MCzarnowicz Posted July 22, 2010 Share Posted July 22, 2010 Witam serdecznie. Chciałbym Wam zaprezentować moj ostatni ulepek, którym jest MiG-21 FL w barwach Lotnictwa Egipskiego z czasów tzw. wojny na wyniszczenie, czyli okresu "pokoju" pomiędzy starciami z roku 67 a 73. Model wykonany z zestawu Academy Mig-21PF w skali 1/48 prosto z pudła. Zapraszam do oglądania i komentowania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maletak Posted July 22, 2010 Share Posted July 22, 2010 Świetny, podoba mi się bardzo, gratuluję . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grek Posted July 22, 2010 Share Posted July 22, 2010 Swietny i ciekawe malowanie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wuwumaster Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 piękne wykonanie kalki tylko zdają się być nieadekwatnie czyste, zwłaszcza białe pola, nie mniej jednak model pięknie wykończony, w bardzo bliskowschodnim charakterze pozdrawiam! p.s. czy aby nie zapomniałeś uwzględnić dielektrycznej zielonej osłony w górnej części statecznika pionowego? jego obrys wskazuje późne PF - taki jak był później w PFM, szerszy, właśnie z tą osłoną dielektryczną , ze zdjęć jakie posiadam wynika iż egipskie 21 miały te osłony standardowo malowane na zielono, chyba że masz na niego kwity że tego akurat pojechali kamuflażem (aa i jeszcze jedno - skoro to była osłona dielektryczna, to była z laminatu, więc nie może tam w obiciach prześwitywać aluminium) pozd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MCzarnowicz Posted July 23, 2010 Author Share Posted July 23, 2010 Wuwumasterze-> Na zdjęciach Egipskich 21nek widać różnie. Problem polegał na tym, że Egipcjanie nie znali się na kamuflażu nie mieli nawet odpowiednich farb by to robić. Zapychali dziury malując samoloty (przynajmniej w tym okresie) farbami samochodowymi z ich fabryki bodajże mieszczącej się w Heluanie. Znając ich mentalność (a miałem okazję ją dośc dogłębnie poznać) pewnie nie przejmowali się do końca wytycznymi bądź ich w ogóle nie mieli, bądź, co jest wielce prawdopodobne, lakiernik nie potrafił czytać więc nie wiedział że w instrukcji pisze że to pole ma zostawić. Do dziś mam w pamięci obraz jedne z baterii SA-2 rozlokowanej w rejonie Mansury gdzie Ziły były pomalowane "co było pod ręką". Wyobraźcie sobie np bardzo ciemną błyszczącą zieleń na środku szaro-piaskowego pustkowia utkwionego wśród pól. No ale jeśli bez problemu wszystkie stacje obrony p-lot w Delcie można znaleźć na Google Maps to po co robić kamo... Jest jeszcze jedna sprawa z tym ogonem. Przyznam się, że pomyliłem się i wkleiłem zły tzn od późnej wersji a nie od wczesnej. Jednak na innym forum poinstruowano mnie że taka konfiguracja to FL która w Egipcie również latała. Kalki natomiast... cały czas bije sie z myślami czy nie zmienic ich na wcześniejszy typ, ten z gwiazdkami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKD4GA Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 PFM, a juz zwlaszcza FL nie mialy tam diaelektryka ino duraluminiowa late. Czyli w modelu jest ok. Jezeli chodzi o malowanie samolotow i zamalowywanie oslon radioprzezroczystych, to technik ktory wowczas by sie tak wyglupil szybko by otrzyma latke dywersanta. Za Nasera taki czlowiek to mial juz przechalapane na maksa. Pozdr. Pawel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wuwumaster Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 (edited) PFM, a juz zwlaszcza FL nie mialy tam diaelektryka ino duraluminiowa late. Czyli w modelu jest ok. czy na pierwszym zdjęciu aby na pewno jest PFM? (jednoczęściowa owiewka) poczytałem, doczytałem, sporo (gł WWS) miało dielektryk a pod nim elektronikę ale też fakt iż sporo PFMów miało alu łate (choćby nasze, choć miały malowane stateczniki) tak więc więc późny PF z ogonem jak w PFM mógł mieć alu łate... nie mniej jednak po wyczerpującym wywodzie kolegi MCzarnowicza sprawa stała się jasna pozdrawiam ! Edited July 23, 2010 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiotrPilot Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Bardzo ładny model. Kolejny Mig-21 na forum. I to mi się podoba ,że ten samolot ma wciąż swoich wielbicieli. Ja niedługo zamierzam kontynuować swoją pracę przy 21 ale bisku. A co do zdjęcia wyżej to osłonę kabiny jednoczęściową wraz z częścią pancerną miał Mig-21 F ,PF, PF (SPS), PFS Pozdrawiam Piotr Wawer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarekk Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Piotrze, w wyliczance zapomniałeś jeszcze o indyjskim 21-FL Kalki natomiast... cały czas bije sie z myślami czy nie zmienic ich na wcześniejszy typ, ten z gwiazdkami. Godło z dwoma gwiazdkami to godło Zjednoczonej Republiki Arabskiej (ZRA) - państwo powstałe 1 lutego 1958 roku z połączenia Egiptu i Syrii. W 1961 w Syrii doszło do zamachu stanu w wyniku którego Syria wycofała się z unii. Egipt zachował nazwę Zjednoczonej Republiki Arabskiej aż do 1971. Godło z gwiazdkami występowało do 1972 roku. Od 1973 Godło było bez gwiazdek. Napisałeś, że model jest z okresu "wojna na wyczerpanie". Takie określenie przyjęło się określać starcia zbrojne do których doszło w latach 1967-1970 na froncie izraelsko-egipskim. Twoje malowanie (podobne jest w Osprey Combat Aircraft nr 44) jest obecnie z roku 1973. Twój kamuflaż zwany "Nile Valley camouflage" rozwijany był w latach 1969-70. Prosi się historycznie wiec o godło ZRA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamil232 Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 Witam, Pozwolę sobie być bezczelny i zapytam o technikę robienia odprysków. Szczególnie chodzi mi o takie jak widać na ostatniej fotce na ogonie. Są rewelacyjne Nie chcę pytać bezpośrednio o technikę, ale gdybyś mógł mnie tylko naprowadzić. Czy są one robione maskolem czy naniesione na właściwą już farbę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MCzarnowicz Posted July 29, 2010 Author Share Posted July 29, 2010 Jarku czy znany jest ci ktoś kto robi kalki ze starymi rondlami egipskimi oprócz HDL? Po ich zestawie do Mi-24 mam lekki uraz do tej firmy. Kamilu, obicia robione sa gąbką przy użyciu farby vallejo model air (jest rzadsza od tej do pędzla) przed cieniowaniem i cała reszta zabiegów "chemiczno-upiększających". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek Świderski Posted July 29, 2010 Share Posted July 29, 2010 Jezeli chodzi o malowanie samolotow i zamalowywanie oslon radioprzezroczystych, to technik ktory wowczas by sie tak wyglupil szybko by otrzyma latke dywersanta. Za Nasera taki czlowiek to mial juz przechalapane na maksa. Nie zapominajac o fakcie, ze w wiekszosci krajow arabskich czesto jako technicy pracowali Rosjanie......... w Afryce Kubanczycy......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.