Skocz do zawartości

Nowe Mi-17 dla polskiej armii


Cinekf1

Rekomendowane odpowiedzi

Wreszczie dobre wieści

 

Do Wrocławia przyleciały na pokładzie Rusłana nowiutkie 3 sztuki Mi-17 (docelowo ma być ich 5) dla polskiej armii. Widzi mi się fajna wersja (rampa zwykła ale dzrzwi w kabinie desantowej z obu stron kadłuba). To się szykuje nielada gradka dla modelarzy

 

filmik :

http://www.tvn24.pl/-1,1687656,0,1,nowe-smiglowce-dla-afganskiej-misji,wiadomosc.html

 

Jeśli ktoś wejdzie w posiadanie fotek tych maszyn chętnie zobaczymy na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogli by coś kupić z dużymi bocznymi drzwiami do desantowania i fast ropeów, a nie chłopaki muszą się przeciskać przez te pipki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że takie zakupy realizują tylko ze względu na misję w Afganie, a nie myślą o doposażeniu tego co lata w kraju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kraju będą latały "zmodernizowane" zwłoki Su-22M4.

Tym samym nasze siły zbrojne służyć będą przez następnych wiele lat tylko i wyłącznie do robienia dobrze naszym pożal się boże sojusznikom, z czego nie mamy absolutnie żadnych korzyści ani politycznych ani gospodarczych. Obronę terytorium zapewnią: od Odry do Wisły Bundeswehra, od Wisły do Bugu Armia Czerwona.

Gorze nam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj nie nie nie. Zakłady w Mielcu będą broniły wojska USA (jeden z kilku pozytywnych aspektów offsetu ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogli by coś kupić z dużymi bocznymi drzwiami do desantowania i fast ropeów, a nie chłopaki muszą się przeciskać przez te pipki ;)

 

chcesz i masz Dokładnie taką wersję kupili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi-17 i duże boczne drzwi desantowe? nie widziałem nigdy takiego cuda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra jeden Komandos z 1PSK na zwiad z 80l plecaczkiem wyskoczy ;)

 

Nadal jednak do szczęścia daleko. Nadal podczas desantu nie ma strzelca osłaniającego lewą stronę. Nadal aby zabezpieczyć prawą stronę śmigłowca, żołnierz musi obiec cały śmigłowiec. Nadal nie widzę możliwości desantowania po linie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do desatu z tej maszyny to chyba nie widziałeś co chłopaki z Tomaszowa lub Leźnicy potrafią z pokładu tych śmigłowców (jada jak pająki )

Akurat w Awganistanie to chyba nikt się z nich nie będzie desantować, śmigłowce naszego kontyngentu służą do wsparcia konwojów z powietrza, strzelcy mają stanowiska w drzwiach i w rampie, a w nówkach dojdzie możliwość zamontowania dodatkowego stanoiwska w prawych dzrzwiach.

 

WZL wykona to co MON sobie zażyczy. Maszyna zniesie wiele, uwierz mi.

Coś musi być w tych śmigłowcach skoro producent nie może się wyrobić z produkcją.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony też są ponoć drzwi wiec nie trzeba będzie już biegać w okół śmigłowca. Ale przydały by się zdjęcia bo narazie widziałem tylko kilkusekundowa migawkę w tefałenie. Więc to narazie plotki i domysły.

Dlaczego nie widzisz możliwości desantowania po linie ?

799px-Fast_Roping_1.jpg

Poza tym można zdjąć tylne"wrota" ;) i zjeżdżać ile dusz zapragnie:)

7-65469.jpg

7-65470.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie widzisz możliwości desantowania po linie ?

Ok zwracam honor

 

Poza tym można zdjąć tylne"wrota" ;) i zjeżdżać ile dusz zapragnie:)

 

Z tego co wiem to wojskowe regulaminy bezpieczeństwa zabraniają opuszczania, załadunku Mi-8/17 przez rampę gdy się kręcą wirniki

 

Cinek nasi chłopcy robią rzeczy o których mędrcom się nie śniło bo muszą bo mon im nie pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoż z Was zna dokładne oznaczenie tej wersji? Moja znajomość nowych wersji ósemki kończy się na Mi-8MTV i Mi-171 i pochodnych, a patrząc na kształt kadłuba dostarczone śmigłowce plasują się gdzieś pomiędzy.

 

 

edit: w sumie chyba znalazłem.

 

http://www.airliners.net/photo/Czech-Republic--/Mil-Mi-17-1(Sh)/0952732/L/

 

Mi-17-1 Ш (Sz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoż z Was zna dokładne oznaczenie tej wersji? Moja znajomość nowych wersji ósemki kończy się na Mi-8MTV i Mi-171 i pochodnych, a patrząc na kształt kadłuba dostarczone śmigłowce plasują się gdzieś pomiędzy.

 

 

edit: w sumie chyba znalazłem.

 

http://www.airliners.net/photo/Czech-Republic--/Mil-Mi-17-1(Sh)/0952732/L/

 

Mi-17-1 Ш (Sz)

 

Na pierwszy rzut oka, ciężko wyczuć jaka to dokładnie wersja. Wg nomenklatury rosyjskiej istnieją następujące:

Mi-8MTW-1 – cywilna wersja z silnikami TW3-117WM o zwiększonym pułapie.

Mi-8MTW-2 – uzbrojona wersja Mi-8MTW-1.

Mi-17-1W – wersja eksportowa Mi-8MTW-2.

Mi-8MTW-3 – cywilna wersja Mi-8MTW-1 między innymi o ulepszonej awionice, dostosowana do wymogów IATA, produkowana nadal w Kazaniu

Mi-172 – wersja eksportowa, zamówiona między innymi przez Indie i Meksyk i Wietnam

Mi-8MTW-5 – wersja transportowa Mi-8MTW-1 o hydraulicznie podnoszonej rampie z tyłu i poszerzonych drzwiach bocznych.

Mi-17-W5 – wersja eksportowa Mi-8MTW-5

Mi-8MTW-7 – wersja wyposażona w silnik WK-2500

Mi-17-W7 – wersja eksportowa Mi-8MTW-7

Mi-17MD – eksportowa wersja Mi-8MTW-5 używana w Rwandzie.

Mi-8AMT – odpowiednik serii AMV produkowany w Ułan Ude

Mi-171 – eksportowa wersja Mi-8AMT z zachodnią awioniką.

Mi-171Sz – eksportowa wersja Mi-8AMTSh z zachodnią awioniką.

 

Tu mamy do czynienia na pewno z jakąś hybrydą. Nie wiadomo jaki jest przód śmigłowca i jaką awionikę wrzucono.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy więc hybrydę tak jak myślałem- belka ogonowa jest jedną z późnych wersji z rampą- osłona bloku w.cz radaru dopplerowskiego DISS-15 jest schowana do wewnątrz, aby nie przeszkadzać we wjeździe na rampę, której de facto tu nie ma. Wyrzutniki ASO z boków kadłuba, jak na Mi-24W nb 956- odpowiada to Mi-8MTW-5. Nadal nie widać przodu, czy ma radar w opływowym dziobie, czy nie. Zakładam, że ma standardową szklarnię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przed chwilą w regionalnej TV we Wrocławiu pokazywali materiał z zdjęciami już z WZL w Łodzi. Śmigłowce mają całą szklaną kabinę (bez radaru pogodowego) i analogową awionikę. Kabina oczywiście malowania na czarno (NVG). Była też mowa o "uzbrojeniu w wielolufowe karabiny maszynowe kalibru 7.62", zapewne M134 (typu nie podano).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc mamy nowe płatowce i silniki oraz stare klamoty, znaczy się awionikę. Nie ma co jednak narzekać, jak na razie wystarczy. To i tak oddech dla aeromobilnych- klasyczne 8-ki dożywają swych chwil ostatnich...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klasyczne 8-ki dożywają swych chwil ostatnich...

Z dobrych źródeł wiem, że w WZL 1 czeka niezła kolejeczka Mi-8 do remontu. Jeszcze sobie polatają kilka latek - stare, poczciwe i niezawodne maszynki. Podobno silniki ósemki nie mają tak "destrukcyjnego" wpływu na płatowiec śmigłowca jak w przypadku 17stki, stąd długowieczność "starszego brata".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była mowa także o "mocniejszych silnikach", ale bez podania typu (TW3-117WM?). Pokazano takż ezbliżenia na przekładnię główną i WN - standardowo WR-14 i przegubowa piasta, nie widziałem tłumików ciernych.

 

Wygląda na to, że jedyną różnicą w stosunku do używanych poprzednie Mi-8/17 (mocno ogólnikowo) są szerokie przesuwne drzwi po bokach kadłuba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klasyczne 8-ki dożywają swych chwil ostatnich...

Z dobrych źródeł wiem, że w WZL 1 czeka niezła kolejeczka Mi-8 do remontu. Jeszcze sobie polatają kilka latek - stare, poczciwe i niezawodne maszynki. Podobno silniki ósemki nie mają tak "destrukcyjnego" wpływu na płatowiec śmigłowca jak w przypadku 17stki, stąd długowieczność "starszego brata".

WZL 1 Łódź ma tyle roboty że nie nadąża z remontami bieżącymi. Z tąd w Dęblinie znalazły się TW-3 na dziale silnika.

A tak na marginesie od poniedziałku WZL 3 Dęblin odchodzi do lamusa. Od poniedziałku zakład przejmuje WZL 1 Łódź a nazwa zmienia się na WZL 1 Dęblin.

Tak więc myślę, że zamiast do Łodzi, nowe nabytki mogą trafić do Dęblina albo 24 przeżucą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odkąd to WZL-1 remontował silniki TW-3-117???????!!!!!!!!!!!

Łukasz, WZL w Dęblinie specjalizował się w remontach silników, a WZL Łódź płatowców. Innych opcji nie było.

 

 

A więc- Dęblin- tylko silniki ( we współdziałaniu z Ruskimi)

Łódź-tylko płatowce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to coś bardzo awaryjnego, niemniej działa. Idea jest słuszna, żywcem przejęta z morskich Mi-2RM. Wtedy to się nazywało SPDR. W obecnej formie, skupia na jednej szynie wszystkie środki łączności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.