Jump to content

APA-5D 1:72


sokol
 Share

Recommended Posts

Inbox zestawu jest tu: viewtopic.php?t=23387

 

APA, czyli lotniskowy agregat prądotwórczy ma stanąć na dioramie z Migiem 21-R:

 

model.jpg

 

Na pierwszy ogień poszła rama - zaszpachlowana, przygotowana do szlifowania:

1.jpg

2.jpg

 

Posklejanie koła, bez piast i przed obróbką

3.jpg

4.jpg

5.jpg

 

Tylny resor wraz z piastami kół (strona wewnętrzna)

6.jpg

 

Jedna z dwóch tylnych osi:

7.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ktoś musi być pierwsz z apą . Też mam ten zestaw to sobie podpatrzę i będzie mi łatwiej. Co do miga to jest to czysty bis z fujimi. Żeby tak nie kłuł w oczy to mogłbyś włożyć do niego garb Airesa od MF-a i usunąć piórka na OCP.

Pozdr

Link to comment
Share on other sites

Cóż, Mig-21R z Fujimi nie jest doskonały - pośpieszyłem się ze skrzydełkami i to jeszcze da radę naprawić, bo model jeszcze czeka parę korekt, ale garbu już nie zmienię.

 

A wracając do apki, prace trwają dalej nad podwoziem Urala:

 

Tylne zawieszenie:

8.jpg

9.jpg

10.jpg

 

Oś przednia:

11.jpg

 

Rama wraz z zamontowanymi przednimi piórami resorów:

12.jpg

 

Blok silnika:

13.jpg

Link to comment
Share on other sites

Za to, że mnie siedem lat temu zaraziłeś apką, obiecuję czujne śledzenie prac i surowe koleżeńskie oko .

Na początek więc - do poprawki koła, póki nie poszedłeś dalej. Bieżnik powinien iść w jodełkę

Że tak sobie pozwolę zacytować zdjęcie Piotrka S. z walkaroundu

Miroslawiec2010088.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ok, koła się Grzesiu poprawi Docelowo nie są jeszcze zrobione. Chyba, że się rzucę również na koła z Armory

 

Kalki do polskiej apki są również w zestawie - rejestracja UWR, w malowaniu sprzed około roku 1998 - czyli cały khaki. I taki będzie mój egzemplarz.

 

Relacji ciąg dalszy. Na razie idzie łatwo, schody się pewnie zaczną przy montowaniu ramion apki... ale to jeszcze trochę szpachli do tego czasu upłynie ;)

 

Podwozie prawie w całości:

14.jpg

15.jpg

 

A tu z zamontowanym zbiornikiem paliwa (żywiczny z zestawu konwersyjnego):

16.jpg

 

Początki prac nad kabiną - zamontowany chwyt powietrza i reflektor:

17.jpg

 

No i podwozie z kabiną (tylko przymiarka):

18.jpg

Link to comment
Share on other sites

Wojtku, osie zdecydowanie czarne! (Widziałem nawet na niektórych egzemplarzach czarny połysk)

Co do ramy podwozia to bywały różne, ale zieloną można uznać za poprawną

 

Pamiętaj, że łaciate kamo, a z nim różne wariacje malowania detali, weszło stosunkowo niedawno, a Ty robisz pierwsze, jednolite malowanko.

Link to comment
Share on other sites

Sokol, patrząc na Twojego eRa- zastosowałeś zły kształt cyfr, baba jaga jest za wysoko, na przodzie zbiorników nie powinno być czerwonego, a szczęka na zasobniku rozpoznawczym pochodzi z zupełnie innego samolotu.

Wnętrze osłony kół podwozia też możesz przemalować- były szare jak widać.

A i jeszcze jedno- ten egzemplarz nigdy nie miał peryskopu na osłonie kabiny.

Zdjęcia przedstawiają stan samolotu nb 1423 z lipca 1991r.- później nic się nie zmieniło:

 

er.jpg

 

er1.jpg

 

er3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tak jak Grzesiu już pisałem robię jednolite malowanie. Więc przed malowaniem jeszcze się temu dokładniej przyjrzę.

 

Przewody elektryczne pójdą z cyny - mam ładny zwój cienkiego drutu cynowego.

 

A co do Miga - korekty uwzględnię, ale cyfr raczej nie zmienię - te są wzięte z zestawu Mig-21R z Fujimi, miałem jeszcze ze stareńkiego zestawu z Intechu, ale te rozsypały się przy próbie nałożenia (pomimo wcześniejszego pomalowania lakierem).

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowana większość urali w różnych konfiguracjach zabudowy miała kolor całego podwozia czarny. Po wyczyszczeniu przez wojsko całe podwozie łącznie ze zderzakiem świeciło się jak nie wiem co Podczas przemalowywania pojazdów na wielobarwne kamo pryskano wtedy również i ramy. Wydaje mi się więc prawidłowym pomalowanie podwozia na czarny najlepiej półmatowy.

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowana większość urali w różnych konfiguracjach zabudowy miała kolor całego podwozia czarny. Po wyczyszczeniu przez wojsko całe podwozie łącznie ze zderzakiem świeciło się jak nie wiem co Podczas przemalowywania pojazdów na wielobarwne kamo pryskano wtedy również i ramy. Wydaje mi się więc prawidłowym pomalowanie podwozia na czarny najlepiej półmatowy.

 

Dzięki za info

Na pewno się przyda

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Pawle Zdjęcia się na pewno przydadzą

 

Dziś poodcinałem naddatki od dużych elementów żywicznych APY. Pojawiły się wątpliwości o dopasowanie tej konwersji do zestawu ICM. Postanowiłem więc dokonać przymiarki. Oto efekt:

 

19.jpg

 

20.jpg

 

21.jpg

 

A przy okazji - z linków Pawła - koła w wersji slick

Kubica by się ich nie powstydził ;)

 

http://walkarounds.airforce.ru/avia/rus/ground/apa-5/apa-5_03.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja nie drwię

 

W wojsku wszystko się może zdarzyć - w pewnej jednostce ściągali koła opony z samolotu, który stał na pomniku, bo były lepsze niż w magazynie. I zdarzyło się to w Polsce.

Link to comment
Share on other sites

(...)w pewnej jednostce ściągali koła opony z samolotu, który stał na pomniku, bo były lepsze niż w magazynie. I zdarzyło się to w Polsce.
Życie stawia przed nami wyzwania i rzecz w tym, żebyśmy umieli tym wyzwaniom sprostać!
Link to comment
Share on other sites

Poprawione po uwadze Grześka (dziękuje ) koła:

 

Jedno z kół jezdnych:

22.jpg

Cały komplet sześciu kół jezdnych:

23.jpg

 

Na pierwszym planie, siódme koło - koło zapasowe:

24.jpg

 

A tu zdjęcia prezentujące kolejną przymiarkę - tym razem z założonymi kołami. Jak widać mieszczą się pod błotnikami. Elementy tylko złożone, nie sklejone - stąd przesunięcia i niedokładne spasowanie. Oceniam że przy montażu jednak nie będzie problemu.

 

25.jpg

 

26.jpg

 

27.jpg

Link to comment
Share on other sites

Podczas prac nad zabudową agregatu pojawiła się całkiem spora szczelina, widoczna na poniższym zdjęciu:

30.jpg

 

W rzeczywistości obie części są połączone, więc uzupełniłem ubytki płytką polistyrenową i zaszpachlowałem. Schnie i czeka na szlifowanie

 

Błotniki od dołu wzmocnione są wspornikami (blaszka fototrawiona):

31.jpg

 

A w międzyczasie schnie sobie podwozie pomalowane na czarno (Revell nr8):

28.jpg

29.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.