Jump to content

Ananasik

Members
  • Content Count

    35
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ananasik

    Aerograf cz.2

    Przekopiuję wcześniejszą wypowiedź odnośnie czyszczenia aerografów, która zniknęła w gąszczu kolejnych postów: Iwata dość precyzyjnie podała wytyczne odnośnie tego procesu - punkt 1. tyczy się zmian pomiędzy kolorami przy jednej sesji malowania, punkty 1 i 2 dotyczą zakończenia sesji malarskiej. Pozostałe tyczą się tylko przypadków kiedy dysza jest zapchana lub aerograf ma problemy z atomizacją. Zachęcam do lektury. https://www.iwata-airbrush.com/manuals/iwata_airbrush_cleaning_guide.pdf Nie jest więc to widzimisię/lenistwo/niebałość o sprzęt a kwit bezpośrednio od uznanego producenta aerografów. Obróbka powierzchni jest na tyle precyzyjna, że większość farby usuniemy przez przez najzwyklejsze płukanie. Coś tam na pewno zostanie ale nie będzie wpływało na charakterystykę pracy przez długi czas. Oczywiście jak ktoś ma czas i chęci to może robić generalne czyszczenie po każdej sesji malowania. Sęk w tym, że wcale nie musi wbrew powszechnej opinii 😉
  2. Ananasik

    Aerograf cz.2

    Wątpię czy dodatkowa uszczelka to dobry pomysł. W takich przypadkach lepiej sprawdzą się dedykowane specyfiki - np klej na gwinty z zestawu Tamiya Airbrush Cleaning Kit. Prawdopodobnie bardziej wystająca dysza z aircapa po użyciu uszczelki może zaburzyć charakterystykę pracy - przez mniejszy otwór powietrzny wokół dyszy chociażby. Zgięty czubek prędzej spowoduje problemy z atomizacją i uzyskaniem ładnej, równej plamki. Jeśli nie widzisz niczego niepokojącego pod lupą to ten trop chyba można odpuścić. Może zbyt małe wychylenie igły uniemożliwia wystąpienie efektu Venturiego. Farba nie jest zasysana a powietrze znajduje ujscie przez gwint dyszy i trafia prosto do zbiorniczka z farbą. Po przejsciu punktu granicznego kiedy po większym wychyleniu igły zaczyna normalnie zasysać farbę mikroszczelina między body a dyszą nie jest już problemem i aerograf normalnie pracuje. Ale tę rozkminę potraktuj z przymrużeniem oka bo szukam wyjaśnień pod założenie, że jednak problemy spowodowane są właśnie nieszczelną dyszą. Sam nie jestem specem od mechaniki cieczy i gazów - przemyślenia bardziej na chlopski rozum niż poparte doświadczeniem więc jeśli pojawiła się jakaś nieścisłość to proszę mnie poprawić
  3. Ananasik

    Aerograf cz.2

    A wkręć dyszę zostawiając mikro szczelinę, kapnij tam maskolu, poczekaj aż podeschnie i dokręć do końca. Możliwe, że przez tak intensywne wykręcanie wyrobił się gwint, który w połączeniu ze zbyt lekkim dokręcaniem dyszy powoduje nieszczelność objawiającą się delikatnym bąbelkowaniem.
  4. Ananasik

    Aerograf cz.2

    @push-up78 z tym, że ta całkowicie stożkowa występuje jedynie w wersji 0,5mm. Ta druga ma dokładnie 0,35mm i z tego co wyczytałem nie da się jej wykręcić. Fajnie byłoby móc wkręcić tam mniejsze dysze ale wychodzi na to, że tam gdzie wymagana jest większa precyzja i centryczność - wygrywa połączenie dyszy na gwint bezpośrednio z korpusem. Coś za coś.. A czy jest tu ktoś kto maluje tylko Vallejo czy Pactrami i wystarcza mu samo przepsikiwanie na koniec malowania połączone z wyjęciem i wyczyszczeniem igły? Jestem naprawdę ciekawy na ile takie rozkrecanie w przypadku korzystania z tych farb to konieczność a na ile zwykła przesadna troska o sprzęt.
  5. Ananasik

    Aerograf cz.2

    @Herod możesz też zastanowić się nad aerografem Iwaty z serii Eclipse. Mają samocentrujące dysze wykonane z lepszych materiałów niż te z H&S'a. Myślę, że przy takim podejściu do czyszczenia to będzie najlepszy wybór dla Ciebie.
  6. Ananasik

    Aerograf cz.2

    A ten kluczyk to jakiś dynamometryczny jest? Z tego co widać na filmiku facet w momencie kiedy poczuł opór od razu przestał dokręcać dyszę. Nie rozumiem jak taki przyrząd uchroni dyszę przed "zamyśleniem się" czy brakiem czucia w palcach. Co do samego czyszczenia aerografów. Iwata dość precyzyjnie podała wytyczne odnośnie tego procesu - punkt 1. tyczy się zmian pomiędzy kolorami przy jednej sesji malowania, punkty 1 i 2 dotyczą zakończenia sesji malarskiej. Pozostałe tyczą się tylko przypadków kiedy dysza jest zapchana lub aerograf ma problemy z atomizacją. Zachęcam do lektury. https://www.iwata-airbrush.com/manuals/iwata_airbrush_cleaning_guide.pdf Tak częste wykręcanie dyszy to zwykła nadgorliwość i akurat w tym przypadku słowa "częste mycie skraca życie" są jak najbardziej prawdziwe.
  7. Ananasik

    Aerograf cz.2

    @Herod spróbuj wbić wykałaczkę albo jakiś szaszłyk i wtedy zacznij wykręcać.
  8. Sparmaxy to bardzo fajne aerografy. Na pewno się nie zawiedziesz. Dziwi mnie tylko kierunek, który obrałeś przy wyborze. Najczęściej ludzie dążą do uzyskania jak najcieńszych kresek. Kreski mniejsze niż te mini pistolety lakiernicze zrobisz aero z dyszami 0,18/0,2/0,30/0,35/0,4 więc wybór dowolny. Kreski większe niż Twój obecny aero to prawdopodobnie kwestia większej odległości na pełnym wychyleniu spustu. Dużo prościej byłoby Ci coś polecić gdybyś powiedział co konkretnie malujesz i dlaczego plamka ma mieć konkretny rozmiar (a z filmu wynika, że tymi pistoletami można robić kreski jak choćby aero 0,3mm w średnim zakresie pracy - dalej jest to kwestia odległości i wychylenia igły) Zobacz porównanie aerografów z dyszami 0,35/0,2/0,18 - zakres ich pracy jest spory. Jeśli aero 0,18 chciałbyś pokryć tak dużą powierzchnię jak aero 0,35 to po prostu musiałbyś zrobić kilka "przejazdów" jeden przy drugim więcej.
  9. @Yookas tutaj możesz zobaczyć aero w pracy. Zasadniczo Iwata HP-TH to ten sam sprzęt z dodatkowym pokrętłem regulacji ciśnienia w korpusie. Psikanie od 2:26
  10. Nie wiem czy taka cena jest na stałe i ile trzeba czekać na kolejną dostawę. Taniej niż w Polsce możesz kupić na hlj.com albo szukać na ebayu. EDIT: Na Spraygunnerze masz przecenę do 118USD
  11. Nie rozumiem. Jak chcesz większą plamkę to po prostu mocniej wciskasz spust. Aero trzymasz i obsługujesz jedną ręką tak jak standardowe dwufunkcyjne sprzęty. Masz też ogranicznik wielkości plamki. Zamawiaj śmiało, tylko licz się z tym, że paczka może zostać oclona. Nie ma reguły
  12. Zmiana dysz wiąże się ze zmianą aircapów i igieł. W przypadku japońskich sprzętów to dość drogi interes i chyba lepiej kupić kolejny aero z odpowiednio mniejszą dyszą. Myślałeś o Proconie PS-290? Dysza 0,5mm, dodatkowy "fan cap" do szerokiego strumienia farby (tak jak w pistoletach lakierniczych). Zamawiając na amiami.com zapłacisz około 400zł. Razem z przesyłką i ewentualnym cłem i tak powinieneś zmieścić się w 550zł. Mimo pistoletowego uchwytu to i tak jest dwufunkcyjny aero, bo pierwsze kilka mm odciągnięcia spustu załącza przepływ powietrza a dopiero dalszym naciskiem regulujesz cofnięcie igły.
  13. @mandrivecs jest też opcja mega po taniości - kup sprzedawany luzem aerek prosto z Chin - tu przykład z brzegu - dwufunkcyjny 0,3mm za całe 35zł razem z przesyłką. Na pewno jest też wiele innych ciekawych ofert. 165zł odłóż na sprzęt z wyższej półki
  14. >czyste sumienie polecającego >chinol Wybierz jedno. Na początek może być jeśli masz zacięcie, lubisz się grzebać w takich ustrojstwach i je usprawniać (polerowanie iglicy, sprawdzanie centryczności otworu powietrznego w air capie względem dyszy itp.). W mojej opinii na start i naukę jak najbardziej ok.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.