radett Napisano 4 Listopada 2009 Share Napisano 4 Listopada 2009 w ramach odpoczynku po ursusku i odskoczni od problemów z vickersem (podwozie) postanowiłem skleic coś "in-box" w tym,celu zabrałem się za tk3 i na wstępie zapał mi troszkę opadł bo sklejenie go tylko z pudełka było by obrazą tego pojazdu (felery RPM-u i MIrage-a opisał Jendrass 1 i jest tam zawarta wystarczająca argumentacja aby nie kleic go tylko z pudełka). Przypomniałem sobie o pozostałych tankietkach jakie mam i wygrzebałem zaczęte X lat temu celem ich reaktywacji. Tak więc wykorzystam wannę RPM-u a nadbudowę zrobić chcę z polistyrenu od podstaw. Nie powinno byc to zbyt trudne na początek tak to wygląda: Model, jak widać, już z oddzieloną górą. W kadr weszła mi tks z działkiem którą też odgrzebałem przy okazji i będę robił w podobny sposób ale po skończeniu tk3 z wykorzystaniem doświadczeń w tej dziedzinie. teraz idę bo na trzeźwo nie da się bez nerwów zmierzyć z RPM-em Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 4 Listopada 2009 Share Napisano 4 Listopada 2009 Zawsze służę pomocą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radett Napisano 4 Listopada 2009 Autor Share Napisano 4 Listopada 2009 moze i nadarzy się okazja aby skorzystać ze wsparcia.... tylko że niestety w najbliższym czasie nie przewiduję wizyty w grodzie koziołków ale zapraszam do mojego jak by co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JŚ Napisano 4 Listopada 2009 Share Napisano 4 Listopada 2009 "in-box" Out of box... In-box to zdjęcia zawartości pudełka wraz opisem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radett Napisano 4 Listopada 2009 Autor Share Napisano 4 Listopada 2009 używając pojęcia in-box chodziło mi o wyjęcie modelu prosto z pudełka i sklejenie go, bez żadnych dodatków typu blachy itp. a "out of box" to jakoś nie oddaje za bardzo tego, raczej sugeruje coś dodatkowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Panzer4 Napisano 4 Listopada 2009 Share Napisano 4 Listopada 2009 Akurat Kuba ma rację. Angielski skrót OOB oznacza model sklejony "z pudła" bez dodatków. Konkursowa klasa "standard" innymi słowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radett Napisano 8 Listopada 2009 Autor Share Napisano 8 Listopada 2009 praca posuwa się naprzód mozolnie ale skutecznie. Nie wiem tylko czy wątroba to wytrzyma bo materia jest baaaardzo oporna. Wieczorem zarzuce fotki. Przy okazji studiowania zdjęć tk3 uwagę moją zwrócił taki oto szczegół: na jednej fotce archiwalnej jest kierownica okrągła a na zrekonstruowanych pojazdach kierownica jest półokrągła. Czy wiadomo coś jakie w końcu kierownice były w TK bo chcę zrobić z uchylonymi pokrywami więc niestety wnętrze tez musi być (jak sobie polepszyć to na całego ) Ponadto zastanawia mnie co to jest ??? Ma ktos jakies pomysły? oczywiście zdjęcie z "odkrywcy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radett Napisano 8 Listopada 2009 Autor Share Napisano 8 Listopada 2009 niestety awaria aparatu i fotek nie będzie :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 8 Listopada 2009 Share Napisano 8 Listopada 2009 Jedyny dokument z wnętrzem TK-3 to broszura informacyjne PZInż. W niej jest narysowana krzywa kierownica. Może to jakaś warsztatowa przeróbka? Na Twoim zdjęciu dziwne jest jeszcze to kolanko na lewej burcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 8 Listopada 2009 Share Napisano 8 Listopada 2009 Z tą kierownicą to nie wiem sam, chyba wcześniej nie zwracałem na to uwagi przyjmując naiwnie, że zawsze mają "półokrągły" kształt (nie do końca). Czy w C2P nie było okrągłej kierownicy ? może to jakaś pożyczka !? EDIT: Jedyny dokument z wnętrzem TK-3 to broszura informacyjne PZInż. Jak ta broszura wygląda ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 8 Listopada 2009 Share Napisano 8 Listopada 2009 W "Karaluchy przeciw panzerom" na stornie 16 jest opis techniczny TK-3 wraz z rysunkiem wnętrza. Podpis pod tekstem jest taki, że strona jest z tej instrukcji. Na zdjęciach C2P ma też półokrągłą kierownicę. Nie jestem pewien ale chyba prototyp C2P ma okrągłą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Śmigły Napisano 8 Listopada 2009 Share Napisano 8 Listopada 2009 radett, ty się nie daj Jendrassowi namówić na konsultacje! Najpierw zaprasza na konsultacje, a nie mija chwila i się orientujesz jak pijany w sztok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 8 Listopada 2009 Share Napisano 8 Listopada 2009 Ja ? ciekawe, ciekawe. Czy mam sobie przypomnieć kilka wistów Pana Marszałka, hę ? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radett Napisano 9 Listopada 2009 Autor Share Napisano 9 Listopada 2009 radett, ty się nie daj Jendrassowi namówić na konsultacje! Najpierw zaprasza na konsultacje, a nie mija chwila i się orientujesz jak pijany w sztok JAk na razie to konsultacje możliwe sa tylko przez neta a tam procenty (i wynikające z nich promile ) są skutecznie zatrzymywane. Właśnei ja się też nigdzie ni espotkałem z tym aby kierownica była okrągła. Dopiero to zdjęcie zasiało moje wątpliwości. To kolanko to już szczególnie. Co to za ustrojstwo???? pierwsze skojarzenie - to rura od hydrauliki (ale takiej sanitarnej ), tylko co ta hydraulika w tym miejscu robiła??? a drugie to ot zwykły klakson gruszkowy ( albo elektryczny) tylko umiejscowienie przy skrzynce mogło utrudniać jego uzycie (gruszkowy) i to chyba nie to. A czy tankietki miały klaksony???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yoony Napisano 9 Listopada 2009 Share Napisano 9 Listopada 2009 Tak tankietki miały klakson (TKS elektryczny pod kierownicą) TK-3 pewnie też ale w którym miejscu?? Mnie też się to kojarzy z klaksonem z tym, że musiała by być dziura w "błotniku" by wyprowadzić dźwięk na zewnątrz. Położenie dość kłopotliwe akurat przy uchu kierowcy. W znanych mi materiałach występuje kierownica "sercowa" ale nie wkluczył bym okrągłej. Czy to jest całe zdjęcie czy wycinek? jest do niego jakiś opis datowanie? Panów rozważania o przebiegu "konsultacji" rzucają sporo nowego światła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radett Napisano 9 Listopada 2009 Autor Share Napisano 9 Listopada 2009 tak mi sie widzi że musi ta rurka być wyprowadzona na zewnątrz. Co do ucha kierowcy to akurat to chyba ostatnie ucho o które chodzi porzy działaniu klaksonu????? Fotka jest w Odkrywcy ( wątek o tk3 ), nie jest to wycinek (chba że oryginalna fotka została wcześniej skadrowana. Aleeee o so chosiiiiiiii????????????? (z tym rozważaniema o przebiegu konsultacji i światłem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radett Napisano 3 Grudnia 2009 Autor Share Napisano 3 Grudnia 2009 Z opóźnieniem spowodowanym awarią aparatu oraz niezadowoleniem z tamtej wersji wykonania zamieszczam efekt dotychczasowych prac. Nie posunęły się one zbyt daleko naprzód. Jest to 3-cie podejście do kadłuba i tym razem uznałem że jest wystarczające więc prace powinny ulec przyspieszeniu. dłubiąc przy nadwoziu doszedłem do następujących wniosków: 1. najlepiej kadłub było mi wykonać z zestawu i zeszlifować wszelkie zawiasy, pokrywy, nity. Na taki gładki nakleić cieniutkie ścianki (coś a'la Aber) ew. pojedynczo pokrywy oraz nity. Taki kadłub niestety nadaje się tylko do modelu zamkniętego a mój ma być otwarty, stad moja walka z arkuszami polistyrenu. 2. kadłub ("nadbudówka") lansowany przez RPM czy MIRAGE ma zasadniczy błąd w postaci takiej, że górne płyty (czołowa i tylna- te z pokrywami) są przedstawiane jako prostokąty (także to jest widoczne na rysunkach barwnych p. Jońcy) podczas gdy wg mnie te płyty maja w oryginale kształt trapezowy tzn górna krawędź jest krótsza od dolnej. Tym samym kształt nadwozia plastikowego jest niewłaściwy. potwierdza to kształt pokrywy nad km - ma ona krawędź zewnętrzną przebiegającą pod kątem ostrym a nie prostym jak pozostałe krawędzie. Dalej nawet, krawędź ta jest równoległa do zewnętrznej krawędzi płyty czołowej tym samym krawędź zewnętrzna płyty czołowej musi tez być pod kątem ostrym a nie prostym do podstawy tej płyty. 3. zauważyłem to jak już miałem wykonany to 3-cie podejście a nie mam juz siły i zdrowia aby od nowa się za to zabierać dlatego zostanie jak jest . Mam jeszcze kilka tankietek w "magazynie"i na pewno kiedyś będę jeszcze je robił a wówczas zrobie tak jak być powinno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 3 Grudnia 2009 Share Napisano 3 Grudnia 2009 Myślę, że najwyższy czas aby KTOŚ zdecydował się na nowe wydania modeli tankietek i 7TP. Odbudowa ich motywuje wielu do zbudowania własnej kopi a tu na każdym kroku takie niespodzianki jak Twoje. Mój TK-3 na prowadnicy czeka w kolejce. Jak tu się za niego zabrać jak wszystko jest do .... poprawy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radett Napisano 4 Grudnia 2009 Autor Share Napisano 4 Grudnia 2009 podpisuję się pod tym. Myślę że najodpowiedniejszym sposobem szybkiego wykonania elementów tk3 ( z uwagi na cienkość blach) będzie niestety VACU choc osobiście nie lubie bardzo tej technologii. Ogólnie to wstyd że nie ma u nas firmy produkującej sprzęt NASZ na conajmniej dobrym poziomie :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radett Napisano 9 Grudnia 2009 Autor Share Napisano 9 Grudnia 2009 na fotce odrestaurowanego tk3 widać resztki farby na zbiorniku (ślady po stelażu wskazują na to że to chyba oryginalna farba?), czy w związku z tym należy uważać że to jest właściwy kolor szaropiaskowego stosowanego do wnętrz????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 9 Grudnia 2009 Share Napisano 9 Grudnia 2009 Instrukcja malowania taki właśnie kolor wskazuje jako właściwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radett Napisano 9 Grudnia 2009 Autor Share Napisano 9 Grudnia 2009 wiem, dlatego moje pytanie tyczy tego czy to jest TEN właśnie szaropiaskowy?? (chodzi o odcień) czy moze to farba z późniejszych czasów (jakimś dziwnym sposobem)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radett Napisano 17 Grudnia 2009 Autor Share Napisano 17 Grudnia 2009 po przerwie nadrabiam zaległości bo te się jak widać w sprzęcie wrześniowym zrobiły. tak więc obecny stan prac wygląda następująco: tak wygląda skorupka a tak z błotnikami mooooooooooosno "wytrawionymi" bo na trzeźwo to jak juz wspomniałem ciężko taką kruszynkę robić zachciało mi sie psia krew robić otwarty właz....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radett Napisano 4 Lutego 2010 Autor Share Napisano 4 Lutego 2010 po dłuuuuuuuugim przymiarkownaiu stwierdzam że popełniłem błąd wykorzystując wannę od RPM-owskieg modelu. Jest ona węższa a i grubość ścianek też skutecznie ogranicza możliwość zabudowy wnętrza - skutek nie da sie pomieścić załogi tak to sie chciało iść na skróty..... człowiek całe życie się uczy. Mam powyżej uszu tej drobnicy, wszystko niemalże trzeba dorabiać..... a miało być tak na luzie..... Musiałem zmienić błotniki na polistyrenowe - poprzedni materiał dobry do wycinania i zaginania ale jeśli chodzi o klejenie to porażka,(lepiłem na CA bo nic innego nie chciało tego chwycić a i CA trzymał tylko na "słowo honoru") nie polecam nikomu przeźroczysyej folii z okładek!!!!!!!!! Efekt dotychczasowych prac: no i wstępna przymiarka: ("buda" i przednia płyta sa jedynie ułożone na potrzeby zdjęcia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.