PiterATS Napisano 27 Marca 2007 Share Napisano 27 Marca 2007 Witam Ponieważ jestem tutaj nowy, na wstępie chciałbym się przedstawić. Mój nick to PiterATS- niektórzy mogą mnie znać z innych for modelarskich. Jestem z Opola. Modelarstwem zajmuję się od prawie 14 lat, czyli od początków podstawówki. Tak na dobrą sprawę jednak swój pierwszy model w życiu, plastikowy, skleiłem w wieku 6 lat, oczywiście przy nieocenionej pomocy mojego ojca. Teraz natomiast sklejam modele kartonowe i plastikowe. To tyle wstępu. Teraz chciałbym zaprezentować model nad którym obecnie pracuję. Jest to Henkel He-162 z firmy Revell w skali 1:32: Prze rozpoczęciem budowy postanowiłem zwaloryzować model i to bez użycia żywic i blach. Postanowiłem go również przerobić na wersję D, która była stadium projektowym, w którym samolot miał posiadać skrzydła o ujemnym kącie natarcia i usterzenie motylkowe: http://www.luft46.com/ghart/gh162d-1.jpg Walorka objęła kabinę pilota (tam dodałem brakujące wiązki przewodów), silnik oraz skrzydła i usterzenie. Wykonując silnik wykorzystałem ogromną ilość zdjęć remontowanego He-162 i jego silnika, dostępnych na tej stronie: http://memorial.flight.free.fr/He162.html Naprawdę polecam tą stronę wszystkim budującym modele He-162 Tak natomiast prezentuje się silnik wyjęty: …i zamontowany na sucho, bez kleju: Przewody wykonałem z odpowiednich średnic drutów miedzianych i cynowych. Uzupełniłem też brakujące wyposażenie na kadłubie silnika. Skrzydła natomiast to mieszanka części wykonanych z plastiku i drobnych detali z kartonu. Tutaj lewy płat: Niedługo kolejne zdjęcia. Mam nadzieję, że moja relacja przekona niektórych modelarzy, że aby wykonać ładny, szczegółowy model konkursowy, nie trzeba być trendy i wydawać ogromnych ilości pieniędzy na żywice i blachy. To niestety coraz częstsze zjawisko, a przecież wystarczy trochę pogłówkować i popracować nad detalami. To na razie tyle. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 27 Marca 2007 Share Napisano 27 Marca 2007 Cześć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 27 Marca 2007 Share Napisano 27 Marca 2007 Super, rządzisz, GRATULACJE!!! Naprawdę podziwiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macias13_84 Napisano 27 Marca 2007 Share Napisano 27 Marca 2007 Cześć Piter widzę że robisz tą dziwną wersję u ujemnym skosie skrzydła i usterzeniu Rudlickiego czy mi się tylko wydaje Edit: Już wiem znalazłem link do Luft "46 swoją drogą świetna stronka troszkę dla fantastów ale naprawdę godna polecenia Jest taka gierka IŁ-2 Sturmovik w najnowszej odsłonie można sobie pośmigać właśnie takim VolksJagerem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 4 Kwietnia 2007 Autor Share Napisano 4 Kwietnia 2007 Jest taka gierka IŁ-2 Sturmovik w najnowszej odsłonie można sobie pośmigać właśnie takim VolksJagerem Słyszałem o tym. Swoją drogą ciekaw jestem jak programiści zasymulowali model lotu wersji D, bo w normalnym Sturmoviku, zwykłym He-162A latało mi się średnio przyjemnie. To nie to samo co Me-163 Komet, przynajmniej w moim odczuciu Wracając do modelu, to zamontowałem już na stałe do kadłuba gotowe skrzydło: Skleiłem również kalpę i lotkę (jeszcze bez trymera), co widać na fotkach (części jeszcze nie są przyklejone na stałe i sobie wiszą swobodnie na zawiasach). Postanowiłem, że powierzchnie sterowe zamontuję w pozycji neutralnej, a klapy będą wychylone. Obecnie powoli pracuję nad drugim płatem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 29 Kwietnia 2007 Autor Share Napisano 29 Kwietnia 2007 Witam w relacji po przerwie. Skleiłem już drugie skrzydło. Samolot wreszcie zaczął nabierać rasowej sylwetki:-) Zacząłem również prace przygotowawcze pod montaż usterzenia. Z rysunków wynika, że usterzenie motylkowe było dłuższe przy podstawie niż klasyczne. W związku z tym musiałem przedłużyć ku przodowi wgłębienie pod stateczniki w kadłubie, ścinając prawie 7mm grzbietu kadłuba. Na razie powstała mi taka dziura: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 29 Kwietnia 2007 Autor Share Napisano 29 Kwietnia 2007 No i usterzenie motylkowe gotowe. Nawet nie spodziewałem się, że tak szybko je zrobię:-))). Pozostało mi jeszcze do wklejenia, w miejscu widocznej dziury, oprofilowanie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 23 Maja 2007 Autor Share Napisano 23 Maja 2007 Witam w dalszym ciągu relacji. Ostatnio dokleiłem pozostałe, nieprzeszkadzające w dalszej budowie elementy i zabrałem się za malowanie. Ponieważ model przedstawia samolot z serii Luftwaffe 1946, postanowiłem również poeksperymentować z kamuflażem w stylu „co było gdyby”. Niemcy byli znani z nietuzinkowych malowań samolotów, więc postanowiłem też namalować niespotykane kamo. Na początek położyłem kolor niebiesko-szary RLM66, a następnie na górne powierzchnie zielony RLM82: Dalej zamaskowałem odpowiednie obszary taśmą, położoną równolegle. Dzięki temu uzyskałem równoległe pasy koloru brązowo- fioletowego RLM81: Kolejnym krokiem było odręczne nałożenie białych linii, oddzielające podstawowe kolory kamuflażu. Dzięki malowaniu odręcznie białych pasów kamuflaż stał się bardziej nieregularny: Obecnie maluję przejścia koloru niebieskiego w górne plamy kamuflażu. Przejście te będzie łagodne, dodatkowo zdobione, szerokimi wężykami. Do malowania używam farb Pacta (A86, A97, A98) i Humbrol (H34). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PKD4GA Napisano 23 Maja 2007 Share Napisano 23 Maja 2007 Tez lubie te niemiecki, papierowe wynalazki czyli Luft'46. Model juz teraz sie fajowo prezentuje - czekam na koniec relacji ! Smieszy mnie tylko profil skrzydla - samolot nigdy nie oderwie sie od pasa - skrzydla beda go dociskaly do ziemi. Mam takie wrazenie Pozdr. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 23 Maja 2007 Autor Share Napisano 23 Maja 2007 Smieszy mnie tylko profil skrzydla - samolot nigdy nie oderwie sie od pasa - skrzydla beda go dociskaly do ziemi. Mam takie wrazenie A to czy szanowny kolega nie zna przypadkiem współczesnego samolotu Su-37 Bierkut, posiadającego taki płat??: http://www.aerospaceweb.org/aircraft/fighter/s37/s37_03.jpg ...albo samolotu z tamtych czasów, Ju-287 (zdjęcie również w locie): http://www.aeronautics.ru/archive/wwii/books/germany_secret_weapons_wwii/ju_287_02.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PKD4GA Napisano 23 Maja 2007 Share Napisano 23 Maja 2007 Chodzi drogi kolego o profil skrzydla - nie jego uklad, czyli ujemny skos. Zupelnie inny temat. Ujemny skos to ciekawy uklad, ale oprocz licznych zalet ma powazne wady - duze sily dzialajace na skrecanie. Pozdr. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 23 Maja 2007 Share Napisano 23 Maja 2007 Smieszy mnie tylko profil skrzydla - samolot nigdy nie oderwie sie od pasa - skrzydla beda go dociskaly do ziemi.Dokladnie tak. Tutaj krawedz splywu stala sie krawedzia natarcia i odwrotnie. Moze nie tyle dociskaloby go do pasa, bo roznica cisnien nad i pod platem i tak powstanie (w dalszym ciagu gora jest dalej), natomiast bardziej chyba chodzi o niezaklocony przeplyw i splyw powietrza z plata. Juz widze te zawirowania na krawedzi splywu. Takie turbulencje w ekstremalnej sytuacji moga nawet oberwac skrzydla, jak to wszystko zlapie jakichs drgan harmonicznych... Co nie zmienia faktu, ze model wyglada fajnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PKD4GA Napisano 23 Maja 2007 Share Napisano 23 Maja 2007 eee pomijajac wariacje jakie powstaja juz w locie (z prawidlowym profilem) - to u Pitera profil jest odwrocony - czyli sila nosna dziala do ziemi. Dokladnie tak jak w skrzydlach/spojlerach w samochodach wyscigowych. To oczywiscie szczegolik - bo jak juz pisalem - model fajowy... Pozdr. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 23 Maja 2007 Autor Share Napisano 23 Maja 2007 A po czym poznałeś, że profil jest odwrócony. Ja jakoś tego nie zauważyłem. Poza tym nie mogłem zrobić odwróconego profilu, bo w przeciwnym razie skrzydło u nasady, nie chciałoby się wpasować do podstawy w kadłubie- skrzydła mają identyczny profil, jak te oryginalne z zestawu, dla wersji He-162A. Mam nadzieję, że mówimy o tym samym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PKD4GA Napisano 23 Maja 2007 Share Napisano 23 Maja 2007 A po czym poznałeś, że profil jest odwrócony. Ja jakoś tego nie zauważyłem. Po krasnoludzku mowiac: bardziej wypukle od dolu... sa skrzydla Twojego modelu. No chyba ze mi sie zdaje. Profili lotniczych jest duzo - ale kazdy bardziej wypukly na gorze. Chodzi o wytworzenie roznicy cisnien powietrza oplywajacego plat na dole i na gorze, w taki sposob zeby odpwiednia sila dzialala ku gorze (sie powtarzam...). Pozdr. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek Kryszak Napisano 23 Maja 2007 Share Napisano 23 Maja 2007 Ja na fotkach wstawionych w ten wątek, jakoś nie umiem się dopatrzeć odwróconego profilu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PKD4GA Napisano 23 Maja 2007 Share Napisano 23 Maja 2007 Ja na fotkach wstawionych w ten wątek, jakoś nie umiem się dopatrzeć odwróconego profilu hmm porownalem sobie ta fotke http://i102.photobucket.com/albums/m105/PiterATS/He-162D/He-162D022.jpg z innymi pokazujacymi model od gory... i mi tak to wyglada. Piter zara wyjasni jak to jest Pozdr. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 23 Maja 2007 Autor Share Napisano 23 Maja 2007 Piter zara wyjasni jak to jest Oczywiście już wyjaśniam. Na początek taka fotka: Tak wygląda profil oryginalnego skrzydła z zestawu Revella dla wersji He-162A. Tak samo też wygląda profil na nasadzie na kadłubie. A więc profil moich nowych skrzydeł, dla wersji He-162D jest identyczny, bo w przeciwnym razie nie pasowałyby one do nasady kadłuba i miałbym masę roboty ze szpachlowaniem, szlifowaniem itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hary Napisano 23 Maja 2007 Share Napisano 23 Maja 2007 Mam nadzieje że ta kabina była czymś zamaskowana i będzie widać że to ma szybki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TKS-AP Napisano 23 Maja 2007 Share Napisano 23 Maja 2007 Zajrzyj do poczty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 24 Maja 2007 Autor Share Napisano 24 Maja 2007 Mam nadzieje że ta kabina była czymś zamaskowana i będzie widać że to ma szybki Oczywiście, kabina jest zamaskowana. Bardziej spostrzegawczy zauważą, że osłona kabiny zakryta jest paskami taśmy maskującej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 4 Czerwca 2007 Autor Share Napisano 4 Czerwca 2007 Malowania ciąg dalszy. Na początek chcę przeprosić za tło na zdjęciach, ale fotki były robione w modelarni podczas prac nad malowaniem i zajęć modelarskich. Dokończyłem malować przejście górnego kamuflażu w dolny, w postaci wężyków oraz dokonałem ostatnich poprawek. Rozpocząłem też prace nad nosem. Postanowiłem pomalować go na taki sam kolor jak oprofilowanie wlotu powietrza do silnika, czyli czerwony. Położyłem pierwszą warstwę farby. Potem będę musiał przeszlifować nos, nałożyć drugą warstwę czerwieni i dodać biały pasek, oddzielający kolor nosa od reszty kamo. Mam też już pomysł na winietkę do modelu, który podsunął mi mój instruktor, ale o tym później. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TKS-AP Napisano 6 Czerwca 2007 Share Napisano 6 Czerwca 2007 Czy chodzi o to , oczym pisalem w poczcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 6 Czerwca 2007 Autor Share Napisano 6 Czerwca 2007 Czy chodzi o to , oczym pisalem w poczcie? Jak najbardziej. Tylko prosiłbym o jakieś zdjęcia tej sytuacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TKS-AP Napisano 6 Czerwca 2007 Share Napisano 6 Czerwca 2007 Teraz zadasz ode mnie cudu. Tu nie mam mozliwosci zajrzenia do lezacej w domu dokumentacji. Ale bylo takie zdjecie w jednym z pierwszych numerow AEROPLANA i zwiazana z nim dyskusja w nastepnych numerach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.