Skocz do zawartości

Ford TFc - 1/16


bigmodel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Już od dłuższego czasu jakoś za mną chodziła idea wydłubania sobie naszego samochodu pancernego Forda TFc.

 

Dzięki uprzejmości dobrego frienda dostałem model samochodu Ford T z Lindberga który będzie dawcą narządów.

 

Dokumentacja, hmm więcej niż skromna ale damy rade.

Zrobiłem to i owo. Detale do zdjęć poskładane na sucho.

 

Tylnie zawieszenie

FordTFczawieszeniety.jpg

 

Rama

FordTFc01.jpg

 

I ogólnie całokształt mojej dłubaniny. Chłodnica, tylnie i przednie zawieszenia pochodzą z zestawu Lindberga.

FordTFc.jpg

 

Projekt raczej zapowiada się jako długo dystansowy i raczej szybkiego zakończenia nie przewiduje. Między innymi dlatego że model może trafi w silikon i żywice, zobaczymy.

To na razie na tyle.

Cdn ...

 

Pozdrawiam

Jacek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ho Ho !

Dokładnie tego samego fordzika mam rozgrzebanego od podstaw ale w skali 1:25

2-6.jpg

 

Powodzenia w budowie

P.S. Dokumentacja faktycznie dosyć skromna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bigmodel przykro mi to mówić ale masz błędy w opancerzeniu.

Po pierwsze nie ma żadnych otworów które umożliwiają dostęp do silnika z boku, druga sprawa to, iż pancerz od drzwi idzie jedną płytą i nie jest dzielony aż do płyty bocznej silnika, górny właz otwiera się do tyłu wieży a nie do przodu, wieża jest nieco mniejsza i posadowiona na obrotowej podstawie.

To może na tyle bo jeśli wzorowałeś się na tym z RPM to raczej nie odpowiada on oryginałowi.

Zdjęcia Forda dałem do tematu o organizacjach odbudowujących pojazdy wojskowe, zobacz jak to powinno prawidłowo wyglądać.

Przy budowie repliki 1:1 wzorowaliśmy się na oryginalnym rysunku Tańskiego i zdjęciach które w książce są kiepskiej jakości.

Jeśli chcesz zrobić model poprawnie chętnie w tym pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Bigmodel przykro mi to mówić ale masz błędy w opancerzeniu.

Po pierwsze nie ma żadnych otworów które umożliwiają dostęp do silnika z boku,druga sprawa to, iż pancerz od drzwi idzie jedną płytą i nie jest dzielony aż do płyty bocznej silnika,

 

Wiem, dopatrzyłem się na zdjęciach w książce Pojazdy Wojska Polskiego 1918-39. Odnośnie dzielenia płyt pancerza to kwestia zaszpachlowania jednej lini.

 

górny właz otwiera się do tyłu wieży a nie do przodu, wieża jest nieco mniejsza i posadowiona na obrotowej podstawie.

 

Swoją wieże będę jeszcze zniżał. I oczywiście wieża będzie zrobiona jako obrotowa. Dolną część wieży (podstawę wieży) widać na płycie która będzie dachem.

Do włazów to jeszcze daleka droga, nawet jeszcze o nich nie myślałem. Na razie muszę rozgryźć do końca bryłę kadłuba.

 

Odnośnie modelu RPM u, nie mam go. Wzoruje się na wycinance Modelik Nr. 8/04.

 

Jeśli chcesz zrobić model poprawnie chętnie w tym pomogę.

 

Będę bardzo wdzięczny za pomoc i wszelkie uwagi.

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Wydłubałem dzisiaj drugi bok kadłuba, podkleiłem oba boki plastikiem od środka.

Wyciąłem otwór pod włazy kierowcy.

 

boczki.jpg

 

Pierwsza przymiarka na sucho. Górna płyta będzie zwężona.

 

boczki02.jpg

 

boczki01.jpg

 

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj widze, że robota idzie no to super ale trochę Ci pomarudze.

Pancerz w fordzie jest wykonany z 4 równych wymiarowo pancernych płyt okopowych, trzeci płyta w rzadnym przypadku nie może być cięta i ustawiana pod katem, ponieważ w orginalnym układzie kierowca nie mógłby obsłużyć dzwigni, która steruje biegami.

Reasumując trzecia płyta licząc od tyłu idzie prosto, a dopiero czwarta zchodzi pod kątem do przodu pojazdu.

Wprostuj ją zaszpachluj ryse którą zrobiłeś i będzie dobrze.

Jeśli chcesz to wstawie Ci do tematu zdjęcie mojego Forda celem objaśnienia szczegółów konstrukcyjnych

Acha jeszcze jedna ciekawostka płyty mają takie same wymiary, trzy są ustawione pionowo a czwarta taka sama poziomo to ta kóra zasłania silnik, prawda ,Tański to wymślił wręcz genialnie, tył zaś to takie same płyty z tym że, ustawione poziomo i złączone razem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Czyli trzecią płyte wyprostować a czwartą (pierwszą od przodu) wygiąć.

Będę musiał jeszcze w takim razie skorygować przód podłogi.

 

Jak będziesz mógł wstawić zdjęcia Twojego Forda będę bardzo wdzięczny .

Będą bardzo pomocne.

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne, ja chce jeszcze

 

Może by tak zmajstrować jakąś większą atrape wnętrza w Fordzie.

Chłodnica, silnik, kierownica, pedały są w modelu Lindberga.

Zbiornik paliwa jest prosty do zrobienia. Reszta też nie jest taka trudna.

Hmm pomyślimy

 

Wielkie dzięki za zdjęcia.

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zgodnie z umową jak to mówią masz co chciałeś chłopie i się męcz ,a ja na razie się odmeldowuje.

bok.jpg

szkieletf.jpg

A tak na marginesie to my nazywamy go F-TB czyli Ford-Tański Bojowy,

co natomiast oznacza Tfc to nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Dzięki za rysunki.

Widzę że przekrój to ten sam co w broszurce J. Magnuskiego.

 

Poprawiłem boki kadłuba i zmodyfikowałem podłogę.

Na razie części mają czas schnięcia, zdjęcia niedługo wrzucę.

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie się przypatrz i porównaj rysunki, tamten jest niedokładnie przerysowany, a ten rysował Tański, na tym jest więcej szczegółów których, nie ma tamten i w tym cały problem jeśli chce się te detale odtworzyć

Linie zaznaczone na zielono to podział blach.

Na tym widać tez , zawiasy do klapy przez , którą wkłada się zapasowe koło,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, jest trochę różnic w tych rysunkach.

Zrobię sobie xero rysunku z książeczki J.Magnuskiego i naniosę sobie podział blach i inne detale z rysunku Tańskiego.

 

Z tego co widzę to będę musiał się trochę z chłodnicą pobawić.

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powdzenia, będę tu zaglądał od czasu do czasu. Można chyba powiedzieć, że będziesz pierwszym modelarzem, który poprawnie wykona ten pojazd, no i warto by było pokazać go na jakimś konkursie jak tylko skończysz swoje dzieło. No i ta skala - 1:16 - to jest to, co się ogląda najlepiej

Pozdrawiam Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i warto by było pokazać go na jakimś konkursie jak tylko skończysz swoje dzieło. No i ta skala - 1:16 - to jest to, co się ogląda najlepiej

 

Skala 1/15-1/16 to jedyna słuszna skala i to jest to co tygryski lubią najbardziej

Pewnie na jakimś konkursie go pokaże, ale do tego dłuuga droga.

Wpierw trzeba skończyć model

 

Znalazłem kilka takich oto zdjęć

http://www.plastikowe.pl/galerie/pojazdy/ford-ft-b

 

I przy okazji nasunęło się kilka pytań. Na razie odnośnie dachu.

1. Czy ta klapa przez którą wkładało się koło zapasowe zachodziła pod wieże, czy nie.

2. Czy przednie klapy zachodziły pod wieże, czy nie.

 

Coś czuję że będę musiał zrobić od nowa górną płytę.

 

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem w modelarskim w Katowicach. Uzmysłowiłem sobie co znaczy ta skala jak zobaczyłem pudełko... znaczy się walizkę, z King Tigerem w 1/16 z Trumpetera. Model wtryskowy... Ciekawe czym to wtryskują. Chyba gaśnicą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obecnej chwili Ford razem z właścicielami przestał wchodzić w skład SRH Cytadela, a jest wizytówką Towarzystwa Historycznego ''ROK 1920''. W tym Towarzystwie zajął nareszcie należne mu miejsce i ludzi tym tematem zaiteresowanych.

Jak tylko zamieścimy na naszej stronie internetowej zdjęcia o jego odbudowie dam znać.

Klapa, przez którą wchodziło koło nie zachodziła pod wieżę. Tak samo jak włazy górne. Wieża, patrząc z góry jest w swoim kształcie wpisana w koło, które stanowi osłonę podstawy obrotowej wieży. Inaczej mówiąc, pierscień obrotowy wieży jest takiej średnicy jak szerokość pojazdu, na nim spoczywa blacha 3mm gruba wraz z pierścieniem zaopatrzonym w rolki, a na to posadowiona jest wieża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Wyciąłem nową górę kadłuba. Górę będę jeszcze zwężał.

Na razie wszytko po składane na sucho.

 

nowagora.jpg

 

Wieże przesunę jeszcze troszkę do przodu.

Choć nie wiem czy wieża nie jest troszkę za duża. I nie będzie trzeba jej zmniejszyć.

 

nowagora1.jpg

 

I chłodnica

 

chlodnica-1.jpg

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak, aby rogi wieży od spodu były wpisane w koło i będzie dobrze

Szerokość pancerza pojazdu to szerokość płyty pancernej, zmierz w modelu ile Ci wyszła szerokość i wysokość płyt pancernych, ciekaw jestem czy twoje wymiary będą podobne do naszych wyliczeń.

Jeśli będziesz robił silnik to w tej wersji chłodnicy trochę inaczej wchodził przewód dopływowy z silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, coś mi się nie zgadza. Albo wieża jest za duża, albo kadłub jest za mały.

Jutro posiedzę nad tym.

 

Oto wymiary jakie mi wyszły w skali 1/16.

Dach kadłuba szer - 5 cm ( docelowo szerokość wyniesie 4,8 cm) dł - 8,8 cm

 

Wysokość bocznej ścianki kadłuba z tyłu - 4,4 cm, długość boku kadłuba - 15,5 cm. Szerokość płyt na bocznej ściance kadłuba jadąc od tyłu do przodu

to - 3,3 cm, 3,8 cm, 3,8 cm i 4,6 cm.

Szerokość wieży na dole w najszerszym miejscu - 4,1 cm, szerokość wieży z przodu na dole 2,4 cm.

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej - piękny silnik, zazdroszczę widoku.

Bigmodel - nie znam się na tym wozie, ale trzymam kciuki za powodzenie budowy!

 

PS The Mysterious Cities of Gold ... moje dzieciństwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Poprawiłem wieże, teraz chyba będzie ok.

Rogi wieży prawie wpasowują się w okrąg.

 

Rozrysowałem od nowa bok kadłuba

 

rysunek.jpg

 

Jestem ciekaw Andrzeju twoich wyliczeń.

 

PS The Mysterious Cities of Gold ... moje dzieciństwo.

 

Ech łezka się w oku kręci jak sobie przypomnę ten serial. To były czasy.

Od czasu do czasu lubię sobie go obejrzeć dla przypomnienia

Choć najbardziej to mi się muzyka podobała.

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie odgrzebałem swoje rysunki koncepcyjne budowy Forda.

Za bardzo są wymemłane warsztatowo i nie nadają się do zeskanowania ale właśnie widzę, iż wieża swoją przednią płytą nieco wystaje poza okrąg, długość wieży to 850 mm, przód 320mm, tył 550 mm.

Płyty idąc od tyłu wys. 810/670, trzecia podcięta, 810 /670/450, czwarta położona i nieco przycięta bo ma 620/810.

Klapy górne szerokość 610/820 dzielone na pól.

Przód płyta 610/820.

To na razie tyle ale przypominam sobie, że w trakcie pracy te wymiary uległy nieznacznym zmianom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.