jeszcze w takim razie skorygować przód podłogi. Jak będziesz mógł wstawić zdjęcia Twojego Forda będę bardzo wdzięczny . Będą bardzo pomocne. Pozdrawiam Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Godlewski Napisano 24 Marca 2009 Share Napisano 24 Marca 2009 Na początek podwozie, silnik, i takie tam różności. Koła powinny być bez tych czterech śrub mocujących felge . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bigmodel Napisano 24 Marca 2009 Autor Share Napisano 24 Marca 2009 Ładne, ja chce jeszcze Może by tak zmajstrować jakąś większą atrape wnętrza w Fordzie. Chłodnica, silnik, kierownica, pedały są w modelu Lindberga. Zbiornik paliwa jest prosty do zrobienia. Reszta też nie jest taka trudna. Hmm pomyślimy Wielkie dzięki za zdjęcia. Pozdrawiam Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Godlewski Napisano 24 Marca 2009 Share Napisano 24 Marca 2009 No to zgodnie z umową jak to mówią masz co chciałeś chłopie i się męcz ,a ja na razie się odmeldowuje. A tak na marginesie to my nazywamy go F-TB czyli Ford-Tański Bojowy, co natomiast oznacza Tfc to nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bigmodel Napisano 25 Marca 2009 Autor Share Napisano 25 Marca 2009 Witam. Dzięki za rysunki. Widzę że przekrój to ten sam co w broszurce J. Magnuskiego. Poprawiłem boki kadłuba i zmodyfikowałem podłogę. Na razie części mają czas schnięcia, zdjęcia niedługo wrzucę. Pozdrawiam Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Godlewski Napisano 25 Marca 2009 Share Napisano 25 Marca 2009 Dokładnie się przypatrz i porównaj rysunki, tamten jest niedokładnie przerysowany, a ten rysował Tański, na tym jest więcej szczegółów których, nie ma tamten i w tym cały problem jeśli chce się te detale odtworzyć Linie zaznaczone na zielono to podział blach. Na tym widać tez , zawiasy do klapy przez , którą wkłada się zapasowe koło, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bigmodel Napisano 25 Marca 2009 Autor Share Napisano 25 Marca 2009 Fakt, jest trochę różnic w tych rysunkach. Zrobię sobie xero rysunku z książeczki J.Magnuskiego i naniosę sobie podział blach i inne detale z rysunku Tańskiego. Z tego co widzę to będę musiał się trochę z chłodnicą pobawić. Pozdrawiam Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Godlewski Napisano 25 Marca 2009 Share Napisano 25 Marca 2009 Powdzenia, będę tu zaglądał od czasu do czasu. Można chyba powiedzieć, że będziesz pierwszym modelarzem, który poprawnie wykona ten pojazd, no i warto by było pokazać go na jakimś konkursie jak tylko skończysz swoje dzieło. No i ta skala - 1:16 - to jest to, co się ogląda najlepiej Pozdrawiam Andrzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bigmodel Napisano 26 Marca 2009 Autor Share Napisano 26 Marca 2009 no i warto by było pokazać go na jakimś konkursie jak tylko skończysz swoje dzieło. No i ta skala - 1:16 - to jest to, co się ogląda najlepiej Skala 1/15-1/16 to jedyna słuszna skala i to jest to co tygryski lubią najbardziej Pewnie na jakimś konkursie go pokaże, ale do tego dłuuga droga. Wpierw trzeba skończyć model Znalazłem kilka takich oto zdjęć http://www.plastikowe.pl/galerie/pojazdy/ford-ft-b I przy okazji nasunęło się kilka pytań. Na razie odnośnie dachu. 1. Czy ta klapa przez którą wkładało się koło zapasowe zachodziła pod wieże, czy nie. 2. Czy przednie klapy zachodziły pod wieże, czy nie. Coś czuję że będę musiał zrobić od nowa górną płytę. Pozdrawiam Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Panzer4 Napisano 26 Marca 2009 Share Napisano 26 Marca 2009 Dzisiaj byłem w modelarskim w Katowicach. Uzmysłowiłem sobie co znaczy ta skala jak zobaczyłem pudełko... znaczy się walizkę, z King Tigerem w 1/16 z Trumpetera. Model wtryskowy... Ciekawe czym to wtryskują. Chyba gaśnicą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Godlewski Napisano 26 Marca 2009 Share Napisano 26 Marca 2009 W obecnej chwili Ford razem z właścicielami przestał wchodzić w skład SRH Cytadela, a jest wizytówką Towarzystwa Historycznego ''ROK 1920''. W tym Towarzystwie zajął nareszcie należne mu miejsce i ludzi tym tematem zaiteresowanych. Jak tylko zamieścimy na naszej stronie internetowej zdjęcia o jego odbudowie dam znać. Klapa, przez którą wchodziło koło nie zachodziła pod wieżę. Tak samo jak włazy górne. Wieża, patrząc z góry jest w swoim kształcie wpisana w koło, które stanowi osłonę podstawy obrotowej wieży. Inaczej mówiąc, pierscień obrotowy wieży jest takiej średnicy jak szerokość pojazdu, na nim spoczywa blacha 3mm gruba wraz z pierścieniem zaopatrzonym w rolki, a na to posadowiona jest wieża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bigmodel Napisano 26 Marca 2009 Autor Share Napisano 26 Marca 2009 Witam. Wyciąłem nową górę kadłuba. Górę będę jeszcze zwężał. Na razie wszytko po składane na sucho. Wieże przesunę jeszcze troszkę do przodu. Choć nie wiem czy wieża nie jest troszkę za duża. I nie będzie trzeba jej zmniejszyć. I chłodnica Pozdrawiam Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Godlewski Napisano 26 Marca 2009 Share Napisano 26 Marca 2009 Zrób tak, aby rogi wieży od spodu były wpisane w koło i będzie dobrze Szerokość pancerza pojazdu to szerokość płyty pancernej, zmierz w modelu ile Ci wyszła szerokość i wysokość płyt pancernych, ciekaw jestem czy twoje wymiary będą podobne do naszych wyliczeń. Jeśli będziesz robił silnik to w tej wersji chłodnicy trochę inaczej wchodził przewód dopływowy z silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Godlewski Napisano 26 Marca 2009 Share Napisano 26 Marca 2009 To jest wersja z chłodnicą tzw. prostokątną, takie też mogły być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bigmodel Napisano 26 Marca 2009 Autor Share Napisano 26 Marca 2009 Hmm, coś mi się nie zgadza. Albo wieża jest za duża, albo kadłub jest za mały. Jutro posiedzę nad tym. Oto wymiary jakie mi wyszły w skali 1/16. Dach kadłuba szer - 5 cm ( docelowo szerokość wyniesie 4,8 cm) dł - 8,8 cm Wysokość bocznej ścianki kadłuba z tyłu - 4,4 cm, długość boku kadłuba - 15,5 cm. Szerokość płyt na bocznej ściance kadłuba jadąc od tyłu do przodu to - 3,3 cm, 3,8 cm, 3,8 cm i 4,6 cm. Szerokość wieży na dole w najszerszym miejscu - 4,1 cm, szerokość wieży z przodu na dole 2,4 cm. Pozdrawiam Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 26 Marca 2009 Share Napisano 26 Marca 2009 Andrzej - piękny silnik, zazdroszczę widoku. Bigmodel - nie znam się na tym wozie, ale trzymam kciuki za powodzenie budowy! PS The Mysterious Cities of Gold ... moje dzieciństwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bigmodel Napisano 27 Marca 2009 Autor Share Napisano 27 Marca 2009 Witam. Poprawiłem wieże, teraz chyba będzie ok. Rogi wieży prawie wpasowują się w okrąg. Rozrysowałem od nowa bok kadłuba Jestem ciekaw Andrzeju twoich wyliczeń. PS The Mysterious Cities of Gold ... moje dzieciństwo. Ech łezka się w oku kręci jak sobie przypomnę ten serial. To były czasy. Od czasu do czasu lubię sobie go obejrzeć dla przypomnienia Choć najbardziej to mi się muzyka podobała. Pozdrawiam Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Godlewski Napisano 27 Marca 2009 Share Napisano 27 Marca 2009 Właśnie odgrzebałem swoje rysunki koncepcyjne budowy Forda. Za bardzo są wymemłane warsztatowo i nie nadają się do zeskanowania ale właśnie widzę, iż wieża swoją przednią płytą nieco wystaje poza okrąg, długość wieży to 850 mm, przód 320mm, tył 550 mm. Płyty idąc od tyłu wys. 810/670, trzecia podcięta, 810 /670/450, czwarta położona i nieco przycięta bo ma 620/810. Klapy górne szerokość 610/820 dzielone na pól. Przód płyta 610/820. To na razie tyle ale przypominam sobie, że w trakcie pracy te wymiary uległy nieznacznym zmianom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.