Jump to content
ministersan

[STANDARD] MisterCraft TS-11 Iskra Bis

Recommended Posts

Powiem szczerze, że konkurs wzbudził we mnie zainteresowanie polskimi konstrukcjami oraz ogólnie lotnictwem w polskich barwach (bije się w pierś, że dopiero teraz ). Pomimo dwóch modeli w konkursie postanowiłem wystawić trzeci. Nie mogłem się powstrzymać i nabyłem ten oto model:

2ce2eacb9b2b9781.jpg

 

Regulaminowy inbox:

b6cfbb15e812aa16.jpg

 

Czy tylko ja tak mam, czy to standard w MasterCraft (mam już drugi taki przypadek) , że jak widać w instrukcji mnóstwo odnośników do kalek z napisami eksploatacyjnymi...

e10035bca04db0d5.jpg

... a w pudełku ani jednej. Tylko główne kalki i to tylko do dwóch z czterch malowań z instrukcji i do jednego , którego w instrukcji nie ma.

 

Malowanie z orłem (choć nie wiem jak sie położą kalki i podobno nie do końca instrukcja mówi prawdę o rzeczywistym malowaniu)> Myślałem także o takiej wersji

78939d12769e2404.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maluj niebieską, będzie kolorowo. Czyli mamy w sumie 4 Iskry w konkursie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwne, ale numery do niebieskiej są w kalkach z zestawu. Oko jakoś namaluje, ale sowy...

...jak ktoś wie skąd takie kalki wziąść, albo ma namiar na kogoś kto może je wykonać to chętnie zrobie niebieską.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spokojnie spokojnie, startujesz w kategorii STANDARD, a Iskra "1919" to wersja R "Nowax" która miała zmieniony dziób ze względu na zabudowany tam pogodowy RDS-81.

z Iskrą 1919 musisz przejść do OPEN

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spokojnie spokojnie, startujesz w kategorii STANDARD, a Iskra "1919" to wersja R "Nowax" która miała zmieniony dziób ze względu na zabudowany tam pogodowy RDS-81.

 

Czyli sprawa jasna - będzie orzeł. Coraz bardziej mi wstyd, że wczesniej nie interesowałem się naszymi

maszynami, bo coś czuje, że strzele więcej takich baboli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie martw się, pomogą ci, którzy się tym dłużej interesują

Share this post


Link to post
Share on other sites
A też masz szybkę zamgloną? Bo ja miałem

 

Właściwie nie jest zamglona , tylko od wewnętrznej strony wygląda to tak jakby ktoś wysmarował ją jakimś klejem,

czy czymś podobnym - ale to raczej wada materiału. Trzeba będzie szlifować, ale wewnętrzna strona , więc nie będzie łatwo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem ostatnio Iskrę (chyba 6-7 z kolei) w malowaniu indyjskich SP i niestety wygląda ona tak, jak opisujesz. Trzeba będzie polerować niestety.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy papier 2000 wystarczy do polerki?

 

i jakas pasta polerska,ja kiedyś dawno temu jak nie było past polerskich modelarskich to owiewki polerowałem pastą do zębów

Share this post


Link to post
Share on other sites

2000 i więcej. Rób tego orła, jakoś nie przypominam sobie modeli w tym malowaniu, a dla mnie jest najładniejsze jakie powstało na iskrach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powolutku do przodu. Zdjęcia robione kamerą, więc trochęśredniej jakości. Od piątku będzie lepiej.

 

9c6dd945dfc271b1.jpg

 

64e0e21cac4f7161.jpg

 

1efbaaa24f0f3f8e.jpg

 

Trochę szpachli i będzie OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czyli sprawa jasna - będzie orzeł.

Jak będziesz kładł kalki z orłem, to od razu kup nerwosol, albo jakiś persen. Będziesz klął na czym świat stoi. Mi udało się je położyć dopiero na czysty zmywacz Wamodu, nie reagowały na płyny. Z jednej strony dociskałem, to z drugiej zaraz odchodziły. Zresztą tak to wygląda na modelu:

lpic4228.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko złożone w całość. Szpary zalane CA. Model cały biały od szlifowania papierem 2000, bo "oryginalna" powierzchnia kompletnie się nie nadaje do położenia metalika. W sumie kadłub złożył się bez większych problemów.

Czeka mnie jeszcze polerka szybki - to co daje producent woła o pomste do nieba.

848fa880b3d66fc4.jpg

 

8ecbc1a3000406e9.jpg

 

b176b26dd422c5de.jpg

 

6921619d69c7b221.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskra już po końcowym szlifowaniu, zaraz będzie myta. Owieka przyklejona. Jak widać na zdjęciu z osloną kabiny mam dwa problemy. o ile ukruszenie z tyłu szybki to moja wina to pozostałe urozmaicenia oraz bardzo dobre spasowanie to gratis od producenta.

Owieka nie jest też czysto przezroczysta - od nowości była czymś zanieczyszczona (cos ala opary kleju, cienka warstwa kleju). - pastą do zębów udało mi sie doprowadzić do tego stanu i nie mam siły na więcej (F-16 z konkursu zabiera mi mnóstwo czasu - szapchal, szlkifowanie i tak w kółko). Mógłbym kupić paste polerską z np. Tamiya, ale brak funduszy. Jutro ma nadzieje połozyć farbę, jak sie uporam z poprawka "szkła".

 

d03f7ad8ce4a4ccc.jpg

 

8bacd821634ba5cd.jpg

 

3eb79730f01f65f3.jpg

 

0699186adb24d071.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskra już pokryta "aluminium". Potraktowałem to jako podkład - po pierwsze na tym kolorze bardzo dobrze widać wszelkie niedokładności szpachlowania oraz wady powierzchni, po drugie ponieważ nie mam (i na razie mieć jie będę ) aerografu, a kładzenie metalizera pędzlem jest dość problematyczne, chciałem sprawdzić mój nowy specyfik. Z tego co wiem to sa farby modelarskie w sprayu (np. Tamiya, ale nie wiem, czy są metaliki), ale są drogie. Ja kupiłem coś takiego:

f6bcb870001c83dc4f08b5f0

i to za 11 zł.

Wstępnie podoba mi się efekt pokrycia - bardzo cienka warstwa, muszę jeszcze popracować nad dozowaniem.

 

6a02badf00002c0b4f08b5d6

 

268ae22f0015d1194f08b5da

 

5e991fde00109be34f08b5e0

 

00ef439a0020632b4f08b5e3

 

9ce45f57001a19894f08b5e6

 

6a4691ee001b0b254f08b5e9

 

8f10c7630002e1c84f08b5fc

 

42cb65a3002cd5f64f08b605

 

92bd52d000176ad44f08b60d

 

Jak pisałem wcześniej oszklenie nie do końca wypolerowane, ale nie było aż tak złe. Coś zaparowało szybki (nie klej bo kleiłem Clear Fixem. Chyba podczas mycia coś się dostało.

 

2ca3384c0004b76c4f08b5ed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiatrochron i owiewka zapadły się trochę w kadłub i Iskra nie ''trzyma linii'', naszlifowałeś się co nie miara ale ogólnie wygląda to słabo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wiatrochron i owiewka zapadły się trochę w kadłub i Iskra nie ''trzyma linii'', naszlifowałeś się co nie miara ale ogólnie wygląda to słabo.

 

Zgadza się, coś trzeba z owiewką zrobić i przeszlifować model w paru miejscach. Jeśli mówiąc słabo masz na myśli położenie farby, to na żywo wygląda to lepiej. Poza tym popróbuje jeszcze z innym kolorem, a tym jeszcze popracuje nad kładzeniem - może uda się wypolerować. Ale może i rzeczywiście nie wygląda to rewelacyjnie - niestety nie wiem, czy jakakolwiek farbka położyła by się fajnie pędzlem (jakiej firmy). Cały czas szukam farby w sprayu, mam kilka na oku - może jakąś się uda zrobić to lepiej.

Od niedawna skłakam modele i cały czas się uczę , a warsztat to najlepsze miejsce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć ministersan. Skoro masz zamiar wypróbować kilka farbek w spreju, to wydasz tyle ile na któryś z najprostszych aerografów. Może warto się nad tym zastanowić. Na pewno będzie różnica - no i sprzęt na przyszłość

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cześć ministersan. Skoro masz zamiar wypróbować kilka farbek w spreju, to wydasz tyle ile na któryś z najprostszych aerografów. Może warto się nad tym zastanowić. Na pewno będzie różnica - no i sprzęt na przyszłość

 

Aż tyle te farbki nie będą kosztować. A poza tym może i by się pieniązki znalazły, ale nie mam za bardzo warunków na aerograf. Małe mieszkanko , żona (modelarstwa niezbyt lubi ), dziecko. A ze sprayem cyk, cyk, cichutko na balkon i coś tam pomaluje. Ale jestem pełen nadziei i może w tym roku Mikołaj w końcu dostanie mój list i przyniesie jakiś aerograf .

 

Jesli chodzi o Iskre to chcę jak najlepiej ją złożyć, jak widać na zdjęciach jeszcze muszę nad nią popracować. Malowanie to dalszy plan - jesli jedyne większe uwagi będa tylko do jakości / położenia farby to będe zadowolony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eee, kwestie żon i dzieci to pewnie wielu z nas ma do rozwiązania. Uciążliwe etapy należy po prostu zaplanować wcześniej (uprzednio proponując np. małżonce spacer z juniorem ). Wtedy jest sprawniej i bezkolizyjnie z rodziną. Dasz radę!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eee, kwestie żon i dzieci to pewnie wielu z nas ma do rozwiązania. Uciążliwe etapy należy po prostu zaplanować wcześniej (uprzednio proponując np. małżonce spacer z juniorem ). Wtedy jest sprawniej i bezkolizyjnie z rodziną. Dasz radę!

 

Nie jest tak źle , choć czasem zdarza sie mały . Najwięcej narzekań jest, gdy kupuje nowy model: "Co , nowy model! Przecież masz już mnóstwo, aile ostatnio do końca skleiłeś?" Na szczęście syn wykazuje zainteresowanie - małe, ale zawsze to jakiś początek.

 

A wracając do tematu - jaka firma robi najlepsze metalizery pod pędzel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje zdanie jest takie, że metalizerów nie kładzie się pędzlem i tyle. Taki kanon i już, sam przestrzegam - innym to polecam, ale oczywiście nie zmuszam

A większość kolegów na tym forum ma zapewne w szafeczkach po około 2000 modeli do sklejenia - i to też jest kanon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.