Skocz do zawartości

Superliner Day Cab Single Axle


elefantes

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów w nowym temacie! Postanowiłem poszerzyć moją kolekcję tzw. day cab'ów i zrobić kolejną przeróbkę jakiegoś modelu. Padło na tego oto Superlinera:

 

3820sux8.jpg

 

Początkowo planowałem wykonać klasycznego day caba z początku lat 80-ych:

 

sup70s09li4.jpg

 

ale im dłużej o tym projekcie myślałem tym bardziej chyliłem się ku temu by zrezygnować z jednej osi z tyłu. Poszperałem trochę w historii firmy Mack i dowiedziałem się, że w swojej 15-letniej produkcji Superlinerów nastawiono się tylko i wyłącznie na wersję "tandem". Ale ponieważ model Italeri prawie w ogóle nie ma nic wspólnego (oprócz maski i kabiny) z Mackiem, to i tak będzie mi daleko do oryginału, więc postanowiłem, że zrobię po prostu moją własną wersję tego modelu w hołdzie, że tak się wyrażę amerykańskim "4-wheel tractors"

 

Ale ale! Kabina Italerowskiego Superlinera to typ 112" BBC (jeżeli dobrze przeliczyłem wymiary ), a taką właśnie kabinę posiadał starszy model serii R a mianowicie R492P:

 

r492pkc3.jpg

 

Odległość osi tego ciągnika, czyli tzw. "wheelbase" wynosi WB163". Tak więc pisząc krótko: ramę zrobię od powyższego R492P, a kabinę z maską od Superlinera Zbiorniki paliwa i całe podwozie łącznie z tylnymi błotnikami zostaje od Superlinera. Silnik (w modelu jest jakiś przerobiony "cummins" ) będę robił w oparciu o Macka E7...

 

Uff, dużo tych informacji podałem, pokażę więc pierwsze fotki Na początek skrócona rama (szpachlowanie jeszcze mi nie idzie):

 

1004311mmn2.jpg

1004310mov5.jpg

1004308mck3.jpg

 

Wykonałem przy okazji kilka podzespołów, które będą mi potrzebne gdybym ewentualnie zdecydował się na prowadzenie jakichś przewodów (jeszcze gromadzę dokumentację)

No i wstępne szpachlowanie tylnej ściany kabiny Okienko wyciąłem ze sleepera, także sprawa była tutaj ułatwiona, ale do ostatecznego wyglądu jeszcze daleko :

 

1004313mha1.jpg

1004314miq9.jpg

 

No i to narazie tyle wstępu

 

PS

Bardzo proszę o zweryfikowanie danych, które nie są prawdą, bowiem mój angielski nie jest za dobry a wszystkie opracowania mam anglojęzyczne a wymiary w calach

 

Dodane 6 kwietnia 2007:

 

Nikt nie napisał nic na temat moich powyższych wypocin dlatego postanowiłem dopisać małe sprostowanie. Mack RW612 jest właśnie celem mojego projektu (szkoda, że tak późno znalazłem te fotki):

 

mackconstr1980tm3.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No proszę!!! Kolejny "Mackowiec".

Mam kupę zdjęć Superlinerów i prospekt z połowy lat 80. Może jesteś zainteresowany jakąś wymianką materiałów?

 

Co do kabiny, to masz rację- seria R i Superliner miały tą samą kabinę, poza tym prawie to samo wnętrze szoferki i mało tego -potem ta sama kabina była stosowana w seriach DM i RD. Czyli łącznie Mack stosował ten sam typ kabiny przez ponad 30 lat.

 

Mam też pytanie: co to jest Mack E7, wg którego, jak piszesz, chcesz zrobić silnik?

 

Obserwuję wątek i pozdrawiam.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Myślę, że czas pokazać kolejne fotki z prac

Długo to wszystko troche trwało, bo zdecydowałem się jednak zrobić imitację przewodów na ramie. Zastosowałem do tego żyłkę wędkarską i jak teraz na to patrzę to chyba jest troszkę za cienka , ale ponieważ to pierwszy raz w życiu coś takiego robię więc traktuję to narazie jako eksperyment Jeśli chodzi o połączenia poszczególnych przyrządów to wzorowałem się dużo na schematach Kena Smitha (czy jak się ten Pan nazywa już nie pamiętam) z modeli 1:16 firmy Monogram, ale ogólnie to się ma chyba nijak z oryginałem, ale to już mniejsza z tym

 

Ramę pomalowałem silver chromem Tamiya, reszta to Humbrolowski czarny mat, zawieszenie Rust Model Master oraz śladowe ilości Gun Metal Humbr. Ponieważ maluję pędzlem musiałem najpierw wszystko pomalować i dopiero potem przeciągać żyłkę, zwłaszcza że "przewody" celowo zrobiłem w innym kolorze niż rama Dorobiłem też układ skrętu przednich kół dlatego, że Italeri umiejscowiła siłownik pod kabiną Z tyłu ramy będzie też mojej produkcji panel ze światłami (na tych fotkach od góry coś nie coś widać )

 

Aha! Żyłka wędkarska idealnie łączy się z plastikiem, wystarczy troszkę kleju i trzyma jak nic.

 

1004742qr3.jpg

1004743rw3.jpg

715669eed557baab.jpg

644c0f28aca51519.jpg

 

No nie wiem tak to się prezentuje narazie

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też robie imitacje kabli w modelu przy użyciu żyłki wędkarskiej i przyznam że nie jest to aż tak cienkie...do modelu chyba idealne.Jak narazie to twój model wygląda przepięknie.Ładne chromowane felgi i pięknie pomalowana rama Tak trzymać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwozie jak narazie super wygląda żyłka wcale nie jest za cienka, w końcu przewodów nie robi się już tak grubych jak niegdyś to było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za miłe komentsy

Tak ten model Italeri to ma właśnie ramę od WS Czytajcie uważniej to się dowiecie że ramę z tyłu zakończyłem chromowanymi światłami Do produkcji przewodów użyłem żyłki 0,4 mm, a w kilku miejscach (te przewody, które się rozdzielają) 0,14. Żyłkę do plastiku przyklejam zwykłym modelarskim klejem Contakta - trzyma bardzo mocno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Prace powolutku do przodu idą, więc może pokażę jak sie model prezentuje

 

Miałem troszkę problemów z wypoziomowaniem zbiorników paliwa. Z tego względu odciąłem przednie uchwyty i przykleiłem je na nowo troszkę wyżej Miejsca łączeń zbiorników zamaskowałem taśmą samoprzylepną, ale i ona pozostawiła niewielki ślad łączenia Kolor opasek na baku już zdradza w jakim malowaniu będzie kabina czyli wszystko bez zmian.

 

Silnik początkowo pomalowałem czarnym matem ale potem zdecydowałem się jednak na piaskowy humbrola 250. Nie podoba mi się za bardzo taka kolorystyka, ale pocieszam się tym, że dzięki temu lepiej widać przewody jakie dorobiłem...

 

No cóż zapraszam do obejrzenia fotek

 

1005103cg2.jpg

1005117mj6.jpg

1005118ha8.jpg

 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak se myślę co by Ci zarzucić, chyba tylko to że mogłeś zrobić wiecej fotek z instalacją na ramie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dla mnie bomba i pomyśleć że malowane to jest pędzlem , a co do kolorystyki silnika to mi się podoba ogólnie wszystko ok czekam na pracę nad kabiną i kokpitem

 

P.S

Z czego zrobić taki cieniutki zakręcany przewodzik do CB ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o japier**** ale ci zajefajnie wyszla rama bardzo pieknie rama srebna chromowany sbiornik paliwa no pelen podziw czekam na dalsze fotki z relacji budowy i powodzenia zycze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.