Skocz do zawartości

DAF 105 XF + złom - ITALERI 1:24


Marcin M.

Rekomendowane odpowiedzi

No dobra, jako 25. postanowiłem wystartować. Plany i zamierzenia są słuszne, a co z nich wyjdzie, zobaczymy.

In - box:

40a54f04d7fb23cdmed.jpg

6e48bbc4a519f7e9med.jpg

b153490c0f4a4fd9med.jpg

872bb73702842d50med.jpg

ed1178847966f90emed.jpg

f5f7130eb95dcb1emed.jpg

185bf214421b3f29med.jpg

Plany są takie aby zrobić uchylaną kabinę i wstawić silnik, kupiony na alledrogo za 10 plnów:

1c1537e34980ace9med.jpg

W pracy wspierał się będę folderami otrzymanymi od lokalnego dilera, dotyczy to zmian w kokpicie, siodła itp.

9ad318e147edbc8cmed.jpg

BTW jak im w salonie powiedziałem, że interesuje mnie Daf 105 XF, to mi kawę i herbatę zaproponowali. Potem byli trochę zawiedzeni, że nie chcę nic kupić, ale i tak byli mili.

Dodatkowo zamierzam:

zrobić skrętną oś, okablowanie ramy i silnika (dzięki elefantes ), malowanie prosto z salonu - żółty DuPont 1354. Z grafik bocznych zrezygnuję. Nie będę go brudził, będzie prosto z fabryki. Myślę nad tym czy silnika, wału i tylnego mostu nie dać na srebrno, jak na wystawę.

No to tyle, pozdrawiam i zaczynam planować front robót

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No to powodzenia

Ale z tym sinikiem to nie trafiłeś ...

Z tego co widać jest to " fał ósemka" (od Magnumki ? ),a w XF'ach siedziały rzędówki.

Chyba że będziesz go jakoś przerabiał czy coś to wiadomo

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bodzio silnika nie będę przerabiał, traktuję to jako wyzwanie, coś innego od typowego składania modelu wg instrukcji. Poza tym z tego co widzę, to i tak przeróbek będzie sporo, chociażby przełożenie zbiornika paliwa, a i kokpit wygląda jakby był od sztancy, we wszystkich Dafach podobny.

 

EDIT:

Zacząłem od przedniej osi - przynajmniej część przeróbek załatwiona.

Jeszcze w jednym kawałku:

7e8c846535911f3fmed.jpg

Mały zonk przy oddzielaniu, ale kawałek ramki załatwił sprawę - schnie:

0badbf516dbb93a9med.jpg

8738e2b900861d3fmed.jpg

Z drugą stroną poszło łatwiej, już ruchoma:

771e22abb260aa39med.jpg

Ogranicznik:

764e3f816c021974med.jpg

aeb075510c743a4emed.jpg

e2faf9a39c06757cmed.jpg

Na razie tyle, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeróbek mi się zachciało, rwał jego nać . No cóż, ale powoli do przodu:

przednia oś dokończona, lewe koło krzywo, bo to na sucho

de3ac38eea792e1cmed.jpg

Rama i front kabiny pocięty

999aae2c2731ae0cmed.jpg

5d952fe3c0e64387med.jpg

Wał odcięty od oryginalnej skrzyni, trzeba pokombinować, żeby miało ręce i nogi

bd2b4acc9e4f9e33med.jpg

Rama poszpachlowana, czeka na szlif, silnik nawiercony gdzie trzeba, początek zabawy z kabelkami

8c0624b5b0ac981bmed.jpg

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja, mało niby zrobione, ale główkowania przy tym...

Rama - jeszcze raz poszpachlowana, poszlifowana, z osią:

77d7ed725a5e1457med.jpg

Frezikiem 2 mm nawiercone miejsca na żarówki:

0b809c1371773534med.jpg

Silnik okablowałem i dodałem chłodnicę:

155c15245b666d5dmed.jpg

eae6ece7717576a9med.jpg

Zbiornik paliwa i filtr poszpachlowane (filtr stracił "ogonek" i trafił na ramę):

21eef270eeb95319med.jpg

Skrzynka akumulatora i AdBlue ze złomu - wiem, kształt może nie taki:

a828be6d02d2e1a0med.jpg

Zacząłem też walkę z tłumikiem i zbiornikami powietrza, na razie poszły pod piłę:

7f21f9ec9fcf6c36med.jpg

A jak dobrze pójdzie, to może osiągnę taki efekt - już widać, że wał trzeba będzie ciąć:

ac552587e74bd00bmed.jpg

To tyle, jak macie jakieś uwagi, to nie wstydźcie się. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okablowanie silnika świetne.

Dzięki , to zasługa elefantesa i jego zbiorów. Co do zbiorników, to są na zdjęciu jeszcze nie obcięte. Docelowo będą szeregowo umieszczone po wewnętrznej stronie ramy.

Krzychu126 to prawda, zaszalałem, teraz muszę z tego wybrnąć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczę dalej...

Założyłem tylne zawieszenie. Chciałem je założyć w ostatniej kolejności razem z silnikiem i wałem i po malowaniu całości, ale zmieniłem zdanie. Będzie malowane pędzlem.

0aba95b06c53ac1cmed.jpg

Zbiorniki powietrza. Tym zrobionym z zestawowej części i złomu, bliżej kształtem do oryginału - moim zdaniem.

d1b6ff56b2dd2818med.jpg

W podstawie siodła nawierciłem otworki, skoro zaznaczone są, to czemu nie? Teraz chyba lepiej wygląda.

3aba366a537ca512med.jpg

Stoi o własnych siłach!!!

dd49cf1ddfc05856med.jpg

Rozbroiłem ładowarkę do telefonu, coby mieć kabelki i taką tam pneumatykę zrobić.

b4f369298fc6041fmed.jpg

461cf6cf30b0870dmed.jpg

4b4b30b2c6f7fdfdmed.jpg

cfc59061f0410285med.jpg

7a45886248c79b0emed.jpg

Zdaję sobie sprawę, że nijak ma się to prawdopodobnie do rzeczywistości, ale po pierwsze primo, w robocie nie mam jak dorwać ciągnika bez naczepy - a czołgać się w śniegu nie mam ochoty, a po drugie, prawdę mówiąc chyba niewiele będzie widać, jak dojdą duperelki:

2c1ded9ecfefc6e7med.jpg

a784fae5934b68b7med.jpg

Ok, to tyle, tylko nie kopcie . Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badur układu kabli nie zmienię, ale grubością się zajmę, użyję żyłki, może będzie lepiej. Dzięki za uwagę.

Walki z materią ciąg dalszy...

Tłumik - przed operacją:

0e3937190eeb0f9fmed.jpg

Po użyciu piły, kleju i szpachli jak niżej:

4009925ed083ac5emed.jpg

8881112a4eeab662med.jpg

e9fa0fc4acc30083med.jpg

Tak to będzie wyglądało:

0018bc518fc0fc9emed.jpg

6a8f154d269f884cmed.jpg

Siodło będę chciał uzyskać takie, choćby w przybliżeniu:

a61dc30fa6294865med.jpg

źródło: folder reklamowy Daf 105 XF

Siodło z zestawu:

12357f29bde9a6e0med.jpg

Wydrążone i wstępnie poszpachlowane:

8acf246169b30beamed.jpg

Wał skróciłem, pasuje:

b931d70c409da365med.jpg

7dc65a9d0a6aa2b6med.jpg

Uff, zawsze to trochę do przodu, pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym tygodniu zamierzam dokończyć ramę, tzn. dać podkład i pomalować, położyć podkład i kolor na silnik i złożyć już to wszystko razem do kupy.

Przeróbek związanych z włożeniem silnika ciąg dalszy - filtr powietrza:

z oryginału usunąłem "ogonek":

bf2b0173bc520518med.jpg

e462aab14d319035med.jpg

Nowe połączenie - od pomysłu do przemysłu

5af3be8657dbf019med.jpg

b85114b60717bf6cmed.jpg

ee3aefcd45bb65d9med.jpg

b874b0d7bad4223cmed.jpg

Uprzedzając uwagi - miejsce łączenia węża z turbiną będzie jeszcze oszlifowane na gładko. Po pomalowaniu nie powinno być widać śladu łączenia, oby.

Zbiornik paliwa dostał nowe zamocowania do ramy, z kawałka ramki i szpachli, jeszcze oszlifuję i też poleci podkład i kolor:

b3e4f698ef41ef2amed.jpg

a67a3c9ca7ff3f3cmed.jpg

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podoba mi się przeróbka filtru powietrza, lepiej wróć do oryginału. I źle to wygląda, krzywo wchodzi w obudowę i coś mi się zdaje, że zupełnie inaczej wygląda w realu. Jak chcesz zrobić karbowaną rurę to lepiej weź kawałek rurki, obwiń ją drutem i pomaluj. Nie jestem mechanikiem, ale to co było wcześniej, widzę i u siebie w samochodzie i na zdjęciach ciężarówek. No chyba że masz zdjęcia, żeby mnie przekonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podoba mi się przeróbka filtru powietrza, lepiej wróć do oryginału. I źle to wygląda, krzywo wchodzi w obudowę.
No cóż, oryginalna końcówka filtru była szersza od końcówki turbiny, musiałem zaimprowizować. Rura przy obudowie byłaby obrabiana, ale teraz chyba będę musiał obmyślić nowy sposób na połączenie tego wszystkiego.
nie wiem jak to ma wyglądać.

Ja prawdę mówiąc też nie, stąd improwizacja.

Ostatecznie postaram się to zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem nie zmieniać tego połączenia. Dodałem tylko maski przy turbinie i filtrze, i tak już zostawię. To będzie jeszcze i tak malowane, a poza tym zasłonięte. Fotki w makro bardzo wyostrzają, w rzeczywistości tego tak nie widać.

296aaf2ebe10a478med.jpg

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to i jest improwizacja i nie ma wiele wspólnego z rzeczywistością ale trzeba przyznać że idzie ci świetnie no i rozwiązanie z wężem do filtra też mi się podoba! Tak trzymaj!

Pozdrawiam i powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzychu126 dzięki .

Zdążyłem popracować jeszcze trochę nad siodłem, już oszlifowane i przymiarka tego co będzie na nim:

6c3346e8ff897b97med.jpg

Mam nadzieję, że po sklejeniu i malowaniu będzie oki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to, że karbowana rura, jest po to karbowana aby łatwo zmienić jej kształt i dopasować do potrzeb. Rura/łącznik, która wyrzuciłeś miała stały kształt, a karby na niej nie były zastosowane do jej wyginania, tylko do wzmocnienia wytrzymałości. Więc nie wiem czy jest potrzeba wymiany części która dobrze wyglądała, na taką która gorzej wygląda. Przynajmniej wg mnie oddaliłeś się od oryginału, tak mi się wydaje. Zrobiłeś tyle fajnych przeróbek, ale o tę jedną za dużo. Zauważyłem też że wał ma przesunięte krzyżaki no i są zalane na dodatek. Można je rozciąć i zrobić tak jak trzeba, no i ustawić końce wału we właściwym położeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.