domuzyn79 Napisano 9 Maja 2007 Share Napisano 9 Maja 2007 Witam serdecznie kolegów modelarzy Po pierwszej udanej próbie złożenia i pomalowania mojego pierwszego TIRolota nastąpiła miła rzecz w postaci budowy kolejnego wybrańca (hmm a może pechowca ) Oto jest link do strony tego otóż cuda : http://www.italeri.it/product.aspx?item=3837S Zapraszam na stronę producenta w celu obejrzenia tylko niestety pudełka. Ale dzięki mojej relacji poznacie dokładną budowę danej maszynki do pokonywania kilometrów. 1) Pierwsze wrażenie Pierwsze wrażenie jakie na mnie model zrobił to kalkomanie Niesamowite kalkomanie przedstawiające konfederatów amerykańskich. Nie dość że jest jedna wielka kalkomania na naczepę to jeszcze jest sporych rozmiarów kalkomania na ciągnik. Wielki plus. Druga sprawa kolor. Jestem fanem koloru niebieskiego :-))) 2) Czynności wstępne Standardowo zapoznałem się z instrukcją budowy maszynki, żeby przypadkiem jakiejś to części nie zapomnieć przykleić, a następnie zrobiłem małe mycie części. Osuszenie nastąpiło przy pomocy gazet. Po tych czynnościach przystąpiłem do wycinania elementów i malowania. Przed malowaniem zeszlifowałem wszystkie ranty powstałe od wyprasek a także zaszpachlowałem łączenia. Niestety nie posiada zdjęć z tych czynności ale co tam .. liczy sie efekt.. Oto pierwsze efekty mojej pracy: skrzynia biegów wał łączący dwa mosty most pierwszy most końcowy. Jak widać elementy napędowe modelu są pomalowane farbą szarą ??!! Czy na pewno. Pomalowałem dokładnie według instrukcji i po pierwszej warstwie zdziwiło mnie że kolor szary przeszedł w kolor dziwnie zielonkawy??!! Jeśli mieliście też takie dziwne przygody z farbami to dajcie znać. Możemy się wymienić doświadczeniami. Kolejne zdjęcia przestawiają : element zawieszenia elementy które czekają na sklejenie. Po odczekaniu doby przystąpiłem do wykończenia elementów pędnych: tu na zdjęciu widać pomalowany wał napędowy(został podkreślony czarny element gumowy). Po wstępnych pracach przygotowawczych pomalowałem szkielet ciągnika. Niestety koledzy w tym modelu jest to wypraska. Szkieletu nie składamy z oddzielnych elementów. Szkoda..ale co tam..najważniejsze to tworzyć Szkielet wymyłem w ciepłej wodzie, zeszlifowałem nierówności, przeszlifowałem papierem wodnym, następnie wymyłem w ciepłem wodzie z płynem do naczyń, wypłukałem i wysuszyłem. Pomalowałem szkielet czarnym matem MM dwa razy. Po wyschnięciu zamontowałem elementy zawieszenia i napędu. Otrzymałem następujący efekt: Ogólne zdjęcie Widok silnika ze skrzynią (w tym modelu jest z silnika tylko misa i kawałek bloku) oraz zawieszenie przednie tylne zawieszenie z napędem. Chciałbym zwrócić uwagę na czerwone amortyzatory podkreślające sportowy charakter Na kolejnym zdjęciu widzimy już zamontowany element: akumulatory z zbiornikami ciśnienia. Oczywiście ponownie czerwone amorki i przyklejone elementy układu hamulcowego 3) No i co z tym chromem W tej części chciałbym podzielić się swoimi KRÓTKIMI doświadczeniami z tym owym problemem. TUTAJ CHCIAŁBYM PODZIĘKOWAĆ KOLEDZE TORNADO ZA WYMIANĘ DOŚWIADCZEŃ W TYM PROBLEMIE WIĘSZOŚĆ CZYNNOŚCI WYKONAŁEM ZA RADĄ TORNADO. Koledzy : 1) usuwamy stary chrom (plastykowy blee) za pomocą letniej wody i kreta :-)) Jaki stosunek kreta do wody ?? hmmm na OKO.. Wtedy jest najlepiej pozostawić ramki w wodzie na dwa dni. Może to za długo, ale moczenie w zbyt gorącej wodzie może zniszczyć tworzywo w postaci wykręcenia, albo skręcenia. 2) myjemy letnia woda z płynem już "wyczyszczone" z chromu elementy. 3) wycinamy i szykujemy do malowania 4) malujemy podkładem, najlepiej dwa razy. Delikatnie szlifujemy to papierem wodnym (2500) 5) malujemy czarnym błyszczącym podkładem musi to być obowiązkowo. Ja zastosowałem oryginalny podkład ALCLADA. Oto efekt: 6) malowanie alcladem chrom. oto i efekt : Jak widać jest efekt. Uwierzcie mi..warto się pozbyć tamtego chromu na rzecz tego. Wygląda bardziej naturalnie, jeśli mogę użyć takiego słowa Na tera to tyle W następnej części opisze jak walczę z budą i felgami SALUT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 9 Maja 2007 Share Napisano 9 Maja 2007 Widać że przykladasz sie do budowy modelu, no i tak ma trzymaj Jak narazie wszystko jest oki, a zbiornik wyszedł ci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Praetorian Napisano 9 Maja 2007 Share Napisano 9 Maja 2007 Fajny zestawik. Może się skuszę Życzę powodzenia w budowie. Narazie jest Pozdrawiam, Przemek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elefantes Napisano 9 Maja 2007 Share Napisano 9 Maja 2007 Dołączam się do gratulacji Bardzo podoba mi się Twoja relacja, opisujesz w niej każdy niemal szczegół. Będzie to na pewno przydatne dla początkujących modelarzy jak i tych, którzy sięgną kiedyś po ten sam model. Powodzonka w dalszych pracach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
regis Napisano 10 Maja 2007 Share Napisano 10 Maja 2007 Hej, relacja super i super podejście do tematu. Zbiorniki po prostu EKSTRA ... aż szkoda, że zostaną zasłonięte przez osłony. (prawde mówiąc zbiorniki w VN są matowe, właśnie dlatego, że są zasłaniane, tylko jeśli klient sobie zażyczy są montowane w wersji chromowanej, co podnosi cenę ciągnika - inna sprawa ma się np. z VT). Masz rację, lipa, że model lekko "okrojony", ale i tak robi wrażenie i ważne, że bawi i cieszy :-) Wzorujesz się na jakimś konkretnym realnym egzemplarzu? Silnik (a raczej to co z niego jest) powinien być wymalowany na "zielono" (silniki Volvo) lub "czerwono" (silniki Cummins). Skrzynia biegów na srebrno/czarno-jeśli potrzebujesz fotki to daj cynk, coś wymyślimy ;-) Układ napędowy (od wału napędowego wychodzącego ze skrzyni biegów) elementy zawieszenia oraz rama malowane są z reguły na ten sam kolor. Chyba, że robisz model jakiegoś egemplarza budowanego/malowanego na życzenie klienta lub własna wyobraźnia. Jest OK!! Zawsze przyjemnie jest popatrzeć na świetną relację z budowy Volvo!! Powodzenia i czekam na ciąg dalszy!! Pozdrawiam, k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domuzyn79 Napisano 10 Maja 2007 Autor Share Napisano 10 Maja 2007 Hej koledzy.. Jeśli chodzi o model to posiłkuję się na początku instrukcją w sprawie malowania Wiem że często występują błędy w instrukcjach (mam na myśli nie tylko modele), ale postanowiłem się w ramach zdrowego rozsądku podporządkować. Chciałbym zauważyć, że jeśli chodzi o malowanie instrukcja Italeri nie jest idealna. Jest zaznaczany jeden punkt, na jaki kolor ma być malowane...a co z resztą ??? !!!!???? !!! zgaduj zgadula ??? Wtedy niestety trzeba użyć szarych komórek i czegoś takiego jak gust kolorystyczny (hmm a jest coś takiego ) i pomalować daną cześć Jeśli chodzi o wzorowanie.. niestety nie jest to kopia modelu jeżdżącego po drogach..natomiast Regis znalazłem na necie kilka ciekawych fotek mni na fotosiku ale także bardzo ciekawą relacje na stornie WAGA CIĘŻKA. Pan HIOB przedstawia swojego VN którym jeździ w US: oto link http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?p=34110 Bardzo ciekawie opisuje VN i sa ładne zdjęcia jak sobie wnętrze urządził. Miałem pomysł żeby wykonać jak ten pan, ale na razie zrezygnowałem. Za dużo chce jak na jeden raz. JAk będę się wciągał w kolejne TIRoloty to na pewno coś tam zmienię i udoskonalę:-)))) Pozdrawiam :-)))) P.S. Regis :-) kiedyś czytałem to co na stronie umieściłeś na temat Volviaczów.. brawo dla ciebie za bardzo ciekawy hmm artykuł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
regis Napisano 10 Maja 2007 Share Napisano 10 Maja 2007 Hej, Ano prawda co do instrukcji ... trudno co robić. Szukać, kopać ... znaleźć szklaną kulę ... domuzyn79, jeśli będziesz miał jakieś pytania, wątpliwości wal śmiało, po to jest forum, jeśli będę potrafił na pewno dorzucę swoje 3 grosze ;-) Co do Hioba i jego VN'ki to bardzo pomysłowo sobie ją urządził. A jego ciężarówka jest całkiem popularna, w marcu zdobyła tytuł cieżarówki miesiąca w galerii Volvo. Pozdrawiam, k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MiloszKr Napisano 11 Maja 2007 Share Napisano 11 Maja 2007 Szkoda że nieśledzilem od poczatku tej relacji bo bym cidoradził kolorystyke malowania odpowiednich podzespołow w podwoziu Ale i tak widze że się starasz tylko coś mi te czerwone amortyzatory drgań pionowych niepasują. Ale pozatym jest OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domuzyn79 Napisano 11 Maja 2007 Autor Share Napisano 11 Maja 2007 Jeśli Miłosz chodzi o kolorystykę amorków.. zauważ, że jest to już wkład w zmiany jakie wprowadzam do modelu. Powiem Ci, że nawet to fajnie wygląda.. no i podkreśla sportowy charakter :-))))) Jak będę kleił następne modele to na pewno na forum się zgłoszę po poradę. Będzie bardzo pomocna. Jak na razie Volvo jest moim drugim TIRolotem tak więc staram się odzwierciedlić jego kolory tak jak było to opisane w instrukcji. Jak będę miał pytania to na pewno się zgłoszę... Tak na Marginesie... Niezła Scania Miłosz ci się szykuje :-)))) Powodzonka BRO... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domuzyn79 Napisano 12 Maja 2007 Autor Share Napisano 12 Maja 2007 Witam kolegów.. krótkie pytanie :-)) Skleić maskę od razu z budą, przed głównym malowaniem ??? Jak radzicie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 12 Maja 2007 Share Napisano 12 Maja 2007 Doradzam malować osobno, wrazie gdy skopiesz malowanie, będziesz miał tyko jedną część do czyszczenia. Może też się okazać, ze maska będzie przyklejona do ramy pod nieco innym kątem niż byś ją teraz przykleił do kabiny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tmajer Napisano 12 Maja 2007 Share Napisano 12 Maja 2007 Witam kolegów.. krótkie pytanie :-))Skleić maskę od razu z budą, przed głównym malowaniem ??? Jak radzicie ?? Ja najpierw skleiłem całą budę i z maską i malowałem wszystko razem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paffko Napisano 12 Maja 2007 Share Napisano 12 Maja 2007 Cześć domuzyn. Siadam na widowni i będę śledził postępy w pracach. Też mam ten ciągnik i tą naczepke tylko kupowane osobno. Będę mógł zobaczyć z czym są problemy, żeby ewentualnie ich uniknąć. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek Tul Napisano 12 Maja 2007 Share Napisano 12 Maja 2007 Ja też mam te Volvo Vn już dawno kleiłem ale z tego co pamiętam to maskę kleiłem do kabiny a potem na podkład i lakier malowałem, ale model wspominam bardzo dobrze. Takze jak by były jakieś problemy to wal śmiało pomogę również i Ja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domuzyn79 Napisano 12 Maja 2007 Autor Share Napisano 12 Maja 2007 Chciałbym podziękować wszystkim kolegom, którzy oferują swoją pomoc w czasie budowanego przeze mnie modelu Miło jest gdy się wiem, że jest ktoś, kto może doradzić :-))))) Wielkie dzięki Domin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Praetorian Napisano 13 Maja 2007 Share Napisano 13 Maja 2007 A jak! Od czego my tu jesteśmy ?! Pozdrawiam, Przemek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domuzyn79 Napisano 3 Czerwca 2007 Autor Share Napisano 3 Czerwca 2007 Witam koledzy...po długiej nie obecności postanowiłem wreszcie wrzucić kilka fotek mojego dzieła.. (hmm mam nadzieje ;-)))) ) Jak to każdy z nas modelarzy miałem tu i ówdzie trochę problemów,cóż ale tak oto bywa :-) Przedstawiam zdjęcia modele: Najpierw pokaże zdjęcia z prac na budą: Część budy już sklejona. Oszlifowana. Całkowicie sklejona buda. Przygotowana już do malowania. W lakierni przed psiknięciem :-))) Po położeniu dwóch warstw podkładu: Po pomalowaniu budy, szlifowałem ją i pastą do zębów wyrównywałem. Opłukałem po ciepłą wodą i wysuszyłem. Następnie zabezpieczyłem od zewnątrz okna taśmą malarską i wnętrze pomalowałem na kolor szary. Po trzech dniach zdjąłem taśmę i umyłem budę. Po wysuszeniu nakleiłem taśmę malarską od środka, zabezpieczyłem dół kabiny i pomalowałem pierwszą warstwę już lakieru. Po 4 dniach przeszlifowałem papierem wodnym 2500, a następnie pastą lekkościerną polerowałem całą kabinę. Po zakończeniu tych czynności umyłem w gorącej wodzie budę w celu usunięcia resztek pasty. Kabina już była gotowa do malowania drugiej i ostatecznej warstwy. Niestety w czasie malowania wystąpił mały problem techniczny, który spowodował, że musiałem budę jeszcze raz szlifować!!! No ale po wykonaniu ponownie tych samych czynności ostatecznie położyłem niedawno ostatnią warstwę lakieru. Za dwa tygodnie mam zamiar spolerować budę, nałożyć kalkomanie no i oczywiście pomalować uszczelki :-))) Oto pozostałem zdjęcia z częściami, które były pomalowane podkładem: Maska Burty boczne, oraz elementy wnętrza. Teraz opowiem o tym jak zrobiłem układ wydechowy. Nie przyklejałem każdej części osobno. Najpierw wstawiłem element na którym końcowe rury wydechowe się będę trzymały. Następnie złożyłem na "sucho" w celu dokładnego ustawienia położenia rur. Potem tylko "wpuściłem" klej w miejsca gdzie miały dane elementy się łączyć i proszę oto co udało mi się uzyskać : Ponieważ element wydechowy miał być pomalowany chromem tak jak zbiornik, koła, pokryłem je najpierw czarną świecącą farbą , opisywałem to już wcześniej jak to robiłem. Oto kilka zdjęc z opisami: układ wydechowy i zbiornik pokryty czarnym podkładem Felgi pokryte zwykłym podkładem Felgi po położeniu czarnego podkładu Felgi po pomalowaniu już chromem, jak widać jest niesamowity efekt. A teraz przedstawię jak wygląda model po założeniu na razie tylko wydechu i zbiorników: A tak się prezentują koła już po zamontowaniu : Po sugestiach związanych z poprzednim modelem, postanowiłem "dołożyć" do modelu elementy ciśnieniowe łączące ciągnik z naczepą, po prostu przewody Dzięki koledze z forum, który mi przesłał fotografie, udało mi się stworzyć coś takiego. Chciałbym podkreślić, że nie nakleiłem jeszcze płyty i siodła, a przewody na razie tak sobie wiszą. Starałem się odwzorować jak najdokładniej.. samo oceńcie.. W następnej relacji pokażę pomalowane elementy wnętrza , oraz kierowcę. A także spolerowane już elementy kabiny i osłon oraz maski... Zabieram się z braku laku do naczepy :-)) )Pozdro 4 ALL OCZEKUJE OPINII !!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
regis Napisano 3 Czerwca 2007 Share Napisano 3 Czerwca 2007 Hej, Jestem pod wrażeniem. Elegancko to wszystko się prezentuje. Chromy są bardzo ładne. Przewody powietrzne Na przednim kole nie powinien być chromowany "dekielek" na piaście? To taki jakby komplet, jeśli na kołach napedowych są kielichy na piastach to i na przednim kole jest ten dekielek. Kurcze wiem, że głupio zabrzmi ale jaki jest kolor budy? Powodzenia !! Btw. jaką masz naczepę do VN? Mały OT - masz jakąś "lakiernie"? Jeśli tak, możesz coś na jej temat napisać? pozdrawiam, k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domuzyn79 Napisano 3 Czerwca 2007 Autor Share Napisano 3 Czerwca 2007 hej Regis.. Jak widzisz przydały się twoje zdjęcia Wiem że nie jest to idealnie to co miało być, ale robi wrażenie )) 1) Kolor budy będzie niebieski..hmm już jest tylko czeka na polerkę. Już pokryłem ostatnią warstwą model. Kolor to Model Master Blue Gloss 1510E 2) Naczepa to zwykła buda , hmm nie wiem jak to powiedzieć, Po prostu naczepa. Nie jest to chłodnia, ani naczepa z budą materiałową, lecz z budą stałą. 3) Lakiernia: była przeze mnie opisywana na forum w dziale "jak to zrobić" tu masz link: viewtopic.php?t=2869 4) dekielki na koła przednie są, właśnie je pomalowałem i czekają na wstawienie. Jak będę miał już cały środek zrobiony to wrzucę zdjęcia środka. Powiem tylko że będzie kierowca, laptop od GPS, no i CB. Pokaże na zdjęciach co zrobiłem i opisze..aaa no i jeszcze fotele są "obite" materiałem i pomalowane Pozdrawiam i miłej lektury z budowy lakierni. Jak byś miał pytania to wal śmiało :-)))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
regis Napisano 3 Czerwca 2007 Share Napisano 3 Czerwca 2007 Hej, kurde faktycznie chyba ślepnę, a do tego mam zaniki pamięci ... czytałem opis Twojej lakierni i zauważyłem, że leży tam rama od VN'ki - ale po prostu nie skojarzyłem ... ech starość i ten tutejszy browar ;-) Dzięki wielkie za sznurek do tematu z lakiernią. Bardzo fajna sprawa :-) Co do przewodów, w mojej ocenie są bardzo dobre więc nie ma się co czepiać. Bardzo elegancko skladasz model i to się liczy !! Modelu Italeri nie miałem w łapach ale na fotkach wyprasek widziałem, że VN'ka ma skrzynię manualną, prawda to (czy to kolejny przykład ślepoty)? Jeśli tak to jeżeli już robisz takie detale (CB, laptop) to może się pokusisz o lewarek od iShift'a (skrzynia automatyczna Volvo) - zamontowany do fotela. W ten sposób w kabinie zrobi się wygodniej ;-) Jakbyś potrzebował fotek daj znać. pozdrawiam, k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Serek Napisano 3 Czerwca 2007 Share Napisano 3 Czerwca 2007 Super rama wyszła wyśmienicie, a przewody też gitarka, ale mam jedno pytanko co do chromów, ten czarny połysk który dajesz pod alclada to z jakiej firmy farbka może jakiś numer czy coś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Praetorian Napisano 3 Czerwca 2007 Share Napisano 3 Czerwca 2007 Noooo chłopak Jestem pod wrażeniem. Chromy są na prawdę fantastyczne. Przewody wyglądają realistycznie. Tak trzymaj Pozdrawiam, Przemek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paffko Napisano 3 Czerwca 2007 Share Napisano 3 Czerwca 2007 Kurcze, będę się chyba musiał w końcu zaopatrzyć w Alclada, bo patrząc na to co ty z tym wyczyniasz i efekty tego, to aż zazdroszcze Rewelacja. A przewody są jak najbardziej si. Dodają realizmu. Regis jakbyś mógł to wrzuć fotki wnętrza takiej VN-ki. Z góry dzięki. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domuzyn79 Napisano 3 Czerwca 2007 Autor Share Napisano 3 Czerwca 2007 Serdeczne dzięki za pochlebne opinie. A teraz kilka info dla was 1) Do modelu już są doklejone dekle na przednie koła, tylna platforma i siodło. 2) Alclad: pod chrom musimy zastosować świecący podkład, najlepiej jest to czarny gloss. Nie stosowałem lakierów bezbarwny i nie znam efektu. Powiem tak, kiedy kładłem pierwszy raz chrom to zastosowałem czarny oryginalny podkład Alclada nr fabryczny: 304. Ale zauważyłem, że nie ma znaczenia czy podkład CZARNY ŚWIECĄCY jest z Alclada czy innej firmy. Może być dowolna czarna farba z połyskiem. Najważniejsze jest to, żeby podkład (mam na myśli czarną farbę), "świecił" się jak najmocniej, a jeszcze lepiej gdy zobaczymy w odbiciu siebie. Wtedy efekt będzie najlepszy. NA końcu kładziemy dwie delikatne warstwy Alclada. Po wyschnięciu delikatnie możemy przetrzeć (radzę to zrobić z 3 dni po położeniu) w celu usunięcia osadu i jest ok. 3) INFORMACJA WAŻNA: kiedy pierwszy raz położyłem chrom, bardzo się zmartwiłem, ponieważ nie był taki sam jak ten który otrzymaliśmy w modelu na wypraskach. Tamten chrom który dostaliśmy widać na dzień dobry, jest piękny, odbijacy, wypolerowany ;), ale niestety zabawkowy. To co mi się podoba w Chromie Alclada, nie tyle co odbicie swojego widoku, ale to, że ten chrom wygląda jak prawdziwy metal, jak naturalny metal. Nie wiem czy koledzy tę metaforę zrozumieli, ale powiem jeszcze raz.. WARTO pomalować Alcladem. SALUT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
regis Napisano 4 Czerwca 2007 Share Napisano 4 Czerwca 2007 Hej, wrzuciłem kilka fotek wnętrza Volvo VN/VT. link: http://modelwork.pl/viewtopic.php?p=41878#41878 pozdrawiam, k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.