Skocz do zawartości

[W] He-162D (konwersja modelu Revella)


PiterATS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ponieważ jestem tutaj nowy, na wstępie chciałbym się przedstawić. Mój nick to PiterATS- niektórzy mogą mnie znać z innych for modelarskich. Jestem z Opola. Modelarstwem zajmuję się od prawie 14 lat, czyli od początków podstawówki. Tak na dobrą sprawę jednak swój pierwszy model w życiu, plastikowy, skleiłem w wieku 6 lat, oczywiście przy nieocenionej pomocy mojego ojca. Teraz natomiast sklejam modele kartonowe i plastikowe.

 

To tyle wstępu. Teraz chciałbym zaprezentować model nad którym obecnie pracuję. Jest to Henkel He-162 z firmy Revell w skali 1:32:

 

th_He-162D001.jpg

 

Prze rozpoczęciem budowy postanowiłem zwaloryzować model i to bez użycia żywic i blach.

Postanowiłem go również przerobić na wersję D, która była stadium projektowym, w którym samolot miał posiadać skrzydła o ujemnym kącie natarcia i usterzenie motylkowe:

 

http://www.luft46.com/ghart/gh162d-1.jpg

 

Walorka objęła kabinę pilota (tam dodałem brakujące wiązki przewodów), silnik oraz skrzydła i usterzenie.

 

th_He-162D002.jpgth_He-162D003.jpgth_He-162D005.jpgth_He-162D006.jpg

th_He-162D007.jpg

 

Wykonując silnik wykorzystałem ogromną ilość zdjęć remontowanego He-162 i jego silnika, dostępnych na tej stronie:

 

http://memorial.flight.free.fr/He162.html

Naprawdę polecam tą stronę wszystkim budującym modele He-162

 

Tak natomiast prezentuje się silnik wyjęty:

 

th_He-162D008.jpgth_He-162D009.jpgth_He-162D010.jpgth_He-162D011.jpg

 

…i zamontowany na sucho, bez kleju:

 

th_He-162D012.jpgth_He-162D013.jpg

Przewody wykonałem z odpowiednich średnic drutów miedzianych i cynowych. Uzupełniłem też brakujące wyposażenie na kadłubie silnika.

 

Skrzydła natomiast to mieszanka części wykonanych z plastiku i drobnych detali z kartonu.

Tutaj lewy płat:

 

th_He-162D014.jpgth_He-162D015.jpgth_He-162D016.jpg

 

Niedługo kolejne zdjęcia.