Teraz jest Wt lis 21 2017, 6:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


REGULAMIN FORUM




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Krzywa iglica
PostNapisane: Pt paź 27 2017, 14:30 
Offline

Dołączył(a): N paź 15 2017, 21:31
Posty: 70
Cześć,

kupiłem swój pierwszy tani aerograf, Fengda bd-130. Rozebrałem go na części, żeby zobaczyć jak wygląda, zanim będzie umazany farbą;)
Co zwróciło moją uwagę to fakt, że iglica przy wyjmowaniu w połowie drogi ciężko przechodziła dalej. Po wyciągnięciu okazało się, że na całej długości jest lekko wykrzywiona (nie jest super prosta, jak się położy ją na stole i "przewalcuje" dłonią, to widać, jak lekko końcówki się unoszą). Wniosek: iglica jest leciutko krzywa.
Moje pytanie: czy to poważna wada i lepiej zareklamować taki produkt (wkładając iglicę z powrotem też czuć, że w połowie trzeba ją mocniej przetkać, bo się leciutko blokuje). Będzie to miało jakiś wpływ na malowanie? Czy po prostu te iglice są takie "elastyczne" i nie są proste jak strzały?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Krzywa iglica
PostNapisane: Pt paź 27 2017, 14:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N paź 28 2012, 22:07
Posty: 315
Do pewnego stopnia taka łukowatość iglicy na całej jej długości jest akceptowalna. Mam też wrażenie, że w niektórych aerografach albo i wszystkich taka łukowatość powstaje z czasem w wyniku odciągania iglicy przez spust. Sprawdź jak leży iglica w dyszy. Trzeba się dobrze przyjrzeć czy w neutralnym położeniu i podczas cofania spustu iglica nie porusza się na boki. Jeśli iglica pozostaje w miarę środka otworu dyszy to nie powinno być problemu. A najlepiej sprawdzić po prostu jak maluje aerograf.

_________________
BabyloonModel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Krzywa iglica
PostNapisane: Pt paź 27 2017, 15:22 
Offline

Dołączył(a): N paź 15 2017, 21:31
Posty: 70
Dzięki wielkie za odpowiedź.
A czy to wg Ciebie normalne, że w połowie gdzieś wyjmowania/wsuwania iglica natyka taki opór, że się zatrzymuje, i trzeba dość mocną ją przetkać dalej? Jest taki jeden moment, jak wsuwam albo wysuwam, że się zatrzymuje i trzeba użyć więcej siły na chwilę, potem idzie już gładko dalej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Krzywa iglica
PostNapisane: Pt paź 27 2017, 19:50 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 01 2011, 0:00
Posty: 1907
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle (prawie)
vime22 napisał(a):
Dzięki wielkie za odpowiedź.
A czy to wg Ciebie normalne, że w połowie gdzieś wyjmowania/wsuwania iglica natyka taki opór, że się zatrzymuje, i trzeba dość mocną ją przetkać dalej? Jest taki jeden moment, jak wsuwam albo wysuwam, że się zatrzymuje i trzeba użyć więcej siły na chwilę, potem idzie już gładko dalej.

Jeśli to jest nowe aero, to reklamuj. Aero nie będzie dobrze malować, gdy czubek iglicy nie jest dokładnie w osi otworu dyszy. Ten opór o którym piszesz, to chyba miejsce w którym iglica zaczyna przechodzić przez o-ring, więc jest naturalne, ale gdy iglica jest krzywa, to opór może być przez to duży. Iglicę można spróbować wyprostować tocząc ją z obciążeniem na tafli szkła, ale gdy jest na gwarancji to po co kombinować.

_________________
Pozdrawiam
Marak
Ogłoszenie: Słońce, piasek, woda... zatrudnię do pracy przy betoniarce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Krzywa iglica
PostNapisane: Pt paź 27 2017, 19:56 
Offline

Dołączył(a): N paź 15 2017, 21:31
Posty: 70
Dzieki, to haczenie jest mniej więcej w momencie, gdy czubek iglicy widać juz w komorze do podawania farby. Dziwne miejsce, tym bardziej, że haczy tylko przez chwilę..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Krzywa iglica
PostNapisane: Pt paź 27 2017, 20:09 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 01 2011, 0:00
Posty: 1907
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle (prawie)
vime22 napisał(a):
Dzieki, to haczenie jest mniej więcej w momencie, gdy czubek iglicy widać juz w komorze do podawania farby. Dziwne miejsce, tym bardziej, że haczy tylko przez chwilę..
To by się mogło zgadzać. Pomiędzy komorą a spustem jest o-ring by farba nie cofała się do spustu. Gdy czubek iglicy widoczny jest w komorze, to na wysokości o-ringu ma mniej więcej koniec stożka, więc musi rozepchać o-ring. Trudno, korespondencyjnie wyrokować czy na pewno tak jest, musisz obserwować, czy gdzieś nie haczy. Ważniejsze jest (obejrzyj pod lupą od przodu aero) czy w pozycji spustu "malowanie" iglica układa się współśrodkowo w otworze dyszy. Jeśli jednym bokiem opiera się o dyszę - reklamuj.

_________________
Pozdrawiam
Marak
Ogłoszenie: Słońce, piasek, woda... zatrudnię do pracy przy betoniarce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Krzywa iglica
PostNapisane: Pt paź 27 2017, 20:37 
Offline

Dołączył(a): N mar 04 2012, 23:04
Posty: 145
Jak masz możliwość to przeszlifuj papierkiem wodnym ,drobnym ściernym to miejsce iglicy .Powinno pomóc w przesuwaniu się iglicy w aerografie .Będzie lżej przechodzić.Chyba,że wolisz reklamację..Ale myślę ,że chińczyk jeden czy drugi to loteria.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Krzywa iglica
PostNapisane: Pt paź 27 2017, 21:38 
Offline

Dołączył(a): N paź 15 2017, 21:31
Posty: 70
Dzięki za odpowiedzi. Mam za słabą lupę, ciężko stwierdzić, czy się opiera o któryś bok przy otwarciu:-S Najdziwniejsze jest to, że haczy zarówno w jedną jak i drugą stronę. Musi być minimalnie krzywa, nie ma bata.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Krzywa iglica
PostNapisane: Pt paź 27 2017, 22:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So mar 07 2015, 16:55
Posty: 2779
Lokalizacja: Gdańsk Stare Miasto
To nie jest wada to cecha produktu.
Są poradniki na YT co z tym robić.
Kupiłeś narzędzie, które z zasady nie może być precyzyjne bo ma być tanie. W takim wypadku kontrola jakości leży.

_________________
Pancerka Polskich Sił Zbrojnych na zachodzie i niemiecka (głównie niszczyciele)
Galerie:pierwszy model - Panther Ausf. A by Tamiya, Jagdpanzer IV L/48 Normandia by Italeri, Sherman Firefly Ic Hybrid, Cromwell Mk. IV, 1 DPanc. Bieżący warsztat:Renault FT-17 "Trup" + Sherman TOBRUK
Pozdrawiam Rafał Dzięgielewski made by 71 :)

Klasa 2 - Pojazdy wojskowe
ObrazekPustynny Valentine V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Krzywa iglica
PostNapisane: Pt paź 27 2017, 23:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N paź 28 2012, 22:07
Posty: 315
Marak napisał(a):
Jeśli to jest nowe aero, to reklamuj. Aero nie będzie dobrze malować, gdy czubek iglicy nie jest dokładnie w osi otworu dyszy.

Skoro jeszcze autor nie napisał czy iglica leży dobrze w dyszy to skąd wiesz jak jest i czemu od razu każesz reklamować? Najlepiej sprawdzić czy i jak maluje. Jeśli się okaże, że źle to tak samo jest podstawa do reklamacji.

vime22 napisał(a):
Dzieki, to haczenie jest mniej więcej w momencie, gdy czubek iglicy widać juz w komorze do podawania farby. Dziwne miejsce, tym bardziej, że haczy tylko przez chwilę..


Mam wrażenie, że wsuwasz iglicę od tyłu aerografu jej czubkiem do środka. Jeśli tak to błąd. Bo tak jest najłatwiej natrafić czubkiem iglicy na coś innego wewnątrz aerografu i go zgiąć. Nawet najmniejsze skrzywienie końca iglicy powoduje, że aerograf nie będzie dobrze malować. Jeśli iglicę z małym haczykiem będziesz przepychać przez dyszę to uszkodzisz i dyszę. Skoro czuć opór we wsuwaniu gdy iglica jest już w zbiorniku to może nie trafiasz czubkiem iglicy w kolejny otwór? W takiej sytuacji pchając tylko uszkodzisz iglicę. Najlepiej złóż ten aerograf poprawnie i spróbuj coś popsikać na próbę. Rozbieranie i składanie aerografu kiedy nie do końca zna się jego budowę i obsługę też nie jest najlepszym pomysłem.

_________________
BabyloonModel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Krzywa iglica
PostNapisane: Pt paź 27 2017, 23:36 
Offline

Dołączył(a): N paź 15 2017, 21:31
Posty: 70
Dzięki, no tak właśnie robiłem: odkręcałem tył aero i wyjmowałem iglicę od tyłu. Obejrzałem kilka (3-4) filmy o czyszczeniu aerografu, wszędzie robili w ten sposób właśnie...
Czyli jednak radziłbyś najpierw rozkręcić cały przód, zdjąć dyszę, pchnąć iglicę i wyjąć przodem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Krzywa iglica
PostNapisane: So paź 28 2017, 2:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N paź 28 2012, 22:07
Posty: 315
Jeśli nie masz 100% pewności, że jesteś w stanie od tyłu wsadzić iglicę nie zaczepiając o nic jej czubkiem to lepiej wsadzać ją od przodu tyłem. Ogólnie jeśli do aero nie wlewa się jakiś podłych farb to rozbierać za często wcale nie trzeba. Im rzadziej się rozbiera tym wręcz lepiej. Każde składanie i rozbieranie do zużywanie się gwintów. Wbrew pozorom ich nawet najmniejsze deformowanie może mieć wpływ na malowanie. Zbyt silne dopchanie iglicy w dyszę może nawet ją naderwać na samym końcu co ją dyskwalifikuje, a zrobiona jest z miękkiego aluminium. Wiem bo sam tak kiedyś zrobiłem. Jak będziesz pewien, że chcesz się zajmować malowaniem aero dłużej to pomyśl o przesiadce na jakiś sensowniejszy sprzęt. Niemiecki bardzo dobry aero to obecnie około 280pln. Mają trwalsze materiały, prostszą konstrukcję a więc mniej podatną na uszkodzenia i łatwiejszą w utrzymaniu. Ogółem same zalety :razz:

_________________
BabyloonModel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Krzywa iglica
PostNapisane: So paź 28 2017, 9:24 
Offline

Dołączył(a): N paź 15 2017, 21:31
Posty: 70
Możesz podać jaki model masz na myśli?;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Krzywa iglica
PostNapisane: So paź 28 2017, 9:58 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 01 2011, 0:00
Posty: 1907
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle (prawie)
vime22 napisał(a):
Dzięki, no tak właśnie robiłem: odkręcałem tył aero i wyjmowałem iglicę od tyłu. Obejrzałem kilka (3-4) filmy o czyszczeniu aerografu, wszędzie robili w ten sposób właśnie...
Czyli jednak radziłbyś najpierw rozkręcić cały przód, zdjąć dyszę, pchnąć iglicę i wyjąć przodem?

I bardzo dobrze robiłeś. To nie jest H&S, gdzie dysza jest samocentrowalna. Tutaj jak klikanaście razy odkręcisz dyszę masz murowane, że gwint Ci padnie i dysza będzie krzywo wkręcana. Ponadto wkładanie od przodu jest, co prawda, bezpieczniejsze dla iglicy, ale zabójcze dla o-ringa. Staraj się odkręcać dyszę jak najrzadziej.

Slash napisał(a):
Skoro jeszcze autor nie napisał czy iglica leży dobrze w dyszy to skąd wiesz jak jest i czemu od razu każesz reklamować? Najlepiej sprawdzić czy i jak maluje. Jeśli się okaże, że źle to tak samo jest podstawa do reklamacji.

Autor wyraźnie pisał, że iglica jest krzywa, a to jest podstawą reklamacji. To jest jego pierwsze aero, więc jak napisze, że aero pluje farbą, to każdy mu napisze, że ma za gęstą farbę, bo kto się domyśli, że przyczyną jest krzywa iglica.

_________________
Pozdrawiam
Marak
Ogłoszenie: Słońce, piasek, woda... zatrudnię do pracy przy betoniarce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Krzywa iglica
PostNapisane: So paź 28 2017, 17:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N paź 28 2012, 22:07
Posty: 315
vime22 napisał(a):
Możesz podać jaki model masz na myśli?;)


H&S Ultra

Marak napisał(a):
Tutaj jak klikanaście razy odkręcisz dyszę masz murowane, że gwint Ci padnie i dysza będzie krzywo wkręcana.

Nie wiem jak Ty kręcisz tą dyszą, że po kilkunastu razach już źle Ci siedzi, ale kilkanaście razy to będzie może trzeba ją odkręcić przez cały okres użytkowania tego aerografu. Jak już pisałem na początku... im mniej się rozbiera tylko lepiej.

Marak napisał(a):
Ponadto wkładanie od przodu jest, co prawda, bezpieczniejsze dla iglicy, ale zabójcze dla o-ringa.

Ciekawe. Sugerujesz, że wkładanie iglicy w oring od jednej strony jest szkodliwe a od drugiej już nie? Chciałbym zauważyć, że iglica cały czas przesuwa się w oringu :lol: Być może nawet sam oring jest tutaj problemem jeśli chodzi o ten opór we wkładaniu iglicy. Może mieć złą średnicę itd.... No ale powtórzę się. Najwięcej dowiemy się jak już ten aerograf zostanie kiedyś odpalony. Poza tym mam wrażenie, że odpisujesz w wątku nie czytając w nim postów.

Marak napisał(a):
To jest jego pierwsze aero, więc jak napisze, że aero pluje farbą, to każdy mu napisze, że ma za gęstą farbę
Patrząc na Twoje rady jest to całkiem możliwe.

_________________
BabyloonModel


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

REGULAMIN FORUM


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL