Marak Posted August 8, 2011 Share Posted August 8, 2011 Licząc na pomoc całej grupy, otwieram temat Kenwortha. W zasadzie zajmuję się lotnictwem, ale jako przerywnik postanowiłem zrobić kilka ciężarówek. Posiadam zestaw Italeri Kenwortha T900 Ponieważ po kilkudziesięciu godzinach przed compem stwierdziłem, że dalej jestem zielony i nie wiem czym się różnią poszczególne typy ciężarówek, a zdobycie więcej niż 2 zdjęć jednego auta jest prawie niemożlwe, postanowiłem zrobić to konkretnie auto bo mam około 20 zdjęć. Właściwie to nie zacznę go wcześniej jak za 2 miesiące (na razie zmieniam mieszkanie), ale ponieważ lato, zloty, wyjazdy więc mam prośbę do kolegów. Mam zdjęcia z zewnątrz i trochę wewnątrz. Nie mam ani jednego zdjęcia spodu, ani silnika. A ponieważ na pewno nie będę robił żadnego brudzenia, więc chciałbym to nadrobić ilością szczegółów, więc liczę na Waszą pomoc. Poza tym jeśli ktoś wie czym się różni T900 od W900 proszę o informację. No, w ogóle to proszę o wszystko co się może przydać przy budowie. PS. Oprócz tego mam jeszcze w kolejce takie 2 zestawy, więc wszelka wiedza na ten temat mile widziana. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karol_Max Posted August 9, 2011 Share Posted August 9, 2011 No no, projekt bardzo ambitny Zrobienie traka ze zdjęcia z zestawu Revella nie będzie proste, totalnie inny sleeper, zderzak, przednie reflektory, kominy i filtry powietrza i bardzo ciekawe malowanie. Poza tym jeśli ktoś wie czym się różni T900 od W900 proszę o informację. W900 to wersja Amerykańska a T900 to Australijska, Wstaw fotki wnętrza i maski od boku jeśli można Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marak Posted August 9, 2011 Author Share Posted August 9, 2011 Karol_Max pisze: totalnie inny sleeper, zderzak, przednie reflektory, kominy i filtry powietrza W zestawie na szczęście niektóre rzeczy są zdublowane, najgorsze chyba będą dla mnie światła. Trochę trudno dorabia mi się przeźroczyste elementy. Może coś dobiorę ze złomu. Sleeper chyba nie będzie tak trudno dorobić. Zderzak też jest na szczęście prosty. Na giełdzie wrzuciłem jednak hasło, że z chęcią wymienię zestaw na W900. Wstaw fotki wnętrza i maski od boku jeśli można Masz moje fotki z zewnątrz Wnętrze uyskałem od kolegi Rafała Szczotki. Jego galeria to: https://picasaweb.google.com/1054236511 ... edwebsite# Liczę, że jak ktoś zobaczy to auto na zlocie to zrobi mi parę fotek. A może ktoś zna namiary na właściciela pojazdu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copycat Posted August 9, 2011 Share Posted August 9, 2011 Revell to leniwa firma, z tego zestawu spokojnie wykonasz model T900 jak W900. Wykorzystaj dostępną w zestawie deskę rozdzielczą z kierownicą po odpowiedniej stronie. Wyrzuć kangurek. Wloty filtrów powietrza są wysokie, żeby ominąć kurz, bo w Australii dużo się jeździ po buszu i bezdrożach. Więc wystarczy, że je skrócisz, choć nie zdziwię się jak w zestawie będą odpowiednie. Zestawu z fordem nie znam, a Superliner to s-f. Nie ma tam praktycznie ani jednej prawidłowej części. Pozbądź się go. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark666 Posted August 9, 2011 Share Posted August 9, 2011 Revell to leniwa firma, z tego zestawu spokojnie wykonasz model T900 jak W900. Wykorzystaj dostępną w zestawie deskę rozdzielczą z kierownicą po odpowiedniej stronie. Wyrzuć kangurek. Wloty filtrów powietrza są wysokie, żeby ominąć kurz, bo w Australii dużo się jeździ po buszu i bezdrożach. Więc wystarczy, że je skrócisz, choć nie zdziwię się jak w zestawie będą odpowiednie.Zestawu z fordem nie znam, a Superliner to s-f. Nie ma tam praktycznie ani jednej prawidłowej części. Pozbądź się go. No to mam zgryz -- bo nabyłem tego S- linera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marak Posted August 9, 2011 Author Share Posted August 9, 2011 copycat pisze: Superliner to s-f. Nie ma tam praktycznie ani jednej prawidłowej części. Dzięki za uwagi, a wracając do Superlinera. Czy American Superliner jak pisze Italeri to nazwa konkretnej marki czy wolne tłumaczenie "amerykański krążownik"? Czy nie jest to zestaw wzorowany na jakimś Macku? Nie mniej, wpisuję Italeri na czarną listę, bo wcześniej już naciąłem się na ich motocyklach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenworth Posted August 9, 2011 Share Posted August 9, 2011 Czy nie jest to zestaw wzorowany na jakimś Macku? To jest na pewno MACK. Tu są nawet zdjęcia podobnego i prawdziwego: http://www.mackmonne.nl/uk/restoration.htm (troche przed połową strony) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamil4721 Posted August 9, 2011 Share Posted August 9, 2011 Czy nie jest to zestaw wzorowany na jakimś Macku? To jest na pewno MACK. Tu są nawet zdjęcia podobnego i prawdziwego: http://www.mackmonne.nl/uk/restoration.htm (troche przed połową strony) Raczej jest to Mack,na amerykańcach się zbytnio nie znam; nie sugerujcie się napisem na pudle Italeri różnie podpisuje swoje produkty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copycat Posted August 10, 2011 Share Posted August 10, 2011 Na pewno jest to MACK Superliner, z ramą i zawieszeniem od Freightlinera, silnik akceptowalny choć powinien być inny, kabina za szeroka. Pmroczko prowadzi super warsztat i próbuje go upodobnić do oryginału http://www.modelwork.pl/viewtopic.php?f=88&t=22621. Lepiej było kupić Peterbilta 378, oprócz uproszczeń typowych dla modeli, raczej zgadzał się z oryginałem- choć mogli dać mu inny silnik. Na stronie producenta jest informacja, że jest dostępny w WS i Fredku. Freightliner FLC na tyle na ile przejrzałem wypraski wydaje się być prawidłowy. Ciekawe co wyjdzie podczas warsztatu. I dlatego AMT zaczyna być coraz bardziej ciekawe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marak Posted August 10, 2011 Author Share Posted August 10, 2011 copycat pisze: Na pewno jest to MACK Superliner, z ramą i zawieszeniem od Freightlinera Wybacz moją zieloność w temacie i wytłumacz, czy MACK zrobił auto korzystając z podwozia Freightlinera, czy też Italeri wzięło budę z Macka, a ramę z Freightlinera? silnik akceptowalny choć powinien być inny Co przez to rozumiesz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copycat Posted August 10, 2011 Share Posted August 10, 2011 masz tu linki do rzetelnego poradnika omawiającego wszystkie elementy po kolei: tutaj tutaj tutaj tutaj tutaj Silnik można wziąć od zmasakrowanej Magnumki, przeróbkę kabiny bym sobie odpuścił. Powodzenia! To cytat z mojego warsztatu. Z tego co zauważyłem Italeri robi 2-3 ramy i 2 silniki, jeden z nich przerabia upodabniając do nie wiadomo czego. Tak to Italeri dało złą ramę, choć wszystkich ram i zawieszeń nie znam. Mack miał własne silniki np. E7. Według artykułu w połowie lat 80, Mack stosował silniki Cummins, zestaw Italeri ma być akceptowalny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marak Posted August 11, 2011 Author Share Posted August 11, 2011 Do CopyCat Serdeczne dzięki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marak Posted August 12, 2011 Author Share Posted August 12, 2011 Ponawiam prośbę o informacje na temat Kenwortha W-900. W międzyczasie odnalazłem na internecie, że interesujące mnie auto jest własnością firmy z Lidzbarka Warmińskiego. Czy ktoś jest z tych okolic i mógłby zrobić trochę zdjęć. Dla mnie to drugi koniec Polski. Oczywiście, zwracam poniesione koszty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmroczko Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 Witam! Marak - okazuje się, że zrobić dobry model ciężarówki amerykańskiego producenta wcale nie jest tak prosto. Do tego dochodzi jeszcze fakt, że australijskie ciężarówki to już zupełnie inna bajka. Ja się trochę zająłem Mackami, kolega copycat nawet był tak miły i zamieścił link do mojego wątku z budowy (bardzo dziękuję za komplement, copycat!). Niestety trzeba powiedzieć że firma Italeri, a w ślad za nią firma Revell, która czasem wydaje te same modele w swoich pudełkach, traktują ludzi z lekceważeniem i wychodzą z założenia, że ludzie kupią wszystko i dopóki to ma 10 opon i masę chromu, większość będzie zadowolona - bo kto tu w okolicy widział amerykańską, a już zwłaszcza australijską ciężarówkę? I okazuje się, że w wiekszości mają rację, niestety. Nie znam dobrze zestawu Revella, ale już patrząc na zdjęcia które zamieściłeś (bardzo ładne), widać że mamy tu do czynienia z niezgodnościami. Te dwa samochody (W900 i T900) nie bez powodu różnią się oznaczeniem. Zwróć uwagę, jak w australijskiej maszynie maska silnika unosi się stopniowo do góry. W amerykańskim W900 (i założę się, że w modelu też) maska jest prawie dokładnie pozioma. To tylko początki kłopotów. Oczywiście jest taka firma jak KFS, gdzie możesz kupić żywiczną maskę, kabinę i nawet chyba sleeper taki jak na zdjęciu, ale nie wiem czy to jest to o co Ci chodzi. Ja bym proponował znaleźć zbiór fotografii jakiegoś amerykańskiego W900 i spróbować go odwzorować korzystając z części z zestawu. Moim zdaniem ma to największe szanse na powodzenie. Jeśli chodzi o Twoje dalsze zakolejkowane modele, to niestety wygląda na to, że też nie będzie lekko. Jeśli chodzi o Superlinera, to odsyłam do mojego wątku, tam jest dużo na ten temat. Krótko mówiąc ten zestaw to jedno z największych nieporozumień jakie zdarzyły się firmie Italeri. Ale ludzie i tak to chętnie kupują . Z tym drugim modelem też trzeba uważać - słyszałem że w tym Fordzie też jest podwozie od Freightlinera. Możesz to łatwo sprawdzić - jeśli w obu zestawach masz takie same podłużnice ramy i tylne zawieszenie to poprawność tego Forda staje pod dużym znakiem zapytania... Ale oczywiście nikt nie broni skleić tych obu maszyn czysto "z pudełka" i będą łądnie wyglądały na półce. Tak czy inaczej życzę powodzenia i radości z budowy i pozdrawiam Paweł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karol_Max Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 To jak się już rozwiną temat poprawności modeli ciężarówek Italeri i Revella to się spytam czy oni w ogóle robią coś poprawnego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copycat Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 Mam kenia wreckera, kabina ta sama w wersji amerykańskiej wrecker, co australijczyk. Więc nie ma co liczyć na poprawność. Dlatego spokojnie możesz robić amerykańca z tego zestawu. Właśnie tu w europie nikt się na tych ciężarówkach nie zna, więc nawet jeśli będzie pełen błędów, to i tak to przejdzie niezauważone na wystawach. A co do zdjęć, to jak ktoś już to kiedyś napisał, łatwiej znaleźć dokumentację do Me 109. Revell wydał ostatnio, myślę o ostatnich 2 latach tak naprawdę 2 modele amerykańców. Kenia i Petka 359. Zrobił z nich 6 może nawet 8 różnych zestawów. Powstały 3 odmiany Kenia T900, W900 i wrecker, ten ostatni jest naprawdę ciekawy. Odmian Petka było kilka, na czystego 359 się spóźniłem, potem 4 osiowy Alaskan Hauler, którego naszczęście nie kupiłem, Bill Signs- ciekawy tuning. I wielka porażką którą niestety kupiłem 353, a którą i tak przerobię na prawdziwy 353, jak mi tylko sił wystarczy. W tym ostatnim modelu to już nic się nie zgadza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmroczko Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 To jak się już rozwiną temat poprawności modeli ciężarówek Italeri i Revella to się spytam czy oni w ogóle robią coś poprawnego Bez dokładnego przyglądanie się, powiedziałbym, że niektóre Peterbilty, Kenworthy i Freightlinery są w miarę OK. Mam pewne wątpliwości co do Western Stara, a jeszcze większe co do Forda 9000. Na sto procent mogę powiedzieć, że Superliner jest drastycznie i spektakularnie zbombany - ale czego się spodziewać po modelu gdzie na pudełku ani na samym modelu nie ma !żadnego! nawiązania do oryginalnego producenta samochodu? To tyle, jeśli chodzi o amerykańce. Jeśli chodzi o "australijcziken" to nie wiem czy w ogóle można zbudować coś w miarę poprawnego z jakiegokolwiek zestawu. ale na pewno wielu ludzi próbuje, patrząc po asortymencie "australijskim" KFS. Ale dobry model można zbudować prawie z niczego - podstawą jest jak najlepsze poznanie oryginału. Polecam to uwadze wszystkich modelarzy i pozdrawiam serdecznie Paweł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark666 Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 To jak się już rozwiną temat poprawności modeli ciężarówek Italeri i Revella to się spytam czy oni w ogóle robią coś poprawnego Bez dokładnego przyglądanie się, powiedziałbym, że niektóre Peterbilty, Kenworthy i Freightlinery są w miarę OK. Mam pewne wątpliwości co do Western Stara, a jeszcze większe co do Forda 9000. Na sto procent mogę powiedzieć, że Superliner jest drastycznie i spektakularnie zbombany - ale czego się spodziewać po modelu gdzie na pudełku ani na samym modelu nie ma !żadnego! nawiązania do oryginalnego producenta samochodu? To tyle, jeśli chodzi o amerykańce. Jeśli chodzi o "australijcziken" to nie wiem czy w ogóle można zbudować coś w miarę poprawnego z jakiegokolwiek zestawu. ale na pewno wielu ludzi próbuje, patrząc po asortymencie "australijskim" KFS. Ale dobry model można zbudować prawie z niczego - podstawą jest jak najlepsze poznanie oryginału. Polecam to uwadze wszystkich modelarzy i pozdrawiam serdecznie Paweł Gdzieś ale nie pamiętam gdzie słyszałem że Superliner to taki amerykański Mercedes. Że jest jakaś współpraca pomiędzy tymi firmami . Ale głowy za to nie dam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karol_Max Posted August 13, 2011 Share Posted August 13, 2011 potem 4 osiowy Alaskan Hauler, którego naszczęście nie kupiłem, Czemu naszczęście, też jest totalnie inny czy co? A Europejskie tiry są w porządku? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copycat Posted August 13, 2011 Share Posted August 13, 2011 Nie no ładny był, nawet bardzo, ale robić z 4 prawie takie same modele to mogłoby być nudne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.