Teraz jest So lis 25 2017, 1:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


REGULAMIN FORUM




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z farbami Tamyi
PostNapisane: Wt wrz 13 2016, 20:30 
Offline

Dołączył(a): N cze 12 2016, 18:28
Posty: 18
Witam, piszę z prośbą o pomoc. Próbuję malować farbami Tamyi (akryle) ale wychodzi mi coś takiego jak na zdjęciu zamieszczonym poniżej, tzn bardzo dużo kropek wokół głównego strumienia farby. Maluję pseudoiwatą, na ciśnieniach 1-2 bar, rozcieńczam (x20a) w proporcjach od 1:1 do 1:3 (f:r). Wiecie może w czym tkwi problem?
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z farbami Tamyi
PostNapisane: Wt wrz 13 2016, 20:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So mar 07 2015, 16:55
Posty: 2782
Lokalizacja: Gdańsk Stare Miasto
Wygląda jakby pluło farbą przez np. zabrudzoną dyszę (złogi poprzedniej farby) i/lub np. skrzywiony czubek igły.
Ta farba przy proporcjach 3:1 na korzyść rozpuszczalnika przy aero z dyszą 0.2 i ciśnieniu jak podajesz musi dobrze malować.

_________________
Pancerka Polskich Sił Zbrojnych na zachodzie i niemiecka (głównie niszczyciele)
Galerie:pierwszy model - Panther Ausf. A by Tamiya, Jagdpanzer IV L/48 Normandia by Italeri, Sherman Firefly Ic Hybrid, Cromwell Mk. IV, 1 DPanc. Bieżący warsztat:Renault FT-17 "Trup" + Sherman TOBRUK
Pozdrawiam Rafał Dzięgielewski made by 71 :)

Klasa 2 - Pojazdy wojskowe
ObrazekPustynny Valentine V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z farbami Tamyi
PostNapisane: Śr wrz 14 2016, 9:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt paź 16 2007, 8:39
Posty: 5605
Duże ciśnienie też nie pomaga. Patrząc na Twoje zdjęcie wydaje mi się, że to głównie wina za dużego ciśnienia powietrza. Tak, jak cooper napisał rozcieńcz farbę mocno, zmniejsz ciśnienie za kompresorem do ok 1bara i poniżej i jeśli masz w aerografie pokrętło do regulacji skoku iglicy skręć ją ograniczając ruch spustu do tyłu.

_________________
Obrazek
Mikele's Modeling Corner Youtube

Klasa 1 - Samoloty i śmigłowce
ObrazekF-104G
Klasa 2 - Pojazdy wojskowe
ObrazekM1A2SEP MBT Flyhawk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z farbami Tamyi
PostNapisane: Śr wrz 14 2016, 15:07 
Offline

Dołączył(a): N cze 12 2016, 18:28
Posty: 18
Myślę, że to może być problem z iglicą, wydaje mi się krzywa. Jestem w trakcie czyszczenia aerografu, będę dalej próbował jutro na innych iglicach. Jako, że jest to pseudoiwata to podejrzewam też źle scentrowaną dyszę. Zobaczymy jutro
Przy małych ciśnieniach poniżej jednego bara "dusi się", a przy rozcieńczeniu 1:3 to już się leje. Ale rozcieńczałem tak bo myślałem, że za mało x20a dodawałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z farbami Tamyi
PostNapisane: So lut 11 2017, 2:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn wrz 12 2016, 14:05
Posty: 275
Lokalizacja: Warszawa
koledzy pytanie aby nie zakładać tematu. Też malują pseudo iwatą i Tamiya

Jak naciskam spust powietrza to lekko pluje i później już jest ok. Każde kolejne naciśniecie samego powietrza to lekkie plucie. Robie tak ze naciskam powietrze obok modelu i pozniej lece dalej malowanie. ale zaczyna mnie to irytowac, jakie sugestie? Maluje 1,2 bara AS 186 kompresor z butla.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z farbami Tamyi
PostNapisane: So lut 11 2017, 5:47 
Offline

Dołączył(a): Cz sie 30 2012, 17:02
Posty: 321
Iglica z jakiegoś powodu nie do końca spasowała się z dyszą. Jak iglica jest dosunięta do końca i ma ten sam rozmiar co dysza to przemyj aero jakimś rozpuszczalnikiem. Aceton bardzo dobrze rozpuszcza Tamiye.


Ostatnio edytowano So lut 11 2017, 12:07 przez patrykvel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z farbami Tamyi
PostNapisane: So lut 11 2017, 11:19 
Offline

Dołączył(a): So wrz 12 2009, 23:26
Posty: 109
Lokalizacja: OPOLE
model11 napisał(a):
koledzy pytanie aby nie zakładać tematu. Też malują pseudo iwatą i Tamiya

Jak naciskam spust powietrza to lekko pluje i później już jest ok. Każde kolejne naciśniecie samego powietrza to lekkie plucie. Robie tak ze naciskam powietrze obok modelu i pozniej lece dalej malowanie. ale zaczyna mnie to irytowac, jakie sugestie? Maluje 1,2 bara AS 186 kompresor z butla.

Pamiętaj o kolejności: puszczasz powietrze, potem farbę, zamykasz farbę, zamykasz powietrze. Jeżeli zrobisz odwrotnie, to odrobina farby, która zostanie w dyszy może powodować efekt jaki opisałeś.

_________________
pozdrawiam
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z farbami Tamyi
PostNapisane: N lut 12 2017, 22:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn wrz 12 2016, 14:05
Posty: 275
Lokalizacja: Warszawa
sprawdzę, dziekuję za podpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

REGULAMIN FORUM


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL