Jump to content

JAGUAR XK-E COUPE - Monogram 1:8


Recommended Posts

Witam w moim nowym temacie, a będzie to relacja z budowy Jaguara XK-E firmy Monogram w skali 1:8 (56,5cm).

 

d0c8ab03da785af3.jpg

d29890a64a1b9ddc.jpg

ab66454d6ee767dd.jpg

 

Po pierwszych oględzinach zawartości pudła widać, że model obfituje w bardzo wiele szczegółów Wypraski zawierają kilkaset części i praktycznie zero nadlewek Porównując fotki oryginału i zdjęcia z instrukcji można stwierdzić, że bedzie to dość wierna replika. Nawet szyby w drzwiach są podnoszone i opuszczane przy pomocy korbki

 

Pierwsza przymiarka:

55277395345b2562.jpg

0567d4e8e910eee0.jpg

 

A oto fotki oryginału, na którym będę się wzorował przy budowie modelu:

 

d4a2841d55989b40.jpg

e2b743c79df9d3c8.jpg

Link to post
Share on other sites
  • Replies 161
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

No,no. Zapowiada się ciekawy model. Powodzonka życze

 

P.S dzięki za dostarczenie modelu

Link to post
Share on other sites
Nawet szyby w drzwiach są podnoszone i opuszczane przy pomocy korbki

Żartujesz chyba Szczerze życzę powodzenia, i oby nie wyszło tak jak z tatmtym wilekim autkiem no właśnie będziesz go kończył ? ( sorka nie pamiętam nazwy tamtego modelu )

Link to post
Share on other sites
Nawet szyby w drzwiach są podnoszone i opuszczane przy pomocy korbki

Żartujesz chyba Szczerze życzę powodzenia, i oby nie wyszło tak jak z tatmtym wilekim autkiem no właśnie będziesz go kończył ? ( sorka nie pamiętam nazwy tamtego modelu )

Oczywiscie że będę kończył cytrynę Jak narazie ciągle poszukuję odpowiednich sprężynek do amortyzatorów, bez których to nie mogę zmontować do kńca zawieszeń.

Link to post
Share on other sites

Mogę tylko życzyć powodzenia w budowie, tak ślicznego auta, którym jest osobówka.

Link to post
Share on other sites

Poniewaz jeszcze nie mam lakieru na kastę, więc budowę modelu zacząłem od silnika. Jednostka napędowa to 6-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 3.8 litra, wyposażony w 3 gaźniki typu SU, osiągał moc 265 KM. W połączeniu z lekkim, aerodynamicznym nadwoziem zapewniał osiągi: 150 mil/h i przyspieszenie 0-60 mil w 6.9 s.

Blok i miskę olejowa juz pomalowałem (kolektory wydechowe nie) i narazie poskładałem na sucho:

 

f4cf2a91bbf43b53.jpg

 

Następnie zabrałem się za kolektory ssące z gaźnikami:

 

9d672bb1cfa29144.jpg

4a62b3ce0e2efd06.jpg

1a58a277b2d1150f.jpg

bcd0ab35fd4a6b90.jpg

Link to post
Share on other sites

Ale wielgachby silnik Pomalowany ładnie, ale czy wzorujesz się na jakimś oryginalnym, masz jakieś fotki czy to tylko twoja interpretacja w kolorystykę ?

P.S

Jak będziesz składał drzwi to zażuć obszerną relacją na jakiej zasadzie są podnoszone szyby w tym autku, strasznie mnie to ciekawi

Link to post
Share on other sites

Dysponję bardzo bogatą dokumentacją Jaguara i oczywiście sinik maluje na jej podstawie.

Ps.

W powyższym poście zapomniałem napisać, że głowice są jeszcze nie pomalowane.

 

A oto silnika:

 

f67583c16adeccae.jpg

eedc8805c0436879.jpg

Link to post
Share on other sites

Prawie cały dzień poświęciłem na silnik, jeszcze daleko mu do końca, ale juz coś widać

oryginał:

 

4f87fd8a06705811.jpg

 

i model:

 

9b4aefcabc85fa2c.jpg

42ff7563b2d934b4.jpg

af4a2d01245efec2.jpg

b3acdbb7ce43175d.jpg

Link to post
Share on other sites

No i proszę. To czego się można było spodziewać: już na samym początku czyściuteńko i ładnie A co do przewodów, to w tej skali jest to nawet wskazane, no ale Andrzej ma decydujący głos w tej kwestii

Link to post
Share on other sites

Oczywiscie, że będę robił przewody, w tej skali było by grzechem nie zrobić ich.

 

Jak będziesz składał drzwi to zażuć obszerną relacją na jakiej zasadzie są podnoszone szyby w tym autku, strasznie mnie to ciekawi

 

Sporo wody upłynie zanim będę wykonywał tę czynność, jednak aby zaspokoić Twoją ciekawość narazie wrzucam fotkę z instrukcji. Trochę słabo widać mechanizm podnośnika, ale w w instrukcji zdjęcie też nie jest najlepsze. Podpowiem, że korbka będzie zamocowana do małej zębatki, która napędza podnośnik.

 

31f86894676a65a3.jpg

Link to post
Share on other sites

Andrzej jestem pod wielkim wrażeniem, idzie pięknie poprostu pięknie, życzę dalszego powodzonka przy modelu.

 

PS. Prace przy modelu idą jak burza. Nie zwalniaj Andrzeju

Link to post
Share on other sites

Trochę pobawiłem się z przewodami wysokiego napięcia, a skoro nie było ich w zestawie, to postanowiłem sam je dorobić. Do tego celu użyłem dwa przewody elektryczne o różnych średnicach, z grubszego ściagłem koszulkę i pociałem na małe kawałki a nastepnie naciagłem je na cieńsze kabelki. Po takim zabiegu otrzymałem kompletne przewody z "fajkami":

 

6a7adbd55f99d637.jpg

e2b7a658859516e0.jpg

 

Wczoraj skleiłem ipomalowałem aparat zapłonowy, cewkę zapłonową, filtr oleju i bagnet do pomiaru oleju, a także pomalowałem świece zapłonowe. Dzisij wszystko zamontowałem na silniku i podłączyłem przewody, taże przelewowe pomiędzy gaźnikami:

 

af397903247694e9.jpg

200a7a637f8ede1f.jpg

8603737acb1cac9d.jpg

bbef6552547c4238.jpg

Link to post
Share on other sites

Dzięki za pochlebne komentarze

Niedługo zabieram się za nadwozie, aby przekonać się czy nie spotkają mnie jakieś przykre niespodzianki i wszystko będzie do siebie pasować poskładałem całość na sucho do kupy . Myślę, że wystarczą małe szlifowanka i będzie git Doszedłem do wniosku,że nie będę kasty malował aerografem, obawiam się, że przy tak dużym modelu mogą zostać smugi. Postanowiłem malować sprayami Tamiya TS8 - Italian Red.

Kika fotek z przymiarki:

 

f55f7ea2009ae14c.jpg

81f11eaa578b6eb4.jpg

12788c38632b1ea8.jpg

d306a257f8fa2b96.jpg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.