Skocz do zawartości

Porsche Cayman S - Fujimi 1/24


krzysiekk

Rekomendowane odpowiedzi

To pierwsza moja relacja na tym forum i drugi cywilny model wykonywany po powrocie do modelarstwa (pierwszy właśnie kończę i mam nadzieję zaprezentować go niedługo w galerii).

 

Padło na Caymana. Dodatkowo zestaw blaszek dedykowanych do tego modelu. Cayman będzie w perłowym białym lakierze (zobaczymy co mi z tego wyjdzie), z beżowym wnętrzem. Chciałbym też spróbować zabawy z carbonem więc myślę, że lusterka plus może maska albo dach zostaną oklejone. Tutaj wszystko co mam zgromadzone do tego modelu.

 

63405401.jpg

 

22783416.jpg

 

Dodatkowo widzi mi się pasek z boku taki jak na tym zdjęciu - po prostu mi się podoba.

 

porsche_cayman_s_sport_image005.jpg

 

W kwestii felg cały czas się waham. Generalnie podoba mi się czarna felga z czerwoną lub srebrną obwódką, ale tego raczej na felgach z zestawu nie da się zrobić. Dodatkowo jak zobaczyłem ten model: http://www.1999.co.jp/eng/image/10022667a/20/1 stwierdziłem, że Cayman na takiej feldze w tej kolorystyce tez powinien fajnie wyglądać. Tak więc ta kwestia jest jeszcze nierozstrzygnięta.

 

Póki co zaczynam od wnętrza:

 

53569984.jpg

 

A konkretniej od zeszlifowania imitacji siatki - będzie z blaszki:

 

43438795.jpg

 

No i na koniec tradycyjnie kilka pytań.

Czym najlepiej wycinać, zaginać i kleić blaszki. To moje pierwsze podejście do tematu i nie do końca wiem jak się za to zabrać. Giętarki na razie na pewno nie będę kupował więc wypadałoby znaleźć jakieś inne rozwiązanie.

 

Poza tym jak to jest z rozmiarami felg. Po zmierzeniu suwmiarką felg z Mazdy, którą właśnie kończę wyszło mi 18" a na oponach wyraźnie napisane jest 16". W Caymanie wychodzą 20,5" a według strony Porsche największe dostępne to 19"?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysiekk blaszki wycinaj skalpelem. Jeżeli nie masz zaginarki, a potrzebujesz zagiąć coś o kąt 90, i mniej stopni to użyj suwmiarki - dobrze się sprawdza. Blaszki klej na CA ( super glue, kropelka, itd), jeżeli jest możliwość to możesz lutować.

 

Jeśli chodzi o koła, to niestety - co firma to inny przelicznik, także jeśli chcesz porównywać to raczej felgi z jednej firmy.

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł dobry, model ciekawy, osobiście bym dał czarne felgi, model jak piszesz białą perła, a tylko dach bądź lusterka w CF , pozdrawiam i zarazem witam na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Generalnie widzę, że można śmiało używać wszystkiego co jest pod ręką. Generalnie myślałem, że blaszki będą delikatniejsze, ale jestem pozytywnie zaskoczony sposobem ich obróbki/zginania.

 

A teraz mała aktualizacja.

 

Przy pracach miałem okazje wypróbować fototrawione piłki - rewelacja:

 

99973083.jpg

 

Po chwili zabawy z papierami ściernymi:

 

69901863.jpg

 

Tutaj moje pierwsze blaszki w życiu

 

88614492.jpg

 

I porównanie z oryginalnymi kratkami nawiewów:

 

42512881.jpg

 

Za dużo nie zrobiłem, ale jakoś idzie. Na chwilę obecną blaszki są już przyklejone na miejsce, i zaczynam przygotowania do psiknięcia wszystkiego podkładem.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapomnij o dołożeniu suwaków skosu nawiewu strumienia - czyli tych małych elementów widocznych pomiędzy lamelami nawiewów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wuen czy masz na myśli ten mały pierdzielnik, który zaznaczyłem kółeczkiem?

 

41230807.jpg

 

Jeśli tak to właśnie zastanawiałem się czy ich nie wklejać i specjalnie odłożyłem do pudełeczka Więc z tego widzę, że trzeba będzie wkleić

 

pzdr

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie o te "pierdzielniki" mi chodziło.

Jeszcze jedno - chyba wkleiłeś nawiewy odwrotnie - zwróć uwagę, że lamelki powinny być w zagłębieniu otworu ...

Z resztą masz to na rysunku w instrukcji - przy cyferce "13" - nawet sugerują aby lamele wygiąć pod kątem 70 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu nawiew jest tylko położony. Kleiłem je później po wycięciu wszystkich. Teraz tak się przyglądam i chyba faktycznie części wkleiłem odwrotnie. Problem w tym, ze starałem się je wyginać tak jak piszesz i tak jak pokazuje instrukcja czyli o 70 stopni. Najłatwiej było to uzyskać wyginając wszystkie nawiewy w tą samą stronę i później sensownie je obracać. Wydawało mi się to lepszym rozwiązaniem niż skierowanie wszystkich nawiewów w tą samą stronę. No nic psiknę podkładem i wrzucę fotki to ocenicie jak wyszło. Ale to raczej nie prędko bo dopadł mnie jakis wredny ból pleców i usiedzieć na krześle nie mogę :/

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Jak to zwykle u mnie bywa, tempo tragiczne. Ale jak to mówi jeden z naszych Polskich piłkarzy - konsekwentnie i do przodu ;)

 

Wnętrze przygotowane do malowania:

63390767.jpg

 

W desce skończona zabawa z fototrawionkami, ale na powiększeniu wygląda kiepsko. Chyba będę jeszcze delikatnie poprawiał.

23099691.jpg

 

No i sporo czasu zeszło na przygotowanie kasty - szlifowanie miejsc łączenia form, szpachlowanie niewielkich jamek i pogłębianie linii podziału:

 

42682924.jpg

 

80185397.jpg

 

A na koniec nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie. Czy pod kalki carbonu muszę lakierować miejsca na czarno, bo inaczej wyjdzie źle? Czy na każdym kolorze wyjdzie raczej ok?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod carbon zawsze daje się czarny gloss.

Czyli ostatnio zrobiłem źle w Audi.

 

Niekoniecznie, jak się da pół matt lub na upartego matt to też będzie ok

 

Portalusowi - zgaduję - chyba bardziej chodziło o sam kolor.

Jeżeli pokrywasz jedną w miarę regularną powierzchnię to nie ma to większego znaczenia czy będzie czarny czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodziło mi o fakturę – oczywistym jest, że kalki najlepiej kłaść na połysk.

Natomiast kolor pod kalką to dla mnie tylko i wyłącznie kwestia indywidualnych preferencji.

W R8 kładłem kalki na karoserii na czerwony (dach i panele boczne) i wyszło OK. – można było na żywo pooglądać np. ostatnio na imprezie w Kraśniku. To, że najczęściej stosuje się czarne podkłady wynika chyba z tego, że nie powstaną ewentualnie przekłamania kolorów oraz w przypadku błędu będzie czarna plamka/kreska a nie jakiś kolorowy przebłysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienie. W takim razie chyba spróbuje położyć kalki bezpośrednio na biały lakier. Do pokrycia mam tylko maskę i bach więc mam nadzieję, że uda się to zrobić bez uszkodzeń kalkomanii. Nie ma tam, żadnych przetłoczeń ani zagięć więc powinno pójść łatwo

 

Boję się tylko że carbon będzie jaśniejszy, ale jak nie spróbuję to się tego nie dowiem

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Polakierowałem kastę i niestety nie obyło się bez małego błędu. Generalnie jako całość wyszło nieźle, ale w jednym miejscu troszkę zalałem farbą jeden bok i przy szlifowaniu na rantach zeszlifowałem podkład (miejsca w kółeczkach na zdjęciach). Czy jedynym sposobem, na to to zamaskowanie po liniach podziału zeszlifowanie i lakierowanie od nowa? Czy da się to jakoś łatwiej naprawić?

 

44733901.jpg

 

36936577.jpg

 

16azb.jpg

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to powinieneś pomalować jeszcze raz - albo i 2-3 razy - całą kastę zaczynając od linii podziałów prześwitujących spod spodu a następnie malując resztę powierzchni. Lepiej pomalować rzadszą farbą cienkimi warstwami niż zalać grubą warstwą i potem szlifować zacieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to powinieneś pomalować jeszcze raz - albo i 2-3 razy - całą kastę zaczynając od linii podziałów prześwitujących spod spodu a następnie malując resztę powierzchni. Lepiej pomalować rzadszą farbą cienkimi warstwami niż zalać grubą warstwą i potem szlifować zacieki.

 

 

Niestety nie jestem szczęśliwym posiadaczem aerografu więc maluję z puszki więc ciężko mi będzie pomalować same linie podziału :/

 

Co do malowania cienką warstwą to doskonale o tym wiem, ale na tym boku musiałem się niestety jakoś zagapić. Reszta wychodzi tak jak chciałem

 

No nic spróbuję za waszą radą położyć jeszcze kilka cienkich warstw i zobaczymy jak wyjdzie

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Przestoje są gigantyczne, ale staram się powoli dążyć do celu.

 

Kasta jest obecnie w takim stanie:

 

45236026.jpg

 

45528040.jpg

 

25900418.jpg

 

26200935.jpg

 

78064372.jpg

 

57135502.jpg

 

Niestety przy polerowaniu zdarzyła mi się taka wpadka (tuż nad progiem):

 

20498961.jpg

 

I tutaj pytanie: Jak najlepiej to zamaskować przed malowaniem, żeby łatwo to było spolerować po malowaniu? Miałem nadzieję, że uda się jakoś po liniach podziału, ale to niestety odpada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.