Skocz do zawartości

Nowe Mi-17 dla polskiej armii


Cinekf1

Rekomendowane odpowiedzi

Zintegrowany System Łączności

 

http://www.itwl.pl/pl/z_43.php

 

Jest jeszcze coś takiego, jak Zintegrowany System Awioniczny (ZSA) - projekt, moim zdaniem dość ambitny i wart wprowadzenia, modernizacji wyposażenia awionicznego dla W-3, Mi-8/17, Mi-24 i SW-4. Zakłada on m. in. wyposażenie w glass cockpit. Wyposażenie Głuszca powstało własnie jako realizacja tego projektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odkąd to WZL-1 remontował silniki TW-3-117???????!!!!!!!!!!!

Łukasz, WZL w Dęblinie specjalizował się w remontach silników, a WZL Łódź płatowców. Innych opcji nie było.

 

 

A więc- Dęblin- tylko silniki ( we współdziałaniu z Ruskimi)

Łódź-tylko płatowce.

 

Nie jestem do końca przekonany.

Co do Rosjan, to prawda. Nawet ostatnio podczas lotów próbnych Tu 154 (102) brali udział Rosjanie ale powróciwszy do silników byłem przekonany że od 24 były robione w Łodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz, widziałeś w WZL-1 Łódź hamownię? Oni zwyczajnie nie mają możliwości, aby rozebrać silnik, a co tu mówić o remoncie.

 

em- idea jest taka- na jednym wyświetlaczu możesz przełączać sobie poszczególne radiostacje, radiokompasy i co tam ci jeszcze wrzucą. Stroić oczywiście również. Zamiast powiedzmy 10-ciu pulpitów masz teoretycznie 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dwa pozostałe pewnie dostaną kolejne numery. Tak patrzę po zdjęciach i miejsce na promienniki Ardos jest, ale węzłów do mocowania EWU nie widzę, co mnie torchę dziwi. Wiadomo, czy rozpraszacze gazów wylotowych będą montowane? I w ogóle - jakie wyposażenie ma trafić na śmigłowce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LWR-H z ITWL'u. Jest on montowany na naszych śmigłowcach, czy znów cały program rozwoju sprzętu trafił na półki?

 

I jeszcze jedno pytanie - widać na smigłowcach kratownice z węzłami mocowań podobnych do tych, na ktorych miały być montowane holenderskie zasobniki do samoobrony. Będą na nich montowane? Było by to trochę "na wyrost", skoro na wyposażeniu są ASO-2W i ma być promiennik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Mikele, aby zamontować PZU, silniki muszą mieć inny stożek wlotowy- innymi słowy- "ryjek" od pyłofiltra musi być umocowany w osi silnika. Bez zamontowanego filtra PZU nie można uruchamiać silnika.

Nie sądzę, aby nasi w WZL przerabiali silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, solidna argumentacja Czyli raczej, tak jak piszesz, powinni zamontować filty siatkowe. Raczej mało prawdopodobne jest wysłanie w tamten rejon śmigłowca bez filtrów. Nie jest to co prawda Irak, ale zapylenie mimo wszystko duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że może to być coś podobnego:

 

86487.jpg

 

Z kolei w tym przypadku trzeba zmienić wloty powietrza do silników.

 

A znając życie, będzie jak jest, czyli tak:

 

http://www.airplane-pictures.net/image8544.html

albo tak:

http://www.airplane-pictures.net/image68993.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.