Skocz do zawartości

[W] He-162D (konwersja modelu Revella)


PiterATS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ponieważ jestem tutaj nowy, na wstępie chciałbym się przedstawić. Mój nick to PiterATS- niektórzy mogą mnie znać z innych for modelarskich. Jestem z Opola. Modelarstwem zajmuję się od prawie 14 lat, czyli od początków podstawówki. Tak na dobrą sprawę jednak swój pierwszy model w życiu, plastikowy, skleiłem w wieku 6 lat, oczywiście przy nieocenionej pomocy mojego ojca. Teraz natomiast sklejam modele kartonowe i plastikowe.

 

To tyle wstępu. Teraz chciałbym zaprezentować model nad którym obecnie pracuję. Jest to Henkel He-162 z firmy Revell w skali 1:32:

 

th_He-162D001.jpg

 

Prze rozpoczęciem budowy postanowiłem zwaloryzować model i to bez użycia żywic i blach.

Postanowiłem go również przerobić na wersję D, która była stadium projektowym, w którym samolot miał posiadać skrzydła o ujemnym kącie natarcia i usterzenie motylkowe:

 

http://www.luft46.com/ghart/gh162d-1.jpg

 

Walorka objęła kabinę pilota (tam dodałem brakujące wiązki przewodów), silnik oraz skrzydła i usterzenie.

 

th_He-162D002.jpgth_He-162D003.jpgth_He-162D005.jpgth_He-162D006.jpg

th_He-162D007.jpg

 

Wykonując silnik wykorzystałem ogromną ilość zdjęć remontowanego He-162 i jego silnika, dostępnych na tej stronie:

 

http://memorial.flight.free.fr/He162.html

Naprawdę polecam tą stronę wszystkim budującym modele He-162

 

Tak natomiast prezentuje się silnik wyjęty:

 

th_He-162D008.jpgth_He-162D009.jpgth_He-162D010.jpgth_He-162D011.jpg

 

…i zamontowany na sucho, bez kleju:

 

th_He-162D012.jpgth_He-162D013.jpg

Przewody wykonałem z odpowiednich średnic drutów miedzianych i cynowych. Uzupełniłem też brakujące wyposażenie na kadłubie silnika.

 

Skrzydła natomiast to mieszanka części wykonanych z plastiku i drobnych detali z kartonu.

Tutaj lewy płat:

 

th_He-162D014.jpgth_He-162D015.jpgth_He-162D016.jpg

 

Niedługo kolejne zdjęcia.

 

Mam nadzieję, że moja relacja przekona niektórych modelarzy, że aby wykonać ładny, szczegółowy model konkursowy, nie trzeba być trendy i wydawać ogromnych ilości pieniędzy na żywice i blachy. To niestety coraz częstsze zjawisko, a przecież wystarczy trochę pogłówkować i popracować nad detalami.

 

To na razie tyle. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Piter widzę że robisz tą dziwną wersję u ujemnym skosie skrzydła i usterzeniu Rudlickiego czy mi się tylko wydaje

 

Edit: Już wiem znalazłem link do Luft "46 swoją drogą świetna stronka troszkę dla fantastów ale naprawdę godna polecenia

 

Jest taka gierka IŁ-2 Sturmovik w najnowszej odsłonie można sobie pośmigać właśnie takim VolksJagerem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taka gierka IŁ-2 Sturmovik w najnowszej odsłonie można sobie pośmigać właśnie takim VolksJagerem

 

Słyszałem o tym. Swoją drogą ciekaw jestem jak programiści zasymulowali model lotu wersji D, bo w normalnym Sturmoviku, zwykłym He-162A latało mi się średnio przyjemnie. To nie to samo co Me-163 Komet, przynajmniej w moim odczuciu

 

Wracając do modelu, to zamontowałem już na stałe do kadłuba gotowe skrzydło:

 

th_He-162D017.jpgth_He-162D018.jpgth_He-162D019.jpg

 

Skleiłem również kalpę i lotkę (jeszcze bez trymera), co widać na fotkach (części jeszcze nie są przyklejone na stałe i sobie wiszą swobodnie na zawiasach). Postanowiłem, że powierzchnie sterowe zamontuję w pozycji neutralnej, a klapy będą wychylone.

Obecnie powoli pracuję nad drugim płatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witam w relacji po przerwie.

 

Skleiłem już drugie skrzydło. Samolot wreszcie zaczął nabierać rasowej sylwetki:-)

 

th_He-162D020.jpgth_He-162D021.jpgth_He-162D022.jpgth_He-162D023.jpg

 

Zacząłem również prace przygotowawcze pod montaż usterzenia. Z rysunków wynika, że usterzenie motylkowe było dłuższe przy podstawie niż klasyczne. W związku z tym musiałem przedłużyć ku przodowi wgłębienie pod stateczniki w kadłubie, ścinając prawie 7mm grzbietu kadłuba. Na razie powstała mi taka dziura:

 

th_He-162D024.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witam w dalszym ciągu relacji.

 

Ostatnio dokleiłem pozostałe, nieprzeszkadzające w dalszej budowie elementy i zabrałem się za malowanie. Ponieważ model przedstawia samolot z serii Luftwaffe 1946, postanowiłem również poeksperymentować z kamuflażem w stylu „co było gdyby”. Niemcy byli znani z nietuzinkowych malowań samolotów, więc postanowiłem też namalować niespotykane kamo.

Na początek położyłem kolor niebiesko-szary RLM66, a następnie na górne powierzchnie zielony RLM82:

 

th_1025.jpg

 

Dalej zamaskowałem odpowiednie obszary taśmą, położoną równolegle. Dzięki temu uzyskałem równoległe pasy koloru brązowo- fioletowego RLM81:

 

th_1026.jpg

 

Kolejnym krokiem było odręczne nałożenie białych linii, oddzielające podstawowe kolory kamuflażu. Dzięki malowaniu odręcznie białych pasów kamuflaż stał się bardziej nieregularny:

 

th_1029.jpg

 

Obecnie maluję przejścia koloru niebieskiego w górne plamy kamuflażu. Przejście te będzie łagodne, dodatkowo zdobione, szerokimi wężykami.

Do malowania używam farb Pacta (A86, A97, A98) i Humbrol (H34).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez lubie te niemiecki, papierowe wynalazki czyli Luft'46. Model juz teraz sie fajowo prezentuje - czekam na koniec relacji !

Smieszy mnie tylko profil skrzydla - samolot nigdy nie oderwie sie od pasa - skrzydla beda go dociskaly do ziemi. Mam takie wrazenie

 

Pozdr.

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smieszy mnie tylko profil skrzydla - samolot nigdy nie oderwie sie od pasa - skrzydla beda go dociskaly do ziemi. Mam takie wrazenie

 

A to czy szanowny kolega nie zna przypadkiem współczesnego samolotu Su-37 Bierkut, posiadającego taki płat??:

 

http://www.aerospaceweb.org/aircraft/fighter/s37/s37_03.jpg

 

...albo samolotu z tamtych czasów, Ju-287 (zdjęcie również w locie):

 

http://www.aeronautics.ru/archive/wwii/books/germany_secret_weapons_wwii/ju_287_02.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi drogi kolego o profil skrzydla - nie jego uklad, czyli ujemny skos. Zupelnie inny temat. Ujemny skos to ciekawy uklad, ale oprocz licznych zalet ma powazne wady - duze sily dzialajace na skrecanie.

 

Pozdr.

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smieszy mnie tylko profil skrzydla - samolot nigdy nie oderwie sie od pasa - skrzydla beda go dociskaly do ziemi.
Dokladnie tak. Tutaj krawedz splywu stala sie krawedzia natarcia i odwrotnie. Moze nie tyle dociskaloby go do pasa, bo roznica cisnien nad i pod platem i tak powstanie (w dalszym ciagu gora jest dalej), natomiast bardziej chyba chodzi o niezaklocony przeplyw i splyw powietrza z plata. Juz widze te zawirowania na krawedzi splywu. Takie turbulencje w ekstremalnej sytuacji moga nawet oberwac skrzydla, jak to wszystko zlapie jakichs drgan harmonicznych...

 

Co nie zmienia faktu, ze model wyglada fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee pomijajac wariacje jakie powstaja juz w locie (z prawidlowym profilem) - to u Pitera profil jest odwrocony - czyli sila nosna dziala do ziemi. Dokladnie tak jak w skrzydlach/spojlerach w samochodach wyscigowych.

 

To oczywiscie szczegolik - bo jak juz pisalem - model fajowy...

 

Pozdr.

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po czym poznałeś, że profil jest odwrócony. Ja jakoś tego nie zauważyłem. Poza tym nie mogłem zrobić odwróconego profilu, bo w przeciwnym razie skrzydło u nasady, nie chciałoby się wpasować do podstawy w kadłubie- skrzydła mają identyczny profil, jak te oryginalne z zestawu, dla wersji He-162A.

Mam nadzieję, że mówimy o tym samym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po czym poznałeś, że profil jest odwrócony. Ja jakoś tego nie zauważyłem.
Po krasnoludzku mowiac: bardziej wypukle od dolu... sa skrzydla Twojego modelu. No chyba ze mi sie zdaje.

 

Profili lotniczych jest duzo - ale kazdy bardziej wypukly na gorze. Chodzi o wytworzenie roznicy cisnien powietrza oplywajacego plat na dole i na gorze, w taki sposob zeby odpwiednia sila dzialala ku gorze (sie powtarzam...).

 

Pozdr.

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piter zara wyjasni jak to jest

 

Oczywiście już wyjaśniam. Na początek taka fotka:

 

th_He-162D034.jpg

 

Tak wygląda profil oryginalnego skrzydła z zestawu Revella dla wersji He-162A. Tak samo też wygląda profil na nasadzie na kadłubie. A więc profil moich nowych skrzydeł, dla wersji He-162D jest identyczny, bo w przeciwnym razie nie pasowałyby one do nasady kadłuba i miałbym masę roboty ze szpachlowaniem, szlifowaniem itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje że ta kabina była czymś zamaskowana i będzie widać że to ma szybki

 

Oczywiście, kabina jest zamaskowana. Bardziej spostrzegawczy zauważą, że osłona kabiny zakryta jest paskami taśmy maskującej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Malowania ciąg dalszy.

Na początek chcę przeprosić za tło na zdjęciach, ale fotki były robione w modelarni podczas prac nad malowaniem i zajęć modelarskich.

 

Dokończyłem malować przejście górnego kamuflażu w dolny, w postaci wężyków oraz dokonałem ostatnich poprawek. Rozpocząłem też prace nad nosem. Postanowiłem pomalować go na taki sam kolor jak oprofilowanie wlotu powietrza do silnika, czyli czerwony. Położyłem pierwszą warstwę farby. Potem będę musiał przeszlifować nos, nałożyć drugą warstwę czerwieni i dodać biały pasek, oddzielający kolor nosa od reszty kamo.

 

th_1018.jpgth_1019.jpg

 

Mam też już pomysł na winietkę do modelu, który podsunął mi mój instruktor, ale o tym później.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zadasz ode mnie cudu. Tu nie mam mozliwosci zajrzenia do lezacej w domu dokumentacji. Ale bylo takie zdjecie w jednym z pierwszych numerow AEROPLANA i zwiazana z nim dyskusja w nastepnych numerach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.