Skocz do zawartości

Kawasaki Ki-61-I Hien | ST28 Hasegawa 1:32


Hubert Kendziorek

Rekomendowane odpowiedzi

Przypadł do gustu, do tego po mniejszym został pewien niedosyt.

 

Poniżej kilka zdjęć z pierwszych cięć, a także przymiarek i klejeń.

Ładne te żywice moim zdaniem i nieźle pasują do części z zestawu Hasegawy.

 

s1wWrU.jpg

 

UIUn1w.jpg

 

GtOH0I.jpg

 

m0xDCD.jpg

 

TqHW4m.jpg

 

edfn8Z.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kokpit w miarę poskładany. Jeszcze do przemyślenia to, co za fotelem pilota.

Przymiarka na sucho - i wszystko pasuje. Chyba pierwszy raz mam do czynienia z żywicami, przy których nie potrzeba w zasadzie ani jakiejś szczególnej chirurgii, ani używania wyrazów.

 

Tak to wygląda przed malowaniem.

 

Ir8XlY.jpg

 

IlScRp.jpg

 

ebM0Me.jpg

 

0h6tf1.jpg

 

izFEf8.jpg

 

uu2191.jpg

 

uAcPfD.jpg

 

Uu3yLI.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gruba ta tapicerka i wygląda mi raczej na kaloryfer niż oparcie.

Trudno powiedzieć, nie znalazłem historycznego zdjęcia fotela z widocznym oparciem. Są dobre zdjęcia wraków, ale już bez tapicerki. Są dobre zdjęcia wnętrza odrestaurowanego Ki-100, gdzie wygląda to całkiem inaczej - ale to maszyna po ingerencji muzealników, a wiadomo czym się to kończy. Na przykład weźmy kolorek tego wnętrza.

 

27113679593_d173d397d1_z.jpg

Only for discussion

 

Więc chyba zostawię jak jest na grubość, ewentualnie zapuszczę płynną szpachlówką te "rowki".

Dzięki za komentarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, udało się wyrwać chwilkę życiu i co nieco podziałać w kabinie. Z fotelem zrobiłem tak, jak pisałem - zalałem płynną szpachlówką Gunze i przetarłem. Rowy zniknęły. Zastanawiam się, czy wykorzystać poduchę z zestawu, czy zostawić goły fotel.

Poza tym trzeba poprawić jeszcze parę drobiazgów, pasy, wash, lekkie obicia, delikatnie przetrę suchym pędzlem i będzie można zamykać. Oczywiście, po washu będzie ciemniej.

 

Bb1dNs.jpg

 

s12ZJV.jpg

 

OPcg1v.jpg

 

HrZgof.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie, ładnie

Dzięki, dzięki
Maźniesz washem... i będzie już naprawdę spoko

Maznąłem, jak dla mnie - jest spoko. Ale "Liga mistrzów" to to nie jest. Może trzydziesty kokpit wreszcie wyjdzie naprawdę super. Ten jest gdzieś tak piąty w karierze, wcześniej się nie przejmowałem i robiłem fabryczne, uzupełnione o blaszki - ale żywica jest moim zdaniem trudna do pobicia, jak chodzi o detal.

 

Teraz sobie schnie, dam mu jeszcze cały dzisiejszy dzień.

Połówki kadłuba w części przed wiatrochronem potrzebowały nieco perswazji, żeby się ładnie zejść. Zobaczymy, czy się zeszły czy rozeszły, jak zejdą taśmy.

 

baLolK.jpg

 

WBLGVD.jpg

 

GkWcr6.jpg

 

Dzięki za komentarze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewielkie dalsze postępy w pracach nad dużym Hienem - przeszlifowane połączenie połówek kadłuba, pewnie jeszcze będzie trzeba poprawić, ale wygląda to nieźle.

 

Niestety, pojawiły się też pierwsze poważniejsze problemy ze spasowaniem, chodzi o połączenie skrzydeł z kadłubem.

Tak to wygląda przymierzone na sucho:

 

zPi7u1.jpg

 

oHXtRS.jpg

 

e2kk0C.jpg

 

FEuQco.jpg

 

Dół po ściśnięciu spinaczem do bielizny (bardzo lubię te podgumowane) wygląda dobrze. Ale góra - nie.

 

1llK4Q.jpg

 

660qrN.jpg

 

DwHVvp.jpg

 

Do pewnego stopnia sprawę utrudnia "dźwigar" - jest sztywny i ogranicza manewrowanie. Wydaje mi się, że sytuację poprawi tu korekta nasady płata przy krawędzi natarcia, sklejenie połówek płata z lekkim przesunięciem góry w kierunku kadłuba i doszlifowanie połączenia połówek płatów - choć wolałbym tego także uniknąć. Taką mam na obecną chwilę koncepcję.

 

W związku z tym, na razie dokleiłem i ścisnąłem tylko dolne połówki płatów. Jak już dobrze klej wyschnie, zajmę się dopasowaniem górnych połówek, tak aby w miarę możliwości zminimalizować niedopasowanie na połączeniu z kadłubem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Mały update w dużym Hienie:

- wklejone kadłubowe uzbrojenie (Master),

- wklejona pokrywa uzbrojenia, będą potrzebne poprawki,

- dołożone przewody instalacji paliwowej w kokpicie,

- zamaskowana od wewnątrz osłona kabiny,

- dołożone pylony zbiorników pod skrzydłami. Tu uwaga - należałoby je wkleić przed sklejeniem połówek skrzydeł - nie ma jak dopchnąć potem i trzeba kombinować. Ja wyciąłem większą część elementu mocującego.

 

HIEnGk.jpg

 

HT7WfE.jpg

 

inME58.jpg

 

h7tP9p.jpg

 

ApIgcK.jpg

 

ND01Qp.jpg

 

c3mp6T.jpg

 

xdi87g.jpg

 

0CqDPs.jpg

 

KmWpBn.jpg

 

nJFakb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas podglądam, bo od miesiąca leży u mnie i czeka na swoją kolej taki, tylko w 72-ce (92200).

Zatem do dzieła

 

Tymczasem kolejne wyzwanie. Dopasowanie chłodnicy i jej obudowy do kadłuba jest słabe, co skutkuje powstaniem szczeliny między tymi elementami. Należy delikatnie spiłować tylną część chłodnicy, ale dla lepszego efektu konieczne jest dociśnięcie klejonych elementów. W tym celu wymyśliłem taką instalację.

 

iZj622.jpg

 

H4h8rL.jpg

 

S0D8Lz.jpg

 

Rezultat: minimalna szczelinka, która zniknie pod kroplą Mr. Dissolved Putty.

 

2HsFHU.jpg

 

EbykBx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam po krótkiej przerwie.

Prysnąłem i zamaskowałem oznaczenia. Czerwony to C385 z palety Gunze, żółty zaś to IJA Chrome Yellow 71.135 od Vallejo.

Na to pójdzie czarny błyszczący podkład Alclada i metalizer. Będzie małe zaskoczenie - użyję Liquid Silver od Vallejo, na bazie alkoholu. Testy na Ki-61 II z RS wyszły obiecująco

 

4olv9b.jpg

 

RebCDN.jpg

 

RpIPLC.jpg

 

RxsSTI.jpg

 

HlsjSj.jpg

 

h3TfXi.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Z duszą na ramieniu zerwałem maski... perfekcyjnie nie jest, ale jestem zadowolony (zawsze patrzę na życie z optymizmem).

Pomalowane zgodnie z planem, Vallejo Liquid Silver, biały to Gunze H.

 

Poprawki (np. przy lewej komorze podwozia taśma przysłoniła poszycie płata...), polerka i będzie można się zabierać za detale.

 

y12hmA.jpg

 

tKi4Xl.jpg

 

DY7Ej3.jpg

 

yJg2pP.jpg

 

5n8ZAp.jpg

 

cpOF7c.jpg

 

qKuaPR.jpg

 

2QEVEK.jpg

 

q0tHYz.jpg

 

8UlNCo.jpg

 

iHPT3e.jpg

 

Pozdrawiam

Hubert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Pomalowane światła pozycyjne, doklejone tajemnicze urządzenie w miejscu dyszy Venturiego, domalowane czerwone pasy na klapach oraz nałożone kalkomanie z pasami eksploatacyjnymi.

 

Finisz już blisko.

 

rBgR6W.jpg

 

gSsazV.jpg

 

wf7ZlJ.jpg

 

cyfy4W.jpg

 

Pozdrawiam

Hubert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.