Mikele Napisano 6 Czerwca 2009 Share Napisano 6 Czerwca 2009 Witam wszystkich. W produkcji Mi-17. Przewidziane malowanie to nb 6101 Lotnictwa Wojsk Lądowych. Tym razem prace potrwają znacznie dłużej, niż przy UH-1C, choćby dlatego, że ciągle nie wiem, gdzie wydrukować kalki do tego malowania. Będzie nieco S-F, gdyż ma modelu pozostanie DISS, dodam promiennik mikrofal, oraz zastosuję uzbrojenie zawarte w zestawie (6x B8W20) chyba, że ktoś ma na zbyciu po znośnej cenie wyrzutnie UB-32, to chętnie przygarnę ;) Zdjęć z frontu pracy za wiele nie ma, ot raptem trochę szpachlowania, szlifowania (tu jeszcze wiele roboty do wykonania, bo ZVEZDA zadbała o to, żeby modelarz przy robocie się nie nudził ;) ) i po zaledwie 5 godzinach trzy pierwsze elementy zostały sklejone: Na ostatnim zdjęciu kolory przekłamane, a to za sprawą dodatkowego doświetlenia. Tymczasem to by było tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MCzarnowicz Napisano 7 Czerwca 2009 Share Napisano 7 Czerwca 2009 Nie lepiej było wydać parę pln więcej i pokusić sie o Hobby Bossa? Mam w planie ten modelik ale właśnie z bazą HB a nie Zwezdy, czekam własnie na blachy i gorąco kibicuje z nad Mi-4 i Mi-24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chwat Napisano 7 Czerwca 2009 Share Napisano 7 Czerwca 2009 Warto było kupić HB bo ma normalne okna kabiny, nie to co zvezda ale mimo to kibicuję i życzę udanego modeliku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomaszDudek Napisano 7 Czerwca 2009 Share Napisano 7 Czerwca 2009 MCzarnowicz Tak i owszem ale hb nie robi wersji z podwieszonym uzbrojeniem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 8 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 8 Czerwca 2009 Poza tym, w "moim" sklepie modelarskim był to jedyny model Mi-17 ;) Aktualizacji z budowy dziś nie będzie, bo poza próbą spasowania połówek kadłuba z elementami sklejonymi powyżej, oraz wspomnianym przez Was oszkleniem (jedyny komentarz to: masakra ;) ) nic się nie wydarzyło. Dysponuje ktoś z Was zdjęciami paneli sufitowych w kabinie pilotów oraz konstrukcji tylnej sekcji kabiny transportowej (tej, w której znajduje się właz do belki ogonowej)? W zestawie próżno ich szukać, a jak mam dorabiać coś w ich miejsce, to niech to choć udaje, że jest zgodne z oryginałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 9 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 9 Czerwca 2009 Na początek, padło pod moim adresem pytanie w temacie o Su-22M4, więc sobie pozwolę odpowiedzieć tutaj, żeby na cudzym podwórku śmietnika nie robić ;) Zgadza się, bo to ode mnie z Zakładu na PWr Trochę OT - Studiujesz, czy jesteś pracownikiem PWr? Za moich czasów nie było takich fantastycznych pomocy dydaktycznych (skończyłem ME w 99 r.) W sumie i jedno i drugie, bo obecnie robię doktorat w tym zakładzie, a suka (wraz z TS-11, Mi-2 i I-22, a będzie więcej) stoją pod moim oknem ;) Co do budowy modelu. Tempo iście stoickie, gdyż raz, że ciągle walczę ze szpachlą (wypełnienie pustych przestrzeni wewnątrz komory transportowej na wysokości zbiorników paliwa), a dwa, że czekam na kompresor do aerografu. Póki co: Zestaw (główny) farb, jakimi siedemnastego planuję ubarwić. 24(piaskowy), 186(brąz), 159(oliwkowo-zielony) i 89(błękitny) na kamuflaż, 147 i 87 (szarości) na malowanie wnętrza, metalizery 11(dural) i 27003(stal) oraz 8(czarny) i bezbarwne 135(półmat) i 35(błyszczący). Ponieważ tym razem planuję co nieco podorabiać samemu (a w zasadzie nie mam wyjścia, bo zestaw jaki jest, każdy widzi ;) ) to chciałem zapytać, czy ktoś z Was korzystał kiedyś z folii aluminiowej do odwzorowania obić tapicerskich foteli pilotów? Planuję zastosować folę na siedziska pilotów, ławki desantowe, oraz na imitację maty wygłuszającej w przedziale transportowym, ale co z tego wyjdzie to się będę przekonywał na bieżąco w czasie pracy. ;) Tymczasem dalej zabawa ze szpachlą, papierem ściernym i pilnikami oraz oczekiwanie na kompresor. Mam nadzieję, ze następna akutualizacja będzie już ze zdjęciami. ps. Humbroll Matt89(błękit) wymieszany z Humbroll Matt80(jasny zielony) w proporcjach "na oko" pozwala uzyskać kolor, jakim malowane były pulpity przyrządów w kokpitach statków powietrznych made in USSR. Mam nadzieję, że jest to dobre info dla tych, którzy takie modele kleją Pozdrawiam, i do następnego ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 11 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 11 Czerwca 2009 Witam ponownie. W dzisiejszym odcinku krótka relacja opisująca zmagania z malowaniem wycieraczek. Niby pikuś, a kilka godzin za mną. Taka refleksja mi się nasunęła przy okazji tej dłubaniny, że odlewanie wycieraczek wraz z oszkleniem to jakaś pomyłka, gdyż podczas klejenia EC-665, gdzie wycieraczki były osobnym elementem, malowanie i przyklejenie ich w odpowiednie miejsca trwało o wiele krócej, a i robota szła przyjemniej. Ok, do rzeczy. Najdłuższa robota, maskowanie: Nastęnie malowanie piór na czarno: Gdy pióra już wyschły, całość pociągnięta została metalizerem na kolor duralu. W międzyczasie pomalowałem wnętrza kabin, kolor to mieszanka błękitnego (Humbroll 89) i szarego (Humrol 147) w proporcjach 1:1. Efekt końcowy wygląda tak: Z zwenątrz. Od środka. Myślę, ze jak na pierwszą zabawę tego typu tragedii nie ma. Teraz zbieram siły i pomysły na wnętrza kabin, bo to, co jest w zestawie to za mało moim zdaniem. Więc chwilowo pooglądam cudze relacje, poeksperymentuję z pomysłami, i za jakiś czas myślę o tyle roboty będzie do przodu. Przy okazji definitywnie zraziłem się do szpachli Wamodu, bo ze zbiorników zrobiła mi to: Pomaluję to, dodam trochę obić, żeby udawało to wgniecenia zbiorników powstałe podczas eksploatacji, ale lipa jest nieprzeciętna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chwat Napisano 11 Czerwca 2009 Share Napisano 11 Czerwca 2009 Powoli ale do przodu... I nie kupuj Wamodu!!! Kup sobie szpachlę Tamyii i problem z głowy. No i ładnie Ci te wycieraczki wyszły. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 12 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 12 Czerwca 2009 Powoli to dobre słowo na określenie postępu prac ;) Dziś tylko jedno foto. Ponieważ kalkomanii, nawet takich do drukowania, nie dostałem w "moim" sklepie, postanowiłem przyrządzić sobie szablony do namalowania szachownic, numerów burtowych, oraz obwiedni otworów ewakuacyjnych. Szachownice 8mm (po przeskalowaniu 576mm) NB 6mm (432mm) Obwiednie 8x12mm (576x864mm) Mniej więcej powinno się zgadzać. A co to wyjdzie podczas malowania to pojęcia nie mam Jeśli macie jakieś sugestie co do tej zabawy, to się nie krępujcie i piszcie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 12 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 12 Czerwca 2009 To znowu ja, Jarząbek ;) W sumie usiadłem z wieczora do dłubaniny, i efektem tego są dorobione maty wzorowane na zdjęciach z walkaround'ów zamieszczonych na forum. Po kolei. Najpierw z folii aluminiowej wycięte zostały zarysy maty z zapasem pozwalającym na zawinięcie marginesów w celu uzyskania równej krawędzi. Następnie zaznaczono (paluchem ;) ) miejsca, w których na burtach znajdują się okna. Teraz zostały rozcięte na krzyż miejsca na okna. I pozaginane (do wewnątrz). Po kolejnych przymiarkach. Następne w klejce do wyprodukowanie były rolety. Do ich odpowiednio cienkiego skręcenia użyłem starej struny gitarowej. Efekt powyżej. Pierwsza roleta na miejscu. Na koniec malowanie (kolor wzorowany na zdjęciach z walkaround). Teraz wszystko schnie, jutro do dorobienia pasy z klamrami i całość pójdzie do wklejenia w kadłub. Myślę, ze będzie to wyglądać ciekawiej niż wnętrze prosto z pudła. Tym bardziej, ze chcę pokombinować jeszcze przy ławkach dla desantu (tapicerka+pasy) i podsufitce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 14 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 14 Czerwca 2009 Maty wklejone. Tu i tam wylazł na wierzch klej, więc po wyschnięciu pójdą poprawki malarskie. A więcej nie ma co gadać, zdjęcia powiedzą wszystko: Teraz do roboty ławki burtowe, podsufitka i właz do belki ogonowej, i kabina desantowa będzie skończona a na warsztat pójdzie kabina pilotów, w której ilość "rękodzieła" będzie porównywalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 14 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 14 Czerwca 2009 Oglądalność mam, jak widzę, całkiem znośną, tylko nikt nic pisać nie chce i mam wrażenie, jakbym pisał sam do siebie ;) Dziś krótka historia tworzenia obić tapicerskich na ławkach. Materiał podstawowy, czyli folia aluminiowa - polecam absolutnie wszystkim. Wycinamy fragment niewiele większy od oklejanej powierzchni i walcujemy rączką od skalpela. Następnie, nie żałując kleju, oklejamy element, dociskając folię do elementu. Od spodniej strony nadmiar folii odcinamy, i całość jest gotowa do lakierowania. Ilość ławek determinuje ilość pracy, jaką trzeba wykonać, powyżej całość przygotowana do malowania. Po lakierowaniu, zbliżenie na jeden element. Po wyschnięciu górna warstwa zostanie delikatnie przetarta tak, by tu i tam zetrzeć farbę w celu odsłonięcia żyłek z pogiętej folii, na wszystko zaś pójdą suche pastele aby nadać siedziskom wygląd mocno używanych. Roboty nie za wiele, raptem ze 3-4 godziny, a nie ma porównania z tym, co można by było uzyskać za pomocą samych elementów z zestawu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micz Napisano 14 Czerwca 2009 Share Napisano 14 Czerwca 2009 Pewnie wszystkich zatkało:) A model rewelacja - z niecierpliwością czekam na kolejne fotki. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hanadam Napisano 14 Czerwca 2009 Share Napisano 14 Czerwca 2009 patent z kratką z uchwytu jest niezły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 15 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 15 Czerwca 2009 Siedziska dla desantu gotowe: W niektórych miejscach świeci się lakier po poprawkach, ale to nie kłopot, wyschnie, znów pójdą na to suche pastele, i będzie OK. Myślę, że w tym tygodniu kabinę transportową będę miał za sobą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MCzarnowicz Napisano 16 Czerwca 2009 Share Napisano 16 Czerwca 2009 Twój warsztat będzie dla ,mie kopalnia informacji przy moim Mi-17. Powiedz coś więcej o szablonach, jak je zrobiłeś. Na moim Mi-24 starałem się użyć kalek HiDecalu, ale wiem jedno- nigdy więcej nie wywalę kasy na to g**** Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 16 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 16 Czerwca 2009 Powiedz coś więcej o szablonach, jak je zrobiłeś. Rysowane w AutoCADzie, później wydrukowałem to raz na próbę na zwykłej kartce, następnie nakleiłem na wydruk taśmę do maskowania, i wydrukowałem to na taśmie. Żadnej większej filozofii w tym nie ma I tak muszę to poprawić, bo na dokładniejszych zdjęciach widać, że numer to 6106, a nie 6101 ;) Zdjęcie 1 Zdjęcie 2 Zaczerpnięte z forum lotnictwo.net.pl Chyba, że w tym malowaniu było kilka egzemplarzy, w tym nb 6101, to wtedy zostanę przy tym numerze. Jakby ktokolwiek wiedział coś więcej na ten temat, to prosiłbym o info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 16 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 16 Czerwca 2009 Aktualizacja na dziś to gaśnica. Przeróbek wiele nie było, ot z taśmy maskującej dorobiłem obejmę mocującą. całość ma 6mm wzrostu, i choć w wielu relacjach widziałem dużo lepiej wykonane drobiazgi tego typu, to jak na pierwszy w życiu tak dopieszczony detal tego typu wstydu nie ma. W trakcie produkcji. Doklejona obejma, pomalowana i zamaskowana dysza wylotowa z przewodem gumowym. Historyczne, pierwsze zdjęcia z groszem ;) Jakością moje zdjęcia nie grzeszą, mam jednak nadzieję, że widać efekt nawiercania końcówki dyszy wylotowej. Po zamontowaniu. Po pierwszych poprawkach, co widać po prawej stronie, gdzie próbowałem zamalować ślad po czerwonym lakierze. Dopieszczania będzie jeszcze trochę, ale myślę, ze zabawa w upiększanie wnętrza idzie w dobrą stronę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chazek Napisano 16 Czerwca 2009 Share Napisano 16 Czerwca 2009 Widze ktoś się tu szykuje na "afgańca 6106" zapraszam do oglądnięcia mojej w razie czego wywoływać to podpowiem coś tam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 18 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 18 Czerwca 2009 chazek - widzę po avatarze, że będziesz wiedział całkiem sporo o naszych śmigłowcach, w razie czego szykuj się na zmasowany atak pytaniami o to i owo ;) Przedział desantowy prawie skończony, została tylko podsufitka. A póki co sprawy wyglądają tak: I po wstępnych przymiarkach z połówkami kadłuba: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chazek Napisano 18 Czerwca 2009 Share Napisano 18 Czerwca 2009 Kolego Mikele w jakich barwach chcesz "popełnić" tą 17-tkę widziałem po "próbnych" kalkach numer 6106 czy 6101 a tzn. "afganiec" bumarowski więc barwy ładowni idą nie w te strone jakby co o opancerzeniu ładowni nie wspomnę ale pożyjemy zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 18 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 18 Czerwca 2009 Numer zmienię na 6106 (6101 poprzednio błędnie odczytałem ze zdjęć znalezionych na necie), i pomaluję go w barwach, jak na zdjęciach, co je dałem w pierwszym moim poście na tej stronie. A wnętrze pomalowałem tak a nie inaczej, bo na jednym ze zdjęć tej maszyny na lotnictwo.net z ujęciem od przodu widać wnętrze kabiny pilotów pomalowane na niebiesko, więc pomyślałem, że i desantowa będzie w takich samych barwach. Śmigłowiec ten miałem okazję oglądać na żywo przy okazji pierwszej wystawy Air Fair w Bydgoszczy, ale do wnętrza nie wchodziłem, więc prawdę mówiąc prace wewnątrz bazują na wróżeniu z fusów ;) O ile wiem, jak podjęto decyzję o przyjęciu maszyny na stan LWL, to poszedł w standardowe barwy, a wnętrze poszło w kolorki pod NVG, z resztą widać to w twojej relacji z budowy Mi-17, ale ja planuję go zrobić w trójbarwnym malowaniu z czasów, gdy jeszcze miał on iść na sprzedaż do ciepłych krajów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 19 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 19 Czerwca 2009 Dziś, korzystając z wolnego, krótka relacja z dłubaniny przy pulpitach pilotów. Na odwzorowanie tablic przyrządów wykorzystałem kalkomanie z zestawu, które z prawdą mijają się jak północ z południem, ale co zrobić. Z dodatków na razie tylko osłona pulpitów, myślę o tym, żeby dorobić okablowanie na tylnej ścianie, ale nie mam żadnych zdjęć, więc jeśli ktoś dysponuje zdjęciami kokpitu (poza tablicami także burty, orczyki i pulpity górne, bo te elementy trzeba będzie dorabiać) to z góry dziękuję za pomoc. Rzeczone pulpity, jest jak jest, inaczej już nie będzie. Osłony dorabiałem w ten sposób, że najpierw zaszpachlowałem (kupiłem szpachlę Humbrol Model Filler, kolosalna różnica w porównaniu z Wamodem), połozyłem na to kalki, i to tego na wymiar dociąłem z paska pleksi o szerokości ok 3mm osłonę. Później malowanie i przyklejenie. Teraz zdjęcia po przymiarkach na sucho: Zdjęcia robione na szybko po robocie, dlatego też wszystko się jeszcze świeci, i w niektórych miejsach są ślady do poprawki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 20 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 20 Czerwca 2009 Obrazki na dziś to fotele załogi. Nie ma co się rozpisywać, robota podobna jak ze wszystkim do tej pory. Tyle do zaoferowania ma ZWEZDA. Robota analogiczna do ławek w przedziale desantowym. Teraz przyszła pora na pasy. Wykonałem je z taśmy maskującej pomalowanej na zielono tak, aby imitowały pasy parciane. Struktury materiału nie byłem w stanie odwzorować ;) Materiał na klamry, czyli oplot zdjęty ze struny gitarowej. Po pocięciu należało to jeszcze rozwalcować na płasko, i zostało tylko przyklejenie do pasów. Fotel pierwszego pilota. Za dużo przetarć na siedzisku moim zdaniem, ale już tego nie zmienię. Drugi fotel. Moim zdaniem wyszedł zdecydowanie lepiej (ale zdjęcie wyszło ciemne i nijak tego nie idzie ocenić nie widząc foteli na żywo;) ). Przy okazji doszło trochę brudzenia w kabinie. A po wklejeniu foteli wygląda to tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chazek Napisano 20 Czerwca 2009 Share Napisano 20 Czerwca 2009 Witam widze ze z dnia na dzien do przodu idzie bój podpowiem choc na pewno kolega o tym wie po sklejeniu kadłuba nie zapomnij o usunieciu DISS-a i ASO i dodaniu ŁPG Zvezda to Zvezda najlepsza do "afgi" byłaby 17 z HobbyBossa ale beda z tego ludzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.