MarcinL Napisano 31 Stycznia 2010 Share Napisano 31 Stycznia 2010 Myślę, że w linku do tuba bardziej należy bazować na ujęciu statycznym z samego początku filmu. Zauważ, że zwis gąsienicy jest na prawdę niewielki. Podobny jest w czołgach na bazie T72. Nie pamiętam już dokładnie ale około 5cm w maksymalnym zwisie pomiędzy rolkami. Na ujęciach dynamicznych nie bazuj bo tu już wchodzą inne parametry pracy. Dochodzi Ci ugięcie na wahaczach napięcie gąski prze koło napędowe itd. No i czynnik ludzki - może po prostu nie naciągnęli gąsek zdjęcie proponowane przez Pawła zdecydowanie bliższe orginałowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 31 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 31 Stycznia 2010 Pawle nie odebrałem twojej krytyki negatywnie, wrecz odwrotnie. Poto inni modelarze są żeby podpowiedzieć co jest do poprawienia a co jest zrobione dobrze. To jest mój pierwszy czołg w tej skali i pierwsze friule dlatego licze na waszą pomoc. Friule już poprawione dzisiaj zamierzam wykończyć górną część kadłuba i go zamknąć. Ajak podoba sie ruchome zawieszenie niezależne? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 1 Lutego 2010 Autor Share Napisano 1 Lutego 2010 Sory za post pod postem ale na chwile obecną gęsi wyglądają tak: Czy teraz gąski są ok? Zrobiłem kilka drobiazgów ale jak wszystko złoże do kupy to pokaże. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wielkamucha Napisano 1 Lutego 2010 Share Napisano 1 Lutego 2010 Koledzy, jeśli chodzi o gąski na Challengerach Mk1, to bardzo często widać na zdjęciach (choćby w Concordzie) i filmach (vide Discovery Channel), jak wiszą bardzo luźno, wręcz jak oklapłe. Przypuszczam, że przyczyną jest zastosowane zawieszenie - Challenger ma całkowicie hydropneumatyczne i prawdopodobnie "siada" ono pod ciężarem wozu, wymagając co pewien czas "podpompowania". Pamiętajcie, że od czasów Królewskiego Tygrysa czy Conquerora, to był pierwszy budowany seryjnie, operacyjny czołg na Zachodzie o tak dużej masie w konfiguracji podstawowej - 62t! Abramsy i Leopardy dopiero w modernizowanych (dopancerzanych) wersjach osiągnęły ten pułap - "anglik" miał go "na dzieńdobry". O Merkavie nie wspominam w tym zestawieniu, bo to zupełnie inna bajka i inne założenia Tak więc ja bym pozostawił taką ilość ogniw w taśmie, jaką dała Tamiya - tym bardziej, że luźniejsze dadzą Ci możliwość pokazania ruchomego zawieszenia. Niestety, w dostępnych mi źródłach (Simon Dunstan, Osprey New Vanguard "Challenger MBT"; Współczesne Gąsienicowe Wozy Bojowe, Wyd. Lampart; Mini Color Series, Challenger 1&2, Concord Publications) nie ma informacji, ile ogniw dokładnie było w pojedynczej taśmie - a Challengery 2 mają już zupełnie inne gąski. W razie potrzeby mogę wrzucić zdjęcia Challengera "ze zwisem", także w ruchu:) Pozdrawiam, wielkamucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 2 Lutego 2010 Autor Share Napisano 2 Lutego 2010 Bardzo bym prosił o zamieszczenie tych zdjęć. Jeśli chodzi o ilość ogniw to zdjęcie na którym jest najluźniejsza gąska ma ich tyle samo co gumowa tamyia. Jeśli chodzi o mnie to albo zostawie tak jak jest teraz albo dodam po jednym ogniwie i bedzie tak: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wielkamucha Napisano 2 Lutego 2010 Share Napisano 2 Lutego 2010 dodam po jednym ogniwie i bedzie tak: I tak będzie najlepiej - nie za dużo i nie za mało. Z resztą, masz potwierdzenie w poniższych zdjęciach (przepraszam za jakość zdjęć, ale skanowałem "na szybko", choć wydaje mi się, że widać, co najważniejsze): Pierwsze pochodzi chyba z testów czołgu, drugie to Challenger 1 z The Royal Scots Dragoon Guards w czasie ćwiczeń "White Rhino 89" w pobliżu Marsbergu, a trzeci to Mk3 z 1st The Queen's Dragoon Guards w czasie operacji "Resolute". Wszystkie skany z "Challenger 1&2" Mini Color Series, Concord Publications, 2000. Te rozmycia na krawędziach skanów biorą się z ciasnego klejenia książki - po prostu nie udało się jej rozprostować do końca na skanerze Pozdrawiam, bzzz-bzzz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 2 Lutego 2010 Autor Share Napisano 2 Lutego 2010 Wielkie dzięki ci wielkamucho:) Sprawa jest jasna, więc musze dołożyć po jednym i bedzie ok Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinL Napisano 2 Lutego 2010 Share Napisano 2 Lutego 2010 hihi ja bym zostawił tyle co pokazałeś na poprzedniej stronie. Wszystkie prezentowane zdjęcia to ujęcia dynamiczne i to nawet w zakręcie. Na focie statycznej są założone osłony. Tak jak pisałem gąska złapana w czasie jazdy będzie wyglądała na sflaczałą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wielkamucha Napisano 2 Lutego 2010 Share Napisano 2 Lutego 2010 Wszystkie prezentowane zdjęcia to ujęcia dynamiczne i to nawet w zakręcie. Na focie statycznej są założone osłony. Tak jak pisałem gąska złapana w czasie jazdy będzie wyglądała na sflaczałą.I tu bym się z Tobą nie zgodził. Ostatnia fotka to ujęcie statyczne, na co wskazuje nawet zwis gąsienicy przed kołem napędowym i stojący na czołgu żołnierz (w czasie jazdy tego zwisu w tym miejscu by nie było, bo koło "naciągnęłoby" gąsienicę). Jeśli jednak chcesz, wieczorem, jak dorwę się z powrotem do skanera i książek, podrzucę fotki "statyczne", w dodatku bez osłon . Challenger 1 to mój swoisty "konik" - inni lubią Abramsy czy Leopardy albo Merkavy, a ja właśnie na pierwszym miejscu stawiam Challengera w pierwszej odsłonie (druga jest po prostu kaszaniasta ). Wielokrotnie widziałem na zdjęciach i filmach właśnie takie sflaczałe gąski na tych wozach - jak pisałem wcześniej - prawdopodobnie przez zastosowane zawieszenie (choć niekoniecznie). Pozdrawiam, wielkamucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wielkamucha Napisano 2 Lutego 2010 Share Napisano 2 Lutego 2010 jak dorwę się z powrotem do skanera i książek, podrzucę fotki "statyczne", w dodatku bez osłon I oto proszę, wzmiankowane zdjęcia. Od lewej: Challenger 1 z The Queen's Royal Lancers, "C" Squadron, ćwiczenia "Ułański Orzeł 99", Polska (co by daleko nie szukać ); następnie wóz też z Królewskich Lansjerów, ćwiczenia "Ułański Orzeł 98", również Polska i na koniec Challenger z 7 Brygady Pancernej na naczepie ciągnika Scammel Commander transportowany na teren manewrów przed ćwiczeniami "White Rhino 89". Trudno chyba o bardziej statyczne zdjęcie . kzugaj zrobi jak będzie chciał, jednak proponowałbym trzymać się opcji z ostatniej jego fotki, z tej strony - czyli ze zwisem, choć bez przesady. Pozdrawiam, wielkamucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinL Napisano 3 Lutego 2010 Share Napisano 3 Lutego 2010 Widzę, że temat masz rzeczywiście opanowany. Powiem szczerze, że trudno będzie mnie przekonać bo za dużo czasu spędziłem przy sprzęcie gąsiennicowym. Mam więc pewne skrzywienie pod kątem zawieszenia na wałkach skrętnych. Najlepiej jak kzugaj zrobi dioramkę na bazie którejś foty i wtedy będzie cacy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 6 Lutego 2010 Autor Share Napisano 6 Lutego 2010 Witam Czy wie ktoś w których miejscach była nakładana warstwa antypoślizgowa? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Barthass Napisano 7 Lutego 2010 Share Napisano 7 Lutego 2010 Czy wie ktoś w których miejscach była nakładana warstwa antypoślizgowa? Myślę, że to może pomóc: http://www.primeportal.net/tanks/scott_dimmick/challenger_1/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 7 Lutego 2010 Autor Share Napisano 7 Lutego 2010 Witam Dzieki Barthass znam stronke ale nie chce mi się wierzyć że aż tak dużo powierzchni było9 chropowatych szczególnie bok wierzy gdzie montowano zazwyczaj skrzynie narzędziową lub kosz. W modelu bathonuk (viewtopic.php?t=18799&highlight=challenger) jak i angielskiego modelarza mattjackson (http://www.britmodeller.com/forums/index.php?showtopic=22200&hl=challenger) barankiem potraktowane są tylko niektóre miejsca na kadłubie i wierzy. Dlatego zadałem to pytanie. Może ktoś ma jakąś dokumentację na ten temat lub zdjęcia. Pozdrawiam P. S. Czy jest sens pokuszenia się o uszkodzenia bandarzy kół? Nie jestem pewien czy na irackich piaskach bandaże ulegały uszkodzeniu. Może ktoś się orientuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madeira Napisano 8 Lutego 2010 Share Napisano 8 Lutego 2010 Witaj!! Obserwuję Twój warsztat bardzo uważnie, bo gdy tylko skończę swoją Merkavę najprawdopodobniej wezmę się właśnie za Challengera. Niedawno dyskutowaliśmy z Barthassem na temat tej powierzchni antypoślizgowej i jest ona konkretnym wyzwaniem. Czekam więc na odpowiednie zdjęcia z Twojej budowy i oczywiście na efekt finalny!! Pozdrawiam!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 20 Lutego 2010 Autor Share Napisano 20 Lutego 2010 Dawno nic nie pisałem. Dzisiaj skończyłem blaszkować górną część kadłuba. Zrobiłem imitację kabla przy leflrktorach z drutu miedzianego bo to co dał edek było zbyt płaskie. Zapodałem podkład który właśnie sobie schnie. Po wyschnięciu zobacze co wymaga poprawki i biore się za wierze. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 21 Lutego 2010 Autor Share Napisano 21 Lutego 2010 Wszystko sobie podeschło i po oględzinach stwierdzam, że wszystko jest jak należy więc trzeba zacząć prace malarskie:) Teraz takie pytanie do tankistów czy taka imitacja powierzchni anty poślizgowej będzie dobra? Tutaj próba z drobnoziarnistym piaskiem: Prosze o wmiare szybkie oceny bo stoje w miescu z malowaniem;) Dla prawidłowej oceny należy wziąć pod uwagę wymiary tych próbek to kwadraty o długości boków 25mmx 25mm (2,5cmx 2,5cm) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ironkamil Napisano 21 Lutego 2010 Share Napisano 21 Lutego 2010 Chyba na armoramie, widziałem jak powierzchnię antypoślizgową, jakiś nasz rodak, robił z sufrarcera 500 położonego aerografem, co prawda nie znam się na pancerce powojennej ale, jak kładłem właśnie surfarcer 500 z aero, to po wyschnięciu dawało to powierzchnię chropowatą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał Kobiela Napisano 21 Lutego 2010 Share Napisano 21 Lutego 2010 Chyba na armoramie, widziałem jak powierzchnię antypoślizgową, jakiś nasz rodak, robił z sufrarcera 500 położonego aerografem, co prawda nie znam się na pancerce powojennej ale, jak kładłem właśnie surfarcer 500 z aero, to po wyschnięciu dawało to powierzchnię chropowatą. Klepas robił taką na swoim leclercu i myślę, że nieźle mu wyszło. viewtopic.php?t=9746&postdays=0&postorder=asc&start=15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 22 Lutego 2010 Autor Share Napisano 22 Lutego 2010 Zamówiłem juz Mr surfacera 500 na dniach dotrze. a tak na marginesie to: Okładziny zrobiłem przy pomocy Mr.SURFACER 500 metodą topowania czy tapowania, czyli udeżania pędzlem prostopadle do powierzchni. W podobny sposób tylko emalią revella zrobiłem próbe (tą szarą bez piasku). Wczoraj posklejałem skrzynki i koszyki które będą na wyposażeniu wierzy. Zdjęcia zapodam jak już skończe wierzę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 1 Marca 2010 Autor Share Napisano 1 Marca 2010 Przepraszam za post pod postem. Blaszkowanie i doposarzanie wierzy skończone. Dostała podkład, Wszystkie powierzchnie antypoślizgowe zrobione z Surfecera 500 metodą tapowanie. Efekt zadowalający jak na pierwszy raz:). Następnie cały ciołg dostał przed cień, również pierwszy robiony przezemnie:). Oto fotki: Co wy na to:) Jutro przed południem postaram sie pokryć model kolorem bazowym, jak mi się uda to wieczorem wrzuce fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 7 Marca 2010 Autor Share Napisano 7 Marca 2010 Kolejny post pod postem:) Na chwilę obecną Challenger dostał kolor bazowy (po obejrzeniu galerii bathonuk, zdecydowałem się na kolor dedykowany przez Tamke XF-59 desert yellow). Kolorek wyszedł bardzo ładnie ale martwi mnie fakt że po nałożeniu lakieru błyszczącego kolor zciemnieje. Jak temu zapobiec? Obecnie podmalowuje drobiazgi typu reflektory, chlapacze itp. potem lakier błyszczący lub coś zamiennego. Kalki, wash i potem brudzenie, obicia itp. Czy między kalkami a brudzeniem dać warstwe lakieru błyszczącego czy może być bezpośrednio? Jakie pigmenty wybrać do kurzenia pustynnego? Zastanawiałem się nad takim zestawem: Beach Sand, Brick Dust, Gulf War Iraqi Sand, Light Rust, może jeszcze standard rust i gun metal. Dobra czas na fotki: Koła i gęsi(narazie pomalowałem tylko gumową część gąsienic reszta bedzie pigmrntowana i brudzona) Górna część kadłuba i osłony boczne Wierza z antypoślizgiem;) Wizjery Spód na którym pozwoliłem sobie wypróbować od lewej lakier akrylowy Revell i pronto do podłóg. To narazie tyle. Prosze wszelkie sugestie i uwagi. Wiele technik będe stosował poraz pierwszy więc prosze o wyrozumiałość. Pozdrawiam tankistów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elrogalo Napisano 8 Marca 2010 Share Napisano 8 Marca 2010 Wierza z antypoślizgiem;) No nie wytrzymam i się wtrącę: co z antypoślizgiem? Jeśli miałby zostać ogłoszony plebiscyt na najczęściej na tym forum popełniany błąd ortograficzny w dziale "pojazdy wojskowe", to chyba mamy faworyta Natomiast w kwestii Twoich pytań: przed i po kalkach daj błyszczący lakier. W ogóle przed każdym kolejnym etapem (wash, biedronka, itp.) warto dać separującą warstwę lakieru - zabezpieczy on to co już zrobiłeś i ułatwi ewentualne poprawki. Natomiast w temacie brudzenia musisz chyba sam poeksperymentować, bo nie ma tu jednej uniwersalnej metody. Wszystko to kwestia wprawy i wyczucia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 10 Marca 2010 Autor Share Napisano 10 Marca 2010 Na wstępie sory za tego kulfona z wieżą. Dzisiaj dotarł do mnie zestaw uzupełniający od Tamki. Co prawda jest dedykowany dla US military ale zamierzam użyć tylko to co uniwersalne. Czyli plecaki, maty do spania, namiot, kartony z racjami żywnościowymi, worek na rzeczy, śpiwór czy płotno brezentowe no i może tego małego kundelka (bedzie prawie jak Czterej Pancerni i pies). Wydaje mi się że plecaki nie powinny się dużo różnić od brytyjskich. Oto co znajduje się w środku: Wszelie sugestie i uwagi prosze pisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 15 Marca 2010 Autor Share Napisano 15 Marca 2010 Mała aktualizacja. Model dostał warstwę w postaci mgirłki akrylowego lakieru błyszczącego Revella. Jest w trakcie schnięcia. Niestety kolorek trochę zciemniał, ale po dalszej kosmetyce myślę że będzie ok. Jak dam rade to położe dzisiaj kalki i powalcze z kołami (wash i pigmenty). Przy doklejaniu dodatków zdecydowałem się coś wystrugać: Potem wziołem się gąski i pigmenty Beach sand i Gulf War Iraqi Sand wspomagane vódką. Po odparowaniu % zostało mi coś takiego: Mój 6 letni syn mówił że ładnie ale mnie ten efekt niesatysfacjonował więc pobawiłem się znimi jeszcze troszke no i wtedy uzyskałem efekt który mnie zadowala: . Rdzy nie dawałem na gąsienice ponieważ wydaje mi się, że przy ciągłym użytkowaniu na piaszczystym terenie nie ma sie jak osadzić na nich. Jeżeli się myle to niech ktoś mnie poprawi a najlepiej niek zapoda fotkę takowych(chodzi o wspólczesne a nie II wojenne). To tyle na dzisiaj Jeśli ktoś ma jakieś uwagi prosze śmiało pisać to mój pierwszy tank i uczę się na nim kilku technik. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.