Drzemi
Użytkownicy-
Liczba zawartości
31 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralInformacje
-
Skąd
Gdańsk
-
Ja się tylko dowiedziałem, że w trakcie transportu się uszkodziła (trochę kilometrów ta replika zrobiła, była składana i rozkładana, może źle zabezpieczona do transportu). Tak się prezentowała jesienią w Lublinie (fot. Kuba Baltyn):
-
W tym roku pokazano Lublina na wodzie: Niestety podczas transportu skrzydła uległy uszkodzeniu. W kilku innych miejscach też widać drobne problemy z poszyciem.
-
Takie malowanie powstało otatnio w WZL-2:
-
Mam pytanie dotyczące samolotu z poniższego zdjęcia: Samolot znajduje się w muzeum na lotniskowcu USS Intrepid w Nowym Jorku, podobnie jak "pseudo-wietnamski" MiG-21, którego pokazywałem w sąsiednim wątku. W różnych miejscach są różne informacje dotyczące wersji samolotu - Lim-5 lub MiG-17. Monografia Aerofaxu mówi, że w Polsce był Lim-5M pasujący numerem do tego, co jest w muzeum (n/b 327 s/n 1F-0327), który został przebudowany do wariantu Lim-6bis. Może jest tu ktoś, kto wie coś więcej o tym samolocie? Nie wygląda on na Lima-6, więc może to być zupełnie inna maszyna, niekoniecznie polskiej produkcji (po numerach bocznych w Aerofaxie znalazłem jeszcze Shenyanga J-5 0327 z Kambodży), zmieniony numer boczny, albo Aerofax się myli odnośnie przebudowy? Dodano: Sam sobie trochę odpowiem, na facebooku dostałem odpowiedź, że to prawdopodobnie Lim-5 1C-0327.
-
Ciekawostka z USA: Samolot trafił w 1966 roku do 41.PLM w Malborku. Podczas swojej służby w Polsce był też na stanie 11.PLM we Wrocławiu, 62.PLM na Krzesinach oraz 10.PLM w Łasku, gdzie zakończył swoją służbę i w 1992 roku został sprzedany do USA. Na USS Intrepid początkowo wystawiany w oryginalnym malowaniu, został przemalowany na wzór krzesińskich tygrysich MiGów-21, a obecnie w barwy lotnictwa północno-wietnamskiego.
-
Jako ciekawostka, na poniższym zdjęciu samolot wyprodukowany w Czechosłowacji jako Avia CS-102, przebudowany w Polsce do wariantu SBLim-2Art (latał podobno w Siemirowicach i Mierzęcicach), sprzedany w latach 90-tych do USA, przebudowany na dwuster, doprowadzony do stanu lotnego i niestety przemalowany:
-
Kalkomanie skala 1:144 GioDecals i BDecal
Drzemi odpowiedział djjanki81 → na temat → [L]Nowości i In-Boxy
W zeszłym roku zamawiałem z tej strony kalki do Concorde. Napisałem maila z wyborem sposobu płatności PayPalem, dostałem wszystkie dane do wpłaty, zapłaciłem, kilka tygodni czekałem, próbowałem się skontaktować mailem i telefonicznie i nie przyniosło to żadnych rezultatów. Złożyłem reklamację przez PayPal i dostałem zwrot pieniędzy, a czy PayPal się jakimś cudem skontaktował, czy nie, to nie wiem. -
Cześć, Chciałem się podzielić czymś, co myślę, że może zainteresować użytkowników forum. Stowarzyszenie Historyczne Morskiego Dywizjonu Lotniczego w Pucku (www.mdlot.pl) zabrało się jakiś czas temu za zrobienie repliki wodnosamolotu Lublin R.XIII G w skali 1:1, egzemplarz n/b 714. Postęp prac można było zobaczyć podczas pikniku Lotniczy Puck, który odbył się w miniony weekend. Udało mi się dowiedzieć, że za 1 - 1,5 miesiąca replika może będzie już skończona i może odbędzie się wodowanie i uruchomienie silnika. Na chwilę obecną replika prezentuje się tak:
-
Tak się prezentuje w powietrzu: Dla zainteresowanych, tu się będzie z czasem więcej zdjęć pojawiać: : http://lotnictwo.net.pl/gallery/foto-search-results-in-reg-SP-LIE&in_category=15.html
-
Bardzo fajny!
-
Prywatna Iskra o rejestracji SP-YIR zmieniła właściciela - obecnie użytkownikiem jest Fundacja Legendy Lotnictwa. Samolot otrzymał malowanie czwartego prototypu TS-11 oraz nową rejestrację - SP-YLL. A prezentuje się tak: Bonus - Artur Kielak koszący nad Iskrą. ;)
-
Pięknie!
-
Super się prezentuje!
-
Ładnie wyszło, pomysł bardzo fajny.