tornado Posted April 27, 2007 Share Posted April 27, 2007 Witam w moim nowym temacie, a będzie to relacja z budowy Jaguara XK-E firmy Monogram w skali 1:8 (56,5cm). Po pierwszych oględzinach zawartości pudła widać, że model obfituje w bardzo wiele szczegółów Wypraski zawierają kilkaset części i praktycznie zero nadlewek Porównując fotki oryginału i zdjęcia z instrukcji można stwierdzić, że bedzie to dość wierna replika. Nawet szyby w drzwiach są podnoszone i opuszczane przy pomocy korbki Pierwsza przymiarka: A oto fotki oryginału, na którym będę się wzorował przy budowie modelu: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinK Posted April 27, 2007 Share Posted April 27, 2007 No,no. Zapowiada się ciekawy model. Powodzonka życze P.S dzięki za dostarczenie modelu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Serek Posted April 27, 2007 Share Posted April 27, 2007 Nawet szyby w drzwiach są podnoszone i opuszczane przy pomocy korbki Żartujesz chyba Szczerze życzę powodzenia, i oby nie wyszło tak jak z tatmtym wilekim autkiem no właśnie będziesz go kończył ? ( sorka nie pamiętam nazwy tamtego modelu ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted April 27, 2007 Author Share Posted April 27, 2007 Nawet szyby w drzwiach są podnoszone i opuszczane przy pomocy korbki Żartujesz chyba Szczerze życzę powodzenia, i oby nie wyszło tak jak z tatmtym wilekim autkiem no właśnie będziesz go kończył ? ( sorka nie pamiętam nazwy tamtego modelu ) Oczywiscie że będę kończył cytrynę Jak narazie ciągle poszukuję odpowiednich sprężynek do amortyzatorów, bez których to nie mogę zmontować do kńca zawieszeń. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Praetorian Posted April 27, 2007 Share Posted April 27, 2007 56,6 cm :szok::szok::szok::szok: Powodzonka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakub476 Posted April 28, 2007 Share Posted April 28, 2007 Ciekawy model. Siadam w pierwszym rzędzie i życze powodzenia chociaż tobie chyba nie trzeba. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojtek Tul Posted April 28, 2007 Share Posted April 28, 2007 Mogę tylko życzyć powodzenia w budowie, tak ślicznego auta, którym jest osobówka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elefantes Posted April 29, 2007 Share Posted April 29, 2007 Ciekawy temat założyłeś, jestem pod wrażeniem Czekam na pierwsze fotki z prac i życzę oczywiście powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted April 29, 2007 Author Share Posted April 29, 2007 Poniewaz jeszcze nie mam lakieru na kastę, więc budowę modelu zacząłem od silnika. Jednostka napędowa to 6-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 3.8 litra, wyposażony w 3 gaźniki typu SU, osiągał moc 265 KM. W połączeniu z lekkim, aerodynamicznym nadwoziem zapewniał osiągi: 150 mil/h i przyspieszenie 0-60 mil w 6.9 s. Blok i miskę olejowa juz pomalowałem (kolektory wydechowe nie) i narazie poskładałem na sucho: Następnie zabrałem się za kolektory ssące z gaźnikami: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Serek Posted April 29, 2007 Share Posted April 29, 2007 Ale wielgachby silnik Pomalowany ładnie, ale czy wzorujesz się na jakimś oryginalnym, masz jakieś fotki czy to tylko twoja interpretacja w kolorystykę ? P.S Jak będziesz składał drzwi to zażuć obszerną relacją na jakiej zasadzie są podnoszone szyby w tym autku, strasznie mnie to ciekawi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted April 29, 2007 Author Share Posted April 29, 2007 Dysponję bardzo bogatą dokumentacją Jaguara i oczywiście sinik maluje na jej podstawie. Ps. W powyższym poście zapomniałem napisać, że głowice są jeszcze nie pomalowane. A oto silnika: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted April 30, 2007 Author Share Posted April 30, 2007 Prawie cały dzień poświęciłem na silnik, jeszcze daleko mu do końca, ale juz coś widać oryginał: i model: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Serek Posted April 30, 2007 Share Posted April 30, 2007 O kurde wszystko identycznie jak w oryginale tak trzymać , przewody też będziesz robił ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elefantes Posted May 1, 2007 Share Posted May 1, 2007 No i proszę. To czego się można było spodziewać: już na samym początku czyściuteńko i ładnie A co do przewodów, to w tej skali jest to nawet wskazane, no ale Andrzej ma decydujący głos w tej kwestii Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted May 1, 2007 Author Share Posted May 1, 2007 Oczywiscie, że będę robił przewody, w tej skali było by grzechem nie zrobić ich. Jak będziesz składał drzwi to zażuć obszerną relacją na jakiej zasadzie są podnoszone szyby w tym autku, strasznie mnie to ciekawi Sporo wody upłynie zanim będę wykonywał tę czynność, jednak aby zaspokoić Twoją ciekawość narazie wrzucam fotkę z instrukcji. Trochę słabo widać mechanizm podnośnika, ale w w instrukcji zdjęcie też nie jest najlepsze. Podpowiem, że korbka będzie zamocowana do małej zębatki, która napędza podnośnik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojtek Tul Posted May 1, 2007 Share Posted May 1, 2007 Andrzej jestem pod wielkim wrażeniem, idzie pięknie poprostu pięknie, życzę dalszego powodzonka przy modelu. PS. Prace przy modelu idą jak burza. Nie zwalniaj Andrzeju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted May 4, 2007 Author Share Posted May 4, 2007 Trochę pobawiłem się z przewodami wysokiego napięcia, a skoro nie było ich w zestawie, to postanowiłem sam je dorobić. Do tego celu użyłem dwa przewody elektryczne o różnych średnicach, z grubszego ściagłem koszulkę i pociałem na małe kawałki a nastepnie naciagłem je na cieńsze kabelki. Po takim zabiegu otrzymałem kompletne przewody z "fajkami": Wczoraj skleiłem ipomalowałem aparat zapłonowy, cewkę zapłonową, filtr oleju i bagnet do pomiaru oleju, a także pomalowałem świece zapłonowe. Dzisij wszystko zamontowałem na silniku i podłączyłem przewody, taże przelewowe pomiędzy gaźnikami: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pszczółka Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 Oooo kurcze ale wymiatasz z tymi kablami Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
star200 Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 ale odlot... coś pięknego... a tak od strony technicznej to on już w tamtych latach miał 2 wałki w głowicy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elefantes Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 Bardzo fajna profesjonalna robota Ja cie kręcę... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Serek Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 Cud miód i malina gdyby nie mata i klej w tle pomyślałbym, że to prawdziwy siliczek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakub476 Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 Cudo, musze kiedyś skleić coś w tej skali ale raczej motor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adigromb Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 dobra robota bardzo mi się podoba gratulacje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted May 5, 2007 Author Share Posted May 5, 2007 Dzięki za pochlebne komentarze Niedługo zabieram się za nadwozie, aby przekonać się czy nie spotkają mnie jakieś przykre niespodzianki i wszystko będzie do siebie pasować poskładałem całość na sucho do kupy . Myślę, że wystarczą małe szlifowanka i będzie git Doszedłem do wniosku,że nie będę kasty malował aerografem, obawiam się, że przy tak dużym modelu mogą zostać smugi. Postanowiłem malować sprayami Tamiya TS8 - Italian Red. Kika fotek z przymiarki: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gulus Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 A kluczyki do stacyjki dołączyli w zestawie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.