Skocz do zawartości

1:72 Revell RAH-66 Comanche


Headhunter88

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

idąc za radami kolegów z forum zakładam pierwszy warsztat. Wcześniej myślałem, że ten dział jest zarezerwowany tylko dla "nauczycieli" modelarskiego fachu. Ja takowym nie jestem więc od razu informuje, że nie jest to lekcja poglądowa, a raczej relacja z prośbą o podpowiedzi i komentarze, a być może ktoś inny też się czegoś nauczy/podpatrzy.

Mój trzeci model testowy po powrocie do hobby-Comanche z Revella (to samo co robiła wcześniej Italeri, Tamiya, Testors...)

Pierwszy w historii śmigłowiec rozpoznawczo bojowy w technologii stealth, niestety Armia USA z niego zrezygnowała w 2004 z powodu zbyt wysokich kosztów.

Model wykonuje prosto z pudła, z tą różnicą, że podmieniłem rakiety Hellfire z zestawu (jedyne w tej skali w wersji Longbow) na część z modeli AH-64D z Hobbybossa i Academy (te akurat zawierają głowice dla pocisków naprowadzanych laserowo).

Jedna uwaga-model sklejam wg. mojej fantazji tzn. trochę realizmu, a trochę rzeczy od czapki

Poniżej fotki

Kokpit:

2EhuTBp.jpg

KVQxQeX.jpg

wgdSv8T.jpg

Rakiety i inne gotowe detale:

qD972K7.jpg

npvERUS.jpg

Sory za jakość zdjęć, to nie kwestia aparatu, tylko niestety takie światło u mnie w domu o tej porze do zdjęć :(

Wszelkie uwagi miłe widziane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matko Przenajświętsza. musisz mieć bardzo depresyjnie w domu jak takie światło masz ;)

po pierwsze popracuj nad oświetleniem części

po drugie polecam temat z innego forum http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=10&t=63251

Jak to ogarniesz to będzie można rozmawiać o modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matko Przenajświętsza. musisz mieć bardzo depresyjnie w domu jak takie światło masz ;)

po pierwsze popracuj nad oświetleniem części

po drugie polecam temat z innego forum http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=10&t=63251

Jak to ogarniesz to będzie można rozmawiać o modelu

 

We'll do

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znacznie lepiej. Teraz popracuj nad oświetleniem. Po pierwsze balans bieli, (zdjęcia są za żółte) po drugie, wszystkie czeęsci to czarna plama

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co do zdjęć to postaram się spiac 4 litery jak model będzie miał już sklejona bryle tudzież będzie na ukończeniu, bo nie ukrywam że mam wielkie pokoje w chacie i o dobre oświetlenie po godz 16 nie jest łatwo...inna sprawa to że dopóki sklejam modele treningowe to w warsztat zdjęciowy nie ma sensu zbyt mocno inwestować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robie w odległości bliskiej od okna , ISO 100, przydlone na 11 , czas z auto i statyw plus opóźnienie 2sek na strzał zdjęcia , cis mi tam wyjdzie.pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w warsztat zdjęciowy nie ma sensu zbyt mocno inwestować

 

Ale nie musisz od razu stawiać studia fotograficznego. weź po prostu dwie lampki biurkowe i problem z głowy. No i oczywiście pamiętaj aby oświetlać fotografowaną stronę a nie za częściami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

No więc dzieło ukończone

Pod spodem kilka fotem z produkcji z opisami, gdyż nie miałem czasu z tym walczyć na bieżąco.

7qIumbO.jpg

nDwE36d.jpg

7qIumbO.jpg

Najpierw nałożyłem czarny matowy Revella na oszklenie kabiny, później Surfacer 1200 i preshading

fxVrjI5.jpg

33pQf9A.jpg

4qDW2qs.jpg

evgepgq.jpg

je9ATIp.jpg

pRv6KZe.jpg

PP0tH66.jpg

Później kolor bazowy czyli emalia Helo Drab od Model Master, niestety po kolorze bazowym zniknął preshading

CujPace.jpg

C1N2wLo.jpg

HUCYBDM.jpg

4mDbRhB.jpg

KaRqR5w.jpg

Lakier błyszczący od Humbrola

uIRRAWS.jpg

rhA790H.jpg

IqPs3cx.jpg

Kalki (płyny Gunze) moim zdaniem całkiem ładnie siadły.

Mankamenty jakie na tym etapie widziałem to, że zniknął mi preshading, a także w niektórych miejscach po n-tym szlifowaniu nie dało się usunąć linii podziału więc już dałem sobie z tym spokój.

Później dałem także wash w zagłębieniach.

Cała galeria gotowego modelu pod tym linkiem:

viewtopic.php?f=64&t=56470

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Czy masz na myśli to, że linie łączenia części wydawały sie już gładkie, a potem znowu jakby się pojawiały? Czego używasz jako szpachlówki? Ja też miałem takie problemy, ale zacząłem używać ramki roztopionej w rozpuszczalniku nitro i to minęło. Ale trzeba po nałożeniu tego odczekać tak przynajmniej 24h zanim się zacznie szlifować to na gładko. Chodzi o to, żeby cały skurcz się "zadział" jeszcze przed szlifowaniem.

 

Życzę powodzenia w dalszych pracach modelarskich i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Headhunter zdjęcia na których coś widać

Preszejding zniknął bo pewnie malowałeś gęstą farbą, przez co oprócz zamalowania preszejdingu, powierzchnia malarska nie jest gładka. Następnym razem kładź sporo warstw słabo kryjącej - mocno rozcieńczonej farby, tak aby nie zamalować efeektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znacznie lepiej. Teraz popracuj nad oświetleniem. Po pierwsze balans bieli, (zdjęcia są za żółte) po drugie, wszystkie czeęsci to czarna plama

 

Oj tam, oj tam

Czepiasz się przeca to stealth, to jaki ma być...

 

...czarny i rozmazany

 

 

Nie wiem czy się śmiać czy płakać z twojego wpisu ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemku, to takie koleżeńskie dogryzanie sobie ;)

 

Wincej luzu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Czy masz na myśli to, że linie łączenia części wydawały sie już gładkie, a potem znowu jakby się pojawiały? Czego używasz jako szpachlówki? Ja też miałem takie problemy, ale zacząłem używać ramki roztopionej w rozpuszczalniku nitro i to minęło. Ale trzeba po nałożeniu tego odczekać tak przynajmniej 24h zanim się zacznie szlifować to na gładko. Chodzi o to, żeby cały skurcz się "zadział" jeszcze przed szlifowaniem.

 

Życzę powodzenia w dalszych pracach modelarskich i pozdrawiam

 

Paweł

Akurat na tej maszynie był surfacer 500 jako szpachlówka i surfacer 1200 jako podklad. Twoja szpachlówkę mam oczywiście w pamięci, ale tym razem chciałem spróbować czegoś nowego. Ogólnie panowie dzięki za wszystkie podpowiedzi po Nowym Roku na pewno postaram się je wprowadzić w życie na nowym projekcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

No i właśnie Surfacer tak się zachowuje - można dosłownie 10 razy szpachlować i szlifować a babol i tak spod farby wylezie. Dlatego ja używam Surfacera tylko do wypełniania bardzo drobnych rys itp., a do większych rzeczy biorę rozpuszczoną ramkę - nie jest to idealny materiał, ale ma doskonały stosunek jakości do ceny :-))

 

Pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.