DarkWing Napisano 19 Sierpnia 2011 Share Napisano 19 Sierpnia 2011 (edytowane) Witam wszystkich po dłuższej przerwie. Kilka dni temu zabrałem sie wreszczie za obiecany model jakim jest tytułowa Yamaha VX1100 Virago. Motocykl ten, to już swego rodzaju klasyk. Przeleżał u mnie dość długo na półce, bo ilość chromów skutecznie studziła mój zapał do jego budowy . O mało nie wygrała z nim Yamaha YZR-M1 albo Hayabusa... ale ostatecznie te czekają na swoją kolej. No i w końcu zebrałem się i budowa rozpoczęta. Na początek widok pudła Pierwszym etapem jest jak zwykle rama... następnie blok silnika. W zasadzie już od tego momentu zaczynają sie "schody"... Budowa będzie o tyle uprzykszona, że na każdym prawie etapie budowy są jakieś chromowane elementy. Najprościej byłoby polakierować je wszystkie naraz i potem już wykorzystywać do składania w całość. Nie chcę jednak tak robić, żeby nie stwarzać sobie totalnego kipiszu w częściach i potem bezustannie je "przewracać" w poszukiwaniu tej jednej (przy okazji kalecząc powierzchnie lakierowane ). Tak więc chromowanie odbędzie się etapowo. sklejone połówki bloku wraz z cylindrami i już gotowy silnik. Dlaczego taki nagły skok ? Cóż... na początku w ogóle nie planowałem relacji z budowy (brak czasu na jej tworzenie) ale potem stwierdziłem, że na forum nie było zbyt wiele relacji ani galerii tego motorka więc.... Elementy w żółtym chromie to yellow clear na chromie. Tu pierwsza partia elementów które mają być w chromie. Pryśnięte czarnym półmatem w sprayu a następnie olejnym bezbarwnym połyskiem. Z doświadczenia taka metoda najbardziej sprawdza mi się pod chrom z Alclada. Boczne osłony już w kolorze bazowym i polakierowane. Literki pomalowane złotym. podobnie bak Bak i osłony na zdjęciach sprawiają wrażenie chropowatości. To jednak wina dużego zoomu aparatu oraz efekty farby red mettalic. W rzeczywistości powierzchnia jest gładka i śliska kolejne części przygotowane pod chromowanie i silnik zamontowany w ramie oraz uzupełniony o elementy jego wyposażenia oraz przewody świec. Rama jest malowana czarnym na połysk. Chciałem uzyskać efekt malowania proszkowego. Wyszło dość ciekawie choć na tych zdjęciach tak tego nie widać... może na następnych będzie to bardziej zauważalne.... Chodzi generalnie o to, że powierzchnia nie jest idealnie gładka (wizualnie) a jakby ... hm... grudkowana... Nie wiem czy to był dobry pomysł... ale już tak jest. Tyle na pierwszy raz... Po weekendzie powinny pojawić się chromy. Edytowane 28 Maja 2020 przez DarkWing Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 19 Sierpnia 2011 Share Napisano 19 Sierpnia 2011 Bardzo ładnie! Kibicuję Czysto i dokładnie posklejane - podoba mi się. Ładny kolor - jaki to? I czym werniksowany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 19 Sierpnia 2011 Share Napisano 19 Sierpnia 2011 I mnie się również bardzo się podoba. Będę obserwował i kibicował. Ten żółty clear rzeczywiście daje fajny efekt. Jakiej jest firmy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mark666 Napisano 19 Sierpnia 2011 Share Napisano 19 Sierpnia 2011 I mnie się również bardzo się podoba.Będę obserwował i kibicował. Ten żółty clear rzeczywiście daje fajny efekt. Jakiej jest firmy? Wyręczę właściciela -- to Tamiya Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Erolek Napisano 20 Sierpnia 2011 Share Napisano 20 Sierpnia 2011 Będę się przyglądał z zainteresowaniem. Lata temu też popełniłem ten model, bo akurat wtedy sam jeździłem taką Virażką. Pozdrawiam Eryk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkWing Napisano 22 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 22 Sierpnia 2011 Witam po weekendzie Panowie, jeśli chodzi o kolorki to tak: rama - modelmaster 2921 classic black - spray enamel bak i boki - tamiya TS-18 - metalic red - spray (malowane na czarny półmat. Odpowiednio dozowana ilość - warstwy - w celu uzyskania pożądanego odcienia. Gdyby dać pełne krycie byłoby zbyt czerwono...) chrom - alclad II - aero zółty - tamiya X-24 - clear yellow - pędzel napisy - tamiya X-31 - titanium gold - pędzel lakier - modelmaster no 1561 - Glosscote - olej - aero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkWing Napisano 23 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 23 Sierpnia 2011 (edytowane) c.d pierwsza partia chromu położona. Tak jak mówiłem i widać na okładce motorek wręcz ocieka tym "metalem", wiec zastosowałem tu pewien wybieg. Mianowicie nie wszystkie elementy malowałem chromem, niektóre części zostawiłem z oryginalnym powleczeniem . Bałem się czy nie będzie w efekcie końcowym widać różnic między warstwą fabryczną a malowaną... ale nie jest tak źle, trzeba by się mocno wpatrywać... Ja nie będę zdradzał co jest malowane, a co pozostało oryginalne to część elementów tuż po malowaniu felgi z początku chciałem zrobić tylko złote, bez tego chromowanego obrzeża. Jednak całe złote były takie jakieś... nietakie . Dodałem więc obrzeże... tym razem modelmaster 1418 aluminium non buff metalizer - pędzelek. Efekt zamierzony - osiągnięty . Jak widać przybył tylni błotnik (chromowany), tablica rejestracyjna oraz lampa. Zmontowałem również tylni wahacz z kołem oraz amortyzatorami. tak to się prezentuje w całości na dzień dzisiejszy, bak jest przyłożony "na sucho" do zdjęcia ... cdn. Edytowane 28 Maja 2020 przez DarkWing Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkWing Napisano 24 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 24 Sierpnia 2011 (edytowane) c.d. dzisiejsze dokonania. Zmontowane wstępnie i zamontowane do ramy przednie zawieszenie. Tarcze hamulcowe jeszcze do przetarcia. Całość oczywiście do wykończenia. i przygotowane na jutro elementy do wykończenia przodu. cdn. Edytowane 28 Maja 2020 przez DarkWing Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Emilssi Napisano 24 Sierpnia 2011 Share Napisano 24 Sierpnia 2011 Wyglada fajnie. Szczegolnie podobaja mi sie zlote elementy - maskowanie pierwsza klasa!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gulus Napisano 24 Sierpnia 2011 Share Napisano 24 Sierpnia 2011 Piękne kolory, przynajmniej jak dla mnie, który nie ma do czynienia z powłokami lakierniczymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 24 Sierpnia 2011 Share Napisano 24 Sierpnia 2011 Przednia tarcza wraz z zaciskiem prosi się o lekkiego łosza. Doda im to głębi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 24 Sierpnia 2011 Share Napisano 24 Sierpnia 2011 Przednia tarcza wraz z zaciskiem prosi się o lekkiego łosza. Doda im to głębi. Amen!!! Fotografie fajne są I tempo prac niesamowite! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkWing Napisano 24 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 24 Sierpnia 2011 spoko, spoko... będzie i "łosz"i efekt lekkiego zużycia.... Obecnie, jak pisałem, to surowizna, tyle co złożona. Tarcze będą przetarte i odpowiednio (mam nadzieję) podbrudzone, wszelkie śruby, śrubki i nakrętki odpowiednio zaznaczone i uwidocznione, Opony stracą swoją fabryczność itp... itd... Póki co dzięki za opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkWing Napisano 26 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 26 Sierpnia 2011 (edytowane) c.d. to już ostatnia relacja z budowy . Sam warsztat może nie jest zbyt obszerny i przedstawione zdjęcia nie pokazują zbyt szczegółowych etapów budowy ale.... przecież miało go wogóle nie być Tak więc przejdźmy odrazu do tego co zostało zrobione... wykończona półka z zegarami oraz kierownicą mówią, że szczegóły najbardziej zdobią.... to chyba prawda poprawiona (a właściwie dokończona) tarcza hamulcowa. Uwydatniłem wszelkie zagłębienia oraz myślę, że w miare realistycznie wygląda teraz sama tarcza... (niestety zdjęcia nie oddają rzeczywistego kontrastu) wydech stracił nieco swojego blasku ale za to zyskał przepały no i szybki rzut oka na całość... już wkrótce galeria... Model od początku (jak już wspominałem) wzbudzał we mnie "strach", a to głównie za sprawą dużej ilości chromów. Generalnie jednak robiło się go bardzo sympatycznie, a i tak uważam, że powierzchnie te (chromowane) wyszły mi najlepiej z dotychczas robionych. Pragnę w tym miejscu podzielić się z Wami swoim doświadczeniem dot. malowania farbą Alclad II chrom. Ja to robię tak. Ponieważ nie mam oryginalnego podkładu (czarnego połysku) to po odpowiednim przygotowaniu części maluję je czarnym sprayem półmatem, po czym na to nakładam bezbarwną emalię połysk. Na drugi dzień (+/- 24h) maluję Alcladem chrom z aero ok. 1 bar małym strumieniem i zawsze w jednym kierunku ! Po następnych 24h można próbować wstępnie wypolerować powierzchnię (czasami w czasie malowania, jeśli zrobię o jedną warstwę za dużo to na powierzchni powstaje srebrnawy nalot który ją matowi). Tu UWAGA. Powierzchni tak pochromowanej NIGDY nie poleruję ŻADNĄ szmatką !!! Szmatka (nawet specjalna do polerki) powoduje natychmiastowe zmatowienie, a bardzo często wręcz ściera lakier. Do usunięcia tego nalotu, jak i również do wygładzenia i wypolerowania powierzchni najlepiej nadaje się..... papierowy ręcznik. Wystarczy oderwać jego "listek", zemłeć w dłoni (zmiekczyć) i już. Delikadnie (bez nacisku) przetrzeć polerowany element. Tak najłatwiej pozbywam sie tego nalotu przywracając odpowiedni połysk. Po 2-3 dniach od malowania, kiedy lakier dobrze wyschnie i stwardnieje, można tą czynnośc BARDZO delikatnie powtórzyć osiągając ostateczny połysk . To mój sposób, u mnie wszelkie inne metody zawiodły, jak również nie udało mim sie polakierować chromowanego elementy (zawsze albo się zważyło, albo chrom się rozpływał, albo po prostu robił się matowo srebrny). Jeśli ktoś ma inny sposób, proszę niech go opisze dla innych. Dziękuje wszystkim za śledzenie relacji z budowy oraz za wszelkie uwagi i opinie oraz zapraszam niebawem do galerii. Edytowane 28 Maja 2020 przez DarkWing Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 26 Sierpnia 2011 Share Napisano 26 Sierpnia 2011 Jako pierwszy śpieszę pogratulować. Mnie się bardzo podoba, a zwłaszcza finezja szczegółów. Przy okazji skorzystam z rad odnośnie polerowania chromu, bo też mi to nigdy nie wychodziło, że w końcu przerzuciłem się na spraye. I tu mogę dorzucić swoje doświadczenie, że po wypróbowaniu kilku rodzai sprajów, najlepiej chrom wychodzi sprajem kupowanym w Leroy Merlin (niestety nie mam pod ręką, a nie pamiętam jaka to firma). Spray w małym pojemniku a dla zmyłki jako kolor podają silverbronze i jego pokrywka jest całkowicie matowa. A wracając do motocykla to bardzo podoba mi się skóra na siedzeniach, tarcze zegarów i właśnie te finezyjnie pocieniowane tarcze hamulcowe, tak w sam raz bez przesady bez nadmiernego brudzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkWing Napisano 29 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 29 Sierpnia 2011 Marak - dzięki bardzo za opinię Poprawiłem jedno niedopatrzenie - pomalowałem "klamki". Miały być aluminiowe ale... skończyła mi się farba więc są bardziej "szlachetne".... tytanowe Model wystawiony w galerii viewtopic.php?f=73&t=28642 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.