Jump to content

podciech

Members
  • Posts

    198
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

podciech last won the day on April 24

podciech had the most liked content!

Reputation

136 Excellent

2 Followers

Personal Information

  • Location
    Poznań

Recent Profile Visitors

1,159 profile views
  1. Bardzo dziękuje wszystkim kolegom . Tak zebrałem chyba wszystko co jest dostępne w sieci na tą chwilę bo wyciągnęli Łuń na brzeg i może cos jeszcze się pojawi . ale dziękuje. Dziękuje ale przesadziłeś rymulusie . przy twoich zresztą ni tylko twoich koronkowo , zegarmistrzowskich poczynaniach to tylko kawał plastikowego klocka. Dziękuje za sprostowanie i wytłumaczenie już poprawiam . Pozdrawiam No właśnie tego się obawiałem że ktoś wyda go przed tym jak skacze dłubanie . Szukam informacji ale nic nie mogę znaleźć jaką skalą nas uraczy TAKOM. Cała nadzieja w tym ze to 1/144. Jeżeli się okaże ze to 72 to dłubanie przy moich wypocinach okaże się bezsensowne . Lepiej kupić bazę i ja ewentualnie poprawić . Model ma długość 102 cm taka parówka ze skrzydełkami Dzięki z geometria niema problemu. Szkielety segmentów zrobione są z płytek 2mm , poszycie większości z 0,75 . Na etapie budowy segmentów przyłożyłem się do ich symetrii a grubość jest wystarczająca do zachowania sztywności konstrukcji. Pozostaje tylko połączyć segmenty ze sobą w osi . Pozdrawiam
  2. Ekranoplany zawsze mnie intrygowały. Otoczone były jakąś aurą tajemniczości, a przy tym ich ogrom przytłaczał. Czas zimnej wojny, nie szczędzono wtedy ani pieniędzy, ani drogich materiałów na śmiałe projekty. Dla mnie najpiękniejszy okres rozwoju lotnictwa i nie tylko. Mocarstwa prześcigały się w coraz to nowszych i śmielszych projektach. W tym właśnie okresie pewien konstruktor w ZSRR Rościsław Aleksiejew wpadł na pomysł zbudowania hybrydy samolotu i statku. Obiekt wykorzystywał napięcie przypowierzchniowe wody i poruszał się na ograniczonej wysokości. Aleksiejew nazwał go ekranoplanem. Wszystkie prace i próby odbywały się w mieście BAKU nad morzem Kaspijskim. Południe centrala CIA do dyrektora docierają zdjęcia zrobione przez satelity szpiegowskie z potężnym obiektem o długości 100 m poruszającym się z dużą prędkością na Morzu Kaspijskim. Mimo wysiłków przez dłuższy czas nikt nie potrafi powiedzieć co to jest. Amerykanie nazywali go „KASPIJSKIM POTWOREM”, jak się potem okazało, był to największy ekranoplan KM. Nie jego model postanowiłem zbudować. O wiele ciekawszy jest projekt 903 łun. Jest trochę mniejszy od KM, ale ciekawszy konstrukcyjnie. Informacje na temat KM i ŁUŃ ujrzały światło dzienne dopiero po rozpadzie ZSRR, do tego czasu było to ściśle tajne. ŁUŃ był ekranoplanem rakietowym. Jedną salwą z sześciu rakiet naprowadzanych Moskit mógł puścić na dno każdy obiekt na wodzie w tym również lotniskowce. Ponadto niski lot nad wodą pozwalał pozostać mu niewidzialnym dla radarów. Jaki był strach amerykańskich generałów, gdy ci dowiedzieli się, że sowieci mają maszyny podobne do łodzi pędzące z prędkością 550 km/h zdolne do zniszczenia ich lotniskowców. Między innymi z tego powodu w USA ŁUŃ zyskał przydomek jako „zabójca lotniskowców”. Mankamentem projektu 903 była możliwość operowania tylko przy niskich falach. Oprócz tego ekranoplan trapiło szereg usterek technicznych. Rozpad ZSRR sprawił, że zakończono przygodę z tymi unikatowymi statkami powietrznymi. ŁUŃ straszył również rozmiarami. Rozpiętość skrzydeł 44 m, długość 74 m, wysokość 19 m, waga 286 ton, dystans 2000 km bez lądowania. Załoga składała się z 15 osób. Napęd 8 silników Kuzniecow NK-87 pozwalające rozwinąć prędkość 550 km/h. Uzbrojenie 2x działko P1-23 kal 23 mm w dwóch wieżyczkach, 6 wyrzutni rakiet naprowadzanych P-270 Moskit. Warsztat tego modelu postanowiłem zamieścić w dziale lotnictwo, ponieważ większość zjawisk towarzyszących poruszaniu się ekranoplanu opartych jest na aerodynamice, a nie hydrodynamice. „Łunia „w skali 1/72 nie ma. Anigrand robi żywice w skali 1/144, ale ma sporo błędów. Planów też brak. Niedawno pojawiło się w necie trochę szczegółowych zdjęć tego ekranoplanu. To one przede wszystkim służą mi jako dokumentacja. Do tego na jednym z zagranicznych forów znalazłem model kartonowy w skali 1/100 opracowany przez Maxima miłośnika nietypowych rosyjskich konstrukcji. Postanowiłem, że po poprawkach i przeskalowaniu do 1/72 wykorzystam szkielet jako bazę. Model budowany jest w większości z hipsu, kilka elementów zamierzam odlać też z żywicy. Łuń ma strasznie skomplikowany kształt dna zwłaszcza przy wysuwanej płetwie dlatego był to najtrudniejszy etap budowy z całej bryły. To co do tej pory zrobiłem może nie jest efektowne ale zajęło mi pół roku. W miarę postępu prac jak czas pozwoli będę wrzucał zdjęcia . pozdrawiam
  3. Pięknie jak zawsze , profesor w swojej dziedzinie . Piękna będzie ta 17 ka . Wracaj do zdrowia chociaż widzę że kontuzja nic ci nie przeszkodziła w pasji tworzenia . Pozdrawiam
  4. Fenomenalny !!! Tworzysz historię. Na palcach jednej ręki można policzyć kolegów którzy by się podjęli stworzyć takie dzieło. Będzie to najlepszy dla mnie f-14 techniczny (pootwierany ) jakiego widziałem. Podziwiam i podglądam. Pozdrawiam
  5. Bardzo ładne maleństwo , fajnie zaakcentowałeś ożebrowanie dodaje delikatność no i malowanie super . Pozdrawiam
  6. Kwintesencja spitfire . Merytorycznie jak i modelarsko najwyższy poziom co mnie oczywiscie nie dziwi po twoich wypowiedziach na forum. Rzekł bym ze jesteś chodzące kompendium wiedzy odnośnie wybranych samolotów ll wojny światowej . Wracajac do modelu piękny w każdym calu . A jednak w śród dziesiątków spitfire na forach można jeszcze tą konstrukcją zadziwić i zachwycić. Pozdrawiam
  7. Dzięki Grzes tak Wilga ma blachy poszycia chyba Parta.
  8. Witam koledzy , mam 44 lata . Jak większość modelarstwem zacząłem interesować się w pięknych jak dla mnie latach 80tych. Parę lat temu wysprzedałem cały dorobek około 200 modeli i postanowiłem zacząć od nowa przekładając ilość modeli na jakość i ich oryginalność . Moja skala to lotnictwo 1/72 okres od II Wojny Światowej po czasy obecne . To co mogę pokazać nie jest zbyt wielkim dorobkiem ale pomału będę listę uzupełniał . Serdecznie pozdrawiam Jak-18 Amodel 1/72 B-2 Stealth Testors 1/72 Mil Mi-1MU Amodel 1/72 Kamov Ka-31 helix Amoidel 1/72 PZL 104 wilga Amodel 1/72 Jak-52 Amodel 1/72 RB-36H Peacemaker Monogram 1/72 LETOV S 328 Kovozavody Prostejov 1/72
  9. Nie wierze że ten wątek jeszcze żyje . Bardzo dziękuje za uznanie. widzę tylko że jest problem bo zdjęcia znikły. Czy mogą koledzy pomóc co zrobić aby powróciły na nowo po tylu latach. Pozdrawiam
  10. Rewelacyjnie ci wyszedł. Świetny kolor i malowanie . Gratuluje !!!!
  11. Cały czas podziwiam !!! Cudo !!!
  12. Jak zwykle świeny model powstaje. Kolorki bardzo dobrze dobrane Pięknie!!!!
  13. Bardzo ładnie pomalowany , robi wrażenie . Ten samolot w 32 to pewnie kolos .
  14. Co ci mam napisać profesorze od śmiglaków. Jest moc , pięknie czekam na galerie !!!!
  15. Trudne kamo wybrałeś ale poradziłeś sobie moim skromnym zdaniem rewelacyjnie . Pięknie wygląda .
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.