ministersan 1 Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 Powiem szczerze, że konkurs wzbudził we mnie zainteresowanie polskimi konstrukcjami oraz ogólnie lotnictwem w polskich barwach (bije się w pierś, że dopiero teraz ). Pomimo dwóch modeli w konkursie postanowiłem wystawić trzeci. Nie mogłem się powstrzymać i nabyłem ten oto model: Regulaminowy inbox: Czy tylko ja tak mam, czy to standard w MasterCraft (mam już drugi taki przypadek) , że jak widać w instrukcji mnóstwo odnośników do kalek z napisami eksploatacyjnymi... ... a w pudełku ani jednej. Tylko główne kalki i to tylko do dwóch z czterch malowań z instrukcji i do jednego , którego w instrukcji nie ma. Malowanie z orłem (choć nie wiem jak sie położą kalki i podobno nie do końca instrukcja mówi prawdę o rzeczywistym malowaniu)> Myślałem także o takiej wersji Quote Link to post Share on other sites
Robert Ostrowski 0 Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 Iskra rządzi Quote Link to post Share on other sites
Rafalik 2 Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 Maluj niebieską, będzie kolorowo. Czyli mamy w sumie 4 Iskry w konkursie. Quote Link to post Share on other sites
ministersan 1 Posted November 26, 2011 Author Share Posted November 26, 2011 Dziwne, ale numery do niebieskiej są w kalkach z zestawu. Oko jakoś namaluje, ale sowy... ...jak ktoś wie skąd takie kalki wziąść, albo ma namiar na kogoś kto może je wykonać to chętnie zrobie niebieską. Quote Link to post Share on other sites
Grzes 511 Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 Spokojnie spokojnie, startujesz w kategorii STANDARD, a Iskra "1919" to wersja R "Nowax" która miała zmieniony dziób ze względu na zabudowany tam pogodowy RDS-81. z Iskrą 1919 musisz przejść do OPEN Quote Link to post Share on other sites
ministersan 1 Posted November 26, 2011 Author Share Posted November 26, 2011 Spokojnie spokojnie, startujesz w kategorii STANDARD, a Iskra "1919" to wersja R "Nowax" która miała zmieniony dziób ze względu na zabudowany tam pogodowy RDS-81. Czyli sprawa jasna - będzie orzeł. Coraz bardziej mi wstyd, że wczesniej nie interesowałem się naszymi maszynami, bo coś czuje, że strzele więcej takich baboli Quote Link to post Share on other sites
Grzes 511 Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 Nie martw się, pomogą ci, którzy się tym dłużej interesują Quote Link to post Share on other sites
Piotr A 0 Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 A też masz szybkę zamgloną? Bo ja miałem Quote Link to post Share on other sites
ministersan 1 Posted November 26, 2011 Author Share Posted November 26, 2011 A też masz szybkę zamgloną? Bo ja miałem Właściwie nie jest zamglona , tylko od wewnętrznej strony wygląda to tak jakby ktoś wysmarował ją jakimś klejem, czy czymś podobnym - ale to raczej wada materiału. Trzeba będzie szlifować, ale wewnętrzna strona , więc nie będzie łatwo. Quote Link to post Share on other sites
Rafalik 2 Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 Kupiłem ostatnio Iskrę (chyba 6-7 z kolei) w malowaniu indyjskich SP i niestety wygląda ona tak, jak opisujesz. Trzeba będzie polerować niestety. Quote Link to post Share on other sites
ministersan 1 Posted November 26, 2011 Author Share Posted November 26, 2011 Czy papier 2000 wystarczy do polerki? Quote Link to post Share on other sites
Robert Ostrowski 0 Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 Czy papier 2000 wystarczy do polerki? i jakas pasta polerska,ja kiedyś dawno temu jak nie było past polerskich modelarskich to owiewki polerowałem pastą do zębów Quote Link to post Share on other sites
young 1 Posted November 27, 2011 Share Posted November 27, 2011 2000 i więcej. Rób tego orła, jakoś nie przypominam sobie modeli w tym malowaniu, a dla mnie jest najładniejsze jakie powstało na iskrach Quote Link to post Share on other sites
ministersan 1 Posted November 30, 2011 Author Share Posted November 30, 2011 Powolutku do przodu. Zdjęcia robione kamerą, więc trochęśredniej jakości. Od piątku będzie lepiej. Trochę szpachli i będzie OK. Quote Link to post Share on other sites
Milos Varak 0 Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 Czyli sprawa jasna - będzie orzeł. Jak będziesz kładł kalki z orłem, to od razu kup nerwosol, albo jakiś persen. Będziesz klął na czym świat stoi. Mi udało się je położyć dopiero na czysty zmywacz Wamodu, nie reagowały na płyny. Z jednej strony dociskałem, to z drugiej zaraz odchodziły. Zresztą tak to wygląda na modelu: Quote Link to post Share on other sites
ministersan 1 Posted December 10, 2011 Author Share Posted December 10, 2011 Wszystko złożone w całość. Szpary zalane CA. Model cały biały od szlifowania papierem 2000, bo "oryginalna" powierzchnia kompletnie się nie nadaje do położenia metalika. W sumie kadłub złożył się bez większych problemów. Czeka mnie jeszcze polerka szybki - to co daje producent woła o pomste do nieba. Quote Link to post Share on other sites
ministersan 1 Posted December 28, 2011 Author Share Posted December 28, 2011 Iskra już po końcowym szlifowaniu, zaraz będzie myta. Owieka przyklejona. Jak widać na zdjęciu z osloną kabiny mam dwa problemy. o ile ukruszenie z tyłu szybki to moja wina to pozostałe urozmaicenia oraz bardzo dobre spasowanie to gratis od producenta. Owieka nie jest też czysto przezroczysta - od nowości była czymś zanieczyszczona (cos ala opary kleju, cienka warstwa kleju). - pastą do zębów udało mi sie doprowadzić do tego stanu i nie mam siły na więcej (F-16 z konkursu zabiera mi mnóstwo czasu - szapchal, szlkifowanie i tak w kółko). Mógłbym kupić paste polerską z np. Tamiya, ale brak funduszy. Jutro ma nadzieje połozyć farbę, jak sie uporam z poprawka "szkła". Quote Link to post Share on other sites
ministersan 1 Posted January 7, 2012 Author Share Posted January 7, 2012 Iskra już pokryta "aluminium". Potraktowałem to jako podkład - po pierwsze na tym kolorze bardzo dobrze widać wszelkie niedokładności szpachlowania oraz wady powierzchni, po drugie ponieważ nie mam (i na razie mieć jie będę ) aerografu, a kładzenie metalizera pędzlem jest dość problematyczne, chciałem sprawdzić mój nowy specyfik. Z tego co wiem to sa farby modelarskie w sprayu (np. Tamiya, ale nie wiem, czy są metaliki), ale są drogie. Ja kupiłem coś takiego: i to za 11 zł. Wstępnie podoba mi się efekt pokrycia - bardzo cienka warstwa, muszę jeszcze popracować nad dozowaniem. Jak pisałem wcześniej oszklenie nie do końca wypolerowane, ale nie było aż tak złe. Coś zaparowało szybki (nie klej bo kleiłem Clear Fixem. Chyba podczas mycia coś się dostało. Quote Link to post Share on other sites
Leszek.Sz. 6 Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Wiatrochron i owiewka zapadły się trochę w kadłub i Iskra nie ''trzyma linii'', naszlifowałeś się co nie miara ale ogólnie wygląda to słabo. Quote Link to post Share on other sites
ministersan 1 Posted January 7, 2012 Author Share Posted January 7, 2012 Wiatrochron i owiewka zapadły się trochę w kadłub i Iskra nie ''trzyma linii'', naszlifowałeś się co nie miara ale ogólnie wygląda to słabo. Zgadza się, coś trzeba z owiewką zrobić i przeszlifować model w paru miejscach. Jeśli mówiąc słabo masz na myśli położenie farby, to na żywo wygląda to lepiej. Poza tym popróbuje jeszcze z innym kolorem, a tym jeszcze popracuje nad kładzeniem - może uda się wypolerować. Ale może i rzeczywiście nie wygląda to rewelacyjnie - niestety nie wiem, czy jakakolwiek farbka położyła by się fajnie pędzlem (jakiej firmy). Cały czas szukam farby w sprayu, mam kilka na oku - może jakąś się uda zrobić to lepiej. Od niedawna skłakam modele i cały czas się uczę , a warsztat to najlepsze miejsce. Quote Link to post Share on other sites
Mikolaj75 624 Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Cześć ministersan. Skoro masz zamiar wypróbować kilka farbek w spreju, to wydasz tyle ile na któryś z najprostszych aerografów. Może warto się nad tym zastanowić. Na pewno będzie różnica - no i sprzęt na przyszłość Quote Link to post Share on other sites
ministersan 1 Posted January 7, 2012 Author Share Posted January 7, 2012 Cześć ministersan. Skoro masz zamiar wypróbować kilka farbek w spreju, to wydasz tyle ile na któryś z najprostszych aerografów. Może warto się nad tym zastanowić. Na pewno będzie różnica - no i sprzęt na przyszłość Aż tyle te farbki nie będą kosztować. A poza tym może i by się pieniązki znalazły, ale nie mam za bardzo warunków na aerograf. Małe mieszkanko , żona (modelarstwa niezbyt lubi ), dziecko. A ze sprayem cyk, cyk, cichutko na balkon i coś tam pomaluje. Ale jestem pełen nadziei i może w tym roku Mikołaj w końcu dostanie mój list i przyniesie jakiś aerograf . Jesli chodzi o Iskre to chcę jak najlepiej ją złożyć, jak widać na zdjęciach jeszcze muszę nad nią popracować. Malowanie to dalszy plan - jesli jedyne większe uwagi będa tylko do jakości / położenia farby to będe zadowolony. Quote Link to post Share on other sites
Mikolaj75 624 Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Eee, kwestie żon i dzieci to pewnie wielu z nas ma do rozwiązania. Uciążliwe etapy należy po prostu zaplanować wcześniej (uprzednio proponując np. małżonce spacer z juniorem ). Wtedy jest sprawniej i bezkolizyjnie z rodziną. Dasz radę! Quote Link to post Share on other sites
ministersan 1 Posted January 7, 2012 Author Share Posted January 7, 2012 Eee, kwestie żon i dzieci to pewnie wielu z nas ma do rozwiązania. Uciążliwe etapy należy po prostu zaplanować wcześniej (uprzednio proponując np. małżonce spacer z juniorem ). Wtedy jest sprawniej i bezkolizyjnie z rodziną. Dasz radę! Nie jest tak źle , choć czasem zdarza sie mały . Najwięcej narzekań jest, gdy kupuje nowy model: "Co , nowy model! Przecież masz już mnóstwo, aile ostatnio do końca skleiłeś?" Na szczęście syn wykazuje zainteresowanie - małe, ale zawsze to jakiś początek. A wracając do tematu - jaka firma robi najlepsze metalizery pod pędzel? Quote Link to post Share on other sites
Mikolaj75 624 Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Moje zdanie jest takie, że metalizerów nie kładzie się pędzlem i tyle. Taki kanon i już, sam przestrzegam - innym to polecam, ale oczywiście nie zmuszam A większość kolegów na tym forum ma zapewne w szafeczkach po około 2000 modeli do sklejenia - i to też jest kanon Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.