sokol Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Inbox zestawu jest tu: viewtopic.php?t=23387 APA, czyli lotniskowy agregat prądotwórczy ma stanąć na dioramie z Migiem 21-R: Na pierwszy ogień poszła rama - zaszpachlowana, przygotowana do szlifowania: Posklejanie koła, bez piast i przed obróbką Tylny resor wraz z piastami kół (strona wewnętrzna) Jedna z dwóch tylnych osi: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Mroczkowski Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Zajmuje 2 miejsca w pierwszym rzędzie! Zawsze miałem słabość do takich pojazdów, a szczególnie lotniskowych! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek.Sz. Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Ktoś musi być pierwsz z apą . Też mam ten zestaw to sobie podpatrzę i będzie mi łatwiej. Co do miga to jest to czysty bis z fujimi. Żeby tak nie kłuł w oczy to mogłbyś włożyć do niego garb Airesa od MF-a i usunąć piórka na OCP. Pozdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manas Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 No ja też popatrzę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sokol Posted October 19, 2010 Author Share Posted October 19, 2010 Cóż, Mig-21R z Fujimi nie jest doskonały - pośpieszyłem się ze skrzydełkami i to jeszcze da radę naprawić, bo model jeszcze czeka parę korekt, ale garbu już nie zmienię. A wracając do apki, prace trwają dalej nad podwoziem Urala: Tylne zawieszenie: Oś przednia: Rama wraz z zamontowanymi przednimi piórami resorów: Blok silnika: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mare_K Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Kalki do APA-y można znaleźć na popularnym, polskim portalu aukcyjnym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzes Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Za to, że mnie siedem lat temu zaraziłeś apką, obiecuję czujne śledzenie prac i surowe koleżeńskie oko . Na początek więc - do poprawki koła, póki nie poszedłeś dalej. Bieżnik powinien iść w jodełkę Że tak sobie pozwolę zacytować zdjęcie Piotrka S. z walkaroundu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sokol Posted October 19, 2010 Author Share Posted October 19, 2010 Ok, koła się Grzesiu poprawi Docelowo nie są jeszcze zrobione. Chyba, że się rzucę również na koła z Armory Kalki do polskiej apki są również w zestawie - rejestracja UWR, w malowaniu sprzed około roku 1998 - czyli cały khaki. I taki będzie mój egzemplarz. Relacji ciąg dalszy. Na razie idzie łatwo, schody się pewnie zaczną przy montowaniu ramion apki... ale to jeszcze trochę szpachli do tego czasu upłynie ;) Podwozie prawie w całości: A tu z zamontowanym zbiornikiem paliwa (żywiczny z zestawu konwersyjnego): Początki prac nad kabiną - zamontowany chwyt powietrza i reflektor: No i podwozie z kabiną (tylko przymiarka): Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek.Sz. Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Na jaki kolor pomalujesz ramę z zawieszeniem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sokol Posted October 20, 2010 Author Share Posted October 20, 2010 Patrząc na te fotki: http://www.sokol.slupsk.pl/redzikowo/ZIL%20003.jpg http://www.sokol.slupsk.pl/redzikowo/ZIL%20001.jpg Wychodzi mi, że rama była w kolorze nadwozia, podobnie jak osie. Pióra resorów czarne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek.Sz. Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Ok, szybko idziesz. Ale z budą od Armory to będziesz miał kłopot żeby ją wpasować do podstawy z ICM. Przewody elektryczne na wysięgnikach z cyny czy inny patent? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzes Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Wojtku, osie zdecydowanie czarne! (Widziałem nawet na niektórych egzemplarzach czarny połysk) Co do ramy podwozia to bywały różne, ale zieloną można uznać za poprawną Pamiętaj, że łaciate kamo, a z nim różne wariacje malowania detali, weszło stosunkowo niedawno, a Ty robisz pierwsze, jednolite malowanko. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qalimar Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Sokol, patrząc na Twojego eRa- zastosowałeś zły kształt cyfr, baba jaga jest za wysoko, na przodzie zbiorników nie powinno być czerwonego, a szczęka na zasobniku rozpoznawczym pochodzi z zupełnie innego samolotu. Wnętrze osłony kół podwozia też możesz przemalować- były szare jak widać. A i jeszcze jedno- ten egzemplarz nigdy nie miał peryskopu na osłonie kabiny. Zdjęcia przedstawiają stan samolotu nb 1423 z lipca 1991r.- później nic się nie zmieniło: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sokol Posted October 20, 2010 Author Share Posted October 20, 2010 Tak jak Grzesiu już pisałem robię jednolite malowanie. Więc przed malowaniem jeszcze się temu dokładniej przyjrzę. Przewody elektryczne pójdą z cyny - mam ładny zwój cienkiego drutu cynowego. A co do Miga - korekty uwzględnię, ale cyfr raczej nie zmienię - te są wzięte z zestawu Mig-21R z Fujimi, miałem jeszcze ze stareńkiego zestawu z Intechu, ale te rozsypały się przy próbie nałożenia (pomimo wcześniejszego pomalowania lakierem). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wisa Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Zdecydowana większość urali w różnych konfiguracjach zabudowy miała kolor całego podwozia czarny. Po wyczyszczeniu przez wojsko całe podwozie łącznie ze zderzakiem świeciło się jak nie wiem co Podczas przemalowywania pojazdów na wielobarwne kamo pryskano wtedy również i ramy. Wydaje mi się więc prawidłowym pomalowanie podwozia na czarny najlepiej półmatowy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sokol Posted October 20, 2010 Author Share Posted October 20, 2010 Zdecydowana większość urali w różnych konfiguracjach zabudowy miała kolor całego podwozia czarny. Po wyczyszczeniu przez wojsko całe podwozie łącznie ze zderzakiem świeciło się jak nie wiem co Podczas przemalowywania pojazdów na wielobarwne kamo pryskano wtedy również i ramy. Wydaje mi się więc prawidłowym pomalowanie podwozia na czarny najlepiej półmatowy. Dzięki za info Na pewno się przyda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł Czarnocki Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Może się przyda ? http://www.airpolicing.wp.mil.pl/fotogaleria/27/476.jpg O i tu jakieś obrazki http://forum.valka.cz/viewtopic.php/title/SOV-APA-5-APA-5D-APA-5DM-mobilni-energeticky-zdroj/t/70469 http://walkarounds.airforce.ru/avia/rus/ground/apa-5/index.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sokol Posted October 20, 2010 Author Share Posted October 20, 2010 Dzięki Pawle Zdjęcia się na pewno przydadzą Dziś poodcinałem naddatki od dużych elementów żywicznych APY. Pojawiły się wątpliwości o dopasowanie tej konwersji do zestawu ICM. Postanowiłem więc dokonać przymiarki. Oto efekt: A przy okazji - z linków Pawła - koła w wersji slick Kubica by się ich nie powstydził ;) http://walkarounds.airforce.ru/avia/rus/ground/apa-5/apa-5_03.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł Czarnocki Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 A przy okazji - z linków Pawła - koła w wersji slick http://walkarounds.airforce.ru/avia/rus/ground/apa-5/apa-5_03.jpg Nie drwij. Rosjanie kiedyś opracowali produkcję drewnianych opon. Zobacz słoje na bieżniku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sokol Posted October 21, 2010 Author Share Posted October 21, 2010 Ja nie drwię W wojsku wszystko się może zdarzyć - w pewnej jednostce ściągali koła opony z samolotu, który stał na pomniku, bo były lepsze niż w magazynie. I zdarzyło się to w Polsce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzes Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 (...)w pewnej jednostce ściągali koła opony z samolotu, który stał na pomniku, bo były lepsze niż w magazynie. I zdarzyło się to w Polsce. Życie stawia przed nami wyzwania i rzecz w tym, żebyśmy umieli tym wyzwaniom sprostać! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sokol Posted October 21, 2010 Author Share Posted October 21, 2010 Poprawione po uwadze Grześka (dziękuje ) koła: Jedno z kół jezdnych: Cały komplet sześciu kół jezdnych: Na pierwszym planie, siódme koło - koło zapasowe: A tu zdjęcia prezentujące kolejną przymiarkę - tym razem z założonymi kołami. Jak widać mieszczą się pod błotnikami. Elementy tylko złożone, nie sklejone - stąd przesunięcia i niedokładne spasowanie. Oceniam że przy montażu jednak nie będzie problemu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sokol Posted October 21, 2010 Author Share Posted October 21, 2010 O to z przyjemnością popatrzę Bo to całkiem spore lotnisko będzie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sokol Posted October 29, 2010 Author Share Posted October 29, 2010 Podczas prac nad zabudową agregatu pojawiła się całkiem spora szczelina, widoczna na poniższym zdjęciu: W rzeczywistości obie części są połączone, więc uzupełniłem ubytki płytką polistyrenową i zaszpachlowałem. Schnie i czeka na szlifowanie Błotniki od dołu wzmocnione są wspornikami (blaszka fototrawiona): A w międzyczasie schnie sobie podwozie pomalowane na czarno (Revell nr8): Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzes Posted October 29, 2010 Share Posted October 29, 2010 Kurcze, Wojtku, jak spojrzałem na to zdjęcie to w pierwszej chwili pomyślałem, że będziesz robił silnik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.