Sokół Napisano 16 Stycznia 2009 Share Napisano 16 Stycznia 2009 To sie zgadza z lampa błyskowa jak sie robi to inaczej już wyglada a może zrob gdzies na balkonie przy swiatle dziennym wtedy lepiej wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokol Napisano 16 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 16 Stycznia 2009 Sokół, to było robione koło 23:00 a na balkonie było minus dwa stopnie Ale ostateczne zdjęcia do galerii będą w świetle dziennym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 16 Stycznia 2009 Share Napisano 16 Stycznia 2009 Jeżeli fotki nie są zbyt osobiste, czy moglibyście wrzucić je do działu 1:1? Zapewne po nowym roku będę próbował skleić model tego czołgu i wszelkie informacje przydadzą mi się i innym pewnie też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gerd Napisano 16 Stycznia 2009 Share Napisano 16 Stycznia 2009 a ja mam taki: że się pochwalę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 17 Stycznia 2009 Share Napisano 17 Stycznia 2009 Sokół mam dużo fotek Ojczulka z poligonów lata 80 daj maila to wysle ci jakies dwa a z tego co pamietam Ojczulek mi opowiadał że właśnie w Lęborku w 4 Pułku były 4 petki tylko różniły sie kadłubami były o 5cm wyższe od normalnego co sie potem okazało były do kadłuby z Chin a wiadomo że chinczycy robili swoje kopie jak np: WZ 501 miał to być wzór radzieckiego BMP-1 No i mamy zgrzyt w tej teorii, bo przyznam się, że zaintrygowałeś mnie tą rewelacją. Problem w tym, że Chiny nigdy nie produkowały PT-76. Pewne ilości otrzymały w niezmienionej wersji prosto z fabryki z ZSRR. Na bazie PT-76 Chińscy modernizatorzy opracowali zupełnie nowy czołg pływający o nazwie TYP-60 a dalej po modernizacji TYP-63, który tylko wyglądem zewnętrznym i to przy dużej dozie wyobraźni można pomylić z PT-76. Chińska modernizacja ma inną armatę, inny kształt wieży, i inne wymiary kadłuba o wyglądzie takich detali jak koła nie wspomnę. Zatem, że jako Chiny nigdy nie produkowały PT-76 nie mogły zmodernizować jego kadłuba poprzez podniesienie jego wymiarów, i taki kadłub wysłać do Polski.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokol Napisano 17 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 17 Stycznia 2009 Jeżeli fotki nie są zbyt osobiste, czy moglibyście wrzucić je do działu 1:1? Zapewne po nowym roku będę próbował skleić model tego czołgu i wszelkie informacje przydadzą mi się i innym pewnie też. To pytanie do Sokoła sokol się nie wypowiada bo to nie jego fotki Gerd, ładny ten twój peciak. Ale robiony chyba z wersji rosyjskiej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gerd Napisano 17 Stycznia 2009 Share Napisano 17 Stycznia 2009 Ale robiony chyba z wersji rosyjskiej? cóż było robić w czasach kiedy go lepiłem nie za bardzo był wybór, teraz pewnie bym się bardziej nad nim "pochylił". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokol Napisano 19 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 19 Stycznia 2009 No to już prawie koniec prac nad PT-76. Doszła antena (ta zestawowa jest w postaci złożonej i mi się nie podobała, więc wykonałem nową z wyciągniętej ramki), peryskopy (clearfix + srebrny + transparentny metaliczny niebieski Vallejo), no i oczywiście domontowane zostały brakujące elementy Teraz został werniks, kalki i piasek z Wicka Morskiego Zdjęcie jak zwykle robione o północy, więc takie sobie Ale w galerii będą lepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arthur_szu Napisano 20 Stycznia 2009 Share Napisano 20 Stycznia 2009 Wiesz jakie jest moje zdanie ... Lufa za cienka, kadłub nie trzyma osiowości i oczywiście za szeroki czyli... POD BUT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokol Napisano 28 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 28 Stycznia 2009 No to ostatni raz pojawia się w wątku warsztatowym, dorobiony został znak priorytetu drogowego, pozostał lakier na całość W galerii ulegnie też zmianie tytuł - zorientowałem się, że kalki które sobie wcześniej zrobiłem to też nr 4067 Więc nie będzie to wóz ze Słupska Ale mam motywacje, żeby robić następnego peciaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FAHR Napisano 19 Lutego 2009 Share Napisano 19 Lutego 2009 Nie wiedziałem gdzie to umieścić, więc wrzucę to tu. Swego czasu pojawiały sie wątpliwości odnośnie tych trójkątów na dole kadłuba. Poniższe zdjęcia powinny je rozwiać. Niestety nie widać numerów, więc trudno o zidentyfikowanie jednostki, z której pochodzą wozy na zdjęciach. Zdjęcia autorstwa S. Kaczorka pochodzą z książki I. Witkowskiego "Czołgi 94" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rabotnik Napisano 21 Lipca 2014 Share Napisano 21 Lipca 2014 Sory że odgrzewam kotleta i to tak starego ale odnośnie kadłuba czołgu PT-76: Wszystkie czołgi były produkowane w ZSRR , u nas jedynie modernizowano pierwsze serie które miały otwierany cały właz na wieży , nasza modernizacja polegała na doprowadzeniu włazów na wieży do standartu wersji B i wyposarzeniu wozu w WKM Dszk. Kadłub wersji B był podwyższony w celu zwiększenia pływalności i widać to doskonale na 2 fotce zamieszczonej przez FAHR, pierwszy czołg ma kadłub pierwszej serii (niski), dwa kolejne- drugiej(B)-wysoki. W wersji B wylot spalin i siatki wlotu powietrza do filtrów są obniżone (wpuszczone w kadłub) w PT-76 pierwszych serii s one równo z kadłubem, również światła tzw"obrysówki" są w obu przypadkach na tej samej wysokości od błotnika(baza otworów od dolnej krawędzi płyt bocznych) i widać różnicę w wysokości boku kadłuba. W samym Lęborku było tych czołgów (B) co najmniej kilkanaście. Osobiście miałem do czynienia z dwoma czołgami z wysokim kadłubem w Kompanii Rozpoznawczej w Lęborku i poznałem je do ostatniej śrubki :-) Numeracja czołgów wyglądała w ten sposób że nr. 87..to Lębork, 88.. to Gdańsk 89.. to Słupsk numer 4067 to jakiś fikcyjny na potrzeby agencji foto lub stary numer z początków uzytkowania tych pojazdów. Osobiście nie posiadam fotek czołgów z Kompanii Rozpoznawczej ale znalazłem taką w necie tu widać oba czołgi w czasie ćwiczeń: http://elfnet.hu/images/haditechnika/harckocsik/pt76/pt76_beszallas.jpg Zdjęcie pochodzi z przed 1984 roku ponieważ kotwice są na tle bordowym , trójkąt w kolorze szarym . Pamiętam że w roku 1984 (jakoś pod koniec tego roku -śnieg już leżał), był u nas fotoreporter z "Żołnierza Polskiego" i zrobił fotoreportaż który ukazał się w jednym z numerów owego czasopisma, być może ktoś ma dostęp do numerów archiwalnych to mógł by poszukać ja nie mam takiej możliwości :-). Jest tam kilka zdjęć tych czołgów . Pozdrawiam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okonek Napisano 22 Lipca 2014 Share Napisano 22 Lipca 2014 Cześć ziomal O co chodzi z tymi trójkątami ? Były malowane na czas ćwiczeń czy na stale ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rabotnik Napisano 30 Lipca 2014 Share Napisano 30 Lipca 2014 Cześć ziomal O co chodzi z tymi trójkątami ? Były malowane na czas ćwiczeń czy na stale ? Cześć Trójkąty na przedzie kadłuba z dołu malowane były na stałe, ponieważ ta część kadłuba najbardziej narażona była na ścieranie farby w czasie jazdy(często przód czołgu "walił !" o nierówności terenu i można było zęby stracić:-), ścierając farbę do gołej blachy. ps. czasem malowano je też z tyłu ale sporadycznie. Pozdrawiam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.