Skocz do zawartości

B-123, Proj.705K Lira Maquette 1:400


donalyah00

Rekomendowane odpowiedzi

a mi się podoba taka jak jest, wygląda dla mnie bardzo OK

Na żywo znacznie większe wrażenie na mnie robią lekko "zmęczone" modele (zdecydowany nacisk na słowo 'lekko'). Przy Alfie Leszka, moja trochę wyglądała na błyszcząco-zabawkową. Planuję jeszcze delikatny wash, przyciemnienie tej żarówiastej czerwieni, wypłowienie okolic linii wodnej, może delikatne scum-lines i na deser mat/półmat. Zobaczymy co z tego wyniknie.

 

te podstawki to chyba już będzie Twój znak firmowy, bardzo fajne są

Dzięki. Podpatrzyłem je swego czasu na modelwarships.com i póki co staram się utrzymywać w miarę spójny sposób prezentacji modeli.

 

O, łobuzy...

Mały zlot tunnigowy.

 

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

W tzw. międzyczasie pozwoliłem sobie poeksploatować trochę ten błyszczący, salonowy egzemplarz ponorki.

 

Zacząłem od nałożenia rozrzedzonego smoka Tamiyi (rozrzedzałem GS Levelling thinnerem) na część podwodną. Następnie zamaskowałem część "nawodną" i przy pomocy mocno rozrzedzonej matowej szarości (olejnej) naniesionej aerografem spróbowałem zasymulować rozjaśnienie od słonej wody na kadłubie. Wyglądało to tak:

705_76.jpg

 

Po paru godzinach zacząłem ową szarą mgiełkę atakować szorstkim pędzelkiem, olejami artystycznymi i rozpuszczalnikiem White Spirit. Uzyskałem efekt mniej, więcej taki:

705_80.jpg

705_79.jpg

 

Sekwencja zmian w widoku z jednego profilu...

705_72.jpg

705_74.jpg

705_77.jpg

 

... i drugiego.

705_73.jpg

705_75.jpg

705_78.jpg

 

Póki co czerwona część kadłuba świeci się niemiłosiernie (efekt uboczny smoka) dlatego kolejnym etapem będzie półmatowy lakier GS po całości oraz matowy GS w części "podwodnej". Podejrzewam, że część zacieków będę musiał odtworzyć, ale mam już teraz bazę.

 

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brudzenie jest fajne, można wpaść w tryb "przybrudzę jeszcze troszkę, bo tak fajnie się brudzi". A z brudzeniem tego modelu to przecież dopiero zacząłeś.

Mam nadzieję że to jest dopiero pierwszy etap tytłania liry, bo jeszcze przecież wiele ciekawych rzeczy może się dziać na yyy... górnej części kadłuba.

Wypłowienie - cacy. Zacieki - więcej niż cacy.

Co tu dużo mówić - finał zapowiada się fachowy - ale ja chyba nie chcę finału :) - fajnie się czyta takie relacje :)

Zwróć uwagę na syfek widoczny na zdjęciach na tylnej części kadłuba - robi się tam więcej nieregularności niż z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. sylwetki boczne pokazują upływ czasu - najpierw masz na kadłubi dwa niebieskie odbłyski od okien, potem te odbłyski tracą moc, a na koniec widać że się ściemniło na dworze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że to jest dopiero pierwszy etap tytłania liry, bo jeszcze przecież wiele ciekawych rzeczy może się dziać na yyy... górnej części kadłuba.

No właśnie tu napotkałem mały problem. Albo powierzchnia jest zbyt błyszcząca, albo linie zbyt płytkie, albo jedno i drugie - wash nie trzyma się liniach podziału. Dwa razy podchodziłem do washa (oleje + White Spirit) - bez widocznych efektów. :( Spróbuję raz jeszcze, już po pociągnięciu góry półmatem. Może wtedy wash wniknie w pory lakieru i będzie go gdzieniegdzie widać... Z drugiej zaś strony nie chcę przesadzić - na fotkach z okresu służby górna, "gumowana" część okrętu była niemal jednolita pod względem, kolorystycznym. Widać było w zasadzie nieliczne, metaliczne odrapania...

 

Zwróć uwagę na syfek widoczny na zdjęciach na tylnej części kadłuba - robi się tam więcej nieregularności niż z przodu.

Z tyłu było więcej dziur w kadłubie.

 

P.S. sylwetki boczne pokazują upływ czasu - najpierw masz na kadłubi dwa niebieskie odbłyski od okien, potem te odbłyski tracą moc, a na koniec widać że się ściemniło na dworze

Muszę pamiętać aby opuszczać żaluzje podczas robienia zdjęć. Nie jestem fanem tych niebieskich odbłysków.

 

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam po małej przerwie.

Na dobry wieczór kilka fotek modelu potraktowanego półmatowym i matowym lakierem GS. Dzięki cloner16.

705_81.jpg

705_82.jpg

705_83.jpg

705_84.jpg

 

Pomalowałem też urządzenia podnośne:

705_85.jpg

 

Pooglądałem fotki Liry z okresu służby (w tym kolorowe) i górna część kadłuba jest na nich trochę nudna - jednokolorowa taka. Dodałem więc trochę zacieków z otworów przelewowych oraz przemalowałem część zdejmowanych paneli trochę jaśniejszym kolorem. Dodatkowo tu i tam użyłem ciemno-srebrnej kredki. Oto co z tego wynikło:

705_86.jpg

PS.Wiem, że odznaka jest z jednostki używającej Delty, ale nie mogłem się oprzeć.

 

Zapraszam do galerii: http://modelwork.pl/viewtopic.php?p=267584#267584

 

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.