Praetorian Napisano 30 Stycznia 2007 Share Napisano 30 Stycznia 2007 (edytowane) Witam Was serdecznie w mojej nowej relacji. Tym razem zajmę się Peterbiltem 377 A/E z jednostką napędową Ceterpillar. Moim zamiarem jest zbliżenie się do tego auta: W modelu planuję zrobić cząstkową instalację elektryczną oraz pneumatyczną. Silnik będzie w malowaniu żołtym. Po otwarciu pudełka ukazały mi się 3 bardzo fajne worki z masą części. Od razu zauważyłem wiele wspaniałych detali. Ciekawostką jest to, że wszystkie przyciski na desce rozdzielczej są -uwaga- wypukłe! Genialnie nadaje się to do malowania ręcznego. Kalkomania także jest załączona do zestawu, ale nad deską rozdzielczą zastanowię się później. Przy fotelach zauważyłem nawet mocowania od pasów bezwładnościowych, a malowanie uszczelek nie powinno sprawiać kłopotu, ponieważ są one bardzo ładnie uwypuklone. Następną rzeczą, za którą kocham amerykańskie modele, jest cała ramka pełna chromów. Ps. Już niedługo pierwsze fotki z postępów prac nad modelem. Pozdrawiam, Przemol Edytowane 8 Listopada 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R+ Napisano 30 Stycznia 2007 Share Napisano 30 Stycznia 2007 No to bedzie ciekawa relacja Bedziesz robić przedłużenie sypialki i spojlerów? Mimo wszystko powodzonka życze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paffko Napisano 30 Stycznia 2007 Share Napisano 30 Stycznia 2007 Oryginał bardzo mi się podoba. Twój model też będzie świetny. Zasiadam na widowni i czekam na postępy prac. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Praetorian Napisano 30 Stycznia 2007 Autor Share Napisano 30 Stycznia 2007 No to bedzie ciekawa relacja Bedziesz robić przedłużenie sypialki i spojlerów? Mimo wszystko powodzonka życze Taki jest mój zamiar Na pewno chcę tak zrobić, ale czy się uda to zobaczymy, bo to moja pierwsza tak poważna przeróbka. Z resztą jest to mój trzeci model Dzięki za słowa otuchy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pszczółka Napisano 30 Stycznia 2007 Share Napisano 30 Stycznia 2007 Witam Model super No to zasiadam z paffko na widownie i czekam na postępy z pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymeeeek Napisano 30 Stycznia 2007 Share Napisano 30 Stycznia 2007 Ja zasiadam w pierwszym rzędzie na samym środku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 30 Stycznia 2007 Share Napisano 30 Stycznia 2007 Model bardzo ciekawy mam go na stanie, niestety czeka aż będę miał jakis pomysł na jego wykonanie. Życzę powodzonka w budowie modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elefantes Napisano 30 Stycznia 2007 Share Napisano 30 Stycznia 2007 Deskę warto pomalować bo wygląda to kapitalnie, także kalkomanię możesz od razu odłożyć na bok Wiem, bo sam tak zrobiłem w swoim petku . życzę powodzenia w budowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Praetorian Napisano 30 Stycznia 2007 Autor Share Napisano 30 Stycznia 2007 Deskę warto pomalować bo wygląda to kapitalnie, także kalkomanię możesz od razu odłożyć na bok Wiem, bo sam tak zrobiłem w swoim petku . życzę powodzenia w budowie No pewnie tak zrobię, ale najpierw zaopatrzę się w pędzelek 000 Tak przy okazji, to bardzo bym prosił o fotki ramy z instalacją. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Praetorian Napisano 31 Stycznia 2007 Autor Share Napisano 31 Stycznia 2007 (edytowane) Znalazłem przy okazji na necie ciekawy opis: Peterbilt 377 Wypuszczając model 377 A/E Peterbilt znacznie odszedł od klasycznego ciągnika typu "conventional". Ta niezwykle nowoczesna konstrukcja jest zwiastunem stylu amerykańskich trucków ciężkich XXI wieku. Wprowadzona w 1996 r. kabina sypialna Ultra Cab zapewnia komfort na niespotykaną dotychczas skalę. Zespół badawczo-rozwojowy firmy Peterbilt spędził wiele czasu nad planami konstrukcyjnymi modelu 377. Macierzysta firma Paccar w Seattle wyłożyła olbrzymie środki, aby jej najmłodsza latorośl mogła odnieść sukces. Pojazd testowano na specjalnej trasie, a badania aerodynamiczne prowadzono w tunelu powietrznym. W modelu 377 udało się zachować klasyczną linię trucku i ozdobne elementy chromowane. Model 377 A/E oferowany jest z różnymi kabinami sypialnymi i w wersjach odpowiadających oczekiwaniom klienta: podwozie może być wykonane ze stali lub aluminium, osie typu Eaton albo Rock, kabina kierowcy z aluminium lub o konstrukcji mieszanej, skrzynia biegów automatyczna albo l0-biegowa manualna. Do wyboru pozostaje 10 wersji silników, przy czym największą popularnością cieszy się Caterpillar Diesel C-10 o mocy 350 KM. Ponadto Peterbilt przygotowany jest do zastąpienia wielu podzespołów ze stali konstrukcjami aluminiowymi, co ma pozwolić na maksymalną redukcję wagi i tym samym dalsze oszczędności zużycia paliwa. Gigant w trasie Ten "Kenwood Tour de Force" należy do tzw. concept trucks, produkowanych na specjalne zamówienie: w tym przypadku chodzi o kolosa na kotach, reklamującego firmę z branży elektroniki rozrywkowej. Szef firmy Kenwood, Dań Petersen, uważa ten wehikuł, wysytany na wielkie imprezy sportowe, za idealny nośnik reklamowy. Olbrzym zostat wyposażony przez należącądoKenwooda firmę Concept Trailers Bruce'a Canepy za sumę pot miliona dolarów: naczepa ma 14,6 m długości i pozwala zmontować ze ślizgowych palet powierzchnię użytkową 280 m2. Silnik o mocy 425 KM dostarczył Caterpillar. DANE TECHNICZNE: Producent: Peterbilt TruckCompany, przedsiębiorstwo koncernu Paccar, Seattle (Washington), USA Model: 377 A/E Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną Silnik: Caterpillar C-10 o mocy 350 KM (257 kW) przy 1800 obr./min. Skrzynia biegów: manualna Fuller RT13710B (10-biegowa) Resorowanie: resory piórowe Rama: kratownica, podtużnice stalowe, poprzeczki aluminiowe Hamulce: bębnowe Eaton plus ABS Rockwell-Wabco Ciężar całkowity: ponad 15 t (w USA klasa 8) Udźwig całkowity: do 70 ton. System Peterbilta Unibilt Cab Sleeper obejmuje trzy wersje: 1 - 36 Inches Low Roof Sleeper (głębokość 91 cm, dach niski) 2 - 48 Inches High Roof Sleeper (głębokość 122 cm, dach wysoki) 3 - 63 Inches High Roof Sleeper (głębokość 160 cm, dach wysoki) Największa w ofercie Peterbilta kabina mieszkalna Ultra Cab o głębokości l,6 m Edytowane 1 Lutego 2007 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paffko Napisano 1 Lutego 2007 Share Napisano 1 Lutego 2007 opis robi wrażenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 1 Lutego 2007 Share Napisano 1 Lutego 2007 Silnik: Caterpillar C-10 o mocy 350 KM (257 kW) przy l8000 obr./min. Cosik zdaje mi się że wkradł sie błąd w obrotach silnika, powinno być 1800 obr/min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Praetorian Napisano 1 Lutego 2007 Autor Share Napisano 1 Lutego 2007 Silnik: Caterpillar C-10 o mocy 350 KM (257 kW) przy l8000 obr./min. Cosik zdaje mi się że wkradł sie błąd w obrotach silnika, powinno być 1800 obr/min. No racja... 18 tyś obrotów mają bolidy F1 Przy okazji jedna nowa, ciekawa fotka: Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MiloszKr Napisano 1 Lutego 2007 Share Napisano 1 Lutego 2007 Zamierzasz Pretorian stworzyć identyczny model jak na tych zdjęciach orginału ?? Bolidy 18 tyś obrodów nie osiagaja maxymalnie moga osiagać 17100 obrotów o tym mówi załącznik J FIA do regulamino o bolidachF1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcus05 Napisano 2 Lutego 2007 Share Napisano 2 Lutego 2007 Praetorian Odważne i ciekawe wyzwanie, zasiadam w pierwszym rzędzie i patrze. Pozdrawiam Marcus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Praetorian Napisano 2 Lutego 2007 Autor Share Napisano 2 Lutego 2007 Zamierzasz Pretorian stworzyć identyczny model jak na tych zdjęciach orginału ?? Bolidy 18 tyś obrodów nie osiagaja maxymalnie moga osiagać 17100 obrotów o tym mówi załącznik J FIA do regulamino o bolidachF1 Mam zamiar odwzorować go z jak największą dokładnością. Szkoda, że mam tylko dwie fotki (chodzi o różne ujęcia), bo chętnie obejrzałbym cały środek sleepera i tylną ściankę od zewnątrz. Ps. 17100 to prawie 18000 Ale pewnie chodziło mi o to, że jak na wyścigach pokazują obrotomierze to jest zaznaczone 20000 chyba na liczniku i dlatego tak powiedziałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elefantes Napisano 2 Lutego 2007 Share Napisano 2 Lutego 2007 Nie chcę tu uchodzić na znawcę w temacie, ale wydaje mi się, że tu sleeper w ogóle nie jest przedłużany tylko ta owiewka z boku jest taka długa Ale oczywiście mogę się mylić - to czysta spekulacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 2 Lutego 2007 Share Napisano 2 Lutego 2007 Nie chcę tu uchodzić na znawcę w temacie, ale wydaje mi się, że tu sleeper w ogóle nie jest przedłużany tylko ta owiewka z boku jest taka długa Ale oczywiście mogę się mylić - to czysta spekulacja Sleeper napewno jest dlugi, jak widać na fotkach rama jest przedłużona, chyba nie po to aby zamontować przedłużone owiewki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MiloszKr Napisano 2 Lutego 2007 Share Napisano 2 Lutego 2007 Widać dokładnie że na zdjęciu które Pretorian pokzał na końcu pierwszej stronny sleper jest przedłużony.. widać do kond sienga przez element wyprofilowany w spoylerze dachowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Praetorian Napisano 6 Lutego 2007 Autor Share Napisano 6 Lutego 2007 Tak jest... Sleeper ma przedłużenie. Dzisiaj będę wykańczał przedłużenie ramy. Jak skończę to zapodam fotki. Kupiłem już także spray Ivoory Glossy. Według mnie idealnie odpowiada orginalnemu kolorowi zestawu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Praetorian Napisano 6 Lutego 2007 Autor Share Napisano 6 Lutego 2007 Jeszcze nic nie poszpachlowane więc wygląda to tak: A spraya takiego kupiłem : Pozdrawiam, Przemek. Ps. Baaardzo bym prosił o jakieś fotki ramy z okablowaniem, bo na tych, które mam niewiele widać, a już bym chciał coś zacząć kleić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymeeeek Napisano 6 Lutego 2007 Share Napisano 6 Lutego 2007 no no no bardzo fasjnie ci to wyszlo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paffko Napisano 6 Lutego 2007 Share Napisano 6 Lutego 2007 Dawaj dawaj Praetorian - trzymamy kciuki Dla mnie jak na razie super Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Praetorian Napisano 6 Lutego 2007 Autor Share Napisano 6 Lutego 2007 Dawaj dawaj Praetorian - trzymamy kciuki Dla mnie jak na razie super Pozdrawiam Dzięki, dzięki. Sorki, że takie bidne foty, ale cóż.... Jutro może coś nowego. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Praetorian Napisano 18 Lutego 2007 Autor Share Napisano 18 Lutego 2007 (edytowane) Witam, witam. Nareszcie pojawiło się słoneczko i wzięło mnie na Petka. Zawiecha jest na miejscu. Wał przedłużony. Rama poszpachlowana. Blok silnika sklejony. Fotki biedne, bo drzewo mi przed balkonem zarosło i dochodzi mało światła Ps. Sorry, że musicie oglądać moją brudną podłogę na balkonie Niedługo będzie okablowanie ramy i silnika (tutaj także malowanko). Znalazłem jeszcze parę pomocnych fotek i może uda mi się zrobić jakąś "prowizorkę". Rama na zdjęciu wygląda krzywo, ale w rzeczywistości odchylenie ma około 0,5 mm , więc jak na pierwszą tego typu przeróbkę jest w miarę ok. Najbardziej cieszę się z tego, że po takim przedłużaniu wał pasuje idealnie. Pozdrawiam, Przemek. Edytowane 21 Lutego 2007 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.