tornado Napisano 26 Sierpnia 2010 Share Napisano 26 Sierpnia 2010 (edytowane) Wczoraj doręczyciel dostarczył mi paczkę z tym oto modelem: Zupełnie jak małe dziecko nie wytrzymałem i od razu zabrałem się za jego budowę Do modelu producent załączył zestaw kalkomani w trzech wersjach malowania, jeszcze nie jestem zdecydowany które wybiorę bo podobają mi się zarówno z lat 19070/80: jak i z lat 1980/90: Po otwarciu pudła i sprawdzeniu wyprasek okazało się, że oszklenie nosa było złamane na pół Na szczęście połówki są ułamane przy samej ramie okiennej więc może uda się to naprawić Przy tak dużym modelu przydało by się aby golenie kół były metalowe, niestety są plastikowe ale za to producent pomyślał chociaż o ich wzmocnieniu i do środka dał stalowe pręty wzmacniające konstrukcję: A oto co do tej pory zrobiłem: sklejone i oszlifowane golenie (do nich mam zamiar zamontować przewody) Połączyłem i poszpachlowałem środkową część kadłuba z ogonem: Na sucho połączyłem kadłub z kokpitem i nosem, a aby lepiej było sobie wyobrazić wielkość modelu zrobiłem zdjęcie z budowniczym: Edytowane 26 Sierpnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 26 Sierpnia 2010 Share Napisano 26 Sierpnia 2010 Duże to... ale chudzinka Popraw literówkę w tytule tematu. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Sierpnia 2010 Share Napisano 26 Sierpnia 2010 No szeroko kadłubowiec to to nie jest I jak spasowanie ogona z resztą kadłuba ? Będę śledził relację i życzę powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 26 Sierpnia 2010 Autor Share Napisano 26 Sierpnia 2010 Duże to... ale chudzinka Dlatego aby to zrównoważyć poszukuję Boeinga 747 w 1:100 Popraw literówkę w tytule tematu. Już poprawiłem I jak spasowanie ogona z resztą kadłuba ? Poszło duuużo szpachli. Część ogonowa po bokach od reszty kadłuba była węższa o około 1 mm , natomiast pionowy statecznik był szerszy od trójkącika na kadłubie też o około 1 mm z każdej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 26 Sierpnia 2010 Share Napisano 26 Sierpnia 2010 Szkło spróbuj zareklamować-opisz problem, podeprzyj zdjęciem i wyślij Airfixowi na @. Powinni się poczuć zobowiązani. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deeptown Napisano 26 Sierpnia 2010 Share Napisano 26 Sierpnia 2010 Może i chudzinka ale te samoloty mają w sobie piękno. Kibicuję budowie. Kawał modelu. W kwestii podwozia to w Hannants jest jeszcze do dostania: Aerospatiale Concorde undercarriage legs (designed to be used with Airfix kits) Aircraft detailing sets (metal) A co do malowania to mi się podoba to z Singapore Airliines (choć swojego o połowę mniejszego zrobiłem we współczesnym malowaniu BA), do tego malowania kalki robi(ł) TwoSix Decals, w AviationMegastre są do dostania kalki innego producenta do tego malowania (Whirlybird). Spomiędzy dwóch powyższych malowań wybór ciężki. Oba mi się podobają i gdyby miał się ukazać nowy porządniejszy (user friendly) model tego samolotu w 1/144 to z chęcią bym się pokusił o wykonanie każdego malowania tej pięknej maszyny (także "pepsiczane"). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Sierpnia 2010 Share Napisano 26 Sierpnia 2010 Malowanie Pepsi jest najlepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 27 Sierpnia 2010 Autor Share Napisano 27 Sierpnia 2010 (edytowane) deeptown dzięki za info Szkoda, że nie ma żadnego zdjęcia jak wyglądają te podwozia. Podwozia z zestawu wydają się być odporne na ciężar (naciskałem je od góry palcem i nie widać było żadnych odkształceń ), no ale wszystko okaże się gdy stanie na nich bryła samolotu, jak by co wtedy pomyślę o kupnie metalowych. Co do malowania postanowiłem wybrać barwy z lat 80/90-tych. Zastanawiam się tylko czy w poszczególnych okresach silniki i ich obudowy (część tylna) były malowane w tych samych kolorach Owszem dysponuję bardzo bogatą dokumentacją zdjęciową oryginału ale silniki i podwozie mam tylko do ostatniego malowania. I tu mam pytanko do znawców tematu, mianowicie Airfix proponuje pomalować osłony farbką H85 Satin Coal Black i H53 Metallic Gunmetal, a na zdjęciach wygląda to na przybrudzone aluminium, a może to po prostu zdarta farba i dlatego tak wyglądają Tymczasem do centropłatu przykleiłem komory podwozia głównego, a następnie całość do kadłuba: Po zamontowaniu centropłata z jednej strony (przód) ukazała się dość spora szpara, a z drugiej dodatkowo pionowy uskok. Jak widać na zdjęciach będzie z tym trochę roboty: Ponownie nałożyłem szpachlę na łączenie kadłuba z ogonem. Myślę, że czynność tą będę musiał przeprowadzić jeszcze kilka razy: Na koniec wczorajszego dnia poączyłem dolne z górnymi płatami skrzydeł, tu raczej obejdzie się bez szpachli Edytowane 27 Sierpnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzio_f Napisano 27 Sierpnia 2010 Share Napisano 27 Sierpnia 2010 Ładny Harrier Plastik czy karton ? Wracając do tematu będę bacznie obserwował poczynania przy modelu, sam jestem zainteresowany zakupem tego ptaszka. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 27 Sierpnia 2010 Autor Share Napisano 27 Sierpnia 2010 Ładny Harrier Plastik czy karton ? Miło mi, że podoba się Tobie Plastik - Airfix 1:24 (relacja z jego budowy jest w tym dziale). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deeptown Napisano 27 Sierpnia 2010 Share Napisano 27 Sierpnia 2010 H85 Satin Coal Black i H53 Metallic Gunmetal U siebie poleciałem całość gunmetalem ale minimalista jestem i pasażery robię dla relaksu. Natomiast w większym modelu takim jak Twój pewnie bym już to rozróżnił i jeśli ma być "spod igły" to wybrał stalowy oraz gunmetal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 27 Sierpnia 2010 Autor Share Napisano 27 Sierpnia 2010 Dzięki za odpowiedź Ps. Od kilkunastu lat jest to dopiero mój trzeci samolot, a pierwszy pasażer - mam nadzieję, że nie ostatni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzechuG Napisano 27 Sierpnia 2010 Share Napisano 27 Sierpnia 2010 Śledziłem relację gdy robiłeś Harriera i to dla mnie jest mistrzostwo więc teraz siadam w pierwszym rzędzie i mocno Ci kibicuję . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzio_f Napisano 27 Sierpnia 2010 Share Napisano 27 Sierpnia 2010 Widziałem te relacje z Harriera jak i z Mustanga muszę przyznać że jestem pod wrażeniem. Mam nadzieje że concorde będzie naprawdę piękny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinfire Napisano 27 Sierpnia 2010 Share Napisano 27 Sierpnia 2010 ooooo a to ten "pakuneczek" odebrałeś wczoraj, jak gadaliśmy oooo piękny będzie, zasiadam i obserwuję... postawił bym "se" jeszcze piwko dla wzmocnienia nerwów ale antybiotyk nadal łykam... nie myślałeś nad jakimś bydlakiem w 1/72 lub 1/48??? może miał bym coś ciekawego do zaproponowania dla Ciebie, jak lubisz taki wielki kaliber edit: jak chcesz to maleństwo zrównoważyć, proponuję A380 z Revell'a w 1/144, fajny model, duuuży model, przystawiłem do niego benka 737 i nie wyobrażam sobie tego kolosa jak siada mi nad blokiem... dodam, że raczej marne szanse aby u nas to "coś" usiadło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzio_f Napisano 27 Sierpnia 2010 Share Napisano 27 Sierpnia 2010 Usiąść by usiadł na Lublinku, gorzej by miał z parkingiem ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 27 Sierpnia 2010 Autor Share Napisano 27 Sierpnia 2010 Dzięki Panowie nie myślałeś nad jakimś bydlakiem w 1/72 lub 1/48??? może miał bym coś ciekawego do zaproponowania dla Ciebie, jak lubisz taki wielki kaliber edit: jak chcesz to maleństwo zrównoważyć, proponuję A380 z Revell'a w 1/144, fajny model, duuuży model, przystawiłem do niego benka 737 i nie wyobrażam sobie tego kolosa jak siada mi nad blokiem... dodam, że raczej marne szanse aby u nas to "coś" usiadło Przed chwilką kupiłem kolejnego olbrzyma (Boeing 747 w 1:100 - 71 cm. dł.), to chyba wstrzymam się z kolejnymi zakupami Co do A380 w 1:144, na rynku obecnie jest dostępny jeszcze większy bo w 1:125 Podłubałem trochę przy kokpicie. Kalki jeszcze mokre, potraktowałem je SOL'em, poczekam do jutra wtedy zabezpieczę je clearem i zrobię ostateczne poprawki malarskie i już zamknę kadłub. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinfire Napisano 28 Sierpnia 2010 Share Napisano 28 Sierpnia 2010 Co do A380 w 1:144, na rynku obecnie jest dostępny jeszcze większy bo w 1:125 No to ja w przedstawicielstwie linii lotniczych na Okęciu widziałem A380 olbrzyma, ale na Barajas w Madrycie... giganta, miałem wrażenie jak by go w 1/72 zrobili pojęcia nie mam co to za skala była, trzeba było go kurcze zmierzyć, był wykonany z drewna podobno, więc ciężki raczej, a stał na nózce cieniutkiej niczym drut (do robienia na drutach, tak to ujmijmy ) a co do decalu ja chyba bym bardziej na retro w Concorde stawiał, taki kurcze cukereczek... Usiąść by usiadł na Lublinku, gorzej by miał z parkingiem ;p Niestety (dla mnie, bo bym z chęcią go sfocił jak mi nad blokiem leci) nie ma takiej opcji, żeby wylądował na Lublinku, z resztą nie wiem czy na Okęciu by normalnie usiadł, pewnie tak, ale musiał by miec mało paliwa, inne lotniska chyba by go nie podjęły? podobno jakiś A380 miał kłopoty nad Polską i gdzieś go zawracali, u nas nie siadał, z wielu względów z resztą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Sierpnia 2010 Share Napisano 28 Sierpnia 2010 Modele w takich biurach to tylko na zamówienie A co do A380 na Okęciu to jak by musiał to by usiadł Zrzut paliwa itp. Ale gorzej z miejscem na płycie postojowej i drogami kołowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 29 Sierpnia 2010 Autor Share Napisano 29 Sierpnia 2010 (edytowane) Co do A380 w 1:144, na rynku obecnie jest dostępny jeszcze większy bo w 1:125 No to ja w przedstawicielstwie linii lotniczych na Okęciu widziałem A380 olbrzyma, ale na Barajas w Madrycie... giganta, miałem wrażenie jak by go w 1/72 zrobili Zapewne jest tak jak mówi KonDi - model zrobiony na zamówienie, ja natomiast mówię o zestawach produkowanych seryjnie do samodzielnego złożenia. Ps. Na stronieTwoSix Decals natknąłem się na kalkomanie do modelu Boeinga 747-200 w skali 1:72 - to dopiero musi być kolos Wracając do Concorde. Miałem przymocować kokpit do kadłuba ale na razie postanowiłem poczekać z tym. Natomiast zabrałem się za montaż silników, poszpachlowałem już je ale wymagają jeszcze drobnych poprawek: Do kadłuba zamontowałem skrzydła i stery wysokości: Na dolnej powierzchni w miejscu łączenia połówek płatów ukazały się dwie potężne szpary (w relacjach na zagranicznych forach widziałem takie same szpary więc chyba to normalka), właściwie wystarczyło by zaszpachlować je tylko na przodzie płata bo resztę zakryją silniki ale nawaliłem szpachli na całej długości: Przymiarka silników na sucho: Edytowane 29 Sierpnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Sierpnia 2010 Share Napisano 29 Sierpnia 2010 Stery mogą być zamocowane w dowolnym odchyleniu czy tylko na 0 stopni ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 29 Sierpnia 2010 Autor Share Napisano 29 Sierpnia 2010 Stery mogą być zamocowane w dowolnym odchyleniu czy tylko na 0 stopni ? Tylko na 0 st. Myslałem co by przerobić je i zamontować w pozycji opuszczone ale nie wiem jak w realu w miejscu łączenia wyglądają krawędzie sterów i skrzydeł, no i jak są mocowane (nie mam takiej dokumentacji). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Giulio Niewiadomski Napisano 29 Sierpnia 2010 Share Napisano 29 Sierpnia 2010 Na stronieTwoSix Decals natknąłem się na kalkomanie do modelu Boeinga 747-200 w skali 1:72 - to dopiero musi być kolos znam jednego ksiedza z pszowa co mial kiedys takie cudo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 31 Sierpnia 2010 Autor Share Napisano 31 Sierpnia 2010 Prace przy modelu idą dość mozolnie a to dla tego, że prawie cały czas walczę ze szpachlą. Dół skrzydeł i kadłub doprowadziłem już do ładu, obecnie likwiduję ślady łączeń płatów z kadłubem: Powoli zabieram się za uzbrajanie podwozi w przewody: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 1 Września 2010 Autor Share Napisano 1 Września 2010 Dokończyłem podwozia, właściwie muszę zrobić jeszcze wash'a i trochę przetrzeć opony papierem (szlifowałem je ale na zdjęciach widać, że niezbyt dokładnie to zrobiłem). Tłoki siłowników okleiłem folią, przewody starałem się zrobić tak jak w oryginale, tzn. w przednim podwoziu są gumowe i sztywne a w głównym oplecione: I jedna fotka dla porównania wielkości podwozia tylnego z głównym: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.