Mikolaj75 Napisano 21 Sierpnia 2012 Share Napisano 21 Sierpnia 2012 Jednak wakacyjne lenistwo okazało się podpuchą i pozorem Opłacało się poczekać, patent ze skrzydłem dobry, do wnikliwego przemyślenia w przypadku mojego mikrolota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekkw Napisano 22 Sierpnia 2012 Share Napisano 22 Sierpnia 2012 Dla mnie najbardziej wiarygodnym źródłem jest książka - album Skarżyńskiego (ta z wklejanymi zdjęciami - wydanie z 1935 roku) - 'W RWD przez Atlantyk' Dzięki za info. Książkę dawno temu ściągnąłem, ale nie przeczytałem całej - muszę się poprawić . Przeglądając na szybko, rzeczywiście znalazłem rysunki z czerwonymi literami (str 82 / 91), resztę doczytam. Zainteresowanym podaję linka do książki Elbląska Biblioteka Cyfrowa - Na RWD 5 przez Atlantyk oraz do przeglądarki DjVu DjVu Browser Plug-in 6.1.4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 23 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 23 Sierpnia 2012 I znów skrzydło, tym razem wersja ostateczna z powierzchniami krytymi sklejką. Wlewy paliwa położone do zdjęcia, będą zmieniane, kombinowane, na razie bez specjalnego pomysłu na wykonanie, ale może Panowie, coś podrzucicie, jakiś koncept? Mój oponent o inicjałach KF, powinien być już kontenta z tego skrzydła, mam taką cichą nadzieję. Lotki również dostaną sklejkową końcówkę, to tak wyprzedzając e’mail oponenta . Jednak wakacyjne lenistwo okazało się podpuchą i pozorem Oj było leniwie i to bardzo. Już jestem ciekaw Skrzydła w mikrolocie. Zainteresowanym podaję linka do książki Elbląska Biblioteka Cyfrowa - Na RWD 5 przez Atlantyk oraz do przeglądarki DjVu DjVu Browser Plug-in 6.1.4 Dzięki Bartek, muszę też ją ściągnąć! ED;Jeszcze cieple zdjęcie od KayFranz z poprawną rejestracją, oj chciałbym żeby to już tak wyglądało. Dzięki Krzychu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
no.tips Napisano 23 Sierpnia 2012 Share Napisano 23 Sierpnia 2012 Nie wchodząc w detale, napisze, ze jest to wspaniałe modelarstwo i oglądanie takich relacji to prawdziwa przyjemność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpl Napisano 30 Sierpnia 2012 Share Napisano 30 Sierpnia 2012 No, wspaniale o wygląda, powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 30 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 30 Sierpnia 2012 Dzięki za motywację no.tips, jpl. Wieczorem podrzucę szpiegowską fotkę poskładanej 5-ki, jeszcze bez kalek i paru drobiazgów zdobyte doświadczenie przyda Ci się zawsze. A jeśli okaże się, że to śmigło musi być czarne to pozostaną przynajmniej fotki wypiłowanego, drewnianego cacka. Trudno się z tym nie zgodzić, zobaczymy czy chęci przerodzą się w czyn, ... a fotki i tak zostaną No i się stało. Śmigło wystrugane z forniru czeka z czarnym bratem na potwierdzenie uczestnictwa w rekordowym przelocie. Fotkę również wstawię w godzinach wieczorno-nocnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KayFranz Napisano 30 Sierpnia 2012 Share Napisano 30 Sierpnia 2012 Dokładnie. Stało się - fornirowe śmigiełko: do gablotki. W czasie przelotu samolot Skarżyńskiego miał śmigło (od Szomańskiego) pomalowane na czarno i jeszcze na dodatek matowym lakierem (dla uniknięcia odblasków). Ciemny kolor śmigła widać na fotografiach z Brazylii. Drewniane, jaśniejsze i przede wszystkim śliczne, bo bez śladów zużycia zostało wymienione na okoliczność pokazywania samolotu po przelocie. Róbta, róbta - konkurencja nie śpi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 30 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 30 Sierpnia 2012 Róbta, róbta - konkurencja nie śpi. Czyżbym coś przeoczył? Jak Twoja 6-ka, może wrzucisz tu jakieś fotki, będzie 2 w 1 i będzie bardzo ciekawie. Dzięki KayFranz, no to śmigiełko do gablotki. Poniżej fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 31 Sierpnia 2012 Share Napisano 31 Sierpnia 2012 Jarku, powiem krótko: PIĘKNIE!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GEM Napisano 31 Sierpnia 2012 Share Napisano 31 Sierpnia 2012 Uwielbiam oglądać te Twoje czary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KayFranz Napisano 31 Sierpnia 2012 Share Napisano 31 Sierpnia 2012 A teraz? Panie J. - przecież wiem, że potrafisz czarować i w tym zakresie... A "szósteczka" jest właśnie u chirurga, trwa operacja plastyczna. Zakaz włażenia osobom spoza personelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 31 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 31 Sierpnia 2012 Panie J. - przecież wiem, że potrafisz czarować i w tym zakresie... Panie K.F. - to miało być zdjęcie szpiegowskie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KayFranz Napisano 1 Września 2012 Share Napisano 1 Września 2012 Mea culpa... albowiem gdyż zełgałem. Trwałem w oparach błędu, aż nadejszła jutrzenka i jakoby chmury się rozstąpiły, a światło słoneczne *** mnie po oczach... Panie Jarku, proszę wyciągnąć to "drewniane" śmigiełko z gablotki. Dziś rano odebrałem maila, a w nim była informacja jak wejść na archiwum - jeśli dobrze kombinuję z moją mikrą znajomością francuskiego - chyba uczelni albo biblioteki w Lyonie. Nieważne jak, ważne co tam zobaczyłem. Śmigło w samolocie RWD-5 Skarżyńskiego podczas przelotu było: 1. Niemalowane farbą, widać warstwy ciemniejsze (trzy na szerokości) i jaśniejsze (dwie). Powierzchnia śmigła jest bardziej matowa niż błyszcząca, a na pewno nie jest to lakier błyszczący. Mam zaćmę umysłową, znam ten sposób krycia, ale skleroza... To ma coś wspólnego z Chinami ) - wiem, kretyństwo, ale tak mi się to słowo kojarzy. 2. Logo (umieszczone na mniej więcej 40% promienia łopaty licząc od środka) wygląda na logo Szomańskiego. Logo (na czarno-białej fotografii) jest CIEMNIEJSZE niż powierzchnia śmigła. 3. Nie ma (nie widać) żadnych wzmocnień metalowych na krawędzi natarcia. 4. Kołpak wyoblony, ale z ostrym zakończeniem, na pewno nie w formie stożka. Na czubku prawdopodobnie łeb śruby mocującej go do piasty śmigła. Gdyby fotograf miał inny obiektyw, to pewnie tzw. głębia ostrości sięgnęłaby do kabiny i wiedzielibyśmy, co tam pan Stasiu miał poustawiana za szybą przednią, ale niestety - nie zawsze jest kawior... I uważam kwestię kolorystyki śmigła za wyjaśnioną. Żadnych opowieści, opisów, bajań - tylko twardy dowód: fotografia, zrobiona chyba podczas postoju przed lotem z Lyonu do Casablanki. Nie mam co prawda pojęcia, co to za sztuczka z tą francuską przeglądarką, bo nijak nie mogę tego ani zapisać, ani nawet zrobić printscreen'a (mam czarne pole zamiast tego ekraniku). Trochę na technice się znam, Flasha, a nawet Javę - porozkręcam, ale tutaj wymiękłem. Nic, nawet przeglądnięcie cache'a z twardego dysku - zero. Wygląda to jakby to był jakiś film generowany on demand - możesz oglądać, ale nie możesz skopiować. Podejrzewam, że po oryginał trzeba się pofatygować na miejscu, przez internet to można tylko "polizać" Teraz coś innego, już do dotknięcia ;)) Polecam przeglądanie polskiej prasy, a zwłaszcza - na naszą okoliczność - tego zasobu: http://mbc.malopolska.pl/publication/publication?id=72099&tab=3 I tak, np. w wydaniu z 13 maja 1933 r. co widzimy? Swego czasu słyszałem opowieść o błędnym sposobie zapisu słowa RZECZ(Y)POSPOLITEJ i o tym, że brakującą literkę "Y" domalowano przy okazji poprawek przed tryumfalnym przylotem do Polski. Wygląda na to, że napis był poprawny. Przynajmniej z lewej strony. Co prawda jakość tego zrzutu - zapisanego w formacie mocno stratnym - jest słaba, ale chyba to "Y" widać. Jeśli jednak któryś z kolegów chciałby się wykazać albo po prostu, po ludzku - pomóc, to byłbym wdzięczny, gdyby w Archiwum Państwowym w Krakowie (bo tam jest oryginał gazety) wypożyczył sobie rocznik 1933 Ilustrowanego Kuriera Codziennego i sprawdził, co tam widać. Albo nawet zrobił fotkę (nr z 13 maja, str.5). Byle bez flesza, bo panie w bibliotekach jakoś nie lubią tych błysków - jak nie używasz, to (przynajmniej w Poznaniu) nie ma sprawy, a jak im zaczyna migotać, to nerwowe się robią. Jakoś nie planuję wyjazdu do Krakowa, więc "szukam jelenia" ;))) Po drugie - deska rozdzielcza wygląda na bardzo krótką (płytką), Oraz ustawioną znacznie wyżej niż np. na przekroju kadłuba wg ostatniej książki Wiesława Schiera. I dlatego też fajnie byłoby sprawdzić, jak to widać na oryginalnej fotografii, która zapewne jest lepszej jakości. W okresie od maja do początku sierpnia sporo pisano o Skarżyńskim, czasem nieźle się uśmiałem z "rzetelności" korespondenta. Jest też parę innych fotografii - 15 maja, str.4 albo okładka z 10 czerwca. Jakby co - to tez "zamawiam" kopie cyfrowe. Proponuje zrobić kilka ujęć tej samej fotografii, bo wiem z doświadczenia, że w warunkach słabego oświetlenia bez flesha, czas naświetlania może być problemem. Dobrze jest usiąść przy oknie i zapewnić sobie jak najlepsze oświetlenie. Kolejny gift jeszcze leży w kioskach i Empikach. Nazywa się POLSKA ZBROJNA. Polecam numer sierpniowy, a w nim rozkładówkę ze stron 96 i 97. Od razu wyjaśniam - to nie jest to samo śmigło, co sfotografowane w Lyonie. Na pewno inne jest logo (mam pismo, więc od razu zwróciłem uwagę) oraz tutaj widać wzmocnienia krawędzi natarcia. Nie mogę zidentyfikować tego logotypu, cały czas mam wrażenie, że to logo Albatros Flugzeugwerke, tyle że w 1933 AFW od dwóch lat nie istniało, a po drugie nie spotkałem dotąd śmigła ich produkcji. A może to coś innego? Ktoś kojarzy ten znaczek poniżej? Fragment (mam nadzieję, że redaktory z PZ nie będą do mnie "szczyloć"): Proszę myśleć i pisać, a Pan Jarek - proszę robić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 11 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 11 Grudnia 2012 Zapraszam do galerii RWD 5 bis http://www.modelwork.pl/viewtopic.php?f=64&t=35862&start=0 i dziękuję wszystkim oglądającym i wytrwale dopingującym mnie w moich poczynaniach. KayFranz, doceniam Twoje zaangażowanie i chylę czoła przed wiedzą w temacie polskich skrzydeł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.