Skocz do zawartości

Peterbilt Kandy Tow- Relacja z budowy


Praetorian

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was serdecznie w mojej nowej relacji.

 

Tym razem zajmę się Peterbiltem 377 A/E z jednostką napędową Ceterpillar. Moim zamiarem jest zbliżenie się do tego auta:

 

dac42b8d571b8842.jpg

 

W modelu planuję zrobić cząstkową instalację elektryczną oraz pneumatyczną. Silnik będzie w malowaniu żołtym.

 

Po otwarciu pudełka ukazały mi się 3 bardzo fajne worki z masą części.

Od razu zauważyłem wiele wspaniałych detali. Ciekawostką jest to, że wszystkie przyciski na desce rozdzielczej są -uwaga- wypukłe! Genialnie nadaje się to do malowania ręcznego. Kalkomania także jest załączona do zestawu, ale nad deską rozdzielczą zastanowię się później. Przy fotelach zauważyłem nawet mocowania od pasów bezwładnościowych, a malowanie uszczelek nie powinno sprawiać kłopotu, ponieważ są one bardzo ładnie uwypuklone. Następną rzeczą, za którą kocham amerykańskie modele, jest cała ramka pełna chromów.

 

fd24530a0e474344.jpg

1978d4c5cd176795.jpg

 

Ps. Już niedługo pierwsze fotki z postępów prac nad modelem.

 

 

Pozdrawiam,

Przemol

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 226
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No to bedzie ciekawa relacja Bedziesz robić przedłużenie sypialki i spojlerów? Mimo wszystko powodzonka życze

 

Taki jest mój zamiar

 

Na pewno chcę tak zrobić, ale czy się uda to zobaczymy, bo to moja pierwsza tak poważna przeróbka. Z resztą jest to mój trzeci model Dzięki za słowa otuchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model bardzo ciekawy mam go na stanie, niestety czeka aż będę miał jakis pomysł na jego wykonanie.

Życzę powodzonka w budowie modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deskę warto pomalować bo wygląda to kapitalnie, także kalkomanię możesz od razu odłożyć na bok Wiem, bo sam tak zrobiłem w swoim petku . życzę powodzenia w budowie

 

No pewnie tak zrobię, ale najpierw zaopatrzę się w pędzelek 000

 

 

Tak przy okazji, to bardzo bym prosił o fotki ramy z instalacją.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem przy okazji na necie ciekawy opis:

Peterbilt 377

 

Wypuszczając model 377 A/E Peterbilt znacznie odszedł od klasycznego ciągnika typu "conventional". Ta niezwykle nowoczesna konstrukcja jest zwiastunem stylu amerykańskich trucków ciężkich XXI wieku. Wprowadzona w 1996 r. kabina sypialna Ultra Cab zapewnia komfort na niespotykaną dotychczas skalę.

 

Zespół badawczo-rozwojowy firmy Peterbilt spędził wiele czasu nad planami konstrukcyjnymi modelu 377. Macierzysta firma Paccar w Seattle wyłożyła olbrzymie środki, aby jej najmłodsza latorośl mogła odnieść sukces. Pojazd testowano na specjalnej trasie, a badania aerodynamiczne prowadzono w tunelu powietrznym. W modelu 377 udało się zachować klasyczną linię trucku i ozdobne elementy chromowane.

 

Model 377 A/E oferowany jest z różnymi kabinami sypialnymi i w wersjach odpowiadających oczekiwaniom klienta: podwozie może być wykonane ze stali lub aluminium, osie typu Eaton albo Rock, kabina kierowcy z aluminium lub o konstrukcji mieszanej, skrzynia biegów automatyczna albo l0-biegowa manualna. Do wyboru pozostaje 10 wersji silników, przy czym największą popularnością cieszy się Caterpillar Diesel C-10 o mocy 350 KM. Ponadto Peterbilt przygotowany jest do zastąpienia wielu podzespołów ze stali konstrukcjami aluminiowymi, co ma pozwolić na maksymalną redukcję wagi i tym samym dalsze oszczędności zużycia paliwa.

 

Gigant w trasie

Ten "Kenwood Tour de Force" należy do tzw. concept trucks, produkowanych na specjalne zamówienie: w tym przypadku chodzi o kolosa na kotach, reklamującego firmę z branży elektroniki rozrywkowej. Szef firmy Kenwood, Dań Petersen, uważa ten wehikuł, wysytany na wielkie imprezy sportowe, za idealny nośnik reklamowy. Olbrzym zostat wyposażony przez należącądoKenwooda firmę Concept Trailers Bruce'a Canepy za sumę pot miliona dolarów: naczepa ma 14,6 m długości i pozwala zmontować ze ślizgowych palet powierzchnię użytkową 280 m2. Silnik o mocy 425 KM dostarczył Caterpillar.

 

DANE TECHNICZNE:

Producent: Peterbilt TruckCompany, przedsiębiorstwo koncernu Paccar, Seattle (Washington), USA

Model: 377 A/E

Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną

Silnik: Caterpillar C-10 o mocy 350 KM (257 kW) przy 1800 obr./min.

Skrzynia biegów: manualna Fuller RT13710B (10-biegowa)

Resorowanie: resory piórowe

Rama: kratownica, podtużnice stalowe, poprzeczki aluminiowe

Hamulce: bębnowe Eaton plus ABS Rockwell-Wabco

Ciężar całkowity: ponad 15 t (w USA klasa 8)

Udźwig całkowity: do 70 ton.

 

System Peterbilta Unibilt Cab Sleeper obejmuje trzy wersje:

1 - 36 Inches Low Roof Sleeper (głębokość 91 cm, dach niski)

2 - 48 Inches High Roof Sleeper (głębokość 122 cm, dach wysoki)

3 - 63 Inches High Roof Sleeper (głębokość 160 cm, dach wysoki)

 

Największa w ofercie Peterbilta kabina mieszkalna Ultra Cab o głębokości l,6 m

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik: Caterpillar C-10 o mocy 350 KM (257 kW) przy l8000 obr./min.

Cosik zdaje mi się że wkradł sie błąd w obrotach silnika, powinno być 1800 obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik: Caterpillar C-10 o mocy 350 KM (257 kW) przy l8000 obr./min.

Cosik zdaje mi się że wkradł sie błąd w obrotach silnika, powinno być 1800 obr/min.

 

No racja... 18 tyś obrotów mają bolidy F1

 

Przy okazji jedna nowa, ciekawa fotka:

 

11d59953a782a1ed.jpg

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzasz Pretorian stworzyć identyczny model jak na tych zdjęciach orginału ??

 

Bolidy 18 tyś obrodów nie osiagaja maxymalnie moga osiagać 17100 obrotów o tym mówi załącznik J FIA do regulamino o bolidachF1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzasz Pretorian stworzyć identyczny model jak na tych zdjęciach orginału ??

 

Bolidy 18 tyś obrodów nie osiagaja maxymalnie moga osiagać 17100 obrotów o tym mówi załącznik J FIA do regulamino o bolidachF1

 

Mam zamiar odwzorować go z jak największą dokładnością. Szkoda, że mam tylko dwie fotki (chodzi o różne ujęcia), bo chętnie obejrzałbym cały środek sleepera i tylną ściankę od zewnątrz.

 

Ps. 17100 to prawie 18000

Ale pewnie chodziło mi o to, że jak na wyścigach pokazują obrotomierze to jest zaznaczone 20000 chyba na liczniku i dlatego tak powiedziałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę tu uchodzić na znawcę w temacie, ale wydaje mi się, że tu sleeper w ogóle nie jest przedłużany tylko ta owiewka z boku jest taka długa Ale oczywiście mogę się mylić - to czysta spekulacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę tu uchodzić na znawcę w temacie, ale wydaje mi się, że tu sleeper w ogóle nie jest przedłużany tylko ta owiewka z boku jest taka długa Ale oczywiście mogę się mylić - to czysta spekulacja

Sleeper napewno jest dlugi, jak widać na fotkach rama jest przedłużona, chyba nie po to aby zamontować przedłużone owiewki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać dokładnie że na zdjęciu które Pretorian pokzał na końcu pierwszej stronny sleper jest przedłużony.. widać do kond sienga przez element wyprofilowany w spoylerze dachowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest... Sleeper ma przedłużenie. Dzisiaj będę wykańczał przedłużenie ramy. Jak skończę to zapodam fotki. Kupiłem już także spray Ivoory Glossy. Według mnie idealnie odpowiada orginalnemu kolorowi zestawu.

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nic nie poszpachlowane więc wygląda to tak:

 

ee25c56c1dd05d2c.jpg

 

A spraya takiego kupiłem :

 

41eca21bdc961ccb.jpg

 

 

Pozdrawiam,

Przemek.

 

Ps. Baaardzo bym prosił o jakieś fotki ramy z okablowaniem, bo na tych, które mam niewiele widać, a już bym chciał coś zacząć kleić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawaj dawaj Praetorian - trzymamy kciuki

Dla mnie jak na razie super

Pozdrawiam

 

Dzięki, dzięki. Sorki, że takie bidne foty, ale cóż....

 

Jutro może coś nowego.

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam, witam.

 

Nareszcie pojawiło się słoneczko i wzięło mnie na Petka.

Zawiecha jest na miejscu. Wał przedłużony. Rama poszpachlowana. Blok silnika sklejony. Fotki biedne, bo drzewo mi przed balkonem zarosło i dochodzi mało światła

 

8b62d5b8a0536ca0.jpg

 

636a285a1f977631.jpg

 

42353be4593d37ab.jpg

 

 

Ps. Sorry, że musicie oglądać moją brudną podłogę na balkonie Niedługo będzie okablowanie ramy i silnika (tutaj także malowanko). Znalazłem jeszcze parę pomocnych fotek i może uda mi się zrobić jakąś "prowizorkę". Rama na zdjęciu wygląda krzywo, ale w rzeczywistości odchylenie ma około 0,5 mm , więc jak na pierwszą tego typu przeróbkę jest w miarę ok. Najbardziej cieszę się z tego, że po takim przedłużaniu wał pasuje idealnie.

 

Pozdrawiam,

Przemek.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.