Moses Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 Postanowilem skleic cos jako odskocznia od modeli ktore tworze, cos nieskomplikowanego, bez dodatkow w postaci blaszek i podobnych. Bedac dzis w sklepie majac juz w reku OV-10 Bronco w oko mi wpadla wersja Skyhawka ktora w mlodosci sklejalem, co fakt Fujimi a nie Hasegawy, wiec wybor padl jednak na ten model. Co w pudle W pudelku mamy 5 ramek z szarego plastiku oraz jedna z przezroczysta. kalkomanie pozwalajace na wykonanie 3ch wersji kolorystycznych OA-4. Wszystkie wersje przedstawiaja samoloty USMC , ktory jest jedynym uzytkownikiem tej wersji i mamy tak 1. OA-4M 01 bu.no. 154638 H&MS-12 "Outlaws" 05.1985. Samolot z normalnymi (bialymi oznaczeniami) w 3-kolorowym szarym kamuflarzu (ten ja wybralem) 2. OA-4M 06 bu.no. 154645 H&MS-12 "Outlaws" 08,1986. Samolot z oznaczeniami low-vis, Charakteryzuje sie tym ze oznaczenia sa w barwach w ktorych jest kamo na zasadzie kontrastu. Niestety pomimo tego ze wyglada to ciekawie nie zdecydowalem sie na ta wersje gdyz kalka zostala kiepsko zrobiona, tzn nierowno nalozona zostala farba. 3. OA-4M 03 bu.no. 153527 H&MS-32. Wracajac do wyprasek. Jest to model z konca lat 80tych wiec trzyma standard. Kabina pilota uproszczona (raptem 5czesci + piloci) tablice przyzadow sa plaskie a zegary sa w formi kalki, duzo nadlewek. Linie podzialu blach delikatne wypukle, oraz wklesle (stery oraz wzierniki). Model mozna wykonac z otwarymi hamulcami aeroddynamicznymi, jednak wymaga to duzego nakladu pracy gdyz komory sa uproszczone (ja ich nie bede robil). Oslona kabiny dzielona. A jak to ma sie do planu? Co fakt nie mam planow OA-4M, ale w starej AERO Technice Lotniczej nr.1/91 (Starsi modelarze lotniczy pamietaja napewno to pisemko) byly plany A-4M, na postawie ktorego powstala wersja dwu miejscowa, wiec pozwolilem sobie mniej wiecej porownac jedno z drugim. I mamy tak krztalt i wymiary tylniej czesci kadluba jako tako sie pokrywaja, natomiast rozpietosc skrzydel jest o jakies 4mm za duza. Jednak dla mnie to roznicy nie robi Uwagi wlasne Jestem zawiedziony, gdyz jak na Hasegawe jest to model marny. Nadlewki, uproszczony, nijak mu do modelu Fujimi ktory byl bardziej szczegolowy. Fujimi mial o wiele lepsza kabine, lepiej wykonane komory podwozia. Patrzac we wloty powietrza widzialo sie lopatki silnikia a nie sciane, mona bylo zrobic wysuniete sloty, oraz dokladniejsze komory hamulcow aero dynamicznych. Pozatym kadlub nie byl powichrowany, a dolna polowka skrzydla nie byla 0,5 mm za gruba I tak przechodzimy do modelowania .......... Oprocz wyciecia kilku elementow z ramki i oszlifowania ich z grubsza, polaczylem podloge z komora podwozia, oraz zaszpachlowalem miejsca w kadlubie gdzie byly dziury a co bedzie chodz troche widoczne po sklejeniu. Gdy skoncze pisac pewnie pomaluje srodek i wezme sie za fotele. Czy ma ktos moze zdjecia foteli Escapac 1-C3 lub 1-G3? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał94 Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 O rany.... te połówki kadłuba nie pasują zbytnio do siebie... a zwłaszcza ogon.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted February 21, 2007 Author Share Posted February 21, 2007 Michale pasowac to pasuja tylko powichrowane strasznie, zdjecie pokazalem gdyz poprostu nie moglem uwierzyc ze cos takiego moze sie zdarzyc w modelu Hasegawy, ktora do nie tak dawna uwazalem za jedna z lepszych firm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majek Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 Czy ma ktos moze zdjecia foteli Escapac 1-C3 lub 1-G3? Wiele tego nie ma w sieci, ale costam mi sie udalo wygrzebac... Jezeli jeszcze tego nie masz, to dobrze. A jak juz masz, to chyba ciezko bedzie cokolwiek wiecej znalesc. IG-3: http://www.seatejectcolor.com/seat/sedili/ditte/escapac/images/g3.htm http://www.saorbats.com.ar/GaleriaSaorbats/SINPRODE05/images/ID_DSCN9910_JPG.jpg IC-2: http://www.seatejectcolor.com/seat/sedili/ditte/escapac/images/c3.htm A tu IC-2. Wiele sie na pierwszy rzut oka od IC-3 nie rozni, wiec fotki moze sie na cos przydadza. http://www.flighthelmet.com/cgi-bin/shopper.cgi?preadd=action&key=EJSS_IC2-A7 Linka do "Ejection Site" nawet nie podaje, bo pewnie zajrzales tam w pierwszej kolejnosci... Albo na wszelki wypadek podam. Coprawda akurat ani o IC-3, ani o IG-3 wiele nie ma, ale moze cos innego sie przydac. http://www.ejectionsite.com/escapacfr.htm Tu mozesz sporo ciekawych rzeczy znalesc na temat Skyhawka: http://www.warbirdsite.com/museumskyhawk.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted February 21, 2007 Author Share Posted February 21, 2007 Dzieki Majek za linki. Prawde mowiac to wpisalem w wyszukiwarke fotek googlowska 1 -C3 i nic nie wyskoczylo, wiec nie mialem ani jednej fotki. Jeszscze raz dzieki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majek Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 Nie ma za co, polecam sie na przyszlosc. Moze dlatego nic Ci nie wyskoczylo, bo wpisales wlasnie 1-C3, a nie IC-3 (bo taki jest prawidlowy symbol tego fotela). Ale tak, czy siak, malo jest materialow na temat akurat tych dwoch foteli. Pewnie dlatego, ze wystepowaly one tylko w A-4. Duzo wiecej jest na temat chociazby IC-2, ktory byl wykorzystywany w kilku samolotach Marynarki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKD4GA Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 Malo materialow to jest o IE-9 qcheneczka. Seatejectcolor.com - fajna stronka - widze pierwszy raz Trudno to racjonalnie wytlumaczyc, ale zawsze mi sie podobaly A-4 - wiec bede sledzil postepy w robocie. Pozdr. Pawel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted February 21, 2007 Author Share Posted February 21, 2007 Trudno to racjonalnie wytlumaczyc, ale zawsze mi sie podobaly A-4 - wiec bede sledzil postepy w robocie. Tez mi sie on zawsze podobal, tak samo jak brzydka A-6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted February 22, 2007 Author Share Posted February 22, 2007 Zasiedzialem sie wczoraj i bratu nie oddalem aparatu wiec kilka zdjec z wczorajszego i dzisiejszego placu boju, a wiec Wklilem kabine i jej "wyposazenie". Na drugim zdjeciu widac srubke gdyz trzeba pamietac o tym, ze ze zgledu na konstrukcje podwozia (dlugi nos przy cofnietej wysokiej goleni przedniej), nalezy dodac obciazenie, aby model nie lecial na nos. Polaczylem takze polowki kadluba, i potraktowalem szpachla. Zwichrowanie ktore pokazalem na zdjeciu w pierwszym poscie nie bylo takie straszne, klej szybko zlapal i jest ok. Co do szpachlowania, model posiada wypukle linie podzialu blach, jaki jest wiec sposob na takie szlifowanie aby ich nie popsuc? Jak sie Panstwu motyw podoba? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted February 22, 2007 Author Share Posted February 22, 2007 Na dzis dzien raczej koniec, trzeba sobie cos zostawic na pozniej. Samolocik dostal juz skrzydelka i usterzenie, wszystkie antenki i czujniki, oraz sonde do tankowania w powietrzu oraz hamulce. Bylo troche szpachlowania na laczeniu kadluba ze skrzydlami, no i nie stety nie udalo mi sie dokonca wyruwnac dolnej polowki skrzydel z gorna chodz szlifowalem pol dnia, ale naszczescie tego nie widac tak bardzo, sadze ze do momentu gdy nie pomaluje modelu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majek Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Kurka wodna... Szybki jestes... Czekam na malowanko. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted February 22, 2007 Author Share Posted February 22, 2007 Chorobowe i prosty model Pozatym robiony prosto z pudla, dlatego idzie szybko. A na malowanie sam czekam, bo uwielbiam ten moment Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKD4GA Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Wrzuc fotke z instrukcji malowania ktore robisz... Pozdr. Pawel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted February 22, 2007 Author Share Posted February 22, 2007 Aparat juz oddalem (jeszcze sie swego nie dorobilem :( ) Wiec jedynie co moge zrobic to wkleic fotki oryginalu. Tp bedzie chyba nawet lepsze niz obrazek instrukcji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKD4GA Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 no dobra ale te sa low-vis Pozdr. Pawel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted February 22, 2007 Author Share Posted February 22, 2007 I on tez bedzie low Viz. Wszstkie OA-4M byly malowane low-viz. Z tym normalnym malowaniem chodzilo mi ze wszystkie oznaczenia kodowe jednostki, godlo jednostki, napis marines ma malowanie na bialo, na jest tez malowanie typowo low-viz gdzie to co przedchwila wymienilem jest w barwach kamuflarzu, [Edit] Przypadek pierwszy opisany wyzej przezemnie Full Low-viz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 O, miło Cię na Modelworku widzieć Yuniorze. A tak w ogóle, to lep szybko to latadło i bierz się za porządne pojazdy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKD4GA Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 hmm to mnie zmyliles - po lekturze Twojego pierwszwego wpisu myslalem ze jakis OA-4 mial "klasyczne malowanie" - klasyczne znaki przynaleznosci itd. Pozdr. Pawel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted February 25, 2007 Author Share Posted February 25, 2007 Tak Tomku wkoncu mnie tu przynioslo bo na kartonworku malo sie dzieje, ale i tak sie z nim nie roztaje i robie relacje na dwa fronty Co do tych porzadnych pojazdow hehe musze sie nastroic odpowiednio znowu i nabrac weny PKD4GA Przepraszam za zmylke ale z OA-4 tak jest. jedyna fotka jaka mam z ta wersja w hivis to eksponat przedjakas baza, sadze ze poprostu pomalowany aby ladnie wygladal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted April 7, 2007 Author Share Posted April 7, 2007 Zakupilem brakujace farbki, oraz pierwszy z 3ch zestawow obslogi lotniskowej by Hasegawa. Natomiast natknalem na problem ktory non stop zawsze mnie trafia, podwozie i biala farba, pomalowalem i wyglada to tak jak by byly 2 mm farby ktora na dodatek nie kryje i zostawia paskudne smugi. Jakies koncepcje jak temu zaradzic? :pomoc: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted April 9, 2007 Author Share Posted April 9, 2007 BTW poszukiwane sa zdjecia pylony glownego do podwieszenia Snakeeye'i Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirage3 Posted April 9, 2007 Share Posted April 9, 2007 Rozumiem, że chodzi Ci o belkę TER lub MER Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted April 9, 2007 Author Share Posted April 9, 2007 To zes mnie zazyl. NIestety typu belki Ci nie podam ale to chodzi o belke pod kadlubowa na 6 snakeeyei 'i widoczna na fotce ponizej, moze to cos pomoze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirage3 Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 (edited) Nom szukasz fotek MERa Ja na kompie mam tylko moje fotki TERa Edited April 10, 2007 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted April 10, 2007 Author Share Posted April 10, 2007 Jak tak twierdzisz to tak jest. a Wiec poszukuje fotek MERa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.