MartiniOCP Napisano 10 Września 2011 Share Napisano 10 Września 2011 Ok, więc może trochę pośpiesznie zaczynam ten warsztat, ale pomyślałem, że Daytona jest już na ukończeniu, więc można by się zapytać szanownego forum jaką opcję malowania wybrać dla mojej kolejnej włoszki. Z informacji jakie znalazłem w sieci wynika, że 288-ka występowała w kolorze czerwonym. Tylko prototyp malowany był na żółto, + zrobili jakąś czarną wersję dla sułtana Brunei. Oto zdjęcia: No nie wiem......nie chcę nic mówić ale ta czerwień..... No nic, ciekawe co Wy na to. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarciu21 Napisano 10 Września 2011 Share Napisano 10 Września 2011 O tak kolejny super model z pod twojej ręki Czerwony jest super ale ja jestem za zółtym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fliper_nx Napisano 10 Września 2011 Share Napisano 10 Września 2011 Ooo piękna maszyna, moje ulubione Ferrari , w żółtym ciekawie wygląda. Chociaż osobiście ten model będę robił w standardzie - czerwień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Emilssi Napisano 11 Września 2011 Share Napisano 11 Września 2011 TO jeden z moich ulubionych Ferrari!!! Napewno w żółtym albo czarnym tez wygladalby ładnie... Ale jak dla mnie TYLKO czerwony Jest odpowiedni dla 288-ki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 11 Września 2011 Autor Share Napisano 11 Września 2011 Ja również uległem urokowi 288-ki. Miało być 250GTO, ale przegapiłem okazję - ktoś zgarnął tę piękność przede mną. W każdym razie, chciałem urozmaicić paletę kolorów moich ferrarek czymś innym, ale po zdjęciach widzę, że soczysta czerwień prezentuje się najlepiej. Może Dino będzie ładne w żółtym. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RapToWny Napisano 11 Września 2011 Share Napisano 11 Września 2011 Zrób żółte albo czerwone. Decyzję ty podejmiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 12 Września 2011 Share Napisano 12 Września 2011 Witam Mam jednak nadzieję, że przez rozpoczęcie tego warsztatu, nie ucierpią prace wykończeniowe nad Daytoną Szkoda by było, bo widać, że masz tam jeszcze trochę pracy, aby doprowadzić ją do szczęśliwego końca. Jeśli chodzi i kolor, to stanowczo i definitywnie mówię: ŻÓŁTY ! Życzę powodzenia i pozdrawiam Kornik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 12 Września 2011 Autor Share Napisano 12 Września 2011 Spokojna głowa. Daytona nie ucierpi przez 288. Na pewno będę się bardzo starał, żeby zakończyć projekt 365 najlepiej jak potrafię. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 25 Września 2011 Autor Share Napisano 25 Września 2011 Czas trochę poważniej potraktować relację z budowy 288. Ponieważ Daytona uczy mnie cierpliwości (chromy), postanowiłem, że w międzyczasie zacznę dłubać przy kolejnym modelu. Póki co nie jest może jakoś bardzo porywająco, ale wyciąłem wszystkie elementy, wstępnie poszpachlowałem/ potraktowałem papierkiem. Zająłem się również kastą, tzn. pogłębiłem linie podziału, pozbyłem się wszędobylskich szwów, oraz zacząłem nawiercać wloty powietrza w tylnej części nadwozia (swoją drogą, ciekawe dlaczego to taki problem, żeby od razu były tam szpary). Czekam jeszcze, żeby wypełniacz wysechł, to dokończę wyrównywanie powierzchni na karoserii. Póki co, wszystko fajnie, klapa przód/ tył pasują wyśmienicie, więc trzymam kciuki, żeby cały model składał się równie fajnie co Daytona. graty pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 25 Września 2011 Share Napisano 25 Września 2011 Pełna profeska Pochwała za to, że Daytona na czas prac nad 288 znalazła się pod przykryciem. Czekam na kolejne postępy prac. Pozdrawiam Kornik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Emilssi Napisano 25 Września 2011 Share Napisano 25 Września 2011 No no no, zapowiada się kolejny arcyciekawy projekt:) elegancko wyciales te wloty z tylu. Czekam na dalszy postep Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 26 Września 2011 Autor Share Napisano 26 Września 2011 Dzięki;] Wloty muszę jeszcze trochę rozpiłować i coś podkleić od spodu, żeby przypominały te prawdziwe. Ale to chyba nie będzie problem. Bardziej boje się wycinania zaślepek lamp z przodu bo są niebezpiecznie blisko delikatnego ożebrowania. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 26 Września 2011 Share Napisano 26 Września 2011 No widzę że dotrzymujesz słowa i GTO jest na wrsztacie, jak poprzednie będę śledził i dopingował, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 26 Września 2011 Share Napisano 26 Września 2011 Jeśli chodzi moje zdanie co do malowania to CZERWONY! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 26 Września 2011 Autor Share Napisano 26 Września 2011 Nie chciałbym rozczarować fanów koloru żółtego, ale ja też powoli przechylam się ku czerwieni. Powód jest prosty - czerwień to w przypadku 288 kolor fabryczny, innych chyba nie było w autach z normalnej produkcji. Mam coś z głową, że na słowo "custom" reaguje z lekkim skrzywieniem. Na pewno będę robił Dino, i tam żółć to (chyba) normalka. Poza tym, niedługo przyjdzie czas na markę Lambo, którą w, moim odczuciu, w świecie super/ hiper samochodów robi za wariata;D Planuję dosyć psychodeliczną paletę barw do tej kolekcji, mianowicie: fioletowe Diablo, biały Countach, seledynowa Miura....sobie człowiek odreaguje:D Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 26 Września 2011 Autor Share Napisano 26 Września 2011 Krótkie wtrącenie: ten link to auto wg którego będę robił swoją 288'ke. Szczególnie interesujące jest wnętrze. Miałem robić całe czarne, ale takie chyba będzie żywsze. Jedyne z czym mam problem to ten delikatny, szary zamsz na części boczków drzwi i desce rozdzielczej. Zastanawiałem się jak go imitować, ale w końcu postanowiłem, że rozjaśnię tylko delikatnie czarny kolor, żeby zaznaczyć różnicę i wsio. Flock standardowo, choć również zastosuje czarny i grafitowy. http://ferraris-online.com/pages/carintro.php?reqcardir=FE-288GTO-57715#P019 pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Emilssi Napisano 26 Września 2011 Share Napisano 26 Września 2011 I o to chodzi, i o to chodzi Jeśli chodzi o zamsz to polecam klej w sprayu. Ja używam 3m. Psiknij z większej odległości raz albo dwa żeby nie było za grubo a potem pomaluj jakim kolorem chcesz. Możesz np zamaskowac resztę a po nalozeniu kleju pomalować cały panel tym samym kolorem np czarnym matem i i tak zobaczysz ta różnice w odcieniu miedzy zamszowa a niezamszowa częścią. W warsztacie mojego Murcielago powinny być zdjęcia deski rozdzielczej robionej tym sposobem. Pozdrawiam Emil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 27 Września 2011 Autor Share Napisano 27 Września 2011 Dzięki Emil. Oczywiście patent z klejem zanotowałem właśnie przy okazji oglądania warsztatu Murcielago. Jak się trochę odkuję w tym miesiącu, to zainwestuje w taki klej, a składanie modelu zacznę od silnika;] Dzięki za radę i pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DesChi Napisano 27 Września 2011 Share Napisano 27 Września 2011 Warsztat z kolejnym klasykiem będę uważnie śledził, bo nauki nigdy za wiele. Z tego co wyczytałem 288 będzie czerwona ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 27 Września 2011 Autor Share Napisano 27 Września 2011 Tak, jednak ta czerwień idzie z Ferrari jak nic innego...poza tym, w przypadku tego modelu, jest bardziej realistyczna niż reszta kolorów. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 27 Września 2011 Share Napisano 27 Września 2011 no ja też zamierzam się od kolegi Martini OPC czegoś nauczyć - jak już wcześniej wspominałem nie sklejałem wczesniej samochodowych cacek lakierowanych na błysk. Duzo już o tym czytałem ale zachęcam golegę do uchylanie swoich tajemnic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 27 Września 2011 Autor Share Napisano 27 Września 2011 Bardzo się cieszy, że koledzy chętnie zaglądają do moich warsztatów. Co prawda ja również jestem raczej młody stażem w modelarstwie, ale będę się starał w miarę starannie dokumentować pracę. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 27 Września 2011 Share Napisano 27 Września 2011 Słuchaj - bardzo wazne jest abyś opisywał nazwy zastosowanych szpachli - podkładu - lakieru: to pozowli młodszym lub mniej doświadczonym modelarzom nauczyć się uzyskiwać odpoiwednią powłokę lakierniczą, ja np zauwarzyłem pewnego czasu że modelarze sklejający samochody używaja lakierów samochodiwych w 'spraeyu' a nie farb modelarskich. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jkaluza Napisano 28 Września 2011 Share Napisano 28 Września 2011 (edytowane) Słuchaj - bardzo wazne jest abyś opisywał nazwy zastosowanych szpachli - podkładu - lakieru: to pozowli młodszym lub mniej doświadczonym modelarzom nauczyć się uzyskiwać odpoiwednią powłokę lakierniczą, ja np zauważyłem pewnego czasu że modelarze sklejający samochody używaja lakierów samochodiwych w 'spraeyu' a nie farb modelarskich. pozdrawiam Co do malowania też używam lakierów samochodowych do malowania modeli. Kupuje w zaprzyjaźnionej firnie 50ml farby wybranego koloru( jak metalik to specjalnie dla mnie wrzucają bardzo małe ziarno) baze maluje aerografem, potem bezbarwny kilka warstw oczywiscie każdą warstwe szlifuję a ostatnią poleruję. Efekt można zobaczyć tutaj: Pozdrawiam Edytowane 28 Września 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Messer Napisano 28 Września 2011 Share Napisano 28 Września 2011 jkaluza - jak Ty szlifujesz bazę metalic to powodzenia ... metalicznych baz nigdy w życiu się nie szlifuje, bo niszczy się cały efekt metalika - szlifuje się tylko warstwy lakieru bezbarwnego. To tak w kwestii lakierowania. Działaj dalej, bo to piękny klasyk Pozdrawiam Messer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.